cimbomcu Geplaatst 28 mei 2019 Share Geplaatst 28 mei 2019 Zijn morgen natuurlijk allemaal voor Chelsea Als Chelsea wint gaan wij pot 2 in als we de groepfase halen, scheelt enorm. Als Arsenal wint dan wordt het pot 3. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Dysproz Geplaatst 28 mei 2019 Share Geplaatst 28 mei 2019 Ik hoop Arsenal zodat die volgend seizoen CL spelen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
007mark Geplaatst 28 mei 2019 Share Geplaatst 28 mei 2019 6 minuten geleden zei cimbomcu: Zijn morgen natuurlijk allemaal voor Chelsea Als Chelsea wint gaan wij pot 2 in als we de groepfase halen, scheelt enorm. Als Arsenal wint dan wordt het pot 3. Ja of voor Arsenal. Dan heeft PSV namelijk een geplaatsye status in eerste voorronde die ze moeten spelen. Scheelt nogal als je tegen Viktoria Pilsen/Istanbul Basaksehir/LASK Linz mag beginnen in plaats van Basel/Olympiacos. Zie nu alleen hier niks meer over, maar had dit vorige week ergens gelezen huhu. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kavinos Geplaatst 28 mei 2019 Share Geplaatst 28 mei 2019 6 minuten geleden zei cimbomcu: Zijn morgen natuurlijk allemaal voor Chelsea Als Chelsea wint gaan wij pot 2 in als we de groepfase halen, scheelt enorm. Als Arsenal wint dan wordt het pot 3. Spreek voor jezelf. Absoluut niet voor Chelsea. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Regis Geplaatst 28 mei 2019 Share Geplaatst 28 mei 2019 Fuck die finale. Maakt echt geen zak uit zolang Ajax er niet in staat. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
cimbomcu Geplaatst 29 mei 2019 Share Geplaatst 29 mei 2019 @Kavinos @Regis Ook al levert het voordeel voor Ajax op? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kavinos Geplaatst 29 mei 2019 Share Geplaatst 29 mei 2019 1 uur geleden zei cimbomcu: Ook al levert het voordeel voor Ajax op? Tuurlijk. Ik ben sowieso altijd fan geweest van Arsenal, dus dat is ook nog een goede reden. Daarbij vind ik Chelsea niks. Als Ajax zijnde moet je niet afhankelijk zijn van een EL finale, maar net als dit jaar gewoon uitgaan van eigen kracht. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Regis Geplaatst 29 mei 2019 Share Geplaatst 29 mei 2019 5 uur geleden zei cimbomcu: @Kavinos @Regis Ook al levert het voordeel voor Ajax op? Nope. Prima en leuk als Ajax in pot 2 komt, maar die finale kan me echt gestolen worden. Is nou ook niet zo dat er in pot 3 allemaal koekenbakkers zitten. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
PJHoutman Geplaatst 29 mei 2019 Share Geplaatst 29 mei 2019 Hoop dat Arsenal wint voor Mkhi, hoop dat Arsenal verliest omdat t echt droevig zou zijn als t eerste seizoen na Wenger een Europese prijs wint. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MetalMichael Geplaatst 29 mei 2019 Share Geplaatst 29 mei 2019 Een geplaatste status voor PSV lijkt me voor het Nederlandse voetbal veel meer waard dan Ajax in pot 2. Plaatsing voor groepsfase CL levert al 4 bonuspunten op als ik het goed begrepen heb. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rogier. Geplaatst 29 mei 2019 Share Geplaatst 29 mei 2019 Je kunt het ook andersom zien; de kans dat PSV zich gaat plaatsen is al behoorlijk klein. Die gaan waarschijnlijk hoe dan ook in de Europa League belanden (als ze die al halen), terwijl de mogelijkheid voor Ajax om veel punten binnen te harken in de groepsfase en om eventueel door te gaan ook veel beter wordt. Denk niet dat het 1 per se beter is dan het ander, zou iig wat werk voor nodig zijn om te bepalen. Het maakt mij in ieder geval niet zoveel uit verder, de teams in pot 3 zijn ook lastig zat en pot 2 kan toch wel weer twee extra lekkere wedstrijden opleveren. In ieder geval 25% kans om volgend jaar een te pakken ploeg uit pot 1 te loten, lijkt me nog net wat belangrijker (Zenit of Chelsea/Arsenal). En dan misschien Tottenham ook nog erbij, revanche nemen. Maar goed, Ajax moet zelf ook nog eens die voorrondes door zien te komen. Je echte sterspelers vertrekken (De Ligt, De Jong & Ziyech), dus je gaat hoe dan ook kwaliteit inleveren, ook als Marc Netto Robben en Alderweireld haalt bijv. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chiemel Geplaatst 29 mei 2019 Share Geplaatst 29 mei 2019 20 uur geleden zei Dysproz: Ik hoop Arsenal zodat die volgend seizoen CL spelen. 4 Engelse ploegen lijkt mij genoeg Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chiemel Geplaatst 29 mei 2019 Share Geplaatst 29 mei 2019 Zit redelijk veel publiek bij 019, leuk voor ze. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
cimbomcu Geplaatst 29 mei 2019 Share Geplaatst 29 mei 2019 11 uur geleden zei Kavinos: Tuurlijk. Ik ben sowieso altijd fan geweest van Arsenal, dus dat is ook nog een goede reden. Daarbij vind ik Chelsea niks. Als Ajax zijnde moet je niet afhankelijk zijn van een EL finale, maar net als dit jaar gewoon uitgaan van eigen kracht. O ja je bent voor Arsenal. Dat laatste vind ik onzin. Je kan net zo fantastisch gepresteerd hebben dit seizoen als je volgend jaar vanaf pot 3 bij City en PSG komt ben je gewoon weer veruit de underdog en moet je hopen op EL. Als je dat kan voorkomen door in pot 2 te gaan zitten dan heel graag. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kavinos Geplaatst 29 mei 2019 Share Geplaatst 29 mei 2019 1 uur geleden zei cimbomcu: O ja je bent voor Arsenal. Dat laatste vind ik onzin. Je kan net zo fantastisch gepresteerd hebben dit seizoen als je volgend jaar vanaf pot 3 bij City en PSG komt ben je gewoon weer veruit de underdog en moet je hopen op EL. Als je dat kan voorkomen door in pot 2 te gaan zitten dan heel graag. Natuurlijk vind je dat! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
cimbomcu Geplaatst 29 mei 2019 Share Geplaatst 29 mei 2019 2 minuten geleden zei Kavinos: Natuurlijk vind je dat! Gelukkig helpt dat clubje van je ons. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kavinos Geplaatst 29 mei 2019 Share Geplaatst 29 mei 2019 Ajax is ons, Chelsea is we. Ik ben fan, geen supporter. Ooit geworden door Overmars, Bergkamp, Kanu. Nu volg ik de club nog wel, echter een stuk minder, maar zal ik zeker niet van "we" gaan spreken. Dat vind ik zo overdreven. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
cimbomcu Geplaatst 29 mei 2019 Share Geplaatst 29 mei 2019 (bewerkt) 13 minuten geleden zei Kavinos: Ajax is ons, Chelsea is we. Ik ben fan, geen supporter. Ooit geworden door Overmars, Bergkamp, Kanu. Nu volg ik de club nog wel, echter een stuk minder, maar zal ik zeker niet van "we" gaan spreken. Dat vind ik zo overdreven. Ik ben jarenlang fan geweest van Chelsea, dat is nu minder met het huidige beleid en elftal en alle krijgers die weg zijn Terry, Lampard, Drogba, Cech, Ballack, Makelele, Carvalho pff wat een elftal was dat. Neemt niet weg dat ik die club een warm hart toedraag en ik Hazard een geweldenaar vind, voor mij de 3de beste voetballer ter wereld. Dus ja we gaan hem missen. 29 mei 2019 bewerkt door cimbomcu Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
007mark Geplaatst 30 mei 2019 Share Geplaatst 30 mei 2019 Kom eerst die voorrondes maar eens door. Eerst tegen Ludogorets, APOEL Nicosia, PAOK, Qarabag, Maribor of Rode Ster. Daarna in de play-off tegen BATE Borisov, Young Boys, Astana of Slavia Praag. Veel van die ploegen moeten wel eerder instromen dan Ajax, dus is natuurlijk maar afwachten of ze door komen. Voor hetzelfde geld komt de kampioen van Finland ineens door, maar daar gaan we in dit geval dan even niet van uit. Denk wel dat Ajax in alle gevallen de groep gewoon moet halen, maar zitten toch vervelende tripjes tussen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mansveld Geplaatst 30 mei 2019 Share Geplaatst 30 mei 2019 13 uur geleden zei cimbomcu: Ik ben jarenlang fan geweest van Chelsea, dat is nu minder met het huidige beleid en elftal en alle krijgers die weg zijn Terry, Lampard, Drogba, Cech, Ballack, Makelele, Carvalho pff wat een elftal was dat. Neemt niet weg dat ik die club een warm hart toedraag en ik Hazard een geweldenaar vind, voor mij de 3de beste voetballer ter wereld. Dus ja we gaan hem missen. Ah gloryhunter dus. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Regis Geplaatst 30 mei 2019 Share Geplaatst 30 mei 2019 Mag eerlijk gezegd geen probleem worden. Al dachten we dat ook van Rapid Wien, Rosenborg, Kopenhagen, Dnipro en zo kan ik nog wel even doorgaan. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chiemel Geplaatst 30 mei 2019 Share Geplaatst 30 mei 2019 23 minuten geleden zei 007mark: Kom eerst die voorrondes maar eens door. Eerst tegen Ludogorets, APOEL Nicosia, PAOK, Qarabag, Maribor of Rode Ster. Daarna in de play-off tegen BATE Borisov, Young Boys, Astana of Slavia Praag. Veel van die ploegen moeten wel eerder instromen dan Ajax, dus is natuurlijk maar afwachten of ze door komen. Voor hetzelfde geld komt de kampioen van Finland ineens door, maar daar gaan we in dit geval dan even niet van uit. Denk wel dat Ajax in alle gevallen de groep gewoon moet halen, maar zitten toch vervelende tripjes tussen. Waar haal je die informatie vandaan? Kan ik niet vinden namelijk. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mansveld Geplaatst 30 mei 2019 Share Geplaatst 30 mei 2019 Net als PSV ben je aan je stand verplicht deze tegenstanders te overleven. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lazy Geplaatst 30 mei 2019 Share Geplaatst 30 mei 2019 36 minuten geleden zei 007mark: Kom eerst die voorrondes maar eens door. Eerst tegen Ludogorets, APOEL Nicosia, PAOK, Qarabag, Maribor of Rode Ster. Daarna in de play-off tegen BATE Borisov, Young Boys, Astana of Slavia Praag. Veel van die ploegen moeten wel eerder instromen dan Ajax, dus is natuurlijk maar afwachten of ze door komen. Voor hetzelfde geld komt de kampioen van Finland ineens door, maar daar gaan we in dit geval dan even niet van uit. Denk wel dat Ajax in alle gevallen de groep gewoon moet halen, maar zitten toch vervelende tripjes tussen. Die namen zijn nog allemaal niet zeker. Ajax heeft sowieso een geplaatste status bij de 2e voorronde en waarschijnlijk ook bij de laatste. Dat houdt in dat ploegen als PAOK, Rode Ster en Young Boys ontlopen kunnen worden. We zullen zien wie het wordt, in juni is de loting dacht ik Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rogier. Geplaatst 30 mei 2019 Share Geplaatst 30 mei 2019 (bewerkt) 2 uur geleden zei Chiemel: Waar haal je die informatie vandaan? Kan ik niet vinden namelijk. https://kassiesa.home.xs4all.nl/bert/uefa/seedcl2019.html En voor andere geïnteresseerden. Wat betreft de sterkte van de ploegen, als graadmeter de EuroClubIndex met wat Nederlandse ploegen ertussen (en Benfica). Beste loting zou dan zijn Maribor of Qarabag & Astana of BATE, mits dit de teams zijn die doorgaan. Als de geplaatste teams verliezen zal het over het algemeen om slechtere teams gaan. Geen idee die allemaal op te zoeken, want dat gaat dan echt om de kampioen van Finland, Zweden, Ierland, Israel, Moldavie, Noorwegen (Rosenborg ) etc. Die komen ook ongeveer op het niveau van FC Groningen / ADO / Willem II. Moeilijkste route zou zijn PAOK/Rode Ster en Young Boys/Slavia Praha. In ieder geval minder lastig dan PSV, want die krijgt 3 rondes lang ploegen van het niveau Young Boys/Slavia Praha, die dus ongeveer net zo goed zijn als zijzelf. 30 mei 2019 bewerkt door Rogier. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten