Rogier. Geplaatst 27 februari 2020 Share Geplaatst 27 februari 2020 12 uur geleden zei Zeus: Ging hier ook uit van Dest op rechts en Promes op links. Blind op middenveld als 6 omdat hij de rust kan bewaren en Martinez al snel meegaat in het spel. Ook minder gevaarlijk op de counter ivm snelheid Martinez. Is overigens niet per sé heel aanvallend, gewoon een andere formatie. Drie achterin houden. In een 4-3-3 komt het daar vaak ook op neer. Probleem is gewoon dat als je deze namen in een 4-3-3 moet gieten je lamlendig voetbal krijgt. Je hebt nauwelijks fatsoenlijke vleugelspelers. Doelde meer op bijv. Blind of Martinez op CV en/of een Marin voor Ekkelenkamp (schot uit 2e lijn en vrije trappen). Maar denk dat het niet heel veel uitmaakt, die druk naar voren moet behouden worden. Vraag me sowieso af of Getafe nog steeds vol druk gaat zetten voorin of dat ze gewoon met z'n allen achterin gaan blijven hangen. Goed. Matchday. We gaan ze slopen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jespresso Geplaatst 27 februari 2020 Share Geplaatst 27 februari 2020 Denk dat het voor vanavond vooral belangrijk is om speler zoveel mogelijk op vertrouwde posities te zetten, zeker gezien de vorm waarin Ajax nu verkeert. Als je veel gaat schuiven, wordt het een chaos denk ik. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gert Geplaatst 27 februari 2020 Share Geplaatst 27 februari 2020 57 minuten geleden zei Jespresso: Denk dat het voor vanavond vooral belangrijk is om speler zoveel mogelijk op vertrouwde posities te zetten, zeker gezien de vorm waarin Ajax nu verkeert. Als je veel gaat schuiven, wordt het een chaos denk ik. Ja ik zou ook zeker niet teveel gaan schuiven. Denk dat deze groep daar ook helemaal niet mee om kan gaan als je nu ineens ook nog eens concessies doet aan de formatie. Ookal zou dat een oplossing op papier zijn. In de bekende speelwijze komen vaak spelers al hun afspraken niet na. Echt heel moeilijk om een elftal te formeren die het Getafe moeilijk kan gaan maken. Heb er ook geen vertrouwen in. Enige beetje vertrouwen die ik dan nog put is uit het feit dat we in de uitwedstrijd ook nog voldoende momenten kregen waar ruimte lag om wat te doen op de helft van Getafe. Maar we op de laatste 10 minuten na hier helemaal niks mee deden. Zou iig voor de Tandem Donny-Tadic kiezen om daar vastigheid te hebben. En Blind centraal zetten. Dan kom je op zoiets uit: Onana Dest - Schuurs - Blind - Martinez Alvarez - Eiting Donny Babel - Tadic - Promes (al zal die niet starten dus dan maar Danilo of gooi Unavar maar voor de leeuwen). Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lazy Geplaatst 27 februari 2020 Share Geplaatst 27 februari 2020 Ik zie deze opstelling vaak voorbij komen in de media: Onana; Dest, Schuurs, Martínez, Blind; Gravenberch, Van de Beek, Eiting; Danilo, Tadic, Babel. Blind dus op links, vasthouden aan het middenveld waar geen combinatiespel in zit en een debutant op rechts. Enkel positief punt: Tadic in de spits zo lijkt et. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rogier. Geplaatst 27 februari 2020 Share Geplaatst 27 februari 2020 31 minuten geleden zei Lazy: Onana; Dest, Schuurs, Martínez, Blind; Gravenberch, Van de Beek, Eiting; Danilo, Tadic, Babel. Het AD verwacht dit: Onana; Dest, Schuurs, Blind, Martínez; Álvarez, Eiting; Babel, Van de Beek, Promes; Tadić. Weer lekker verschillend dus, dus ik zou het maar even afwachten. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hwb Geplaatst 27 februari 2020 Share Geplaatst 27 februari 2020 @Zeus Marin als matige opvolger van Vd Beek (wat jij zegt) en als nr 8 (zoals ik zei) komen voor mij eigenlijk op hetzelfde neer. In elk geval bedoelde ik als 8 op dezelfde manier waarop jij hem invult. Dat is wat van de '8' verwacht wordt in dit systeem. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Socrates Geplaatst 27 februari 2020 Share Geplaatst 27 februari 2020 De oorspronkelijke rol van Van de Beek is meer die van een dynamische 10. Daar doelde ik dus ook op. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chiemel Geplaatst 27 februari 2020 Share Geplaatst 27 februari 2020 Babel alleen erin zetten in de spits, anders heb je er niks aan. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lazy Geplaatst 27 februari 2020 Share Geplaatst 27 februari 2020 Nou zoals ik al schetste, blind als back, danilo op rechtsbuiten. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ElPrincipito Geplaatst 27 februari 2020 Share Geplaatst 27 februari 2020 Ik hoop zo dat we ze pakken! Anti voetbal mag niet winnen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chiemel Geplaatst 27 februari 2020 Share Geplaatst 27 februari 2020 Tja, dis wel ff 95 minuten te laat Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chiemel Geplaatst 27 februari 2020 Share Geplaatst 27 februari 2020 (bewerkt) Tadic speelt weer echt heel slecht he. Kan Babel eens een keer een bal in één keer aannemen? Zo slecht he. 27 februari 2020 bewerkt door Chiemel Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
misterhille Geplaatst 27 februari 2020 Share Geplaatst 27 februari 2020 We hebben in ieder geval een scheids die niet mee doet met t anti voetbal! 2e helft Promes erin, Babel er uit en wie weet maken we een kansje Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jespresso Geplaatst 27 februari 2020 Share Geplaatst 27 februari 2020 Wedstrijd binnen 5 minuten verziekt. Wat slap verdedigd zeg, beetje geluk ook wel, maar wat dom. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Regis Geplaatst 27 februari 2020 Share Geplaatst 27 februari 2020 (bewerkt) 1 uur geleden zei Jespresso: Wedstrijd binnen 5 minuten verziekt. Wat slap verdedigd zeg, beetje geluk ook wel, maar wat dom. Die Martinez weer joh. Slappe zak. beste pot van de laatste weken en dat zegt voldoende. Lagen ook vandaag weer voldoende ruimtes om er doorheen te snijden maar niemand haalden echt zn niveau. Getafe is trouwens wel echt een schande voor het voetbal he, wat een kwalletjes. Die coach en apen achterin voorop . Danilo, persona non grata! 28 februari 2020 bewerkt door Regis Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rogier. Geplaatst 28 februari 2020 Share Geplaatst 28 februari 2020 Mijn gevoelens zijn het met je eens Regis, maar dat gaat natuurlijk wel een klein beetje te ver Helaas. Was vandaag bij vlagen oke, maar zeker over 2 wedstrijden was het gewoon niet voldoende. Kan me er gek genoeg wel bij neerleggen. Jammer van alle blessures e.d., alle vastigheden zijn eruit en je kan gewoon moeilijk terugkomen op niveau. Al dat gelul met dat het met deze spelers ook moet kunnen kan ik niet zoveel mee. Dat zou inderdaad moeten ja, maar je hebt het gewoon in de 1e wedstrijd laten liggen. Overigens verbaas ik me keer op keer over dat gapende gat op het middenveld. Is echt bizar. Die scheids was trouwens niet bijzonder. Schijnvertoning. Deed alsof die er niet intrapte, maar liet eigenlijk alles gaan (inclusief 'blessure'behandelingen). Kunnen wij zelf beter. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Socrates Geplaatst 28 februari 2020 Share Geplaatst 28 februari 2020 Dat laatste slaat natuurlijk nergens op. Vind overigens niet dat niemand zijn niveau haalde. Gravenberch en Eiting speelde al beter dan in eerdere wedstrijden laatste weken. Nog steeds niks bijzonders en onder Europees niveau uiteraard, dat wel. Babel haalde ook gewoon zijn niveau: loeislecht. Onana heeft nog een betere balcontrole. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
cimbomcu Geplaatst 28 februari 2020 Share Geplaatst 28 februari 2020 7 uur geleden zei Regis: Die Martinez weer joh. Slappe zak. beste pot van de laatste weken en dat zegt voldoende. Lagen ook vandaag weer voldoende ruimtes om er doorheen te snijden maar niemand haalden echt zn niveau. Getafe is trouwens wel echt een schande voor het voetbal he, wat een kwalletjes. Die coach en apen achterin voorop . Danilo, persona non grata! Gedraag je. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
cimbomcu Geplaatst 28 februari 2020 Share Geplaatst 28 februari 2020 Nou, alles aan gedaan en helaas eruit. Kan er nu wel mee leven. Eiting en Gravenberch in zo'n belangrijke wedstrijd kan eigenlijk niet. Dan heb je nog Schuurs, Danilo en Dest die nieuw zijn op dit niveau. En de blessures bij Neres en Ziyech. In het druk zetten van Getafe merk je ook gewoon waar de zwakke punten van Vd Beek liggen. Ik genoot zelf wel van Onana, wat een keeper. Dest voor 30 miljoen naar Bayern? Zo snel mogelijk laten gaan, dat is echt niet bijzonder. Heb zelf echt veel meer met Mazraoui. Dest is voetballend echt niet zo goed en won geen duel van die Cucurella. Danilo heel dom dat shirtje wisselen, zou die daarom zijn gewisseld? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hwb Geplaatst 28 februari 2020 Share Geplaatst 28 februari 2020 @Zeus Vd Beek is een dynamische rechtshalf, ook van oorsprong. Of dat nou met een 10 voor zich of een 6 achter zich is, is voor het type speler dat hij is niet heel belangrijk. 'Van oorsprong' speelde Ajax namelijk helemaal niet met een 10 in zijn beginperiode en jeugd. Ajax speelde met een 6, een creatieve aanvallende middenvelder (10) en een dynamische man die in de 16 kwam (8). @cimbomcu Ik denk eerder dat het andersom was, hij wisselde shirtje omdat hij wist dat hij gewisseld ging worden. Verder: - Aardig geprobeerd, maar niet genoeg. - Waarom in vredesnaam Martinez centraal achterin en Blind op de back? - Schuurs laat in niets zien meer te zijn/kunnen worden dan een degelijke cv. - Scheids was prima, trok alleen te weinig tijd bij. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gert Geplaatst 28 februari 2020 Share Geplaatst 28 februari 2020 38 minuten geleden zei Hwb: @Zeus Vd Beek is een dynamische rechtshalf, ook van oorsprong. Of dat nou met een 10 voor zich of een 6 achter zich is, is voor het type speler dat hij is niet heel belangrijk. 'Van oorsprong' speelde Ajax namelijk helemaal niet met een 10 in zijn beginperiode en jeugd. Ajax speelde met een 6, een creatieve aanvallende middenvelder (10) en een dynamische man die in de 16 kwam (8). @cimbomcu Ik denk eerder dat het andersom was, hij wisselde shirtje omdat hij wist dat hij gewisseld ging worden. Verder: - Aardig geprobeerd, maar niet genoeg. - Waarom in vredesnaam Martinez centraal achterin en Blind op de back? - Schuurs laat in niets zien meer te zijn/kunnen worden dan een degelijke cv. - Scheids was prima, trok alleen te weinig tijd bij. Snapte daar vooraf ook niks van. Maar eerste deel vd wedstrijd probeerden ze via de zijkant op te bouwen en dan die bal achter de defensie te gooien. Omdat Getafe de linies heel compact heeft en de defensieve lijn erg naar voren. Als Ten Had dat bedenkt dan snap ik dat je Blind daar dan neerzet ipv Martinez die deze lange pass niet in huis heeft. Over gisteren niet heel ontevreden. Had het matiger verwacht. Zag geen kans om door te gaan vooraf. Dan ben ik achteraf tevreden dat we iig wonnen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Elsjorro1990 Geplaatst 28 februari 2020 Share Geplaatst 28 februari 2020 Laten we eerlijk zijn: als jij als Ajax zijnde structureel Europees wat wil presteren: laten we zeggen minimaal de groepsfase van de CL door, dan is het imo totaal onbegrijpelijk dat je in de winterstop al weet dat je je 2 beste spelers voor 100 mil+ kwijt raakt en je daar niet adequate vervangers voor kunt halen. even een resumé: je haalt marin, waarvan wij allemaal denken: wat kan die man nou eigenlijk goed? En die moet dan frenkie de jong vervangen? Vervolgens haal je 2!!!! Centrale verdedigers, die na hun komst ineens beter tot hun recht komen als middenvelder? Dan is dat nog positief bekeken, martinez heeft het tot nu toe redelijk gedaan op het middenveld, alvarez is een aanfluiting. Kan toch niet waar zien dat je op jongens als schuurs terug moet vallen omdat je aankopen niet voldoen? ik vind het verbijsterend. Als je daadwerkelijk aan wilt haken, dan moet je die scouting een schop onder hun kont geven en daar eens wat beter naar kijken. leuk dat je een 4/5 spelers hebt in de voorhoede die kunnen presteren, als het middenveld en de verdediging vervolgens poep zijn, dan hang je. Nu gaan er aankomende zomer weer wat spelers weg ( ziyech, van de beek, Nico en Onana komen in me op) kunnen we dan weer gaan zitten wachten op dit soort aankopen? Dan zie ik het somber in hoor. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Socrates Geplaatst 28 februari 2020 Share Geplaatst 28 februari 2020 1 uur geleden zei Hwb: @Zeus Vd Beek is een dynamische rechtshalf, ook van oorsprong. Of dat nou met een 10 voor zich of een 6 achter zich is, is voor het type speler dat hij is niet heel belangrijk. 'Van oorsprong' speelde Ajax namelijk helemaal niet met een 10 in zijn beginperiode en jeugd. Ajax speelde met een 6, een creatieve aanvallende middenvelder (10) en een dynamische man die in de 16 kwam (8). @cimbomcu Ik denk eerder dat het andersom was, hij wisselde shirtje omdat hij wist dat hij gewisseld ging worden. Verder: - Aardig geprobeerd, maar niet genoeg. - Waarom in vredesnaam Martinez centraal achterin en Blind op de back? - Schuurs laat in niets zien meer te zijn/kunnen worden dan een degelijke cv. - Scheids was prima, trok alleen te weinig tijd bij. Ik doelde gewoonweg op zijn positie van vorig jaar, op 10 dus. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rogier. Geplaatst 28 februari 2020 Share Geplaatst 28 februari 2020 https://www.ajaxlife.nl/2020/02/28/trainer-en-voorzitter-getafe-doen-huiliehuilie-over-ajax-en-supporters/ Citaat Torres: “Onze supporters en familieleden van de spelers kregen van alles en nog wat naar zich toe gegooid. Bier bijvoorbeeld. Dit alles is totaal niet toegestaan. Wij zijn daarom van plan een klacht in te dienen bij de Uefa.” “Ik vind ook dat wij Ajax een lesje hebben geleerd en niet alleen op het voetbalvlak, maar ook qua opvoeding en respect. De trainer van Ajax moet zijn verlies nemen. Hij was alleen maar bezig met provoceren, vooraf al,” deelde Torres met het aanwezige journaille. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
007mark Geplaatst 28 februari 2020 Share Geplaatst 28 februari 2020 1 uur geleden zei Elsjorro1990: Laten we eerlijk zijn: als jij als Ajax zijnde structureel Europees wat wil presteren: laten we zeggen minimaal de groepsfase van de CL door, dan is het imo totaal onbegrijpelijk dat je in de winterstop al weet dat je je 2 beste spelers voor 100 mil+ kwijt raakt en je daar niet adequate vervangers voor kunt halen. even een resumé: je haalt marin, waarvan wij allemaal denken: wat kan die man nou eigenlijk goed? En die moet dan frenkie de jong vervangen? Vervolgens haal je 2!!!! Centrale verdedigers, die na hun komst ineens beter tot hun recht komen als middenvelder? Dan is dat nog positief bekeken, martinez heeft het tot nu toe redelijk gedaan op het middenveld, alvarez is een aanfluiting. Kan toch niet waar zien dat je op jongens als schuurs terug moet vallen omdat je aankopen niet voldoen? ik vind het verbijsterend. Als je daadwerkelijk aan wilt haken, dan moet je die scouting een schop onder hun kont geven en daar eens wat beter naar kijken. leuk dat je een 4/5 spelers hebt in de voorhoede die kunnen presteren, als het middenveld en de verdediging vervolgens poep zijn, dan hang je. Nu gaan er aankomende zomer weer wat spelers weg ( ziyech, van de beek, Nico en Onana komen in me op) kunnen we dan weer gaan zitten wachten op dit soort aankopen? Dan zie ik het somber in hoor. Wanneer die alle 4 weggaan, en je haalt per speler een vervanger, dan kan je het je als club inderdaad niet verantwoorden om weer 2 missers te hebben. Dan ga je zelfs in Nederland geen kampioen worden denk ik. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten