Chiemel Geplaatst 10 december 2019 Share Geplaatst 10 december 2019 (bewerkt) Noa Lang komt toch wel ff kwaliteit te kort voor dit niveau op het moment. (en ook conditie?) Dest maar op linksbuiten? 10 december 2019 bewerkt door Chiemel Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chiemel Geplaatst 10 december 2019 Share Geplaatst 10 december 2019 (bewerkt) Die waren inderdaad de minderen. En Ziyech, vd Beek en Tadic best sterk, alleen die kunnen het niet alleen doen. Mist nog iemand daar voor een goede combinatie. Denk dat Dest dat nu het beste kan, dus die er maar gewoon in ipv Noa Lang. Alvarez loopt ook risico met zijn gele kaart in combinatie met zijn manier van spelen. Marín er maar in of eventueel Blind weer doorschuiven, heb je ook iemand dichterbij de zestien die iets met de bal kan. Als Ten Hag met Siem gaat komen dan #TenHagOut. 10 december 2019 bewerkt door Chiemel Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chiemel Geplaatst 10 december 2019 Share Geplaatst 10 december 2019 (bewerkt) Oh God, Mazraoui op het middenveld. Heeft daar ook één keer een goede wedstrijd gespeeld hoor. Even kijken hoe vaak hij een lullig steekpassje probeert te geven waar een gevaarlijke counter uitkomt. Edit: huh, of Dest middenveld? Ziyech wilt die bal gewoon niet op Noa Lang spelen he 10 december 2019 bewerkt door Chiemel Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
neva Geplaatst 10 december 2019 Share Geplaatst 10 december 2019 Die jonge buitenspeler is echt Noa Lang niet goed genoeg. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chiemel Geplaatst 10 december 2019 Share Geplaatst 10 december 2019 (bewerkt) Oh mijn god. Je gaat toch niet 5/6 wedstrijden (veel) beter zijn en eruit liggen 10 december 2019 bewerkt door Chiemel Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Erwin. Geplaatst 10 december 2019 Share Geplaatst 10 december 2019 Als je dan toch zonodig Huntelaar in moet brengen, had hem dan op de plek van Lang gezet en Tadic in de punt gelaten. Je aanvalsspel is nu veel minder al gelijk Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chiemel Geplaatst 10 december 2019 Share Geplaatst 10 december 2019 (bewerkt) Hahahaha, die scheids.. Echt hou op hoor. Maar 3 minuten blessuretijd gespeeld terwijl het er 5 moesten zijn. Helaas, maar het ging precies zoals waar ik bang voor was. Snel 0-1 achter komen en Huntelaar en Siem inbrengen, om vervolgens lange ballen te spelen waar langere verdedigers staan, zieliger verliezen kan bijna niet. Moest gewoon blijven voetballen. Rest van het seizoen boeit me weinig meer, hopelijk komt het goede gevoel in de EL weer terug. 10 december 2019 bewerkt door Chiemel Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Regis Geplaatst 10 december 2019 Share Geplaatst 10 december 2019 In EL behoor je wel gewoon tot de topfavorieten imo. Dat deelnemersveld is zo onaantrekkelijk, alleen met een aantal nummers 3 kan vanuit CL kan het beetje interessant worden. Verder gewoon compleet aan ons zelf te wijten vandaag. Zo slecht voetballen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lazy Geplaatst 10 december 2019 Share Geplaatst 10 december 2019 Jeetje die scheids. Ik snap dat soort dingen niet. Uiteindelijk verlies je terecht hoor en niet door de scheids. Je creeert niets, geen schot op goal tot minuut 87 volgens mij (Ziyech). Maar die scheids..... WTF. Je trekt 5 bij, dan in min 90 krijg je een opstootje, rood voor Paulista, speler die niet van het veld wil, wissel die gedaan wordt met een speler die vanaf de andere kant van het veld sjokt... al met al bijna 5 minuten verder. En dan 95:50 affluiten. Anyhoo, Ajax had vanavond net als tegen Willem Ii tot 03:00 vannacht kunnen voetballen, scoren zouden ze toch niet doen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chiemel Geplaatst 10 december 2019 Share Geplaatst 10 december 2019 (bewerkt) Trouwens, die handsbal, was dat niet gewoon een penalty? Veltman kreeg voor minder een penalty en rode kaart tegen. Verder wel gewoon te matig in de passing. 10 december 2019 bewerkt door Chiemel Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lazy Geplaatst 10 december 2019 Share Geplaatst 10 december 2019 2 minuten geleden zei Barteh: Van de Beek had ook nog een zieke bal die die back van de lijn haalde. Oh nou twee op goal dan. Nog slecht als je 17 doelpogingen hebt over de hele wedstrijd schijnt te hebben. Ook knap.. 17 pogingen geen enkele uitgespeelde kans ? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Socrates Geplaatst 10 december 2019 Share Geplaatst 10 december 2019 Wat was Alvarez vreselijk slecht, in alles. Hij kan niet voetballen op dat middenveld en deed werkelijk alles fout. Hij mist ook zoveel voetbalintelligentie. Gewoonweg een fout van Ten Hag, maar het was te verwachten. Veltman en Noa Lang inderdaad ook erg slordig en dommig. Tadic al het hele seizoen matig en Martinez vandaag idem dito. Het was ronduit zeer matig aan de bal. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Elsjorro1990 Geplaatst 11 december 2019 Share Geplaatst 11 december 2019 Het zat ook gewoon niet echt mee he? De eerste de beste kans vliegt er weer in. Scheids inderdaad compleet drama, ook een duel tussen Huntelaar en die lange hengst achterin affluiten maar het andersom door laten gaan. Floot zowiezo erg inconsequent. Je bent gewoon 2x genaaid door de scheidsrechter dit CL seizoen, dat je dan überhaupt nog in de race bent is al knap natuurlijk. Jammer maar helaas. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hwb Geplaatst 11 december 2019 Share Geplaatst 11 december 2019 Laatste 5 minuten Siem inbrengen om te pompen vind ik niet zo gek eerlijk gezegd, zeker niet als je Huntelaar al hebt staan. Was veel vreemder dat ze al gingen pompen toen Huntelaar kwam, terwijl ze in de periode daarvoor er juist een paar keer aardig doorkwamen. Huntelaar kan aardig koppen, maar is geen spits om met lange ballen te zoeken. Verder over de hele linie veel te matig. Ook een paar keer uitbraakmogelijkheden, waarbij de speler met de bal (1e helft Ziyech een keer, in de laatste 10 minuten Vd Beek) inhoudt en de bal weer terugspeelt. Ja, dan krijgt Valencia weer 8 man achter de bal natuurlijk. Zie dan te weinig dat er gewoon op snelheid naar voren gerend wordt met de bal. Maarja, als Ziyech die bal er gewoon inpist, hebben we nu een heel ander gesprek. Zuur dat je er nu uitligt door een scheidsrechter in Londen die de regels niet goed toepast. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lazy Geplaatst 11 december 2019 Share Geplaatst 11 december 2019 34 minuten geleden zei Hwb: Laatste 5 minuten Siem inbrengen om te pompen vind ik niet zo gek eerlijk gezegd, zeker niet als je Huntelaar al hebt staan. Was veel vreemder dat ze al gingen pompen toen Huntelaar kwam, terwijl ze in de periode daarvoor er juist een paar keer aardig doorkwamen. Huntelaar kan aardig koppen, maar is geen spits om met lange ballen te zoeken. Wat ik hiervan dan niet snapte is dat Ajax mét Tadic in de spits veelvuldig de voorzet zocht, maar toen Huntelaar erin stond er eigenlijk geen voorzet meer kwam. Er waren denk ik iets van 4 a 5 gevallen waarbij men via de flank doorbrak tot in de zestien en een lage voorzet wilde geven die vervolgens doorschoot omdat er niemand rond de penaltystip stond. Daar is nou net Huntelaar een ster in... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Buffell Geplaatst 11 december 2019 Share Geplaatst 11 december 2019 Er blijven weinig smaken over als Promes en Neres er niet bij zijn. Noa Lang is hard op weg om in het illustere rijtje Kishna, De Sa, Ebecilio en Özbiliz te komen. Wat was die matig zeg. En ik ben nu wel echt klaar met Veltman. Ja leuk echte Ajacied blablabla maar wat een kinderlijke fouten maakt hij man. Zo frustrerend. Kijk hoe hij buitenspel opheft bij die eerste goal. Als je dat bij de D-tjes doet bij je amateurclub krijg je al op je flikker. En elke keer maar weer 'ja zuur' na afloop. Rot op. Je leert nooit van je fouten. En als Lassina Traoré zijnde zou ik ook gauw m'n vertrouwen in de coach verliezen. Als zelfs uitgerangeerde (jaja, ik weet het; 'ja maar 2011') b-speler Siem de Jong de voorkeur krijgt terwijl je wekelijks laat zien in Jong dat je klaar voor minuten bent, dan zou ik er ook gauw klaar mee zijn. Vollédig aan jezelf te danken dit. Ja, kutscheids, kuttegenstander. Allemaal waar. Maar dit had je 100% in eigen hand, deze pot. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Regis Geplaatst 11 december 2019 Share Geplaatst 11 december 2019 4 uur geleden zei Hwb: Laatste 5 minuten Siem inbrengen om te pompen vind ik niet zo gek eerlijk gezegd, zeker niet als je Huntelaar al hebt staan. Was veel vreemder dat ze al gingen pompen toen Huntelaar kwam, terwijl ze in de periode daarvoor er juist een paar keer aardig doorkwamen. Huntelaar kan aardig koppen, maar is geen spits om met lange ballen te zoeken. mee oneens. Het brengen van zowel Huntelaar als Siem was gewoon heel vreemd. Valencia verloor gister geen enkel luchtduel en zowel Siem als Huntelaar zijn gewoon ook geen hele goede koppers. De enige manier hoe je er gister steeds doorheen kwam was via combinatiespel, hoe matig dat ook wel niet was. 2 uur geleden zei Buffell: En als Lassina Traoré zijnde zou ik ook gauw m'n vertrouwen in de coach verliezen. Als zelfs uitgerangeerde (jaja, ik weet het; 'ja maar 2011') b-speler Siem de Jong de voorkeur krijgt terwijl je wekelijks laat zien in Jong dat je klaar voor minuten bent, dan zou ik er ook gauw klaar mee zijn. Je had gister ook weinig aan hem gehad. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Buffell Geplaatst 11 december 2019 Share Geplaatst 11 december 2019 Zojuist zei Regis: mee oneens. Het brengen van zowel Huntelaar als Siem was gewoon heel vreemd. Valencia verloor gister geen enkel luchtduel en zowel Siem als Huntelaar zijn gewoon ook geen hele goede koppers. De enige manier hoe je er gister steeds doorheen kwam was via combinatiespel, hoe matig dat ook wel niet was. Je had gister ook weinig aan hem gehad. Minder dan aan Siem of Huntelaar? Echt niet. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lazy Geplaatst 11 december 2019 Share Geplaatst 11 december 2019 1 minuut geleden zei Buffell: Minder dan aan Siem of Huntelaar? Echt niet. In elk geval niet meer. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Buffell Geplaatst 11 december 2019 Share Geplaatst 11 december 2019 45 minuten geleden zei Lazy: In elk geval niet meer. En ook niet midner. Dat is precies m'n punt. Traoré heeft nog ontwikkelingspotentieel. Krijgt belachelijk weinig kansen en ondertussen mag Siem wel bijna elke pot aan komen hobbelen. Geen restwaarde, geen unieke kwaliteiten, niks. En toch altijd maar Siem of Huntelaar ipv Traoré. Past niet bij deze club. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chiemel Geplaatst 11 december 2019 Share Geplaatst 11 december 2019 Siem, Huntelaar en Traore had je weinig aan gister. Mee eens dat combinatievoetbal blijven spelen het beste was geweest. Dan had je dus beter Dest wellicht op linksbuiten kunnen zetten en dan Marín erbij op het middenveld. Of Blind doorschuiven zodat je meer combinatiespel hebt dichterbij de goal. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Buffell Geplaatst 11 december 2019 Share Geplaatst 11 december 2019 3 minuten geleden zei Chiemel: Siem, Huntelaar en Traore had je weinig aan gister. Mee eens dat combinatievoetbal blijven spelen het beste was geweest. Dan had je dus beter Dest wellicht op linksbuiten kunnen zetten en dan Marín erbij op het middenveld. Of Blind doorschuiven zodat je meer combinatiespel hebt dichterbij de goal. Of je wel of niet combinatievoebal moest blijven spelen is in principe een andere discussie. Daar ben ik het namelijk met je eens. Het gaat er mij om dat Ten Hag kiest voor stootkracht voorin en dus een ander speltype probeert. Hij kiest er dus voor om het combinatievoetbal (deels) te laten varen. Bij mij gaat het er dan niet in dat je altijd maar voor Huntelaar en Siem kiest terwijl je een jonge, gretige spits op de bank hebt die laat zien dat hij ook over kop/duelkracht beschikt en in mijn optiek beter kan meevoetballen dan Huntelaar bijvoorbeeld, waardoor je je combinatiespelletje nog enigszins kan blijven spelen maar mét grote sterke jongen in de spits. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hwb Geplaatst 11 december 2019 Share Geplaatst 11 december 2019 (bewerkt) 2 uur geleden zei Regis: mee oneens. Het brengen van zowel Huntelaar als Siem was gewoon heel vreemd. Valencia verloor gister geen enkel luchtduel en zowel Siem als Huntelaar zijn gewoon ook geen hele goede koppers. De enige manier hoe je er gister steeds doorheen kwam was via combinatiespel, hoe matig dat ook wel niet was. Maar je koppelt nu Huntelaar aan luchtduels. Ik ben van mening dat Huntelaar wel gewoon gebracht moest worden, maar het combinatiespel behouden om Huntelaar in stelling te brengen. Het vreemde was imo niet dat Huntelaar ingebracht werd, het vreemde was dat ze toen ineens lange ballen gingen spelen. Dat je, zeker als je lange ballen speelt, in de laatste 5 minuten Siem de Jong brengt, vind ik ook nog steeds niet vreemd. Ik denk ook niet dat er heel veel andere smaken waren. Als je ziet dat Lang al duidelijk te kort kwam, is het vreemd om te zeggen dat andere jongens uit Jong gebracht hadden moeten worden. 11 december 2019 bewerkt door Hwb Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Socrates Geplaatst 11 december 2019 Share Geplaatst 11 december 2019 Lang speelde gewoon heel slecht. Ook beneden zijn eigen niveau. Verder had Ajax inderdaad gewoon het eigen spel moeten blijven spelen. Ik had ook liever gezien dat Ziyech weer op 10 werd gezet, zodat die dichter bij het doel en centraler kon spelen. Zijn gogme, creativiteit en schoten zijn veel meer een wapen dan het inbrengen van oude, logge lange gasten. Ook is het onzin dat Traoré per definitie niks had gebracht, want hij brengt wel explosiviteit met zich mee. Ziyech of Tadic kunnen hem eventueel nog weg steken, dat hoef je bij Huntelaar en De Jong niet meer te proberen op dit niveau. En ik had ook graag Dest op de vleugel gezien naar het einde toe, voor diepte en een individuele actie. En zelfs een Marin met gif en puike afstandsschoten had ik nog liever willen zien. Grootste fout blijft imo het beginnen met Alvarez op het middenveld waardoor je eigenlijk al nooit echt lekker in je spel kwam. Dan kan je in de tweede helft wel gaan corrigeren, maar zo'n eerste helft waarin je gewoon direct aan het ballen slaat geeft je ook gewoon vertrouwen en een zekere flow die een ploeg als deze op zulke Europese avonden nodig heeft. En al helemaal als je voorin van mindere kwaliteit bent, is het belangrijk om vanuit je middenveld vast te houden aan het voetballende vermogen en de offensieve impulsen die je daar gewend bent. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Erwin. Geplaatst 11 december 2019 Share Geplaatst 11 december 2019 46 minuten geleden zei Hwb: Maar je koppelt nu Huntelaar aan luchtduels. Ik ben van mening dat Huntelaar wel gewoon gebracht moest worden, maar het combinatiespel behouden om Huntelaar in stelling te brengen. Het vreemde was imo niet dat Huntelaar ingebracht werd, het vreemde was dat ze toen ineens lange ballen gingen spelen. Dat je, zeker als je lange ballen speelt, in de laatste 5 minuten Siem de Jong brengt, vind ik ook nog steeds niet vreemd. Ik denk ook niet dat er heel veel andere smaken waren. Als je ziet dat Lang al duidelijk te kort kwam, is het vreemd om te zeggen dat andere jongens uit Jong gebracht hadden moeten worden. Mwa omdat Huntelaar in de spits ging spelen kwam je al niet meer aan je spel toe omdat je Tadic uit het centrum haalt. Vandaar dat ik gisteren al zei dat je hem dan nog beter als linksbuiten erin kan zetten (weliswaar meer naar de 16 toe dan een echte linksbuiten dan wel) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten