Elsjorro1990 Geplaatst 29 februari 2020 Share Geplaatst 29 februari 2020 Op 28-2-2020 om 16:08 zei Hwb: Het interessante is dat iedereen die Marin bekritiseert dat doet obv zijn presteren bij Ajax. Terwijl hij natuurlijk daarop niet gehaald is. Wat liet hij zien in België? Ik weet het niet, maar dáár moeten we het over hebben om iets te kunnen zeggen over in hoeverre dat een goede/verstandige/logische aankoop is. Verder vind ik Martinez, Veltman en Alvarez/Schuurs (beiden wil ik bovendien nog wel tijd geven) niet te slecht voor Ajax. Zijn (in potentie) prima spelers. Niet als uitblinkers, maar wel als aanvullende spelers en/of back-ups. Ajax barst van de kwaliteit en heeft verdedigend redelijk solide back-ups, voor het niveau dat je van Ajax mag verwachten. Het probleem ligt imo vooral op het middenveld en bij de buitenspelers. Voldoende kwaliteit, maar te weinig in de breedte. Als we in dat opzicht gaan beoordelen ja, dan zijn spelers als atouba en Kuffour ook geen miskopen? Kunnen we dan lekker beoordelen op hun seizoenen bij hsv en bayern? Met alle respect: neres was middchien zijn eerste paar wedstrijden ook niet denderend, maar daar kon je wel zien dat die jongen op voetballen zat. En tot nu toe is dat bij marin niet het geval. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Socrates Geplaatst 29 februari 2020 Share Geplaatst 29 februari 2020 Je kan hem inderdaad gewoon beoordelen op wat je tot nog toe van hem hebt gezien. Zijn techniek, balbeheersing, positioneren, inzicht en handelingssnelheid zijn allemaal te matig voor een Ajax-middenvelder. Bij Standard spelen ze overigens ook een heel ander soort voetbal. Niet te vergelijken. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hwb Geplaatst 1 maart 2020 Share Geplaatst 1 maart 2020 11 uur geleden zei Elsjorro1990: Als we in dat opzicht gaan beoordelen ja, dan zijn spelers als atouba en Kuffour ook geen miskopen? Kunnen we dan lekker beoordelen op hun seizoenen bij hsv en bayern? Met alle respect: neres was middchien zijn eerste paar wedstrijden ook niet denderend, maar daar kon je wel zien dat die jongen op voetballen zat. En tot nu toe is dat bij marin niet het geval. Atouba en Kuffour moet je beoordelen op hun spel meteen (laatste jaar, misschien 2) voordat ze bij Ajax kwamen. En dan moet je niet alleen kijken naar hun spel, maar naar hun kwaliteiten. Wat laten ze zien waar Ajax met hun speelwijze iets aan heeft? Je kunt niet zomaar zeggen dat Marin een miskoop is (of dat het falen is van scouting/td), omdat hij het bij Ajax niet liet zien. Als hij het daarvoor wél liet zien, is het niet zo'n vreemde aankoop. Dat het er dan bij Ajax niet uitkomt, is heel zuur en kun je een miskoop noemen, maar daar moet je het beleid imo niet op afrekenen. Zie btw ook mijn antwoord hieronder. 11 uur geleden zei Zeus: Je kan hem inderdaad gewoon beoordelen op wat je tot nog toe van hem hebt gezien. Zijn techniek, balbeheersing, positioneren, inzicht en handelingssnelheid zijn allemaal te matig voor een Ajax-middenvelder. Bij Standard spelen ze overigens ook een heel ander soort voetbal. Niet te vergelijken. Natuurlijk spelen ze een heel ander soort voetbal. Maar ik mag toch hopen dat een scout in staat is om te zien of een speler kwaliteiten (balbehandeling, passkwaliteit, positioneren, handelingssnelheid etc.) heeft die passen bij het spel van Ajax. Als dat zo is, is het geen gekke of slechte aankoop imo. Maar dat hij het bij Ajax niet laat zien, vind ik een slechte reden om de transfer te bekritiseren. Hij is namelijk niet gehaald obv zijn spel voor Ajax. Als de beperkingen die hij nu laat zien bij Standard al zichtbaar waren, kun je zeer terechte vraagtekens bij deze transfer plaatsen. Nogmaals, ik heb geen flauw idee, dus kan daar niets over zeggen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Elsjorro1990 Geplaatst 1 maart 2020 Share Geplaatst 1 maart 2020 1 uur geleden zei Hwb: Atouba en Kuffour moet je beoordelen op hun spel meteen (laatste jaar, misschien 2) voordat ze bij Ajax kwamen. En dan moet je niet alleen kijken naar hun spel, maar naar hun kwaliteiten. Wat laten ze zien waar Ajax met hun speelwijze iets aan heeft? Je kunt niet zomaar zeggen dat Marin een miskoop is (of dat het falen is van scouting/td), omdat hij het bij Ajax niet liet zien. Als hij het daarvoor wél liet zien, is het niet zo'n vreemde aankoop. Dat het er dan bij Ajax niet uitkomt, is heel zuur en kun je een miskoop noemen, maar daar moet je het beleid imo niet op afrekenen. Zie btw ook mijn antwoord hieronder. Natuurlijk spelen ze een heel ander soort voetbal. Maar ik mag toch hopen dat een scout in staat is om te zien of een speler kwaliteiten (balbehandeling, passkwaliteit, positioneren, handelingssnelheid etc.) heeft die passen bij het spel van Ajax. Als dat zo is, is het geen gekke of slechte aankoop imo. Maar dat hij het bij Ajax niet laat zien, vind ik een slechte reden om de transfer te bekritiseren. Hij is namelijk niet gehaald obv zijn spel voor Ajax. Als de beperkingen die hij nu laat zien bij Standard al zichtbaar waren, kun je zeer terechte vraagtekens bij deze transfer plaatsen. Nogmaals, ik heb geen flauw idee, dus kan daar niets over zeggen. Snap je nou niet hoe dom deze uitspraken zijn? Het interesseer toch geen reet dat marin bij standar Luik wel mee deed ( al vraag ik me af waar je dat weg haalt, ik heb meerdere België kenners al horen roepen dat ze er niks van begrepen dat Ajax marin haalde). jij komt met een paar opmerkingen die op papier misschien leuk klinken, maar de realiteit is dat er tot nu toe nog geen sprankje kwaliteit te zien is bij die man. Dan zijn we bijna 3 kwart seizoen herder en dan mag je best stellen dat 11 miljoen een vreselijke miskoop is geweest, net zoals we dat al na een paar wedstrijden zagen bij magallan. dat jij dan een speler wilt beoordelen dat hij bij Luik het prima deed, sorry hwb maar dat vind ik lachwekkend en ook totaal niet relevant. We praten over het nu en die laat zien dat marin gewoon geen kloten er van kan. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Dysproz Geplaatst 1 maart 2020 Share Geplaatst 1 maart 2020 (bewerkt) Hwb heeft gewoon gelijk. Er zijn meer dan genoeg voorbeelden van spelers die het bij de ene club fantastisch doen en bij de volgende club mislukken. Er zijn meer factoren dan alleen kwaliteit die meespelen in de prestaties van een speler. Je kan hem zeker een miskoop noemen. Maar als je een van de beste spelers van de Belgisch competitie bent heb je gewoon kwaliteiten om bij Ajax te slagen. 1 maart 2020 bewerkt door Dysproz Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hwb Geplaatst 1 maart 2020 Share Geplaatst 1 maart 2020 Overigens zeg ik dat niet. Ik heb geen idee of hij de kwaliteiten toonde om bij Ajax te slagen. Maar dat is waar je scouting op moet beoordelen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Elsjorro1990 Geplaatst 1 maart 2020 Share Geplaatst 1 maart 2020 4 uur geleden zei Dysproz: Hwb heeft gewoon gelijk. Er zijn meer dan genoeg voorbeelden van spelers die het bij de ene club fantastisch doen en bij de volgende club mislukken. Er zijn meer factoren dan alleen kwaliteit die meespelen in de prestaties van een speler. Je kan hem zeker een miskoop noemen. Maar als je een van de beste spelers van de Belgisch competitie bent heb je gewoon kwaliteiten om bij Ajax te slagen. Dan is die speler toch voor die volgende club een miskoop? Weet je überhaupt de definitie van een miskoop? “ een van de beste spelers van de Belgische competitie”? Nieuwsflash: dat was hij niet. Idem dito met bande. Ver van te voren werd er bij beide al door heel wat kenners van het Belgische voetbal een beetje lachend over gedaan dat Ajax überhaupt interesse had in die spelers. nu is bande natuurlijk zwaar geblesseerd geraakt, maar marin is gewoon constant een vreselijke dissonant. Komt er in en doet werkelijk alles fout. Simpele balletjes verspelen, Passes over 5 meter die mis gaan. Brengt aanvallend niks, verdedigen ook niet. Maar heen miskoop jongens. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Dysproz Geplaatst 1 maart 2020 Share Geplaatst 1 maart 2020 57 minuten geleden zei Elsjorro1990: Dan is die speler toch voor die volgende club een miskoop? Weet je überhaupt de definitie van een miskoop? “ een van de beste spelers van de Belgische competitie”? Nieuwsflash: dat was hij niet. Idem dito met bande. Ver van te voren werd er bij beide al door heel wat kenners van het Belgische voetbal een beetje lachend over gedaan dat Ajax überhaupt interesse had in die spelers. nu is bande natuurlijk zwaar geblesseerd geraakt, maar marin is gewoon constant een vreselijke dissonant. Komt er in en doet werkelijk alles fout. Simpele balletjes verspelen, Passes over 5 meter die mis gaan. Brengt aanvallend niks, verdedigen ook niet. Maar heen miskoop jongens. Ik zeg toch ook dat je hem een miskoop kunt noemen? Maar jij zegt dat hij niet op voetballen zit. Waarom blonk hij dan uit in de Belgische competitie en waarom haalt Ajax hem dan? Dat hij niet presteert kan heel veel redenen hebben en ligt lang niet altijd aan kwaliteit. Of zit Di Maria ook niet op voetballen omdat hij hopeloos faalde bij United? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Elsjorro1990 Geplaatst 1 maart 2020 Share Geplaatst 1 maart 2020 1 minuut geleden zei Dysproz: Ik zeg toch ook dat je hem een miskoop kunt noemen? Maar jij zegt dat hij niet op voetballen zit. Waarom blonk hij dan uit in de Belgische competitie en waarom haalt Ajax hem dan? Dat hij niet presteert kan heel veel redenen hebben en ligt lang niet altijd aan kwaliteit. Of zit Di Maria ook niet op voetballen omdat hij hopeloos faalde bij United? Dan moet je beter lezen. 1. Blonk hij niet uit in de Belgische competitie. Dat viel reuze mee. 2. We zien toch allemaal alles mis gaan bij hem? Kom op hoor. Ik gaf die vergelijkin al eerder: neres was de eerste maanden soms ook ongelukkig. Maar die zag je af en toe wel acties maken waarvan je dacht: poeh. Marin, 0,0. En dan meen ik echt 0,0. Heeft in elke wedstrijd dat die speelde vooral laten zien dat hij grossiert in balverlies, hij heeft nogmaals geen steekpass, hij is verdedigend echt super zwak ( let eens op hoe vaak hij op het middenveld de bal kwijt raakt) en maakt domme keuzes. Dan mag je best wel spreken van een miskoop en iemand die er klaarblijkelijk niet zoveel van kan als de scouts dachten. Oa Jan Boskamp, die heel wat Belgisch voetbal ziet, sprak gelijk al van waanzin. Al voordat die transfer rond was. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Socrates Geplaatst 1 maart 2020 Share Geplaatst 1 maart 2020 20 uur geleden zei Zeus: Je kan hem inderdaad gewoon beoordelen op wat je tot nog toe van hem hebt gezien. Zijn techniek, balbeheersing, positioneren, inzicht en handelingssnelheid zijn allemaal te matig voor een Ajax-middenvelder. Bij Standard spelen ze overigens ook een heel ander soort voetbal. Niet te vergelijken. Dit zijn toch allemaal facetten in het spel van een speler die je gewoon met het blote oog kan zien. Zeker techniek en balbeheersing. Of je nou bij RKC of Liverpool speelt. Ik vind toch echt dat je het te makkelijk af doet met "misschien had hij bij Luik wel een perfecte techniek en balbeheersing??". Daarnaast weet ik ook nog dat in de nasleep van de transfer hij bij o.a. VTBL onder de loep werd genomen met wat beelden en een hoop statistieken en ook toen kwam het beeld van een vooral dynamische, niet super technische of zuivere middenvelder naar voren. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Dysproz Geplaatst 1 maart 2020 Share Geplaatst 1 maart 2020 (bewerkt) Dan past hij dus niet in het spelletje van Ajax en is het gewoon een slechte aankoop van Overmars. Wilde verder alleen zeggen dat het vaak niet zo simpel is als "niet presteren = geen kwaliteit", terwijl veel mensen wel zo denken. 1 maart 2020 bewerkt door Dysproz Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hwb Geplaatst 1 maart 2020 Share Geplaatst 1 maart 2020 3 uur geleden zei Zeus: Dit zijn toch allemaal facetten in het spel van een speler die je gewoon met het blote oog kan zien. Zeker techniek en balbeheersing. Of je nou bij RKC of Liverpool speelt. Ik vind toch echt dat je het te makkelijk af doet met "misschien had hij bij Luik wel een perfecte techniek en balbeheersing??". Daarnaast weet ik ook nog dat in de nasleep van de transfer hij bij o.a. VTBL onder de loep werd genomen met wat beelden en een hoop statistieken en ook toen kwam het beeld van een vooral dynamische, niet super technische of zuivere middenvelder naar voren. Ik betwist werkelijk niets van wat je hier zegt. Ik zeg alleen dat je de scouting en/of td niet moet beoordelen op hoe een aankoop het bij jouw club doet. Je moet ze beoordelen obv de analyse die ze hebben gemaakt voorafgaand aan de transfer en dat is dus bijna per definitie (behalve bij een huur-/koopconstructie) niet obv prestaties voor jouw club. Je zegt hier heel makkelijk, 'dat kun je met het blote oog zien', maar dat is niet altijd het geval. Juist door een verschillende speelwijze, die bepaalde vaardigheden op een ander niveau vraagt. En dan heb je ook nog wel eens dat spelers hun kwaliteiten bij een overstap niet meer (meteen) laten zien, bijvoorbeeld omdat er mentale factoren meespelen. Achteraf is alles altijd voor iedereen duidelijk. De vraag is echter of dit vooraf al te voorzien was. En dat kun je niet hardmaken door te verwijzen naar huidige prestaties. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
cimbomcu Geplaatst 1 maart 2020 Share Geplaatst 1 maart 2020 Zin in! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
cimbomcu Geplaatst 1 maart 2020 Share Geplaatst 1 maart 2020 (bewerkt) Zo'n Midtjo hadden wij goed kunnen gebruiken he. Dat was toch een penal met Nico en Leeuwin. 1 maart 2020 bewerkt door cimbomcu Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rogier. Geplaatst 1 maart 2020 Share Geplaatst 1 maart 2020 (bewerkt) Zo zonde van die bal van Blind, anders staat het hier gewoon 0-0. Gaat wel veel mis in de eindfase, jammer. 1 maart 2020 bewerkt door Rogier. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chiemel Geplaatst 1 maart 2020 Share Geplaatst 1 maart 2020 Je kan slecht voetballen, maar waarom maakt men de laatste paar weken zo vaak van die hele grote fouten? Zoals Blind een paar keer. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Regis Geplaatst 1 maart 2020 Share Geplaatst 1 maart 2020 Ten Hag weer hoor Jezus Totaal geen plan, worden helemaal overklast. Niet ingrijpen, godver man. Jammer dat AZ er geen 0-6 van gemaakt heeft, was die tukker iig weg geweest Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rogier. Geplaatst 1 maart 2020 Share Geplaatst 1 maart 2020 Cursus hoe geef je het hele seizoen weg in 4 weken. Heb voor het eerst dit seizoen het gevoel dat we niet kampioen gaan worden. Teleurstellend. Meer ga ik er niet aan vuil maken, het is echt bizar gewoon. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lazy Geplaatst 1 maart 2020 Share Geplaatst 1 maart 2020 1 minuut geleden zei Rogier.: Cursus hoe geef je het hele seizoen weg in 4 weken. Heb voor het eerst dit seizoen het gevoel dat we niet kampioen gaan worden. Teleurstellend. Meer ga ik er niet aan vuil maken, het is echt bizar gewoon. Met Feyenoord en PSV uit in het vooruitzicht, Utrecht nog uit gaat het gezellig worden nog. Drama wedstrijd. Het is weeeeeer precies hetzelfde spelletje: Ajax wil elke bal tot de doellijn binnen combineren of probeert een halfbakken hoge steekbal achter de defensie die ALTIJD weggekopt wordt. Men loopt zich in ren halfbakken tempo nonstop kapot op de verdediging en probeert paniekerig tussen 8 man te combineren. Word er zo ontiegelijk moe van. Wat een drama vorm heeft dit elftal zeg en hoe snel kan seizoen totaal omdraaien. Wat is er met Tadic aan de hand? Heeft die een teenblessure ofzo? Die man heeft al sinds de winterstop geen schot op het doel gelost... letterlijk elke bal die hij krijgt, welke positie dan ook speelt hij af (9 van de 10 keer slecht). Schiet eens op goal man.. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chiemel Geplaatst 1 maart 2020 Share Geplaatst 1 maart 2020 Laat AZ maar lekker kampioen worden, die verdienen het veel meer. Winnen dik bij PSV, Feyenoord en Ajax uit. Ajax heeft trouwens nog een reeks moeilijke uitwedstrijden. Misschien moeten vd Sar en Overmars maar wel serieus overwegen om Ten Hag de laan uit te sturen om de boel om te draaien. Je hebt nu een ploeg staan die nauwelijks kansen weet te creëren en verdedigend ook grote steken laat vallen. Ook tijd voor wat boze hooligans en fakkeltjes. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rogier. Geplaatst 1 maart 2020 Share Geplaatst 1 maart 2020 PSV hoeven we niet meer heen Lazy. Willem II wel. Overigens @Chiemel; AZ heeft elke tegenstander getroffen op een bizar slecht moment voor elke club. Feyenoord toen het echt nog totaal niet liep. PSV met die rode kaarten regen en dramatische week. Ajax tweemaal met veel blessures (Ziyech en Blind waren totaal niet fit vandaag man, ongelofelijk). Ben het dan ook zeker niet eens met de opmerking 'verdienen het veel meer'. Ten Hag ontslaan is natuurlijk van de zotte. Ga ik niet eens op in. Los van of je dat moet willen gaat het ook niks oplossen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
cimbomcu Geplaatst 1 maart 2020 Share Geplaatst 1 maart 2020 Wat mij geen zorgen baart: voetballen aan de bal op zich best aardig tegen een uitstekend verdedigende AZ. Straks met Nous, Neres, Labyad en de fit wordende Ziyech en Blind erbij heb ik er aan de bal vertrouwen in. Ik word laatste tijd heel verdrietig van Dest, hoe beperkt die is als hij de bal heeft. Wat mij wel zorgen baart: hoeveel 100% kansen AZ weer heeft gehad uit puur dom counter voetbal, gewoon naar voren schieten en dan steeds 2 tegen 2 of 3 tegen 3. Maar nooit een keer een meerderheid van verdedigers. Heel sneu. Dus verdedigend staat het voor geen meter, of spelers rennen niet terug wat het dan ook maar mag zijn. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Regis Geplaatst 1 maart 2020 Share Geplaatst 1 maart 2020 Laatste gecreëerde kans dateert ook alweer uit November he. Voetbal is het hele jaar al niet om aan te gluren, op Utrecht thuis na. Geven ook al het hele jaar zo'n shitload aan ruimte weg, door de waardeloze bezetting op het middenveld. AZ profiteerde vandaag daar uitstekend van. Die Ziyech ook weer man, gefrustreerde tering kneus. Ga eens normaal voetballen en anders alvast lekker huisje zoeken in Londen. Alleen RKC heeft laatste 10 speelronde meer potten verloren. Echt conclusies gaan trekken dan hoor. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
cimbomcu Geplaatst 1 maart 2020 Share Geplaatst 1 maart 2020 2 minuten geleden zei Regis: Laatste gecreëerde kans dateert ook alweer uit November he. Voetbal is het hele jaar al niet om aan te gluren, op Utrecht thuis na. Geven ook al het hele jaar zo'n shitload aan ruimte weg, door de waardeloze bezetting op het middenveld. AZ profiteerde vandaag daar uitstekend van. Die Ziyech ook weer man, gefrustreerde tering kneus. Ga eens normaal voetballen en anders alvast lekker huisje zoeken in Londen. Alleen RKC heeft laatste 10 speelronde meer potten verloren. Echt conclusies gaan trekken dan hoor. Nice, verbaas me al dat je geen tering Marokkaan roept. Moet jij niet in het stadion zitten trouwens Bijna alle CL duels genoten trouwens, dus klopt niet echt wat je zegt. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Regis Geplaatst 1 maart 2020 Share Geplaatst 1 maart 2020 Zojuist zei cimbomcu: Nice, verbaas me al dat je geen tering Marokkaan roept. Moet jij niet in het stadion zitten trouwens Bijna alle CL duels genoten trouwens, dus klopt niet echt wat je zegt. Vandaag niet. Ja, uhuhu. maar goed was het niet per se he. Valencia heeft ook 4/5 open kansen gehad toen, Lille hetzelfde, Chelsea maakte er 4. Dat gebeurt niet als je goed bent. Jij stelt dat we vandaag goed aan de bal waren in je post, weet ook niet precies wanneer dat het geval is geweest. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten