Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

AFC Ajax

Fabian.

Aanbevolen berichten

Zou als voetballende 6 natuurlijk perfect zijn. Zou in elk geval fijn zijn om weer iemand op die positie te hebben die dr bal wil hebben en de lijnen uitzet. Het gebrek eraan brak je dit seizoen veelvuldig op namelijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 28,4k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

• Thierryvane

2361

• Chiemel

1894

• cimbomcu

1567

• Rogier.

1524

Toch vind ik het wel een beetje makkelijk en dicht-bij-huis scouten. Beetje Feyenoord-beleid van de afgelopen jaren. Hij is niet de jongste meer en daarnaast ook vrij traag. Ik vind dat een zes tegenwoordig toch ook wel iets van basissnelheid moet hebben. Daarnaast ga je natuurlijk geen winst op hem maken en is hij niet per sé een leiderstype, dus dat argument gaat ondanks zijn leeftijd ook niet zo op.

Als de keuze is geen middenvelder of Pröpper dan absoluut Pröpper, maar ik zou toch eerst eens naar andere opties kijken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

15 uur geleden zei Zeus:

Toch vind ik het wel een beetje makkelijk en dicht-bij-huis scouten. Beetje Feyenoord-beleid van de afgelopen jaren. Hij is niet de jongste meer en daarnaast ook vrij traag. Ik vind dat een zes tegenwoordig toch ook wel iets van basissnelheid moet hebben. Daarnaast ga je natuurlijk geen winst op hem maken en is hij niet per sé een leiderstype, dus dat argument gaat ondanks zijn leeftijd ook niet zo op.

Als de keuze is geen middenvelder of Pröpper dan absoluut Pröpper, maar ik zou toch eerst eens naar andere opties kijken.

Heb je gelijk in, maar... Martínez pakte toevallig goed uit, ik zit alleen teveel in mijn hoofd met Marin, Bandé, Alvarez, Magallán, etc. Troep.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kotarski kreeg nog dit seizoen de voorkeur boven Scherpen, die laatste wordt hem op het moment niet. Zie ook wel potentie in die jongen, maar hij kan gewoon totaal niet voetballen, dat is wel echt zonde. Kotarski vergelijk ik met Onana in Jong. Fantastisch en soms gekke foutjes. Misschien een verhuur periode voor die jongen, heeft wel potentie.

Propper zie ik ook graag komen. Maar zal te duur zijn op het moment denk ik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

16 uur geleden zei Zeus:

Eens, en Martinez doet het leuk op de 6, maar zou denk ik 'gewoon'  de vervanger moeten zijn voor Nico wanneer hij vertrekt. Of zien jullie hem liever centraal of op 6?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 minuten geleden zei Maurice':

Eens, en Martinez doet het leuk op de 6, maar zou denk ik 'gewoon'  de vervanger moeten zijn voor Nico wanneer hij vertrekt. Of zien jullie hem liever centraal of op 6?

Martinez op zowel op 6 als centraal vind ik persoonlijk echt een verschrikking.   6 heeft hij echt de handelingssnelheid niet voor. Centraal achterin mist hij echt lengte imo.           Überhaupt interessant wat we kunnen gaan uitgeven door die hele COVID-19 komt er zoveel minder geld binnen via sponsoren en ticketing.  Zullen een behoorlijk klap hiervan krijgen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Thierryvane:

Heb je gelijk in, maar... Martínez pakte toevallig goed uit, ik zit alleen teveel in mijn hoofd met Marin, Bandé, Alvarez, Magallán, etc. Troep.

Marin afschrijven vind ik eerlijk gezegd nog wat te vroeg. Is een 10, heeft bij Standard altijd daar gespeeld. Maar bij Ajax geen minuut op zijn eigen positie gespeeld. Voetbaltechnisch heb ik hem zelf nog niet afgeschreven, andersom zou je wel kunnen zeggen dat hij verkeerd is ingekocht.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Maurice':

Vind ik lastig. In het begin zag ik felheid, wat snelheid, stevige onderscheppingen en voor de harde speler die hij is nog best een aardige voetballer.

Echter begon hij toen ik wat positiever werd toch ook soms tegen te vallen. Zeker vanuit het middenveld maakte hij defensieve inschattingsfouten, dekkingsfouten en als de druk toeneemt blijft er voetballend toch ook niet zo super veel van over. Ik vind hem nog altijd een bruikbare speler, maar geen topper. Lastig is ook dat hij nergens echt uitblinkt. Op het middenveld positioneert hij niet goed en is het voetballend net wat te zwak, op linksback mist hij toch wat wendbaarheid en offensieve drive plus een voorzet en centraal achterin mist hij lengte. In combinatie met een lange, sterke en goed opbouwende RCV zou het misschien nog kunnen. 

Ik denk eigenlijk dat Martinez het best uit de voeten zou kunnen als LCV in een driemansdefensie. Ligt er net wat minder defensieve druk op hem, maar hebben zijn relatieve snelheid, felheid en onderscheppingsdrang toch nog defensieve waarde.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

20 minuten geleden zei Regis:

AZ haalt een talent uit de jeugd weg bij Ajax. Benieuwd of we de komende 3 weken ook weer in iedere krant  Eenhoorn aan het woord gaan krijgen...

Maak je je hier nou serieus druk om?

(Wie bedoel je overigens want ik kan het niet terugvinden)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kunnen we al gaan nadenken over de verwachte basiself voor volgend seizoen? Wie gaan nou echt weg? Gevoelsmatig gaat vd Beek blijven en gaan Onana en Nico wel weg. Dest zal uiteindelijk ook wel blijven? 

bewerkt door Chiemel
Link naar opmerking
Deel via andere websites

11 minuten geleden zei Erwin.:

Maak je je hier nou serieus druk om?

(Wie bedoel je overigens want ik kan het niet terugvinden)

Oh maak mij er niet zo zeer druk om.    Hebben laatste paar jaar alleen wel altijd lopen huilen als er iemand de andere kant op vertrok. En dat gejank omtrent de competitie. Aversie jegens die club is flink gevoed de laatste jaren iig. 

Gaat om Lev Lenssen. Is ook nog vrij jong dus niet zo heel gek dat je er weinig over vind. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

11 minuten geleden zei Chiemel:

Kunnen we al gaan nadenken over de verwachte basiself voor volgend seizoen? Wie gaan nou echt weg? Gevoelsmatig gaat vd Beek blijven en gaan Onana en Nico wel weg. Dest zal uiteindelijk ook wel blijven? 

Onana en Tagliafico weg, ja. Van de Beek ook. Teveel geïnteresseerde clubs. Als Pogba gaat bewegen (of heel duidelijk niet) gaan er clubs aan Van de Beek trekken. United, Juve en Real. De twee clubs die geen Pogba hebben gaan sowieso voor Van de Beek komen.

Verder denk ik ook één van de twee rechtsbacks en misschien nog Neres. Maakt het in elk geval heel moeilijk om een elftal samen te stellen. Zeker voor mij persoonlijk, want buiten Van de Beek zie ik geen middenvelder van CL-kwaliteit. Ook niet op de korte termijn. En dat was volgens mij toch het streven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 minuten geleden zei Zeus:

Onana en Tagliafico weg, ja. Van de Beek ook. Teveel geïnteresseerde clubs. Als Pogba gaat bewegen (of heel duidelijk niet) gaan er clubs aan Van de Beek trekken. United, Juve en Real. De twee clubs die geen Pogba hebben gaan sowieso voor Van de Beek komen.

Verder denk ik ook één van de twee rechtsbacks en misschien nog Neres. Maakt het in elk geval heel moeilijk om een elftal samen te stellen. Zeker voor mij persoonlijk, want buiten Van de Beek zie ik geen middenvelder van CL-kwaliteit. Ook niet op de korte termijn. En dat was volgens mij toch het streven.

Neres schijnt wel naar een nieuws huis te zoeken in NL  en heeft een kleine opkomst.  Dus kleine hoop dat hij nog een jaartje blijft. Verder wordt het vooral interessant hoe de transfermarkt zich gaat ontwikkelen door de hele COVID-19 situatie.    Als die jongens die jij noemt echt allemaal vertrekken, wat ik zelf ook wel verwacht. Tenminste Onana en Tagliafico. Dan kunnen wij wel eens flinke problemen gaan krijgen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Denk dat Ajax zelf dat anders had ingeschat, natuurlijk mede door zijn blessure. Anders hadden ze Antony niet gehaald. Bijna een kopie van Neres. Aan de andere kant, kan-ie mooi rustig aan de hand van Neres gebracht worden...

Voor de rest durf ik er nog weinig van te zeggen, alleen Onana heeft heel duidelijk gemaakt te willen vertrekken. Nico heeft ook te kennen gegeven open te staan.. heeft ook wel de leeftijd nu om nog een stap te maken, anders is het te laat voor 'm ben ik bang.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Regis:

Oh maak mij er niet zo zeer druk om.    Hebben laatste paar jaar alleen wel altijd lopen huilen als er iemand de andere kant op vertrok. En dat gejank omtrent de competitie. Aversie jegens die club is flink gevoed de laatste jaren iig. 

Gaat om Lev Lenssen. Is ook nog vrij jong dus niet zo heel gek dat je er weinig over vind. 

Heb wel eens columns van Ellen voorbij zien komen, nooit gelezen. Volgens mij vertelde ze dan wekelijks hoe het is om voetbalmoeder te zijn. Misschien maar beter ook dat die jongen weggaat. Staat toch regelmatig in de spotlights door z'n moeder, waardoor de druk op hem misschien alleen maar groter zal worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei StanleyW:

Heb wel eens columns van Ellen voorbij zien komen, nooit gelezen. Volgens mij vertelde ze dan wekelijks hoe het is om voetbalmoeder te zijn. Misschien maar beter ook dat die jongen weggaat. Staat toch regelmatig in de spotlights door z'n moeder, waardoor de druk op hem misschien alleen maar groter zal worden.

Als dat dan zijn moeder is dan is het ook fijn dat zei hem de kleine Messi noemt. Dat brengt ook druk mee. Meestal houden de ouders hun kind uit de media en dat soort dingen. 

Helpt niet bepaald mee aan het beschermen van zo'n kind. En het beeld van de buitenwereld. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

13 uur geleden zei GAE EAGLES:

Als dat dan zijn moeder is dan is het ook fijn dat zei hem de kleine Messi noemt. Dat brengt ook druk mee. Meestal houden de ouders hun kind uit de media en dat soort dingen. 

Helpt niet bepaald mee aan het beschermen van zo'n kind. En het beeld van de buitenwereld. 

En dan ook nog een filmpje waarin de titel staat de next Hazard met een onderschrift over de next Kevin de Bruyne...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

15 uur geleden zei Thierryvane:

Dat kan ik bevestigen. Mijn zusje gaat (waarschijnlijk) de styling doen van zijn nieuwe woning. Denk ook niet dat er nu een club is die 50 millie voor Neres neerlegt.

Beste nieuws vd dag. Neres is zo cult. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

14 uur geleden zei StanleyW:

Ja nog nooit iets van haar gelezen. Ze heeft ook al een boek geschreven over haar zoon geloof ik. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zal me ook voor altijd bij blijven helaas, stond op het strand bij Mambo Beach op Curaçao met flesje Amstel Bright in de hand samen met nog een paar honderd Nederlanders op groot scherm te kijken :cry:

Daarna het alsnog maar op een zuipen gezet.

bewerkt door Karlo
Link naar opmerking
Deel via andere websites