Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

AFC Ajax

Fabian.

Aanbevolen berichten

Je had er overheen gemoeten. Diepte vanuit het middenveld, één ipv twee controleurs. Hogerop spelen, vleugelspelers die meer rouleren en vrijer de ruimte benutten, spits uitzakken, lopende middenvelders.. Dat hele gelul over eronder uit voetballen is totale lulkoek. Dat probeerde ze nu. Vanuit de controle, combineren. Je moet lopen. Diepgang, constant in beweging zijn. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 28,4k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

• Thierryvane

2361

• Chiemel

1894

• cimbomcu

1567

• Rogier.

1524

Ten Hag kan beter gelijk daar in de buurt blijven.. Hoeft niet meer in Amsterdam te komen. Wat een gek.  Blijven vasthouden aan die randdebiel met dat roze haar, Huntelaar, Gravenberch en Martinez. Hou op hoor.   Wat een schande. kale tering lul

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ten Hag out? :-D 

Effe normaal doen. Ten Hag ziet eindelijk dat het in iedergeval niet goed zit, daar ben ik al blij mee. Die voorhoede kan echt niet meer van gisteren, dat zijn 3 vrachtwagens op de linkerbaan op de snelweg.

Het is heel simpel boys, het is wachten op je beste spelers (Neres, Promes en Ziyech). Zo moeilijk is het niet.  Mensen gaan daar zo makkelijk overheen. Het is cliche maar haal Neymar, Mbappe en Di Maria weg bij PSG, Messi, Suarez en Busquets bij Barca, Mane, Salah en Van Dijk bij Liverpool. En het is allemaal the same shit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

15 uur geleden zei Regis:

Ten Hag kan beter gelijk daar in de buurt blijven.. Hoeft niet meer in Amsterdam te komen. Wat een gek.  Blijven vasthouden aan die randdebiel met dat roze haar, Huntelaar, Gravenberch en Martinez. Hou op hoor.   Wat een schande. kale tering lul

Haha ga je lekker.

Met deze aanval is het wel echt moeilijk om een verdediging kapot te spelen. Een Tadic en Babel zijn spelers die wel goed een bal bij zich kunnen houden. Maar juist geen diepgang hebben en daarom beiden nog het beste als spits uit de voeten kunnen. Spelers met diepgang geblesseerd. De speler waar je hele spel op afgestemd is (Ziyech) geblesseerd. Dan blijft er weinig sprankelends over. Vond het ook echt een 0-0 pot en had daar nog wel vrede mee gehad. Meest tergende is dan dat je zo'n goal tegen krijgt. Die je van een jonge Schuurs nog had kunnen verwachten, maar die een Blind in vorm toch nooit zou maken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Babel een bal vasthouden? Dat vond ik dus echt niet. Die gozer heeft al moeite om een al aan te nemen. 

Ik hoop dat Ten Hag weer teruggrijpt naar Tadic in de spits want op de flank heb je er echt bar weinig aan. Huntelaar kan niet meer, Traore is nog te grillig en laat veel te veel ballen van ze voeten springen. Tadic in de spits en die moet ballen aannemen en verplaatsen, meer niet. Babel hopelijk snel uit de ploeg als Promes weer fit is en Ajax weer gewoon met Promes - Tadic - Ziyech voorin kan spelen.

Middenveld was ook weer een drama gisteren. Geen enkele speler heeft het in zich om kort combinatie spel te spelen. De befaamde driehoekjes zijn al lang niet meer en het is telkens een gat van 40 meter tussen aanval en defensie. Van de beek speelt als veredelde voorhoede speler, Eiting/Martinez zakken terug als derde centrale. Daardoor staat Gravenberch op een eiland en die klungelt daardoor enorm met zijn eigen spel en is alleen maar gaten aan het overbruggen. Snap niet dat Ten Hag daar iets aan doet. De kracht van vorig jaar zat hem juist in dat korte combinatiespel op het middenveld waardoor je telkens tussen de linies de ruimte in kon komen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Niet gezien gisteren, maar het spel en resultata kun je inderdaad wel uittekenen met de spelers die er nu staan. Weet zo onderhand ook niet meer hoe je het op zou moeten lossen, maar het is duidelijk dat dit niet werkt. 

Het is echt hopen dat je niet verliest van AZ en dat de de KNVB Utrecht - Ajax zo laat mogelijk inplant, zodat Promes (en Neres) er misschien weer bij kunnen zijn. Met een fitte Ziyech zou je dan ook gewoon weer Feyenoord kunnen verslaan en is de schade niet heel groot. Verliezen van AZ & Feyenoord (laat staan wat er tegen Utrecht gebeurd) en het wordt weer verschrikkelijk spannend. Ongekend.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 minuten geleden zei Lazy:

Babel een bal vasthouden? Dat vond ik dus echt niet. Die gozer heeft al moeite om een al aan te nemen. 

Ik hoop dat Ten Hag weer teruggrijpt naar Tadic in de spits want op de flank heb je er echt bar weinig aan. Huntelaar kan niet meer, Traore is nog te grillig en laat veel te veel ballen van ze voeten springen. Tadic in de spits en die moet ballen aannemen en verplaatsen, meer niet. Babel hopelijk snel uit de ploeg als Promes weer fit is en Ajax weer gewoon met Promes - Tadic - Ziyech voorin kan spelen.

Middenveld was ook weer een drama gisteren. Geen enkele speler heeft het in zich om kort combinatie spel te spelen. De befaamde driehoekjes zijn al lang niet meer en het is telkens een gat van 40 meter tussen aanval en defensie. Van de beek speelt als veredelde voorhoede speler, Eiting/Martinez zakken terug als derde centrale. Daardoor staat Gravenberch op een eiland en die klungelt daardoor enorm met zijn eigen spel en is alleen maar gaten aan het overbruggen. Snap niet dat Ten Hag daar iets aan doet. De kracht van vorig jaar zat hem juist in dat korte combinatiespel op het middenveld waardoor je telkens tussen de linies de ruimte in kon komen.

Babels eerste aanname is al zijn hele carrière waardeloos. Maar van alle wedstrijden van Babel in Ajax shirt vond ik zijn beste wedstrijden toen hij als Spits speelde (zijn 2e ajax periode). 

Dat terugzakken van Martinez en Eiting in de 2e helft is toch nog zo vreemd. Dat deden we vorig seizoen toch ook geregeld met Frenke en Schone. Zou prima moeten werken met voetballende verdedigers Schuurs en Blind. Alleen Schuurs moet wat meer durven te voetballen. Heeft momenteel te weinig zelfvertrouwen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Gert:

Dat terugzakken van Martinez en Eiting in de 2e helft is toch nog zo vreemd. Dat deden we vorig seizoen toch ook geregeld met Frenke en Schone.

Het is ook de bedoeling dat diegene bij balbezit tussen de twee centralen schuift. Zo speelde Ajax onder Van Gaal ook altijd. Creëer je een 3-4-3 in balbezit. Alleen dat werkt met dit middenveld simpelweg niet. Donny speelt als spits en staat te diep. Beweegt nauwelijks tussen de linies en wil alleen maar weggestoken worden in plaats van dat hij de combinatie zoekt. En dan heb je Gravenberch die te flegmatiek is en driekwart van de situaties verkeerd inschat en is ook niet een speler die continu aan de bal wil zijn. Het zou fijn zijn als je 2 middenvelders zou hebben die de intelligentie, techniek en het loopvermogen hebben zichzelf vrij te lopen voor een korte combinatie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Lazy:

Het is ook de bedoeling dat diegene bij balbezit tussen de twee centralen schuift. Zo speelde Ajax onder Van Gaal ook altijd. Creëer je een 3-4-3 in balbezit. Alleen dat werkt met dit middenveld simpelweg niet. Donny speelt als spits en staat te diep. Beweegt nauwelijks tussen de linies en wil alleen maar weggestoken worden in plaats van dat hij de combinatie zoekt. En dan heb je Gravenberch die te flegmatiek is en driekwart van de situaties verkeerd inschat en is ook niet een speler die continu aan de bal wil zijn. Het zou fijn zijn als je 2 middenvelders zou hebben die de intelligentie, techniek en het loopvermogen hebben zichzelf vrij te lopen voor een korte combinatie.

Dat eerste is niet waar hoor. Ajax speelde 3-4-3 met Danny Blind als verdediger doorschuiven tot extra middenvelder. Door vaak 1 op 1 te spelen achterin. Niet doordat een middenvelder terug zakte. 

Ben het wel eens over Gravenberch en Donny. Gravenberch zie ik zelf als een soort Bazoer. Ben ik zelf geen fan van. Veel te flegmatiek en geen omschakeling. Donny zijn kracht is inderdaad dat hij onderweg is. 

bewerkt door Gert
Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei cimbomcu:

Ten Hag out? :-D 

Effe normaal doen. Ten Hag ziet eindelijk dat het in iedergeval niet goed zit, daar ben ik al blij mee. Die voorhoede kan echt niet meer van gisteren, dat zijn 3 vrachtwagens op de linkerbaan op de snelweg.

Het is heel simpel boys, het is wachten op je beste spelers (Neres, Promes en Ziyech). Zo moeilijk is het niet.  Mensen gaan daar zo makkelijk overheen. Het is cliche maar haal Neymar, Mbappe en Di Maria weg bij PSG, Messi, Suarez en Busquets bij Barca, Mane, Salah en Van Dijk bij Liverpool. En het is allemaal the same shit.

Hij ziet helemaal niks joh.  Als hij het zag dan greep die wel in namelijk.     Die blessures ook allemaal leuk, maar je hebt nog altijd prima materiaal dan moet je maar wat tactische aanpassingen doen, zodat het wel gaat lopen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Babel is een groot drama. Gister ook nog een compilatie gezien van hem: hij doet maar wat. Slordig en slecht. Die moet er gewoon uit. Had überhaupt nooit gehaald moeten worden, vind het nog altijd een ongelofelijke beslissing. Ben ook nooit een Ten Hag-bewonderaar geweest, i.t.t. een hoop positivo's (ook hier) die na die CL-campagne lyrisch over de beste man waren. Ik vind daarentegen dat hij zeer vaak de verkeerde keuzes maakt in zijn opstellingen en zijn tactische plannen. Maargoed, met het gebruikelijke netwerk van Ajax heb ik ook geen idee wie het dan moet gaan overnemen. Dus van mij hoeft hij ook niet per direct weg. 

Je hebt gewoon te maken met een geweldige lichting van vorig jaar, een gelukkige loting destijds in de CL, geluk met het geringe aantal blessures en dit jaar is dat allemaal wat minder. En een toch mindere selectie met aankopen die niet goed genoeg zijn. De scouting mag ook weleens in de spiegel gaan kijken. Overmars idem dito. Ten Hag blijkt dan uiteindelijk ook maar een mwah-coach en dan zijn zij die op een roze wolk leefde ineens woest en geschrokken. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Gert:

Dat eerste is niet waar hoor. Ajax speelde 3-4-3 met Danny Blind als verdediger doorschuiven tot extra middenvelder. Door vaak 1 op 1 te spelen achterin. Niet doordat een middenvelder terug zakte. 

True, heb je gelijk in :)  Al is het principe hetzelfde. 

2 uur geleden zei Gert:

Ben het wel eens over Gravenberch en Donny. Gravenberch zie ik zelf als een soort Bazoer. Ben ik zelf geen fan van. Veel te flegmatiek en geen omschakeling. Donny zijn kracht is inderdaad dat hij onderweg is. 

Heb exact hetzelfde met Gravenberch en roep al weken dat het Bazoer 2.0 is (qua type speler dan). Totaal geen fan van. Heb tot dusver ook nog niet echt kunnen ontdekken waarom men het nou zo'n groot talent vindt...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 uur geleden zei Zeus:

Babel is een groot drama. Gister ook nog een compilatie gezien van hem: hij doet maar wat. Slordig en slecht. Die moet er gewoon uit. Had überhaupt nooit gehaald moeten worden, vind het nog altijd een ongelofelijke beslissing. Ben ook nooit een Ten Hag-bewonderaar geweest, i.t.t. een hoop positivo's (ook hier) die na die CL-campagne lyrisch over de beste man waren. Ik vind daarentegen dat hij zeer vaak de verkeerde keuzes maakt in zijn opstellingen en zijn tactische plannen. Maargoed, met het gebruikelijke netwerk van Ajax heb ik ook geen idee wie het dan moet gaan overnemen. Dus van mij hoeft hij ook niet per direct weg. 

Je hebt gewoon te maken met een geweldige lichting van vorig jaar, een gelukkige loting destijds in de CL, geluk met het geringe aantal blessures en dit jaar is dat allemaal wat minder. En een toch mindere selectie met aankopen die niet goed genoeg zijn. De scouting mag ook weleens in de spiegel gaan kijken. Overmars idem dito. Ten Hag blijkt dan uiteindelijk ook maar een mwah-coach en dan zijn zij die op een roze wolk leefde ineens woest en geschrokken. 

Vind dit toch zo vreemd. Worden gewoon meerdere goede spelers gehaald, sommigen bekend, anderen uit het niets. Scouting levert over het algemeen prima werk volgens mij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb het over dit seizoen. Alvarez als opvolger van De Ligt en Marin die sowieso totaal geen Ajax-speler is. Dat vind ik falen. Pierie zie je ook elke week en elke week onzeker zijn. Die haal je dan ook. Scherpen idem dito. Babel de kers op de taart. Belachelijk. Past ook niet, geen kwaliteit van hem die Ajax miste.

Dus ja, dit seizoen is het gewoon heel slecht. Enkel Martinez is oké. Maar hij is ook geen geweldige middenvelder en was vooral gehaald als linksback die ook centraal kan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites