Rogier. Geplaatst 24 augustus 2020 Share Geplaatst 24 augustus 2020 Vind het heel dubbel om Suarez wel of niet te halen. Aan de ene kant hebben we geen echt goede spits (Tadic kun je over twijfelen), aan de andere kant hebben we genoeg talenten die eraan komen. Ten Hag oefent niet voor niets met Labyad startend in de spitspositie. Mocht hij komen, is de kans wel groot dat Brobbey niet bij gaat tekenen imo, met Traoré ook nog voor hem. In ieder geval zal 1 van de 2 verhuurd gaan worden voor speelminuten, waarbij ik me afvraag of een huurperiode Traoré goed zal doen. Die moet minuten maken op Eredivisie-niveau, maar hij komt behoorlijk verlegen over in interviews en vraag me dan ook af of hij goed zou aarden bij een mogelijke club waar die aan verhuurd zou worden. Zijn weinig clubs in Nederland met andere Afrikaanse spelers of spelers die Frans praten. Misschien dat een jaartje Ligue 1 of Ligue 2 hem zou liggen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Socrates Geplaatst 24 augustus 2020 Share Geplaatst 24 augustus 2020 8 minuten geleden zei cimbomcu: Haha. Wat ben jij toch aan het zeiken zeg. De Zeus die altijd schreeuwt om inhoudelijke posts en vindt dat hij zelf de enige is die dat brengt gaat lekker over in het schreeuwen in de ruimte waar een Hansie Kraay jaloers op zou zijn. Cimbomcu: aangezien ik wel tevreden ben over het middenveld, en de toekomstige talenten op die positie zou ik ervoor kiezen om geen aankoop te doen. Zeker omdat een aankoop niet altijd een geslaagde aankoop hoeft te zijn. Zeus: DUS JIJ BENT TEGEN AANKOPEN EN HAD TAGLIAFICO, NERES EN ONANA OOK NOOIT GEHAALD Dacht dat jij van de inhoud was en niet van dit zwart-witte post gedrag. Tja.. Nog altijd zie je het scoutingsargument niet. Jij legt het probleem bij de aankoop, ik leg het probleem in een eerdere fase: het scouten van een speler voor een bepaalde positie met een bepaald profiel. In plaats daarvan kom je met open deuren over dat niet elke aankoop een schot in de roos is. Dan moet je nu niet mij verwijten het niet meer over de inhoud te hebben, maar goed, zoals wel vaker heeft het weinig zin om in discussie met jou invalshoeken te verleggen. Zeker als je dit soort posts eruit begint te bonjouren is het einde wel in zicht. Wat Suarez betreft blijft dat salaris natuurlijk een zaak. Zag laatst ergens dat hij meer zou verdienen in een maand dan Salah en Mané samen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ElPrincipito Geplaatst 24 augustus 2020 Share Geplaatst 24 augustus 2020 Ik zie de meerwaarde van het binnenhalen van Suarez niet. Hij is al oud, uiteraard nog steeds een wereldspits maar je hebt Huntelaar ook al verlengd als zijnde mentor voor de jongere garde. Zo'n functie zou Suarez ideaal kunnen invallen mits tegen een betaalbaar salaris. Dan zou je Traoré nog gewoon kunnen behouden. Zowel Huntelaar als Suarez als Traore en Labyad/Tadic (kunnen ook op andere positie) vind ik teveel. Las ook dat Marin richting de uitgang geduwd werd. Fijn, dat gaat hem niet worden, dan kan je beter Taylor de mogelijkheid geven als je niet van plan bent die positie in te vullen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
cimbomcu Geplaatst 24 augustus 2020 Share Geplaatst 24 augustus 2020 1 uur geleden zei Zeus: Tja.. Nog altijd zie je het scoutingsargument niet. Jij legt het probleem bij de aankoop, ik leg het probleem in een eerdere fase: het scouten van een speler voor een bepaalde positie met een bepaald profiel. In plaats daarvan kom je met open deuren over dat niet elke aankoop een schot in de roos is. Dan moet je nu niet mij verwijten het niet meer over de inhoud te hebben, maar goed, zoals wel vaker heeft het weinig zin om in discussie met jou invalshoeken te verleggen. Zeker als je dit soort posts eruit begint te bonjouren is het einde wel in zicht. Wat Suarez betreft blijft dat salaris natuurlijk een zaak. Zag laatst ergens dat hij meer zou verdienen in een maand dan Salah en Mané samen. Ja maar wat maakt dat eerste nou uit? De scouting heeft laten zien dat ze geweldige spelers kunnen scouten, maar ook spelers die niet zo geweldig zijn. Blijft dus een open deur. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
cimbomcu Geplaatst 24 augustus 2020 Share Geplaatst 24 augustus 2020 Suarez zou ik overigens altijd doen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ElPrincipito Geplaatst 24 augustus 2020 Share Geplaatst 24 augustus 2020 1 minuut geleden zei cimbomcu: Ja maar wat maakt dat eerste nou uit? De scouting heeft laten zien dat ze geweldige spelers kunnen scouten, maar ook spelers die niet zo geweldig zijn. Blijft dus een open deur. Wat @Zeus denk ik probeert te zeggen is dat ondanks dat er afgelopen tijd ook goede spelers zijn gescout het invullen van cruciale posities en rollen afgelopen tijd ook vaak is misgegaan. Je wist als Ajax zijnde niet alleen dat je Frenkie de Jong zou gaan missen, je wist ook welke rol hij uitvoerde in het elftal en wat zijn kwaliteiten waren op voetballend, opbouwend en defensief gebied. Het invullen van die rol met Marin is fout, ondanks dat Marin misschien een leuke speler is (op een andere positie en in een andere rol). Voor De Ligt werd Magalan gehaald, ook een andere speler met een andere natuurlijke rol dan De Ligt. Tuurlijk zitten er ook pareltjes bij, veel zelfs. Maar er zitten (zeker afgelopen 3 jaar) behoorlijk wat misperen bij. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Socrates Geplaatst 24 augustus 2020 Share Geplaatst 24 augustus 2020 Heb de hoop op enig begrip inmiddels wel opgegeven, maar het gaat er vooral om dat er schijnbaar iets misgaat in de scouting. Als Alvarez en Marin werkelijk gescout werden als zes, dan mag je die scouts direct de laan uitsturen. Laat mij één wedstrijd van hen zien en ik constateer direct dat Alvarez voor Ajax-begrippen een centrale verdediger is en Marin een spelmaker. Net zoals ik ook al constateerde na hun eerste wedstrijden. En niet alleen ik kan dat vrij simpel constateren, iedereen die een beetje vlot de betere en de mindere eigenschappen van een speler ziet. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
cimbomcu Geplaatst 24 augustus 2020 Share Geplaatst 24 augustus 2020 1 minuut geleden zei Zeus: Heb de hoop op enig begrip inmiddels wel opgegeven, maar het gaat er vooral om dat er schijnbaar iets misgaat in de scouting. Als Alvarez en Marin werkelijk gescout werden als zes, dan mag je die scouts direct de laan uitsturen. Laat mij één wedstrijd van hen zien en ik constateer direct dat Alvarez voor Ajax-begrippen een centrale verdediger is en Marin een spelmaker. Net zoals ik ook al constateerde na hun eerste wedstrijden. En niet alleen ik kan dat vrij simpel constateren, iedereen die een beetje vlot de betere en de mindere eigenschappen van een speler ziet. Beide werden toch niet als 6 gehaald? Alvarez als CV, opvolger De Ligt? En Marin als 8, eventueel opvolger Vd Beek? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ElPrincipito Geplaatst 24 augustus 2020 Share Geplaatst 24 augustus 2020 1 minuut geleden zei cimbomcu: Beide werden toch niet als 6 gehaald? Alvarez als CV, opvolger De Ligt? En Marin als 8, eventueel opvolger Vd Beek? Volgens mij Alvarez ook als CV, Martinez als potentiële opvolger van Tagliafico (dacht ik). Marin wel als opvolger van de Jong meen ik. @Zeus Ja, maar anderzijds is dat misschien wel iets te kort door de bocht. Ik weet dat op VI maar ook andere voetbalprogramma's mensen die de Belgische competitie veel keken en echt wel verstand hadden zeiden dat Ajax met Marin een goede vervanger had binnen gehaald en die jonge echt goed kon ballen. Meen mij wel te herinneren dat dat toen voor de 6 positie was. Later kwam Boskamp daar trouwens wel wat op terug. Hij mist het vertrouwen momenten, vorig seizoen kon je met vlagen (heel kort) wel zien dat het een begenadigd voetballer is, maar vertrouwen is zoek. Ze hadden met Palacios (die is naar Leverkusen gegaan) wel een prima middenvelder voor ogen, dat had ik nog eens willen zien. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chiemel Geplaatst 24 augustus 2020 Share Geplaatst 24 augustus 2020 Alvarez werd als middenvelder gehaald als ik het goed heb. Iedereen ging toen uit van CV, maar werd door Ten Hag al redelijk snel gesuggereerd dat dat niet zo was. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Thierryvane Geplaatst 25 augustus 2020 Share Geplaatst 25 augustus 2020 Marc kan toveren hoor... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rogier. Geplaatst 25 augustus 2020 Share Geplaatst 25 augustus 2020 Ik las al ergens het begrip 'Tovermars' Overigens begrijpelijk als transfersom niet laag is. Was toch een van de beste spelers in België, is nog international. Voetballen verleer je niet in een jaar waarin je weinig speelt, zeker niet in een 'topteam'. Reserves van clubs uit topcompetities gaan voor veel meer weg. Nu Magallan nog. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Nesta Geplaatst 25 augustus 2020 Share Geplaatst 25 augustus 2020 Mooi dat Marin vertrekt en er interesse is voor Alvarez en Martinez. Martinez vond ik in de eerste maanden positief opvallen qua felheid. Maar de laatste tijd viel zijn gebrek aan voetballend vermogen steeds meer op. En voor achterin mist hij body/snelheid om linkscentraal of linksachter te spelen denk ik. Misschien zou het nog een jaar als linksback kunnen, aangezien de linksbuiten Neres/Promes wel diepgang heeft. En ik zal wel de enige zijn die blij is dat Suarez waarschijnlijk toch niet komt. Ik ben sowieso al niet echt een fan van Suarez als type speler, maar ik ben wel helemaal klaar met al dat kopen. Vaak blijken spelers uit de eigen jeugd, zoals eerder de Ligt, Mazraoui, Dest, van de Beek, Gravenberch etc. toch niet slechter dan Magallan, Kristensen, Alvarez, Marin, Labyad enzovoort. Ajax heeft geld en gaat kopen. Maar koop wel gericht denk ik dan. En al die jonge gasten moet toch wel de kans krijgen? Die zijn er steeds minder. En dat vind ik toch erg spijtig. Want de reden dat ik voor Ajax ben is toch ook voor een groot deel de filosofie aanvallend voetballen gebaseerd op de jeugdopleiding/jeugdscouting. Dat ze aankopen als Kudus, Antony, Neres en voorheen Dolberg, Onana etc. doen vind ik een goede zaak. Die kun je nog kneden. En gasten als KJH, Blind, Stekelenburg is goed voor de mentaliteit (een stuk of 3 a 5 is echter genoeg). Maar alsjeblieft niet meer dat lukrake aankoopbeleid. We worden toch niet Barca 2.0? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Elsjorro1990 Geplaatst 25 augustus 2020 Share Geplaatst 25 augustus 2020 Op 24-8-2020 om 12:42 zei cimbomcu: Snap je niet wat ik bedoel of wat? Je kan gewoon er niet van uit gaan dat een aankoop wel gewoon makkelijk en beter rendeert dan wat je al in huis hebt. En laatste wat je zei, dat kan ik ook hoor: als het aan jou ligt krijgen we een vreemdelingenlegioen met alleen maar spelers waar je 10+ miljoen voor betaald en dan maar hopen dat er niet teveel miskopen tussen zitten. Je snapt niet helemaal wat Zeus bedoeld Cimmie. Die doelt erop dat het idioot is dat je met 2 spelers aan komt voor de 6 positie terwijl ze allebei geen ervaring op de 6 positie hebben en bij hun vorige werkgevers duidelijk hebben laten zien andere type spelers te zijn. even gechargeerd gezegd: alsof je messi binnen haalt, hem op linksback zet en dan zegt: zie, zelfs Messi is geen garantie als aankoop. Ik snap de irritatie wel; wij zijn Ajax en wij staan bekend om de jeugd. Niks mis mee. Maar we willen ook graag weer deel uit maken van die Europese elite en als het even kan elk jaar kampioen worden. 1 en 1 gaan niet samen. Het niveau moet omhoog en dat houd automatisch in dat je jeugd niet meer zo makkelijk inpast. Ook voor die gasten moet het niveau omhoog. laten we wel zijn: hoeveel middelmatige jeugdspelers hebben we wel niet gezien onder Frank de boer. Zonder op te zoeken kan ik je er zo een hele rits opnoemen: ebecillio, lukoki, dijks, de sa, ligeon, sporkslede. dat soort shit moet je niet meer willen. Je zag het afgelopen seizoen ook in die wedstrijd tegen Valencia; je moet terugvallen op lang, die een paar wedstrijden ervaring heeft. als je echt weer wilt aanhaken moet het algehele niveau omhoog. Dan is er idd geen plek meer voor de lukoki’s onder ons maar moeten we het van een niveau hoger hebben. maar in essentie is het natuurlijk heel vreemd dat je met marin en alvarez aan komt voor de 6 positie, terwijl ze allebei heel duidelijk geen 6 zijn. Dat is ofwel slechte scouting, of ze hadden gegokt om blind daar neer te zetten en alvarez als cv en marin als backup voor van de beek. @Chiemel naja lekker ballen in Italië, lekker weertje, mooie stad, redelijke competitie. En dan zal het salaris ook wel niet minder zijn toch? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Thierryvane Geplaatst 25 augustus 2020 Share Geplaatst 25 augustus 2020 Kijktip: dadelijk 'Ajax B' tegen Kiel live op YouTube. Opvallend dat Nous en Martínez spelen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Elsjorro1990 Geplaatst 25 augustus 2020 Share Geplaatst 25 augustus 2020 Ik hoop echt dat eiting weer gaat shinen. Niet in de eerste plaats omdat die jongen echt een goede kop er op zitten heeft, ik vond hem in de winterstop ook echt heel erg goed voor de dag komen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chiemel Geplaatst 25 augustus 2020 Share Geplaatst 25 augustus 2020 Dat Mazraoui in de basis speelt bij het B-elftal verbaasd me niet, Martinez misschien wel ja. Misschien heeft dat te maken met dat Ten Hag andere spelers wil proberen later vandaag. Of Misschien moet Martinez laten zien dat hij het elftal kan dragen ofzo. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Socrates Geplaatst 25 augustus 2020 Share Geplaatst 25 augustus 2020 De vraag is natuurlijk: wat wil je? Wil je ontzettend trouw blijven aan je traditionele filosofie, of wil je Champions League-niveau nastreven? Met enkel jeugd, of zelfs met als back-ups alleen maar jeugd, ga je het niet redden. Dat heeft inderdaad die wedstrijd tegen Valencia wel bewezen, waar Lang en Danilo echt bijzonder matig waren. Jeugd is mooi en leuk, maar het is geen heilige graal en dat moet het ook niet worden. Exceptionele talenten als De Ligt en De Jong komen altijd door en daar kan je best eens in de voorbereiding het op wagen (al vind ik wel dat je altijd elke positie dubbel bezet moet hebben). Maar zoals nu bijvoorbeeld, zomaar zeggen: ja we hebben Taylor, prima joh, slaat dan weer helemaal nergens op. Die heeft zich nog niet eens bewezen in het eerste. Als hij op trainingskamp, in oefenwedstrijden en op trainingen goed laat zien kan je hem naarmate het seizoen vordert af en toe eens speeltijd gunnen. Zo ging het met een De Jong ook. Het seizoen nadien kan je dan eventueel écht op hem rekenen. Ik vind het ook raar om te zeggen: Neres, Onana, Anthony, Kudus: allemaal goed, maar Alvarez en Marin niet, dus nu eens stoppen met aankopen. Altijd maar aankopen, dat is soms ook niks! Terwijl: het probleem ligt dus in de scouting. Alvarez, Marin en Magallan: sorry hoor, maar welke idioot denkt dat die gasten Ajax-spelers zijn? Als ik na één wedstrijd al een bepaald profiel van ze kan schetsen en daarbij ook tot de conclusie kom dat ze bepaalde eigenschappen missen om bij Ajax te voetballen, waarom kunnen zij dat dan niet? Dáár ligt het probleem. En natuurlijk kan iemand het eens niet waar maken. Dan blijkt iemand toch minder potentie te hebben dan je denkt, of hij kan het niveau niet aan. Maar in veel van de gevallen waar het nu overgaat klopt het profiel van de speler gewoon al niet. Je moet gericht scouten, zeker als je specifiek iemand voor een bepaalde positie wil strikken. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Nesta Geplaatst 25 augustus 2020 Share Geplaatst 25 augustus 2020 3 minuten geleden zei Chiemel: Dat Mazraoui in de basis speelt bij het B-elftal verbaasd me niet, Martinez misschien wel ja. Misschien heeft dat te maken met dat Ten Hag andere spelers wil proberen later vandaag. Of Misschien moet Martinez laten zien dat hij het elftal kan dragen ofzo. Dest en Tagliafico krijgen de voorkeur voor de backs? Op zich logisch. Achterin Schuurs/Blind en op het middenveld Alvarez/Gravenberch gok ik. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Thierryvane Geplaatst 25 augustus 2020 Share Geplaatst 25 augustus 2020 7 minuten geleden zei Chiemel: Dat Mazraoui in de basis speelt bij het B-elftal verbaasd me niet, Martinez misschien wel ja. Misschien heeft dat te maken met dat Ten Hag andere spelers wil proberen later vandaag. Of Misschien moet Martinez laten zien dat hij het elftal kan dragen ofzo. Met het oog op 't vertrek van zowel Nico als Dest had ik lekker met Martínez en Nous gestart. Wel zin in beide potjes. Vanavond Gravenberch - Donny - Kudus graag. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Nesta Geplaatst 25 augustus 2020 Share Geplaatst 25 augustus 2020 19 minuten geleden zei Thierryvane: Met het oog op 't vertrek van zowel Nico als Dest had ik lekker met Martínez en Nous gestart. Wel zin in beide potjes. Vanavond Gravenberch - Donny - Kudus graag. Ik hoop ook op dat middenveld. Maar het wordt vast Gravenberch, Donny, Alvarez ten Hag kennende. Zal ook wel het middenveld aan het begin van het seizoen worden wanneer Tagliafico daadwerkelijk is vertrokken en Martinez deze plek inneemt. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rogier. Geplaatst 25 augustus 2020 Share Geplaatst 25 augustus 2020 Vind het voornamelijk opvallend dat je (gezien de wissels) de volgende namen overhoudt voor op het middenveld: Kudus, Donny, Gravenberch, Alvarez, Marin (zal wel niet spelen), Promes/Labyad. Dan zitten er gewoon 3 op de bank die anders minuten hadden kunnen maken. Volgens mij is het idee wel 90 minuten namelijk. Verder eens met Thierry, hoop ook op Gravenberch - Donny - Kudus. Afwachten hoe zich dat defensief gaat houden, maar dat kun je juist testen in dit soort wedstrijden. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Socrates Geplaatst 25 augustus 2020 Share Geplaatst 25 augustus 2020 Misschien kunnen ze van het geld van Marin een kap kopen voor boven de camera. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chiemel Geplaatst 25 augustus 2020 Share Geplaatst 25 augustus 2020 3 minuten geleden zei Zeus: Misschien kunnen ze van het geld van Marin een kap kopen voor boven de camera. Waar kan ik kijken? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Thierryvane Geplaatst 25 augustus 2020 Share Geplaatst 25 augustus 2020 2 minuten geleden zei Chiemel: Waar kan ik kijken? Klik Pressen ziet er weer goed uit. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten