Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

AFC Ajax

Fabian.

Aanbevolen berichten

39 minuten geleden zei ElPrincipito:

Misschien moet Ajax en ook de supporters eens stoppen met het vergoddelijken van soortgelijke spelers. Ze roepen al 2 jaar dat dit de nieuwe Pogba is, dat is hij schijnbaar gaan geloven. 

Leer ze eens nederigheid, eerst werken dan pas oogsten. 

Zie binnen Ajax zelf en ook veel supporters dit niet doen hoor. Hooguit zo'n dwaas als Henk Spaan.   Ali-express Pogba komt wel vaak voorbij, maar dat is nu niet bepaald positief :D .      

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 28,4k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

• Thierryvane

2361

• Chiemel

1894

• cimbomcu

1567

• Rogier.

1524

2 uur geleden zei ElPrincipito:

Misschien moet Ajax en ook de supporters eens stoppen met het vergoddelijken van soortgelijke spelers. Ze roepen al 2 jaar dat dit de nieuwe Pogba is, dat is hij schijnbaar gaan geloven. 

Leer ze eens nederigheid, eerst werken dan pas oogsten. 

Dat valt juist wel mee. De media doet dit vooral.

Zelfs VI begint er een handje van te krijgen in hun artikelen de laatste tijd. Slechte zaak.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee klopt, als hij zou verlengen vind ik ineens dat hij zich ontzettend nadrukkelijk bewezen heeft. Dat hij de benodigde defensieve arbeid levert, hij nooit zijn mannetje laat lopen, hij in balbezit altijd de juiste keuzes maakt, zijn handelingssnelheid ontzettend hoog ligt en zijn techniek werkelijk waar oogstrelend is.

Vreemd dat je ons schijnbaar kwalificeert als incapabele imbecielen die hun voetbaltechnische oordeel over een speler baseren op de lengte van het contract.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

23 minuten geleden zei Zeus:

Nee klopt, als hij zou verlengen vind ik ineens dat hij zich ontzettend nadrukkelijk bewezen heeft. Dat hij de benodigde defensieve arbeid levert, hij nooit zijn mannetje laat lopen, hij in balbezit altijd de juiste keuzes maakt, zijn handelingssnelheid ontzettend hoog ligt en zijn techniek werkelijk waar oogstrelend is.

Vreemd dat je ons schijnbaar kwalificeert als incapabele imbecielen die hun voetbaltechnische oordeel over een speler baseren op de lengte van het contract.

Hij is 17 man, ga toch heen. Als je niet ziet dat het een jongen is met veel talent ga ik mij zorgen maken. Dat hij de nodige, vooral in defensief opzicht moet leren en spel zonder bal lijkt mij duidelijk en ook logisch gezien zijn leeftijd.

bewerkt door cimbomcu
Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 minuten geleden zei cimbomcu:

Hij is 17 man, ga toch heen. Als je niet ziet dat het een jongen is met heel veel talent ga ik mij zorgen maken. Dat hij de nodige, vooral in defensief opzicht moet leren en spel zonder bal lijkt mij duidelijk en ook logisch gezien zijn leeftijd.

Ik ga ten eerste nergens heen, ik blijf thuis #stayathomechallenge.

En nee, in de wedstrijden die hij in de Eredivisie heeft gespeeld, heb ik weinig gezien van al dat talent. Ik oordeel naar mijn idee gewoon neutraal en op basis van wat ik zie op het hoogste niveau. Wedstrijden in de jeugd of in de KKD zeggen mij weinig. Dat heeft het verleden ook wel uitgewezen. Volgens mij ben ik ook zeker niet de enige die tot de conclusie kwam dat Gravenberch weinig exceptionele kwaliteiten heeft laten zien in die paar wedstrijden die hij speelde. Hij grossierde vooral in foute keuzes, hij handelde constant (té) traag en zijn instelling en defensieve arbeid lieten nogal te wensen over. Een basistechniek en een goede fysiek voor je leeftijd is nog lang niet alles. Dat doet je in de jeugd opvallen, maar nu moet hij het gewoon in de Eredivisie laten zien, en daar beoordeel ik hem dan ook op. Kan je wel tegen mij gaan zeggen dat hij heel veel talent heeft, maar er is gewoon nog heel weinig van te zien. Spijt me dan, maar ik benoem gewoon graag wat ik zie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vond hem in de Eredivisie niet goed genoeg nee, in de KKD vond ik hem dan weer wel heel goed. Best knap op je 17de tegen de NAC's, NEC's en De Graafschappen van deze wereld op het middenveld.  Wat heeft het verleden uitgewezen dan precies?

Marin was een sterspeler bij Standaard, 12,5 miljoen gekost en die had het al moeilijk bij Ajax. Dan kunnen we toch niet van een jonkie verwachten dat die veel verder is? Al knap dat hij regelmatig minuten heeft gemaakt, en tussen zijn concurrenten die een stuk ouder en meer ervaren zijn staat zoals Marin en Eiting.

Ik zie gewoon een jonge jongen met veel talent die wel het nodige moet leren. Maar nu wordt het net gedaan of het prima is als hij weggaat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

17 minuten geleden zei cimbomcu:

Ik vond hem in de Eredivisie niet goed genoeg nee, in de KKD vond ik hem dan weer wel heel goed. Best knap op je 17de tegen de NAC's, NEC's en De Graafschappen van deze wereld op het middenveld.  Wat heeft het verleden uitgewezen dan precies?

Dat goed zijn bij Jong Ajax niet per definitie betekent dat je ook uitblinkt in Ajax 1. Denk dat we dat de laatste jaren wel genoeg hebben gezien, toch?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vind dat niet per definitie knap. NAC, NEC en De Graafschap zijn immers geen ploegen van uitzonderlijke kwaliteit. Niet vergeten dat met de salarishuishouding van de KKD het merendeel dat bij die ploegen rondloopt gewoon broodvoetballers zijn. Daarnaast zit je met Jong Ajax in een team dat leunt op geweldige faciliteiten, speel je met de landelijk grootste talenten die ook nog eens de beste trainingen krijgen. Je speelt ook automatisch al in een team dat collectief beschikt over een prima basistechniek, anders haal je het niet tot het hoogste jeugdelftal van Ajax. 

Vind verder het aanhalen van Marin ook niet erg relevant. Heb hem niet vaak zien spelen bij Standard (alleen tegen Ajax, vond heel Standard op een creatieve vleugelspeler na sowieso niet bijzonder), maargoed, volgens mij waren de berichten in België toch ook enigszins verrast. Zijn statistieken bij Standard waar ook niet des-Ajax. Sowieso was het een ploeg die een heel ander soort voetbal speelde, veel meer op de omschakeling gericht. Je ziet altijd dat als je in dat soort elftallen iets extra's te bieden hebt (neem een goed schot of goede standaardsituaties, zoals bij Marin) je dan eerder opvalt. In een ploeg die veel meer speelt op balbezit en combinatie vanuit het middenveld, komen zaken als balbeheersing, techniek (in de kleine ruimtes), handelingssnelheid, inzicht en overzicht, intelligent positioneren en de passing veel meer onder een vergrootglas te liggen. Dat is logisch. Bij Marin hebben we dit jaar gezien dat op een aantal van die genoemde facetten hij gewoon ondermaats presteert. 

Maar anyway, waar ik mee begon was dus dat Gravenberch afzetten tegen andere zwakke broeders op het middenveld volgens mij niet zo relevant is. Ik zeg verder overigens nergens dat Gravenberch maar weg moet of iets dergelijks. Ik zei wel dat mocht hij naar een club als Juventus vertrekken hij sowieso al het verwachtingspatroon (want die Pogba-vergelijking hoor je nogal vaak) niet zal gaan halen. Want als Juve-liefhebber en volger weet ik hoe goed de jonge Pogba was en de Gravenberch die ik in dit geval die paar wedstrijden in de Eredivisie heb zien spelen komt daar in de verste verte niet bij in de buurt. Of hij alsnog talent heeft? Ja, kan prima, maar nogmaals: ik baseer mij op zijn wedstrijden tot nog toe en die waren gewoon niet goed. En dat is alles.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat het prima is als hij vertrekt betekent niet dat het geen talentvolle jongen is.   Dat hij op 17 jarige leeftijd zonder ook maar 1 goede wedstrijd in het eerste te hebben gespeeld, al durft te stellen dat hij een plan mist bij Ajax.   -Dit terwijl er qua transfers wss niet veel zal gebeuren ivm het virus en er vanuit de staff en andere bij Ajax, altijd heel veel vertrouwen in hem is geweest.-   Is echt compleet misplaatst en is het inderdaad prima als zo'n rotte appel vertrekt.       Ja,  Gravenberch was gruwelijk goed in de jeugd en hoorde bij de betere van jong, maar dat telt niet meer zodra je bij 1 komt. 

Oh mijn grote vriend was mij al voor:mrgy:

bewerkt door Regis
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Was Pogba niet al 20 toen die doorbrak bij Juve? Dat is toch al 3 jaar ouder dan Gravenberch, en dat scheelt veel he die 3 jaar. Toen was Pogba nog reserve bij United B.  En over Jong AJax, Nouri en De Jong waren zelfs al een stuk ouder toen ze uitblonken daar, dus ben het niet met je eens dat het niks zegt. @Zeus

Volgens jou is trouwens helemaal niks relevants, moeilijk discusseren zo. Dat hij als 17 jarige de baas is op het middenveld uit bij NAC met 20.000 man op de tribunes is niet relevant en niet moeilijk, dat hij niet minder presteert dan spelers die voor hem in de pikorde staan maar ook veel meer ervaring hebben en stuk ouder zijn is ook niet relevant. Wat is dan wel relevant?

@PJHoutman Wie dan sinds Jong in de KKD zit? Ik denk alleen maar aan voorbeelden zoals De Ligt, De Jong, Onana, Mazraoui, Dest,

@Regis

We hebben dat die jongen toch niet zelf horen zeggen? Ik hoef jou toch niet te vertellen dat dat van Raiola komt joh, die jongen weet van niks. Je noemt hem zelfs rotte appel, nergens op gebaseerd toch?

bewerkt door cimbomcu
Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 uur geleden zei Zeus:

19. En de Serie A is nog velen malen lastiger dan de Eredivisie. Wat overigens ook overduidelijk het antwoord is op je vraag: zijn prestaties in de Eredivisie. Enige waar ik over spreek al een aantal berichten. 

Laten we dan maar afwachten hoe Gravenberch presteert wanneer die 19 is, als die blijft.

Overigens vond ik het altijd verbazingwekkend dat toen Van Bommel bij Milan weg ging ze daar in Milaan net deden of Messi weg ging tot aan huilende mensen bij zijn afscheid toe. Maar toen hij terug kwam naar PSV naar een ''veel mindere'' competitie hij hier het tempo niet kon bijbenen en als notoire domme kaartenpakker met een rode kaart uit bij Twente afscheid nam van zijn carrière.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je kunt wel degelijk zien in mijn ogen dat Gravenberch potentie heeft en talent heeft, echter vind ik hem nog niet klaar voor de basis. De wedstrijd tegen PSV bijvoorbeeld zakte hij door het ijs, een te laag tempo en slechte keuzes waren daar debet aan. Daarnaast ben ik het wel met @Zeus eens dat hij defensief nog wat te vaak de touwtjes laat vieren. Hij kan zich nog veel ontwikkelen en dat mag ook als je 17 bent, contract tekenen en aan de slag, nu niet denken dat je Juventus al furore kan gaan maken. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gravenberch zal ongetwijfeld nog wel kunnen leren op bepaalde onderdelen. Er zijn alleen drie facetten waarvan je nu al ziet waarin hij te kort schiet: positionering zonder bal, urgentie & werkethos.

Er zijn maar weinig middenvelders in de top die wegkomen met een 'dat loopt wel los' mentaliteit en dat heeft hij toch wel erg veel en vaak.

Link naar opmerking
Deel via andere websites