Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

AFC Ajax

Fabian.

Aanbevolen berichten

Prima eerste helft, magere tweede helft. Mooi dat er spelers invielen die wel toekomst hebben. 6 punten los, dat is lekker :)

Reactie van Ziyech beetje overdreven. Je staat 4-0 voor, wordt allemaal nog druk genoeg. Ga lekker keertje 20 minuten eerder naar de kant. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 28,4k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

• Thierryvane

2361

• Chiemel

1894

• cimbomcu

1567

• Rogier.

1524

11 minuten geleden zei Kavinos:

Reactie van Ziyech beetje overdreven. Je staat 4-0 voor, wordt allemaal nog druk genoeg. Ga lekker keertje 20 minuten eerder naar de kant. 

Kon zijn reactie wel begrijpen. Je rolt ze in de eerste helft op, speelt de pannen van het dak en dan in de tweede helft laat je ze in leven en vergeet je een monsterscore neer te zetten. Ziyech was enerzijds boos dat het niet lukte in de tweede helft, anderzijds omdat hij wéér de 90 minuten niet volmaakte. Zou ik ook de pest erin hebben ondanks dat je dik wint van je grootste rivaal.

Nu vizier op Zwolle... 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Lazy:

Kon zijn reactie wel begrijpen. Je rolt ze in de eerste helft op, speelt de pannen van het dak en dan in de tweede helft laat je ze in leven en vergeet je een monsterscore neer te zetten. Ziyech was enerzijds boos dat het niet lukte in de tweede helft, anderzijds omdat hij wéér de 90 minuten niet volmaakte. Zou ik ook de pest erin hebben ondanks dat je dik wint van je grootste rivaal.

Nu vizier op Zwolle... 

word ook weer groter gemaakt dan het is. Feit is dat je best wel wat te kiezen hebt voor 3/4 posities. Al zou ik wellicht gisteren tadic gewisseld hebben en dan promes in de spits. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb niet zo'n haat naar Feyenoord. Dus geen zuur gevoel doordat ze na een 55 minuten echt tempoloos gingen spelen. Heb dat bij Psv wel heel erg en dan had ik echt heel erg gehoopt op een monsterscore. 

Maar wat een topmiddag zeg. Alle concurrentie op minimaal 6 punten. Hopelijk trekken we deze streak nog even door.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

18 uur geleden zei JanVertonghen:

Heel jammer dat je er niet met een nulletje of zeven overheen gegaan bent, had echt makkelijk gekund. Daarnaast vind ik het wel jammer dat Traoré maar zeven minuutjes mee heeft mogen doen, had hem lekker tegelijk met Gravenberch ingebracht. Nu heeft hij een of twee balletjes gehad, dus een waardeloze invalbeurt. #denegativiteitsgoeroe

Straks positieve woorden, maar dit zijn mijn kritiekpuntjes van vandaag.

Ik zal ff met een nulletje of zeven over je zus heen gaan malloot

bewerkt door Magikarp
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Fijn dat Ten Hag eindelijk voor het eerst dit seizoen een keer begon met de opstelling die velen al lange tijd wilden zien. Ik snap werkelijk ook niet dat hij telkens koos om met Promes op "10" te beginnen. Een 10 moet naar mijn mening technisch zeer goed onderlegd zijn, een hele goede steekpass hebben en een echte spelverdeler met inzicht zijn. Tenzij je die op de "6" of "8" al hebt, a la Frenkie de Jong, kun je met een wat meer lopende speler op 10 af, zoals Donny van de Beek. Dus Ziyech is daar veruit de beste keus. 

--Promes--------Tadic------Neres--
--------------------Ziyech----------------
--------Martinez-------VD Beek-----
-Tagliafico-Blind-Veltman-Dest-
-------------------Onana----------------

Varela; Mazraoui, Alvarez, Schuurs, Castillo; Eiting, Gravenberch, Ekkelenkamp; Ünuvar, Lang, Huntelaar.

Kun je Marin, Siem de Jong en Labyad prima wegdoen en hoef je er ook niemand bij te halen.

bewerkt door RogerGarcia
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo, hebben een paar honger zie ik

Al hoewel vooraf werd aangekondigd dat Promes op 10 stond (o.a. in de opstelling bij Fox) was dit in de praktijk inderdaad vaak Ziyech. Daarnaast switchten ze nogal eens, maar omdat die kerel weer popi jopie komt doen zo van 'eindelijk ziet ten Hag het, Ziyech op 10!' denk ik ik gooi even wat olie op het vuur. Zal er voortaan een smiley bij zetten. Of 100.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Pino:

@RogerGarcia
Je gaat toch niet spelers die je net hebt gekocht meteen weer verkopen?

Hoe bedoel je? Je doelt op Marin, of op Labyad?

Waarom niet dan? Als iemand niet voldoet, waarom zou je er dan nog lang aan blijven vasthouden? Marin heeft de voetballende kwaliteiten niet om ooit een verschil te gaan maken op ons middenveld. Totaal ongeschikt. Hetzelfde met een Magallan die totaal niet bij Ajax past. Daar hebben ze ook de juiste beslissing gemaakt om hem na een half jaar al weer weg te doen.

Het enige dat Marin doet is spelers als Gravenberch, Eiting en Ekkelenkamp in de weg staan. Is daarnaast ook 24 en zal dus ook niet veel beter meer worden dan dat hij nu is. En nu voldoet hij bij lange na niet.

Dus, gewoon je verlies pakken en accepteren dat het een miskoop is, en er lering uit trekken. Hoe langer hij bij ons op de bank zit en niet speelt, hoe minder hij waard zal gaan worden. Dan kun je beter sneller schakelen. Ook al snap ik bij niet dat ze bij Ajax nog steeds niet snappen dat een Ajax-verdediger bijvoorbeeld een bepaalde beweeglijkheid en voetballend vermogen moet beheersen (wat Magallan dus beide niet had).

Edit: Ik zie nu dat ik in mijn post eerder had benoemd om Alvarez weg te doen. Dat was een foutje van mij, ik bedoelde daar Labyad. Dus vandaar snap ik wellicht je verwarring. Alvarez natuurlijk niet weg doen.

bewerkt door RogerGarcia
Link naar opmerking
Deel via andere websites

17 uur geleden zei RogerGarcia:

Een 10 moet naar mijn mening technisch zeer goed onderlegd zijn, een hele goede steekpass hebben en een echte spelverdeler met inzicht zijn. Tenzij je die op de "6" of "8" al hebt, a la Frenkie de Jong, kun je met een wat meer lopende speler op 10 af, zoals Donny van de Beek. Dus Ziyech is daar veruit de beste keus. 

Hoewel ik dit gevoelsmatig ook het liefst zo zie, die 'typische' 10 steeds vaker op de zijkanten te vinden of werd hij verder naar achteren getrokken. Met een 'loper' op 10 die veel gevaar kan stichten, kun je ook uitstekend presteren. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei RogerGarcia:

Edit: Ik zie nu dat ik in mijn post eerder had benoemd om Alvarez weg te doen. Dat was een foutje van mij, ik bedoelde daar Labyad. Dus vandaar snap ik wellicht je verwarring. Alvarez natuurlijk niet weg doen.

Oké, ja Labyad mogen ze van mij verkopen, snapte die aankoop sowieso niet. Marin mogen ze van mij nog wel dit seizoen een kans geven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Hwb:

Hoewel ik dit gevoelsmatig ook het liefst zo zie, die 'typische' 10 steeds vaker op de zijkanten te vinden of werd hij verder naar achteren getrokken. Met een 'loper' op 10 die veel gevaar kan stichten, kun je ook uitstekend presteren. 

Ja, dat kan ook wel, maar dan moet er op 8 of 6 wel een technisch uitblinkende speler staan die het spel kan verdelen. Dat is met Alvarez en Martinez niet het geval. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei Erwin.:

Ik vind het vooral jammer dat ie niet wat meer onrust stookt ;c 

Misschien doet hij het wel, maar valt het niet op. Volgens de Telegraaf is het namelijk 24/7 onrustig bij Ajax. Ziyech, Tadic, Neres, de jeugd, noem maar op. Iedereen is klaar met Ten Hag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Telegraaf: ‘Vreemd dat Stam wordt weggejaagd terwijl Ten Hag mag blijven zitten’

Het vertrek van Jaap Stam als trainer van Feyenoord zorgt voor gefronste wenkbrauwen op de redactie van de Telegraaf. Bij de krant begrijpt men er niets van dat Stam het veld ruimt, terwijl Erik ten Hag gewoon aanblijft als trainer van Ajax.

“Dit is de idiotie van de voetballerij”, zegt chef voetbal Valentijn Driessen. “Stam heeft nooit een eerlijke kans gehad bij Feyenoord. Vanaf het begin waren er dubieuze krachten actief die hem niet bij de club vonden passen, om wat voor reden dan ook. Zij hebben hem in feite weggepest. En ondertussen mag iemand als Ten Hag trainer van Ajax blijven. Leg mij het maar uit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites