Elsjorro1990 Geplaatst 4 februari 2020 Share Geplaatst 4 februari 2020 Zitten wel wat pareltjes in dat elftal weer he. Die brobbey ook. Wat een beest is dat zeg. En buiten zijn fysiek kan die ook gewoon erg goed voetballen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jespresso Geplaatst 4 februari 2020 Share Geplaatst 4 februari 2020 Opvallende statistiek Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Socrates Geplaatst 4 februari 2020 Share Geplaatst 4 februari 2020 Onbegrijpelijk ja, maar dat was het al direct. Sowieso vind ik ook eigenlijk dat Ajax talenten uit de eigen competitie al eerder aan zich moeten binden, in een eerder stadium. Het is dan wellicht een jammerlijk voorbeeld, maar Johnsen van Heerenveen werd in mijn ogen op een juist moment aangetrokken. Er was sprake van talent en een Ajax-profiel, maar nog voor hij echt doorbrak in het eerste trek je hem al aan. Een succesvoller voorbeeld is dan Frenkie de Jong. Waar het om gaat is dat je spelers die over kwaliteiten beschikken die je doet denken aan de klassieke Ajax-school aan weet te trekken. En op jonge leeftijd. Want zodra ze een volledig seizoen goed draaien zijn ze alweer te duur (zie een Stengs of een Boadu nu). Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mansveld Geplaatst 4 februari 2020 Share Geplaatst 4 februari 2020 Getafe is echt in bloedvorm. Staan nu gewoon doodleuk derde ook. Getafe speelt ook nog maar twee wedstrijden, Ajax drie, waarvan de laatste ook nog een dag later dan Getafe. Met de blessures en de pijntjes kan dit echt een regelrechte ramp worden. Ik zou tegen Utrecht er het beste van maken en vervolgens in de beker tegen Vitesse en tegen RKC geen risico's nemen met spelers. Dan maar tweede keus of jeugd. Tegen Getafe moet je hoe dan ook met Blind en Ziyech aan de start verschijnen. Als het kan gewoon hen voorzichtig optrainen voor dat tweeluik. Een Promes of een Neres als het even kan ook. Verder zou ik de komende wedstrijden Marin (meer gif en dynamiek tov Eiting en Gravenberch) nog een kans geven op het middenveld en Traoré en een jonge buitenspeler (Hansen of Unuvar) voor de leeuwen gooien, om je zo wellicht nog een optie te geven voorin. Je gaat sowieso Martinez nodig hebben op het middenveld. Anders ben je klaar tegen dat vechtvoetbal met hun grote middenlinie. Ook moet je zuinig zijn met balbezit, dus een basisplek voor Mazraoui lijkt me ook voor de hand liggend. Zie het nog best gebeuren dat Dest dan op linksbuiten komt te spelen. Gewoon van je eigen kracht uitgaan. Ajax (in normale doen) is drie klasses beter. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chiemel Geplaatst 5 februari 2020 Share Geplaatst 5 februari 2020 12 uur geleden zei Rossi: Op 3-2-2020 om 12:59 zei Zeus: Getafe is echt in bloedvorm. Staan nu gewoon doodleuk derde ook. Getafe speelt ook nog maar twee wedstrijden, Ajax drie, waarvan de laatste ook nog een dag later dan Getafe. Met de blessures en de pijntjes kan dit echt een regelrechte ramp worden. Ik zou tegen Utrecht er het beste van maken en vervolgens in de beker tegen Vitesse en tegen RKC geen risico's nemen met spelers. Dan maar tweede keus of jeugd. Tegen Getafe moet je hoe dan ook met Blind en Ziyech aan de start verschijnen. Als het kan gewoon hen voorzichtig optrainen voor dat tweeluik. Een Promes of een Neres als het even kan ook. Verder zou ik de komende wedstrijden Marin (meer gif en dynamiek tov Eiting en Gravenberch) nog een kans geven op het middenveld en Traoré en een jonge buitenspeler (Hansen of Unuvar) voor de leeuwen gooien, om je zo wellicht nog een optie te geven voorin. Je gaat sowieso Martinez nodig hebben op het middenveld. Anders ben je klaar tegen dat vechtvoetbal met hun grote middenlinie. Ook moet je zuinig zijn met balbezit, dus een basisplek voor Mazraoui lijkt me ook voor de hand liggend. Zie het nog best gebeuren dat Dest dan op linksbuiten komt te spelen. Gewoon van je eigen kracht uitgaan. Ajax (in normale doen) is drie klasses beter. Das het probleem dus, Ajax is niet in normale doen. Eiting op het middenveld bevalt mij beter dan Gravenberch. Eiting kan met zijn passing en inzicht spelers 1:1 met de keeper zetten. Gravenberch zie ik nog als een slechte Pogba en kan ik nog niet over zeggen wat zijn toegevoegde waarde is. En alsjeblieft geen Mazraoui op het middenveld, is al bewezen dat dat niet werkt. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chiemel Geplaatst 6 februari 2020 Share Geplaatst 6 februari 2020 (bewerkt) In een besloten bijeenkomst hebben toparbiters van de UEFA erkend dat Gianluca Rocchi tijdens de Champions League-wedstrijd tussen Chelsea en Ajax (4-4) grove arbitrale fouten heeft gemaakt. Dat meldt De Telegraaf, dat het een diefstal noemt, donderdag. Rocchi stuurde bij een 1-4 stand Daley Blind en Joël Veltman met een rode kaart naar de kant. Volgens het internationale scheidsrechtersgilde én scheidsrechtersbaas Roberto Rosetti, die eind januari bijeenkwamen op Mallorca, had Rocchi de wedstrijd na de overtreding van Blind het spel stil moeten leggen, omdat er alleen voordeel gegeven mag worden bij een directe scoringskans, aldus De Telegraaf. En dus had de tweede gele kaart van Joël Veltman én de strafschop voor Chelsea niet gegeven mogen worden. Zoals ik het ook dacht.. 6 februari 2020 bewerkt door Chiemel Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Elsjorro1990 Geplaatst 6 februari 2020 Share Geplaatst 6 februari 2020 1 uur geleden zei E2E: Dit is dus waarom de Telegraaf zo'n kutkrant is. Klinkkare onzin dit; dit zou betekenen dat als je een counter op de helft van de tegenstander stopt met een tactische overtreding, je geen voordeel mag geven: want geen directe scoringskans. Dat is de regel helemaal niet. Uit de spelregels (dit staan gewoon online): Klopt inderdaad, er had al afgefloten moeten worden toen de overtreding op blind gemaakt werd. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
cimbomcu Geplaatst 6 februari 2020 Share Geplaatst 6 februari 2020 (bewerkt) Telegraaf heeft wel gelijk, het gaat om het geven van een rode kaart. Wanneer er rood moet worden gegeven mag er geen voordeel gegeven worden (tenzij dus directe scoringskans). @E2E 6 februari 2020 bewerkt door cimbomcu Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bastiaan Geplaatst 6 februari 2020 Share Geplaatst 6 februari 2020 3 uur geleden zei E2E: Advantage should not be applied in situations involving serious foul play, violent conduct or a second cautionable offence unless there is a clear opportunity to score a goal. Wel toch? Of begrijp ik dit stukje verkeerd? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
cimbomcu Geplaatst 6 februari 2020 Share Geplaatst 6 februari 2020 40 minuten geleden zei E2E: Dat staat niet in de regels. O ja, geen idee daar heb ik niet naar gekeken. Ik vind het een vrij duidelijke en logische instructie vandaar ook alle ophef toen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hwb Geplaatst 6 februari 2020 Share Geplaatst 6 februari 2020 54 minuten geleden zei E2E: Dat staat niet in de regels. Jawel, deze discussie had ik toentertijd ook al met Pino, die gelijk bleek te hebben. Ik dacht ook dat het niet in de regels stond, maar blijkbaar is dit er met de laatste regelwijziging ingekomen. Bij een rode kaart (ook een tweede gele) dient het spel te worden stilgelegd. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
007mark Geplaatst 6 februari 2020 Share Geplaatst 6 februari 2020 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
cimbomcu Geplaatst 6 februari 2020 Share Geplaatst 6 februari 2020 35 minuten geleden zei E2E: Telegraaf blijft een kutkrant Ja eens. Ik word alleen allergisch van de mensen die het naaien van Ajax in de CL in twijfel gaan trekken (niet dat jij dit deed) dus moest er op reageren Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rogier. Geplaatst 6 februari 2020 Share Geplaatst 6 februari 2020 4 uur geleden zei Bastiaan: Wel toch? Of begrijp ik dit stukje verkeerd? Ook heerlijk toch weer hoe dat dan in de regels staat; "unless there is a clear opportunity". Definieer 'clear' dan ook even als je toch zo bezig bent Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Regis Geplaatst 7 februari 2020 Share Geplaatst 7 februari 2020 Daley terug bij de selectie Beste nieuws van de dag. Eventuele aftasting van deze wedstrijd zal wel goed uitkomen trouwens. Dat het flink mag stormen zondag. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ErikEagles Geplaatst 7 februari 2020 Share Geplaatst 7 februari 2020 20 minuten geleden zei Regis: Daley terug bij de selectie Beste nieuws van de dag. Eventuele aftasting van deze wedstrijd zal wel goed uitkomen trouwens. Dat het flink mag stormen zondag. Heel fijn nieuws, maar wat gaan ze aftasten? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Regis Geplaatst 7 februari 2020 Share Geplaatst 7 februari 2020 8 minuten geleden zei ErikEagles: Heel fijn nieuws, maar wat gaan ze aftasten? Bedoelde aflasten haha. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lazy Geplaatst 8 februari 2020 Share Geplaatst 8 februari 2020 Dest mogelijk voor om en nabij 30m naar Bayern volgend jaar. Toch knap weer om iemand die nog geen 20 wedstrijden in de Eredivisie zo’n bedrag te kunnen ontvangen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Socrates Geplaatst 8 februari 2020 Share Geplaatst 8 februari 2020 30 miljoen voor een back is best mooi. Wel jammer, vind hem een goede voetballer. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Regis Geplaatst 8 februari 2020 Share Geplaatst 8 februari 2020 Echt bizar voor een rechtsback die nog geen jaar in de eredivisie speelt zo'n bedrag vangen. PSV ving dit voor hun sterspeler... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kavinos Geplaatst 8 februari 2020 Share Geplaatst 8 februari 2020 Ergens wel zonde. Denk in potentie een veel betere back dan Mazraoui. Kunnen we die niet per ongeluk naar Munchen sturen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rogier. Geplaatst 10 februari 2020 Share Geplaatst 10 februari 2020 Veltman 2 maanden uitgeschakeld vanwege een operatie aan zijn rechterknie, erg sneu. Hopelijk kan hij nog fit geraken om een mooie transfer te maken aankomende zomer, wordt hem gegund. In de bezetting in ieder geval geen problemen, hopelijk kan Schuurs het laten zien, verwacht dat hij wel de voorkeur gaat krijgen boven Alvarez. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Elsjorro1990 Geplaatst 10 februari 2020 Share Geplaatst 10 februari 2020 Het houd niet op, niet vanzelf. Kerel wat een pech met blessures dit jaar. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lazy Geplaatst 10 februari 2020 Share Geplaatst 10 februari 2020 Lullig voor Veltman idd, maar het geeft men nu wel de mogelijkheid om Schuurs meer in te zetten zodat hij klaar is om volgend seizoen de vaste man te zijn. Volgend jaar duo Schuurs - Vertonghen (beetje vooruit dromen) en Blind op 6. Mocht Dest verkassen dan hoop ik wel dat Ajax zich roert op de transfermarkt om een concurrent voor Mazraoui te halen. Die laatste is veel te flegmatiek en ziet vaak de ernst van de situatie niet in. Misschien een mooie Braziliaanse Dani Alves in spe ergens op de kop tikken of een kopie van Nico ophalen uit Argentinie. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jespresso Geplaatst 10 februari 2020 Share Geplaatst 10 februari 2020 Op 8-2-2020 om 17:54 zei Regis: Echt bizar voor een rechtsback die nog geen jaar in de eredivisie speelt zo'n bedrag vangen. PSV ving dit voor hun sterspeler... Vrij dure gok van Bayern. Zou hem lekker verkopen als ik Ajax was. Is echt wel wat beters voor dat geld. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten