Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

AFC Ajax

Fabian.

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 28,4k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

• Thierryvane

2361

• Chiemel

1894

• cimbomcu

1567

• Rogier.

1524

23 uur geleden zei Pino:

Pieter Zwart loopt overigens de Vierdaagse momenteel.

Ik zag hem lopen. Dus ik kan dit bevestigen.

Gisteren eerste helft Ajax gekeken. Schuurs idd positioneel sterk en met zelfvertrouwen.  Welkome meevaller als hij deze weg kan volgen.

Dest ook weer meer dan prima. Wat heeft die een snelle balbehandeling voor een back.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Toch deel ik die enthousiasme over Eiting niet zo. Ik vind hem statisch en zijn handelingssnelheid ligt niet heel hoog. Over Marin hoor ik ook nog niet hele geweldige verhalen en Schöne zie ik conditioneel en fysiek zich toch ook niet lang meer staande houden. Mazraoui mist in mijn ook handelingssnelheid, inzicht en het overzicht om centraal voor de defensie te spelen. Ik vind nog altijd dat Ajax er goed aan zou doen een zes te halen. Voor de rest is het zo wel oké. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vind ik persoonlijk echt niet. Wil Eiting wel eens op 6 langere tijd zien, Schone doet het toch ook nog altijd aardig, Marin deed het gisteren ook prima, Mazraoui kan nog op 6, je hebt verder nog Gravenberch en Ekkelenkamp.

Trouwens Lang heeft zich ook sterk ontwikkeld zeg, ik hoop ook dat we geen aanvaller meer gaan halen ook al gaan Neres/Ziyech weg. Lekker Lang de kans geven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je nog een 6 wil moeten er echt wel middenvelders gaan vertrekken.   Ook geen fan van Eiting en Schone verbaast mij ieder jaar weer en kan op nationaal niveau nog altijd wel mee.     Selectie verder wel goed rond zo lijkt het nu.   Blij dat we eindelijk eens alles op orde hebben voordat het seizoen begint.  

Mooie basis 11 zo op het oog. 

Onana

Mazraoui - Alvarez- Blind - Tagliafico

Marin- Schone

Ziyech- Donny- Promes

Tadic

Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 uur geleden zei Regis:

Als je nog een 6 wil moeten er echt wel middenvelders gaan vertrekken.   Ook geen fan van Eiting en Schone verbaast mij ieder jaar weer en kan op nationaal niveau nog altijd wel mee.     Selectie verder wel goed rond zo lijkt het nu.   Blij dat we eindelijk eens alles op orde hebben voordat het seizoen begint.  

Mooie basis 11 zo op het oog. 

Onana

Mazraoui - Alvarez- Blind - Tagliafico

Marin- Schone

Ziyech- Donny- Promes

Tadic

Je gaat neres er toch niet uithalen? Die man is zo belangrijk. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Elsjorro1990:

Je gaat neres er toch niet uithalen? Die man is zo belangrijk. 

Meh.  Fantastisch gedaan in een aantal potten vorig jaar, maar ook vaak zat niet kunnen overtuigen en er moet nu eenmaal een slachtoffer en dat gaat Ziyech en Donny niet zijn. 

1 uur geleden zei cimbomcu:

Ja ik heb ook geen zin in Tadic als spits. Tegen toppers kun je dat best doen. Maar tegen Sparta en Emmen werkt dat niet.

Oh sorry als de oh zo grote Cim er geen zin in heeft zal ik hem intrekken. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De diepgang van Neres is wel erg belangrijk voor Ajax, zeker nu Promes erbij is heb je nog meer spelers die in de bal komen. Wanneer je Tadic als spits hebt gaat ook hij in de bal spelen als een valse spits.

Tadic ging na de geweldige potten tegen Bayern, Real, PSV en Feyenoord ook een aantal keer in de spits tegen de NAC Breda´s van deze wereld. Kijk die wedstrijden maar terug, toen speelde Ajax erg moeizaam omdat er niemand echt voorin liep die ook gaten in dook en diepgang had.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als ik Ajax was, zou ik doorselecteren op Labyad, Kristensen (5 miljoen, geweldig!), Schöne, Magallan, De Jong, De Wit, Ekkelenkamp (verhuur). Ajax heeft dit seizoen 170 miljoen aan geld gevangen, en daarbij slechts 56 miljoen uitgegeven. Met het doorselecteren van bovenstaande spelers komt er in het salarisbudget ook weer mooi wat ruimte vrij. 

Ik zou ervoor kiezen om nog één topinvestering te doen op de verdedigend middenveld positie en dat is door Stanislav Lobotka op te pikken bij Celta de Vigo. Is een soortgelijke speler als dat Frenkie de Jong is. Brengt creativiteit en snelheid (op de eerste meters). Dat is toch een beetje wat we missen met het huidige middenveld. 

Promes moet ook eerst maar eens laten zien dat hij beter is als Neres of Ziyech. Hetzelfde met Marin, die zijn plekje ook wel eens mag gaan verdienen ten opzichte van Eiting. 

Beoogde "basis"

---Neres--------Tadic------Ziyech-----
---------------VD Beek------------------

-------Eiting---------Lobotka-----------
-Tagliafico-Blind-Alvarez-Mazraoui-
----------------Onana--------------------

Beoogde "schaduwelftal"

---Dolberg---Huntelaar-----Promes-
-------------------Lang--------------------
---Gravenberch----------Marin--------
-Martinez-Veltman--Schuurs--Dest-
------------------Varela-------------------

waarbij er natuurlijk veel gerouleerd kan worden, waarbij Dolberg in de competitie wss wel eerste spits zal worden. Dest, Martinez, Schuurs, Lang en Gravenberch kunnen dit jaar ook nog veel minuten maken bij Jong Ajax. 

bewerkt door RogerGarcia
Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 uur geleden zei Regis:

Meh.  Fantastisch gedaan in een aantal potten vorig jaar, maar ook vaak zat niet kunnen overtuigen en er moet nu eenmaal een slachtoffer en dat gaat Ziyech en Donny niet zijn. 

Oh sorry als de oh zo grote Cim er geen zin in heeft zal ik hem intrekken. 

Je zag wel gelijk in die halve finale CL hoe belangrijk neres is he. Diepgang, maar ook altijd gevaarlijk. En dodelijk voor de goal. Compleet onlogisch om die er uit te halen voor promes. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

59 minuten geleden zei Elsjorro1990:

Je zag wel gelijk in die halve finale CL hoe belangrijk neres is he. Diepgang, maar ook altijd gevaarlijk. En dodelijk voor de goal. Compleet onlogisch om die er uit te halen voor promes. 

Dodelijk voor de goal vind ik juist meevallen. Hij heeft een paar belangrijke goals gemaakt, maar ik zou hem niet dodelijk noemen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Elsjorro1990:

Diepgang kan Promes ook brengen.  Dodelijk voor de goal? Juist zijn zwakte is zijn lage rendement. Moeten Neres zeker niet groter gaan maken dan hij is. Gewoon een goede speler voor ons, maar echt niet heel veel meer dan dat.  Maar goed Promes/Neres is mij om het even. Die opstelling was meer een idee hoe het eruit kan gaan zien en dat is gewoon veel belovend. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites