Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

AFC Ajax

Fabian.

Aanbevolen berichten

12 uur geleden zei cimbomcu:

Nou Tadic loopt ook niet nog niet geweldig toch dit jaar, ik ben van mening dat je tegen de meeste kleinere clubjes een echte spits nodig hebt. 

En Tadic op de flank is wel een succes? Ik zou serieus nog eerder voor Tadic op 10 en Ziyech op rechts kiezen. Tadic op de flank levert niets (meer) op.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 28,4k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

• Thierryvane

2361

• Chiemel

1894

• cimbomcu

1567

• Rogier.

1524

20 minuten geleden zei Hwb:

En Tadic op de flank is wel een succes? Ik zou serieus nog eerder voor Tadic op 10 en Ziyech op rechts kiezen. Tadic op de flank levert niets (meer) op.

Ziyech 10 tadic spits en dan babel gewoon achter de hand als vervanger van 1 van de 3 voorwaartsen als neres en promes weer fit zijn. Ideaal lijkt me. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

14 uur geleden zei cimbomcu:

Nou Tadic loopt ook niet nog niet geweldig toch dit jaar, ik ben van mening dat je tegen de meeste kleinere clubjes een echte spits nodig hebt. 

Zijn statistieken gezien? Eredivisie; 18 duels - 8 goals - 13 assists (al net zoveel assists al heel vorig seizoen). Oogt onzichtbaarder, maar is dat zeker niet. Zal vooral komen, doordat KJH regelmatig speelt/invalt. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Chiemel:

Vind hem nog steeds wat beperkt, maar die zal sowieso supergemotiveerd zijn vooraf het EK. Op zich wel een risicovolle keuze van hem zelf, omdat hij serieus een kans maakt op de bank terecht te komen

Heb hier ook over nagedacht, maar er zijn natuurlijk wel wat punten die dit minder erg maken; Ajax speelt nog genoeg wedstrijden waarschijnlijk, waar hij wel in actie zal komen (lees invallen). Ik denk ook dat Babel in de basis staat totdat Neres terug is (schijnt pas medio februari volledig wedstrijdfit te kunnen zijn), om zo de rest van het elftal intact te laten. Dan zijn er ook nog schorsingen ivm gele kaarten e.d. Daarnaast zijn Depay en Malen geblesseerd en kunnen ze niet meer mee, waardoor ik denk dat hij inschat met zijn ervaring wel verwacht sowieso meegenomen te worden, wat me ook logisch lijkt. Promes is op dit moment de best overgebleven aanvaller, Bergwijn is ook al niet 100% fit dit seizoen, en dan heb je Babel erbij als ervaren man. Luuk de Jong speelt ook niet alles bij Sevilla bijvoorbeeld.

bewerkt door Rogier.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

42 minuten geleden zei True_Legend:

Benfica zou twintig miljoen vragen ... Maar hangt natuurlijk allemaal van af ... WAnt Ajax heeft al doelman van Benfica op huur met optie van 5 miljoen ... Speelt Varela trouwens ?

Varela is reservedoelman, Onana staat (natuurlijk) op doel. Is ook niet gehaald om te spelen, maar als back-up.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hij speelt niet volgens mij. Gisteren in de oefenpot tegen Eupen stond hij op doel. Geen idee hoe hij dat deed. Geloof niet dat hij een officiële wedstrijd gespeeld heeft. Tegelijk zullen ze redelijk tevreden zijn (geweest), aangezien zijn verhuur is verlengd en een optie tot koop is toegevoegd. Geen idee of ze die willen lichten en of ze, als ze dat doen, hem dan als opvolger van Onana zien of als 2e doelman. Gezien de (vermeende) interesse in die Griek, gok ik dat ze hem niet als nieuwe eerste keeper willen hebben.

bewerkt door Hwb
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gisteren deed hij het wel oke. Eupen verdedigde met 50 man, dus amper getest. Hij lijkt wel comfortabel aan de bal en zeker bij hoge ballen. Tegen Getafe keept hij in ieder geval de eerste wedstrijd vanwege een schorsing van Onana, dus dat wordt wel interessant. ;) 

bewerkt door Rogier.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei Rogier.:

Gisteren deed hij het wel oke. Eupen verdedigde met 50 man, dus amper getest. Hij lijkt wel comfortabel aan de bal en zeker bij hoge ballen. Tegen Getafe keept hij in ieder geval de eerste wedstrijd vanwege een schorsing van Onana, dus dat wordt wel interessant. ;) 

Het is geen slechte doelman, maar heeft paar missers gemaakt in zijn seizoen bij Benfica en dat heeft ons toen de titel gekost ... Dus voor mij moet hij dan zeker weg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei True_Legend:

Het is geen slechte doelman, maar heeft paar missers gemaakt in zijn seizoen bij Benfica en dat heeft ons toen de titel gekost ... Dus voor mij moet hij dan zeker weg

Aha, op die fiets. Hij zal het niet ineens verleerd zijn lijkt me. L'Ami is wel een keeperstrainer die die fouten eruit kan krijgen (zoals die ook bij Onana heeft gedaan), beetje net als dat Cillessen voor mijn gevoel niet per se gegroeid is na zijn tijd bij Ajax. Dat wekt wel vertrouwen.

Verder is het afwachten wat Ajax doet, want we hebben ook nog 2 talentvolle keepers in de gelederen, die niet allebei zullen blijven als er een externe keeper wordt aangetrokken (tenzij Varela ook weggaat). Zie eerlijk gezegd ook niet in waarom jullie 1e keeper naar Ajax zou gaan, is geen stap vooruit, ook al zou ik dat graag zo willen zien.

bewerkt door Rogier.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 minuten geleden zei Rogier.:

Aha, op die fiets. Hij zal het niet ineens verleerd zijn lijkt me. L'Ami is wel een keeperstrainer die die fouten eruit kan krijgen (zoals die ook bij Onana heeft gedaan), beetje net als dat Cillessen voor mijn gevoel niet per se gegroeid is na zijn tijd bij Ajax. Dat wekt wel vertrouwen.

Verder is het afwachten wat Ajax doet, want we hebben ook nog 2 talentvolle keepers in de gelederen, die niet allebei zullen blijven als er een externe keeper wordt aangetrokken (tenzij Varela ook weggaat). Zie eerlijk gezegd ook niet in waarom jullie 1e keeper naar Ajax zou gaan, is geen stap vooruit, ook al zou ik dat graag zo willen zien.

Qua reputatie in de competitie kan je Nederland en Portugal wel vergelijken ... Twee / drie goede ploegen en de rest zijn meelopers ... Jullie hadden die jonge doelman ( Kjell nog iets ) die mij niet slecht lijkt te zijn, maar voor nummer twee te zijn bij Ajax is hij nog te groen denk ik ... Varela is als backup wel goede keuze en niet duur 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei True_Legend:

Er verschenen hier in Portugal de laatste dagen dat Ajax bij een vertrek van Onana zich graag wil versterken met Odyseas van Benfica ... Zijn die berichten daar ook verschenen ? 

Wat voor keeper is dat nu? Viel mij vorig jaar in de CL erg goed op, maar las ook bij wat volgers van de Liga NOS. Dat hij nogal matig is op hoge ballen en meevoetballend niet al te sterk is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

11 minuten geleden zei Regis:

Wat voor keeper is dat nu? Viel mij vorig jaar in de CL erg goed op, maar las ook bij wat volgers van de Liga NOS. Dat hij nogal matig is op hoge ballen en meevoetballend niet al te sterk is.

Op de doellijn is hij top en heeft heel snelle reflexen ... Dus daar zeker beter dan de gemiddelde doelman ...

Zijn probleem op hoge ballen is dat hij ze amper vastpakt, maar praktisch altijd wegbokst ... Uitvoetballen is dit seizoen al veel verbeterd en dat komt vooral door het vertrouwen met het centrale duo ... Al bij al, een goede doelman voor de subtop in Europa qua competitie ...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Opstelling Ajax:

Onana; Mazraoui, Veltman, Martínez, Tagliafico; Van de Beek, Gravenberch, Ziyech; Tadić, Traoré, Promes.

Wissels Ajax:

Varela, Kotarski, Schuurs, Álvarez, Pierie, De Jong, Marin, Ünüvar, J. Timber, Danilo, Castillo, Taylor.

Traore _O_ Verwacht vanaf de 60e minuut Schuurs naast Veltman en Martinez terug naar het middenveld op Gravenberch. En dan volgende week weer Tadic spits met Babel op de zijkant.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

17 uur geleden zei Rogier.:

Opstelling Ajax:

Onana; Mazraoui, Veltman, Martínez, Tagliafico; Van de Beek, Gravenberch, Ziyech; Tadić, Traoré, Promes.

Wissels Ajax:

Varela, Kotarski, Schuurs, Álvarez, Pierie, De Jong, Marin, Ünüvar, J. Timber, Danilo, Castillo, Taylor.

Traore _O_ Verwacht vanaf de 60e minuut Schuurs naast Veltman en Martinez terug naar het middenveld op Gravenberch. En dan volgende week weer Tadic spits met Babel op de zijkant.

Traore speelde echt een goede pot. Hopelijk gaat die de 2e seizoenshelft meer kansen krijgen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 12-1-2020 om 09:59 zei Elsjorro1990:

Traore speelde echt een goede pot. Hopelijk gaat die de 2e seizoenshelft meer kansen krijgen. 

Lijkt wel het plekje van Huntelaar te hebben ingenomen, die op zijn beurt steeds minder speeltijd en kansen krijgt van Ten Hag. Tegen Sparta komend weekend kun je gewoon starten met de voorhoede zoals tegen Club Brugge. Later als Babel een beetje geacclimatiseerd is ga ik ervan uit dat die de spits in gaat. Hoop dat Promes vanaf links blijft komen, zodat Ziyech vanaf rechts die indraaiende voorzet kan blijven geven.. Tadic op rechts, al is dat niet veel bijzonders op die positie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

44 minuten geleden zei Lazy:

Tadic op rechts, al is dat niet veel bijzonders op die positie.

Ik vond Tadic tegen Brugge best aardig spelen, wisselwerking met Mazraoui was erg goed. In ieder geval beter dan op links, veel minder statisch. Ik denk wel overigens dat Babel naar de zijkant gaat en Tadic gewoon spits. Lijkt me iets logischer gezien de type spelers.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 13-1-2020 om 16:11 zei Rogier.:

Ik vond Tadic tegen Brugge best aardig spelen, wisselwerking met Mazraoui was erg goed. In ieder geval beter dan op links, veel minder statisch. Ik denk wel overigens dat Babel naar de zijkant gaat en Tadic gewoon spits. Lijkt me iets logischer gezien de type spelers.

Ja zou ook nog kunnen, alleen weet niet hoe Babel op rechts rendeert. Ik zou het namelijk vreemd vinden als Ten Hag besluit de bewezen succesformule Ziyech > Promes de das om te doen door Promes naar rechts te halen.

De loopactie van Promes van links en de puntgave indraaiende voorzet vanaf rechts van Ziyech is vergelijkbaar met de acties van Arjen Robben in zijn gloriedagen bij Bayern: iedereen weet precies wat er gaat gebeuren maar toch kan niemand het stoppen. ☺️

Link naar opmerking
Deel via andere websites