Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

AFC Ajax

Fabian.

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 28,4k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

• Thierryvane

2361

• Chiemel

1894

• cimbomcu

1567

• Rogier.

1524

12 minuten geleden zei Regis:

Tjah moeten we ermee.  Kunnen toch veel beter een echte controleur halen.

Linksback. Zeker in de Eredivisie moet hij zeker uit de voeten kunnen daar, zijn we toch veelal aan het aanvallen, en met zijn snelheid kan hij veel van de problemen goedmaken. Lijkt me overigens dat áls dit tot een huurdeal komt (wat ik enigszins logisch zou vinden gezien het gat naar Salah-Eddine, waar veel van verwacht wordt), er een percentage van de toekomstige transfersom naar Ajax zou gaan (beetje de verhuurdeal die Ajax ook sloot met Botman).

Ben benieuwd wat er waar van is, lijkt me dat er genoeg opties moeten zijn voor op de linksback qua spelers die je ook kunt kopen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Was leuk om weer Ajax te zien spelen. Ook wel interessant hoe het stond. Vond de eerste helft dat de backs wel heel erg hoog stonden. Waardoor RKC in het eerste kwartier er nog wel een aantal keren in de omschakeling aardig doorheen kwam. En ook wel veel positie wisselingen en bijvoorbeeld Martinez die bij balbezit van Tadic dan de ruimte binnendoor gebruikte waardoor we wel gevaarlijk werden. Hoop dat Tadic weer de frisheid heeft van in zijn eerste seizoen. Leek er iig wel op. Want vooral in de Eredivisie op links gaat er zoveel aandacht naar hem dat de rest dan zoals zaterdag mooi de ruimtes eromheen in kunnen duiken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Donderdag ;)

Bij Ekkelenkamp is het wat wisselend wel. In Jong is hij de ene keer een Litmanen light en de andere week een soort Knopper. Mag wel wat stabieler en dwingender worden.

Gravenberch kon me van die 3 zaterdag als enige bekoren. Nam best wat initiatief. Alvarez heb je alleen in de lucht wat aan op die plek. En Labyad liet weer wat ballen van zijn voet stuiteren. Echt vervelend om naar te kijken :(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 minuten geleden zei Chiemel:

En dan lijkt Vertonghen te gaan tekenen bij Benfica :cab:

Prima stap, lijkt mij nog steeds een maatje aantrekkelijker dan Ajax. 

Hopen dat dit jaar wat meer op de plek valt, ook na de vertrekken die er nog aan zitten te komen. Schuurs die definitief doorbreekt, Alvarez die zijn vorm gaat vinden en wellicht wat gerichte aankopen. Antony lijkt in principe wel een schot in de roos, al is dat nog steeds moeilijk oordelen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Eerste helft van Ajax best aardig, ook mede dankzij het slappe FC Utrecht. Anthony en Lang combineren wel leuk, Labyad ook aardig. Drie van hen is wel een beetje te veel van het goede. Promes op tien was vrij slecht. Heel slordig in het combinatiespel. Die moet gewoon alleen rennen: diepgaan en druk zetten. 

Alvarez heb je weer niks aan en Gravenberch ook niet erg imponerend. Flegmatiek en lui in de omschakeling terug. Mazraoui maakt ook weer zijn defensieve foutjes. Schuurs speelt sterk en overtuigend, maar werd wel een paar keer makkelijk op snelheid geklopt. Naast de vreselijk trage Blind is dat wel een punt van zorg.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

12 uur geleden zei Zeus:

Ramselaar is dus echt zo snel niet. Tweede helft nu echt heel matig. Sowieso defensief kwetsbaar en met name Marin, Taylor en Traoré bakken er gewoon helemaal niets van. Vraag me ook af waar Ekkelenkamp is, die speelde vorige keer prima.

Probleem leek me vooral Hansen. Want bijna alles verliep die 2e helft vanaf Utrechts linker flank waar de back alle ruimte kreeg. De stap naar Jong maakte hij geruisloos toen. Maar bij Ajax 1 is het, net als die invalbeurt in de competitie, wel teveel voor hem. En centrale duo Timber - Martinez was ook gatenkaas.

De namen die je noemt waren ook pover. Vooral Marin mag je wel wat meer van verwachten. Taylor probeerde best dwingend te spelen wat ik toejuich op die plek. Maar die was wel ongelukkig in zijn passing. En Traore is geen balkunstenaar. Hoeveel ballen heeft die man aangespeeld gekregen? Denk niet meer dan 5. Vond dat hij die bal diep de 16 in die hij met de rug naar het doel op Donny legde iig wel slim gedaan. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites