Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

AFC Ajax

Fabian.

Aanbevolen berichten

26 minuten geleden zei Dansmeister:

Ajax moet zich echt beter wapenen tegen het 4-4-2 voetbal van de tegenstanders. Iedere tegenstander die 4-4-2 gaat spelen tegen Ajax maakt zoveel meer kans. Blij dat we tegen een matige trainer als Fabertje spelen zondag.

Het lijkt me dat Ten Hag hier wel mee bezig is, want Getafe speelt ook 4-4-2. Dat wordt in ieder geval nog wat...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 28,4k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

• Thierryvane

2361

• Chiemel

1894

• cimbomcu

1567

• Rogier.

1524

5 minuten geleden zei Kavinos:

Zou er dan nog eerder voor kiezen om Tadic op "10" te zetten achter Traore. Babel en Promes op de vleugels.

Mag ook, maar denk met Tadic op 10 defensief kwetsbaarder. Plus dat Babel en Promes op rechts wel gehandicapt lijken, doe maar niet meer. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tadic op de flank is juist te statisch, zo is al meerdere malen gebleken. Dan kan hij inderdaad beter op tien: hij hoort gewoon in de as te voetballen. Het enige wat hij nog écht op topniveau heeft zijn: intelligentie, fysieke kracht en techniek. Zijn snelheid is nooit zijn sterkste wapen geweest, maar is nu al helemaal ver te zoeken. Die kan dan ook enkel zijn positie 'vasthouden' op een vleugel, wat hij dus ook doet in zijn rol als spits. Het ding is alleen dat je er weinig aan hebt op de vleugel.

Ik zou zeggen: Hansen, Tadic, Promes; Traoré. Met Van de Beek en Eiting of Mazraoui naast hem. Allebei een lage handelingssnelheid, maar goed, uit dat PSV-middenveld komt toch weinig druk. Ze zullen ook wel gaan inzakken. En ja, Hansen. Snelheid en diepgang op de flanken behouden. Babel heeft dat niet, Tadic ook niet. En als je dan Tadic op 10 zet moet hij anderen die wél kunnen lopen bedienen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

36 minuten geleden zei cimbomcu:

Het wordt zo te statisch voorin. Wanneer Neres (naar mijn mening zo onderschat) en Ziyech terug zijn kun je weer met Tadic in de spits spelen. Nu is er te weinig voetballend vermogen om Tadic goed te bedienen, Tadic heeft dat vermogen wel en daarom zie ik hem graag een linie naar achteren (op rechts) en dan Traore die ook over voetballend vermogen bezit gewoon op 9. Dat is denk ik de enige manier tot Ziyech en Neres terug zijn om het voetbal ook terug te krijgen. 

Onana (?), Mazraoui, Veltman, Martinez, Nico, Eiting, Gravenberch, Donny, Promes, Tadic, Traore

Is mijn ideale opstelling tegen PSV. 

Het wordt juist statisch op de zijkanten met Tadic erbij. Die speelt namelijk niet in snelle handelingen, maar vanuit zijn body. Normaliter tegen de 4-5-1 parkeer de bus ploegen en met motoren als Dest op de zijkant, zou dat nog eventueel kunnen, maar het blijft niet ideaal. Tegen de 4-4-2 ploegen van nu(Getafe komt daar dus ook bij) ga je echt de boot in met de omschakeling. Veltman - Martinez kunnen niet één tegen één verdedigen met zoveel ruimte. 

Laat de as vooral uit voetballend vermogen blijven bestaan(dus ook weg met de type nummer 10 Siem) en dat de bal vast kan worden gehouden bij de nummer 9. Traore is een talent, maar wel enorm grillig. Zie ik ook vaak genoeg ruzie met de bal hebben in de aannames.

De enige die tot nu toe beschikbaar zijn aan de zijkanten waar je wapens wil hebben(diepgang) is Promes. Die heeft dat tot kunst verheven, diepgang en rendement. Babeltje heeft dat in mindere mate, Tadic niet en wat er in de eigen jeugd speelt zie ik te weinig van. Ten Hag moet vooral achter de laatste linie zonder dat het gevaar oploopt één tegen één centraal achterin antwoorden vinden. Anders ga je echt nat tegen Getafe in europa.

@komodo25 Speelt Groningen normaliter ook met twee mensen voorop? Faber acht ik vooral een knvb trainer. Eigen plan, weinig aanpassingen, 4-3-3 heilig. Zo bedoelde ik het meer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

50 minuten geleden zei Dansmeister:

Zie ik ook vaak genoeg ruzie met de bal hebben in de aannames.

Eh? Die jongen laat al wekenlang zien dat ie juist een aanspeelpunt kan zijn waarbij hij de bal controleert en aflegt op een teamgenoot. Tuurlijk gaat er wel eens een aanname mis. Foutloos voetballen bestaat niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Dansmeister:

@komodo25 Speelt Groningen normaliter ook met twee mensen voorop? Faber acht ik vooral een knvb trainer. Eigen plan, weinig aanpassingen, 4-3-3 heilig. Zo bedoelde ik het meer.

Niet altijd aangezien jaren terug 4231 heilig werd verklaard door bovenaf terwijl daar het materiaal er niet voor aanwezig is.  442 spelen ze de beste wedstrijden mee maar alleen wanneer er druk van buitenaf komt ..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wel interessant. Tadic op 10 defensief kwetsbaar noemen, maar zelf het duo Eiting-Gravenberch als controleur willen opstellen.

Elke wedstrijd dit seizoen waarin Ajax met Vd Beek als controleur en een technisch begaafde speler op 10 speelde, was beter dan enige wedstrijd waarin dat niet het geval was. Ik zie geen enkele reden om de opstelling anders in te richten. Er is maar 1 speler in de selectie die imo een beetje bij Ziyech in de buurt kan komen qua het zien van ruimtes én de pass kunnen geven en dat is Tadic. Snap werkelijk niet waarom iemand zou voorstellen een ander op 10 te zetten. Vraagt namelijk een volledige aanpassing van de speelwijze als je daar iemand anders neerzet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 minuten geleden zei Chiemel:

Anthony gaat vast niet komen nee. Die gaat gewoon lekker nog een half jaartje wachten tot het in Europa ook warm is. 

Hoe is het met de blessures van Neres en Labyad? 

Labyad geen flauw idee. Neres valt tegen zei Erik ten Hag in de persco. Duurt allemaal langer dan gedacht.

Antony verwacht ik ook niet meer vandaag, maar kan natuurlijk. Akkoord was gister wel erg dichtbij volgens  o.a. ESPN Brasil.

Zie trouwens nu dit. Geen idee hoe betrouwbaar dit is, maar hij schijnt te melden dat het rond is 

https://www.youtube.com/watch?time_continue=1&v=nWDA9Cr_T-s&feature=emb_title

bewerkt door Regis
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het schijnt er vanaf te hangen of Ajax een bepaalde som extra wilt betalen vanwege de transfer van Neres. Daar zit een doorverkoopclausule in, voor bepaalde %. Die hadden ze bij Sao Paulo al bijgeschreven toen er Chinese interesse was voor Neres. Als Ajax % van dat bod van die 40 miljoen bij de transfer van Anthony doet, kan het nog rond komen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is toch ook wel bijzonder. Ajax is echt wel heel veel beter en had toch wel al minstens 2-0 voor moeten staan. Hopelijk komt die tweede er nog snel bij, want het blijft toch PSV...

Edit: Wat een onzin zeg, wat een duidelijke penalty. Onbegrijpelijk

bewerkt door Rogier.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Getafe is echt in bloedvorm. Staan nu gewoon doodleuk derde ook. Getafe speelt ook nog maar twee wedstrijden, Ajax drie, waarvan de laatste ook nog een dag later dan Getafe. Met de blessures en de pijntjes kan dit echt een regelrechte ramp worden. Ik zou tegen Utrecht er het beste van maken en vervolgens in de beker tegen Vitesse en tegen RKC geen risico's nemen met spelers. Dan maar tweede keus of jeugd. 

Tegen Getafe moet je hoe dan ook met Blind en Ziyech aan de start verschijnen. Als het kan gewoon hen voorzichtig optrainen voor dat tweeluik. Een Promes of een Neres als het even kan ook. Verder zou ik de komende wedstrijden Marin (meer gif en dynamiek tov Eiting en Gravenberch) nog een kans geven op het middenveld en Traoré en een jonge buitenspeler (Hansen of Unuvar) voor de leeuwen gooien, om je zo wellicht nog een optie te geven voorin. 

Je gaat sowieso Martinez nodig hebben op het middenveld. Anders ben je klaar tegen dat vechtvoetbal met hun grote middenlinie. Ook moet je zuinig zijn met balbezit, dus een basisplek voor Mazraoui lijkt me ook voor de hand liggend. Zie het nog best gebeuren dat Dest dan op linksbuiten komt te spelen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Met Babel in de punt was het gelukkig al wat beter, jammer van al die klote blessures.

In Erik we trust.

Mensen het interview van Overmars gezien met Fox? Kan zo van die man genieten he, wat een baas. Zegt ook vrij kansrijk te zijn wat betreft het aantrekken van Anthony voor in de zomer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 minuten geleden zei cimbomcu:

Mensen het interview van Overmars gezien met Fox? Kan zo van die man genieten he, wat een baas. Zegt ook vrij kansrijk te zijn wat betreft het aantrekken van Anthony voor in de zomer.

Kan wel zo zijn, maar dan moeten ze hem wel al binnenkort vastleggen. Als hij echt zo goed is, hebben grote(re) clubs dat nu ook gehoord en hebben ze meer tijd om hem ook te bekijken. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei cimbomcu:

Zegt ook vrij kansrijk te zijn wat betreft het aantrekken van Anthony voor in de zomer.

Ga er maar vanuit dat het niet door gaat. Die gaat zo zijn "broeder" Reinier achterna naar Madrid en anders gaat hij zijn carrière wel verzieken in Parijs.

bewerkt door Kavinos
Link naar opmerking
Deel via andere websites

41 minuten geleden zei Regis:

Kunnen we Kik Pierie niet naar onze amateur afdeling sturen?  Zelfs Atouba maakte meer indruk in het Ajax shirt.

Wat een domme overtreding was dat zeg. Wel jammer dat die jongen vanuit de basis van Heerenveen naar Jong Ajax moet en op dit moment weinig tot geen uitzicht heeft op 1. Deed het bij Heerenveen best aardig.

Verder zit er wel heel veel leuk talent bij Ajax, Unuvar was om te smullen, Brobby is echt een beest. Die gaf ook geen kick toen Bosz hem een trap gaf en er bij de volgende met rood vanaf moest. Maar ook Timber was goed. En wij onthutsend zwak.

Link naar opmerking
Deel via andere websites