Regis Geplaatst 5 maart 2020 Share Geplaatst 5 maart 2020 21 minuten geleden zei Jespresso: Zeer oneensch met je. Voorzetten zijn een prima middel, gaat erom vanuit welke positie ze gegeven worden. Voorzetten van naast de 16 zijn inderdaad nutteloos, iedereen staat dan gepositioneerd om een bal weg te werken. Moeten veel meer in de half-spaces komen, zoals Ziyech een wedstrijd of 3 achter elkaar dezelfde assist gaf op Promes. Verdedigers moeten dan ook nog rekening houden met een steekpass en andere lopende mensen. Nu wordt er een handbal aanval opgezet van links naar rechts, Dest smijt een bal voor vanuit een kansloze positie, bal weggewerkt, gevaarlijk. Kansloos, echt. Heb geen interviews gezien, maar als Ten Hag zegt dat het positiespel goed was, is hij helemaal gestoord. In de eerste 10 minuten leed Ajax, volgens mij, al 4 keer balverlies op eigen helft. Doelde ook met name op die ballen van Dest en Tagliafico. Die balletjes die Ziyech ooit gegeven heeft mogen blijven komen als hij er nog zin in heeft iig, want heb daar sterk mijn twijfels bij. Word langzaam aan weer hetzelfde verhaal als eerste half jaar van TH. 9 minuten geleden zei Lazy: Marin werd ingebracht vanwege zijn vrije trap en zijn schot uit de tweede lijn. Helaas kwam hij geen enkele keer in de positie om uberhaupt te schieten omdat die alleen maar naar voor en achteren moest rennen... Ja ik vind dat altijd zo bijzonder. Is dat dan om zogenaamd je eigen spelers niet af te branden en de 'motivatie hoog te houden' of begrijp je het gewoon echt niet... Beide denk. Spelers beetje hand boven het hoofd houden, maar het is ook duidelijk dat hij het niet zien want anders zet je het de volgende pot wel dingen om, dat gebeurt gewoon niet. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
RogerGarcia Geplaatst 5 maart 2020 Share Geplaatst 5 maart 2020 Het probleem is gewoon dat we het hele seizoen al 3-1-6 spelen. Bij balverlies ligt het hele veld open. De 10 staat naast de spits, evenals de buitenspelers die dan in totaal op een kluitje van 15 meter bij elkaar staan. De 2 backs staan dan als buitenspelers opgesteld, de linker CVM staat altijd naast de centrale verdedigers. En dan is er voor de overige middenvelder nog ruimte om in het enorme gat op het middenveld te duiken. Meestal is dit dan de rechter CVM (meestal VD Beek), die dus ook bijna altijd 'weg' is. Waanzin... En duidelijke tactische instructie. Een incapabele tactische coach is het. We hebben vorig jaar de halve finale CL gehaald ondanks Ten Hag. 100%. En dat had de finale moeten zijn als hij toen al niet van die rare fratsen had gehad. (Magallan in de laatste minuut erin brengen in Spurs thuis). Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Regis Geplaatst 6 maart 2020 Share Geplaatst 6 maart 2020 Citaat “Ik denk dat de term ‘restverdediging’ een beetje een populair begrip is,” reageert Ten Hag als Ajax Life vraagt waarom iedere lange bal zo gevaarlijk is. “Ik denk niet dat dit het punt is. We waren in het verleden vaster aan de bal. Die lange ballen zie ik niet zo. Ja, tegen AZ. Bij een moment van druk zetten.” Maar ook uit bij Heracles Almelo (1-0) ging het fout na een pass over vele meters. Zo zijn er nog wel meer voorbeelden. Hoe vaak hebben we tegen Utrecht een verdediger in de achtervolging zien gaan? We hebben het niet geturfd, maar het zou toch echt fijn zijn als de organisatie bij balverlies wat beter in elkaar steekt. Het is hoognodig bovendien. Ten Hag is vooralsnog niet van plan om veel te veranderen. “Het doen van aanpassingen zit niet zozeer in mijn hoofd. Het is niet zo dat je in deze fase van het seizoen ineens totaal anders kunt gaan spelen, bijvoorbeeld door in te zakken. Al leidt ons huidige spel ook niet tot veel, dat klopt.” Het gebrek aan creativiteit voorin wordt door de trainer als grootste pijnpunt gezien. “We moeten aan automatismen en vastigheden werken, waardoor de vorm terugkomt en je acties en combinaties kunt maken. Het wordt de aanvallers niet gemakkelijk gemaakt omdat de rest van de ploeg ook niet die vorm heeft. We vinden nu net niet dat ene metertje ruimte. Wat een dwaas. Lekker morgen tegen Ejuke, Van Bergen en Veerman Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rogier. Geplaatst 6 maart 2020 Share Geplaatst 6 maart 2020 Mocht de verdediging bij balverlies de komende 3 wedstrijden nog steeds zo dramatisch zijn (evenals de positionering voorin - 6 man op dezelfde lijn als de verdediging van de tegenstander) zou het me eerlijk gezegd niet verbazen als Ten Hag ontslagen wordt, want dan verlies je nogmaals 3 wedstrijden en lijkt hij gewoon te koppig om het te proberen op te lossen. Iedereen ziet het, en het is nu tijd om actie te ondernemen. Zeker tegen Heerenveen wordt je anders gewoon weggecountert inderdaad, Ejuke en Van Bergen zijn gewoon 3x zo snel als Blind. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Socrates Geplaatst 6 maart 2020 Share Geplaatst 6 maart 2020 Die Alvarez kan trouwens ook niks he. Dat het geen middenvelder is hebben we al een aantal keer gezien, maar een verdediger is het dus ook niet. Hij is vooral een tribuneklant. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ElPrincipito Geplaatst 6 maart 2020 Share Geplaatst 6 maart 2020 31 minuten geleden zei Zeus: Die Alvarez kan trouwens ook niks he. Dat het geen middenvelder is hebben we al een aantal keer gezien, maar een verdediger is het dus ook niet. Hij is vooral een tribuneklant. Naast die sliding (waarvan ik deels de intentie begreep, denk ook niet dat hij hem raakte overigens) vond ik hem gisteren met vlagen dus wel goede dingen laten zien. Hij wisselt alleen slechte en goede momenten te veel af met elkaar en is nog niet constant. Met name een gebrek aan vertrouwen, ik zag echter in de voorafgaande wedstrijden soms wel wat goede dingen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lazy Geplaatst 7 maart 2020 Share Geplaatst 7 maart 2020 Die jongen kan echt wel wat en dat komt ook wel goed. Is onzeker en mist vertrouwen en ik kan me dat allemaal goed voorstellen in zijn situatie. Nu mooi dat zijn vrouw en pasgeboren kind eindelijk na 9 maanden Nederland in mogen. Dat zal een hoop rust in zijn hoofd opleveren, hoop ik. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chiemel Geplaatst 7 maart 2020 Share Geplaatst 7 maart 2020 Ik zie het ook nog niet zitten in Alvarez. Zie ik Schuurs betere dingen doen. Alvarez heeft geen snelheid, aan de bal ook niet goed, wint weinig kopduel, maakt onnodige slidings. Stelling van de dag: Wanneer moet ten Hag ontslagen worden: A) Als niet wordt gewonnen van Heerenveen B) Als ze aan het eind van het seizoen geen kampioen worden C) Sowieso behouden Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rogier. Geplaatst 7 maart 2020 Share Geplaatst 7 maart 2020 Als hij vast blijft houden aan de speelwijze waardoor je een blok van 4 en 6 krijgt en je blijft verliezen de komende wedstrijden. In principe heeft het een half jaar gewerkt natuurlijk. Ten Hag eruit gooien werkt natuurlijk niet zomaar. Als hij zelf het probeert op te lossen is dat altijd beter dan iemand anders aanstellen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mansveld Geplaatst 7 maart 2020 Share Geplaatst 7 maart 2020 Nooit gaat prima zo Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hwb Geplaatst 7 maart 2020 Share Geplaatst 7 maart 2020 Lees hier steeds over dat Ten Hag al het hele jaar speelt met een 10 naast de spits, maar met Ziyech op 10 viel dat toch erg mee? Backs staan wel al het hele seizoen diep idd. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rogier. Geplaatst 7 maart 2020 Share Geplaatst 7 maart 2020 4 minuten geleden zei Hwb: maar met Ziyech op 10 viel dat toch erg mee? Daarom werkte het ook. Ziyech kwam wel vrij tussen de linies op het middenveld en zorgde voor die verbinding. Hij is alleen nu nog niet fit genoeg om daar te spelen, en als je dan ook nog eens totaal uit vorm bent wordt het lastig. Daar komt bij dat Van de Beek ook hoger staat dan in de 1e seizoenshelft, waarschijnlijk omdat hij een tijdje op 10 gestaan heeft. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chiemel Geplaatst 7 maart 2020 Share Geplaatst 7 maart 2020 Ajax1: Ten Hag lijkt het dan ook weer anders aan te gaan pakken. Zo zou Klaas Jan Huntelaar in de spits starten en Hakim Ziyech en Quincy Promes zouden dan vanaf de vleugels spelen. Het betekent dat Dusan Tadic een linie naar achteren zakt en als 10 zal fungeren. De andere middenvelders zijn dan Donny van de Beek en Lisandro Martinez. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Regis Geplaatst 7 maart 2020 Share Geplaatst 7 maart 2020 2 uur geleden zei Chiemel: Ik zie het ook nog niet zitten in Alvarez. Zie ik Schuurs betere dingen doen. Alvarez heeft geen snelheid, aan de bal ook niet goed, wint weinig kopduel, maakt onnodige slidings. Stelling van de dag: Wanneer moet ten Hag ontslagen worden: A) Als niet wordt gewonnen van Heerenveen B) Als ze aan het eind van het seizoen geen kampioen worden C) Sowieso behouden Ik hoop A. Alleen gaat dat niet gebeuren. Mag toch hopen als hij geen kampioen wordt ze hem er wel uitgooien en tevens eens goed de scouting onder de loep nemen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sanel Geplaatst 7 maart 2020 Share Geplaatst 7 maart 2020 3 minuten geleden zei Chiemel: Ajax1: Ten Hag lijkt het dan ook weer anders aan te gaan pakken. Zo zou Klaas Jan Huntelaar in de spits starten en Hakim Ziyech en Quincy Promes zouden dan vanaf de vleugels spelen. Het betekent dat Dusan Tadic een linie naar achteren zakt en als 10 zal fungeren. De andere middenvelders zijn dan Donny van de Beek en Lisandro Martinez. Dit lijkt me ook wel sappig eerlijk gezegd. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hwb Geplaatst 7 maart 2020 Share Geplaatst 7 maart 2020 10 minuten geleden zei Chiemel: Ajax1: Ten Hag lijkt het dan ook weer anders aan te gaan pakken. Zo zou Klaas Jan Huntelaar in de spits starten en Hakim Ziyech en Quincy Promes zouden dan vanaf de vleugels spelen. Het betekent dat Dusan Tadic een linie naar achteren zakt en als 10 zal fungeren. De andere middenvelders zijn dan Donny van de Beek en Lisandro Martinez. Daar ben ik heel benieuwd naar, bepleit Tadic op 10 al vanaf Ziyechs blessure. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
007mark Geplaatst 7 maart 2020 Share Geplaatst 7 maart 2020 Gister was ik bij Volendam - Jong Ajax, maar zag daar eigenlijk hetzelfde als bij Ajax 1. Laag tempo, alles breed tikken op de helft van Volendam en eigenlijk amper grote kansen creëren. Tweede helft pas, maar toen was het al gespeeld. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Regis Geplaatst 7 maart 2020 Share Geplaatst 7 maart 2020 19 minuten geleden zei 007mark: Gister was ik bij Volendam - Jong Ajax, maar zag daar eigenlijk hetzelfde als bij Ajax 1. Laag tempo, alles breed tikken op de helft van Volendam en eigenlijk amper grote kansen creëren. Tweede helft pas, maar toen was het al gespeeld. Lag ook wel aan de opstelling haha. Unuvar, JFC en Timber. 2 backs plus een 10/buitenspeler. Snapte die keuzes niet helemaal. Maar misschien dat er wat jongens bij de selectie zitten vanavond, geen idee. Wel mooi om te zien dat Regeer en Kasanwirjo steeds meer minuten gaan maken Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
007mark Geplaatst 7 maart 2020 Share Geplaatst 7 maart 2020 8 minuten geleden zei Regis: Lag ook wel aan de opstelling haha. Unuvar, JFC en Timber. 2 backs plus een 10/buitenspeler. Snapte die keuzes niet helemaal. Maar misschien dat er wat jongens bij de selectie zitten vanavond, geen idee. Wel mooi om te zien dat Regeer en Kasanwirjo steeds meer minuten gaan maken Was inderdaad een zeer jonge opstelling, maar vond nou niet echt iemand eruit springen qua techniek of wat dan ook. Vooral de rechterkant vond ik heel erg matig. Die Antonucci van Volendam is wel een heerlijke speler trouwens Jammer dat hij komende zomer weer terugkeert bij AS Monaco. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lazy Geplaatst 7 maart 2020 Share Geplaatst 7 maart 2020 58 minuten geleden zei Chiemel: Ajax1: Ten Hag lijkt het dan ook weer anders aan te gaan pakken. Zo zou Klaas Jan Huntelaar in de spits starten en Hakim Ziyech en Quincy Promes zouden dan vanaf de vleugels spelen. Het betekent dat Dusan Tadic een linie naar achteren zakt en als 10 zal fungeren. De andere middenvelders zijn dan Donny van de Beek en Lisandro Martinez. Ten Hag: ‘we missen automatismen’ Dus wat doe je dan als trainer? Lekker elke week je opstelling omgooien... Las ook dat Schuurs weer gaat spelen ipv Alvarez. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mansveld Geplaatst 7 maart 2020 Share Geplaatst 7 maart 2020 4 minuten geleden zei Lazy: Ten Hag: ‘we missen automatismen’ Dus wat doe je dan als trainer? Lekker elke week je opstelling omgooien... Las ook dat Schuurs weer gaat spelen ipv Alvarez. Luncht zeker vaak met Groenendijk die kreeg er ook geen automatismen in Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Socrates Geplaatst 7 maart 2020 Share Geplaatst 7 maart 2020 Timber op RCV.. Sta je dan met je Schuurs en Alvarez. Totale paniek en brevet van onvermogen voor die twee. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ElPrincipito Geplaatst 7 maart 2020 Share Geplaatst 7 maart 2020 8 minuten geleden zei Zeus: Timber op RCV.. Sta je dan met je Schuurs en Alvarez. Totale paniek en brevet van onvermogen voor die twee. Belachelijke keuze in mijn ogen. Alsof het de laatste weken enkel aan de verdediging lag? Vond juist het middenveld geen ondersteuning bieden, zowel niet verdedigend als aanvallend in de opbouw. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chiemel Geplaatst 7 maart 2020 Share Geplaatst 7 maart 2020 Vind het ook nergens op slaan. Ken die Tim er niet echt en kan daarom niet bepalen of het iets tactisch kan zijn. Is hij supersnel toevallig? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rogier. Geplaatst 7 maart 2020 Share Geplaatst 7 maart 2020 Het enige dat ik me kan bedenken is het voetballende vermogen van Timber. Verder natuurlijk een hele rare beslissing Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten