cimbomcu Geplaatst 10 maart 2019 Share Geplaatst 10 maart 2019 6 uur geleden zei JanVertonghen: Wel jammer dat we weer zo'n saaie bank hebben. Twee keepers, twee rechtsbacks, twee centrale verdedigers, een 'draufgänger'. Fortuna-thuis, ideale pot om Ekkelenkamp, Gravenberch, Kühn, Cerny of weet ik veel wie wat minuutjes te laten maken. Maar nee hoor, krijgen we straks weer gewoon Schöne, Veltman (met het oog op de kwartfinale Champions League) en Labyad te zien. Jeej! #altijdwelwattezeiken Je speelt om het kampioenschap vriend. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
cimbomcu Geplaatst 10 maart 2019 Share Geplaatst 10 maart 2019 Sarretje straks bij Studio Voetbal. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MisterX Geplaatst 10 maart 2019 Share Geplaatst 10 maart 2019 Op 8-3-2019 om 21:40 zei Regis: Mooi stuk over afgelopen dinsdag https://www.vi.nl/pro/analyse/zo-draaide-ajax-tegen-real-madrid-de-rollen-compleet-om Zet de tekst gewoon even hier neer. Ik zou het wel gratis moeten kunnen lezen staat er, maar moet dan wel eerst al mijn gegevens opgeven en een account aanmaken. Doei he?! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
JanVertonghen Geplaatst 11 maart 2019 Share Geplaatst 11 maart 2019 5 uur geleden zei cimbomcu: Je speelt om het kampioenschap vriend. Tweet jij ff de directie dat we de jeugdopleiding op kunnen doeken dan? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Regis Geplaatst 11 maart 2019 Share Geplaatst 11 maart 2019 9 uur geleden zei cimbomcu: Je speelt om het kampioenschap vriend. Of je nu Gravenberch of Sinkgraven laat invallen tegen Fortuna maakt weinig verschil hoor. Daarnaast mag je tegenwoordig een bank hebben waar 436 spelers op zitten dus hadden prima 2/3 talenten bijgekund en die lekker laatste halfuur erin kunnen brengen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
cimbomcu Geplaatst 11 maart 2019 Share Geplaatst 11 maart 2019 5 uur geleden zei JanVertonghen: Tweet jij ff de directie dat we de jeugdopleiding op kunnen doeken dan? De Ligt, Vd Beek, Blind, Mazraoui zeggen van niet. Daarnaast schijnen spelers die al sinds Jong en onder bij Ajax spelen hier het ook niet eens mee te zijn met Onana, Dolberg en De Jong. Word jij ook nooit moe van jezelf? Wat ben jij een gigantische zeikerd zeg jezus. @Regis Daar gaat het helemaal niet om? Die talenten horen gewoon nog in Jong en -19. Sinkgraven en een Labyad niet, dat zijn eerste elftalspelers. Als je dan spelers gaat wisselen horen die laatste 2 erin te komen en niet een jongen van 17. Die kan gewoon nog spelen bij zijn eigen team in tegenstelling tot die andere 2. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lazy Geplaatst 11 maart 2019 Share Geplaatst 11 maart 2019 Jong Ajax speelt vanavond, dan mogen die gasten niet op de bank zitten bij het 1e toch? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Pino Geplaatst 11 maart 2019 Share Geplaatst 11 maart 2019 13 minuten geleden zei Lazy: Jong Ajax speelt vanavond, dan mogen die gasten niet op de bank zitten bij het 1e toch? Juist Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Elsjorro1990 Geplaatst 11 maart 2019 Share Geplaatst 11 maart 2019 Ajax belangstelling voor pierie en scherpen. Wat vinden we daarvan? Is dat dan om die jongens weer te verhuren ofzo? Zeker in het geval van scherpen lijkt me dat toch de enige optie? Leuk keepertje hoor, maar die gaat er toch niet vanaf dag 1 staan op het niveau wat je wil nastreven? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lazy Geplaatst 11 maart 2019 Share Geplaatst 11 maart 2019 Sowieso vraag ik me af of Scherpen goed genoeg is en gaat zijn. Vind het best een aardige lijnkeeper, maar heb hem nog niet kunnen betrappen op een goede uittrap oid, iets dat bij Ajax toch wel een vereiste is (normaliter). Pierie, tja beste linksbenige centrale verdediger in die leeftijdscategorie denk ik. Kun je vast voor een prima bedrag oppikken en dan aankijken wat hij doet. Haakt hij aan is het mooi meegenomen, zo niet speelt hij op zijn 21e elders. Kun je wel een risicootje mee nemen vind ik. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kavinos Geplaatst 11 maart 2019 Share Geplaatst 11 maart 2019 Wat te denken over de geruchten van Driesje Mertens Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ROEMM Geplaatst 11 maart 2019 Share Geplaatst 11 maart 2019 Dat is toch niet zo gek? Zijn beide jonge spelers met potentie. Zullen niet gehaald worden als directe versterkingen vermoed ik. Wat @Lazy zegt: haken ze aan bij het niveau, is het mooi meegenomen. Indien niet, je verlies nemen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Magikarp Geplaatst 11 maart 2019 Share Geplaatst 11 maart 2019 2 minuten geleden zei E2E: Meevoetballen kan hij nauwelijks. Is bij Ajax vrij belangrijk. Onana inmiddels wel dan? Zo ja, heeft ie ook flinke stappen gemaakt. Zag die man stuntelen in Jong Ajax.... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
JanVertonghen Geplaatst 11 maart 2019 Share Geplaatst 11 maart 2019 (bewerkt) 9 uur geleden zei cimbomcu: De Ligt, Vd Beek, Blind, Mazraoui zeggen van niet. Daarnaast schijnen spelers die al sinds Jong en onder bij Ajax spelen hier het ook niet eens mee te zijn met Onana, Dolberg en De Jong. Word jij ook nooit moe van jezelf? Wat ben jij een gigantische zeikerd zeg jezus. Goed verhaal. Jammer dat het nergens op slaat. Wanneer kregen die spelers de kans dan? In jaren dat we niet om het kampioenschap/voorrondes Champions League speelden? De Ligt kon toentertijd nog gewoon bij Jong/-19 spelen. Van de Beek idem dito. Blind is te lang geleden voor me om dat te herinneren. Mazraoui kon gewoon bij Jong spelen. Dolberg ook. De Jong ook. Tja. Wat wordt het? Kom op zeg. Fortuna Sittard, thuis. Dan heb ik er wel genoeg vertrouwen in dat je na een uurtje klaar bent. Kan je toch gewoon rond dat tijdstip een talent het veld in knallen? Of heb je daar geen vertrouwen in? Signaal naar de jeugd. Belonen voor het goede werk. Nu knal je een Sinkgraven het veld in, op de linksback nota bene. Die jongen heeft daar totaal geen toekomst. Wil je Tagliafico rust geven? Knal dan lekker Magallan of Schuurs erin en schuif Blind door naar de linksback, wat je waarschijnlijk ook zou doen als Tagliafico ooit onverhoopt geblesseerd raakt of geschorst is. Kan je me wel een zeikerd vinden, dat ben ik misschien ook wel, maar het is toch niet zo raar wat ik zeg? Vind het eerder heel gek wat jij zegt. 'We spelen om het kampioenschap'. Dat doen we als het goed is ieder jaar. Betekent dat dan dat we maar geen jeugd meer de kans moeten geven in simpele potjes als Fortuna Sittard-thuis? 9 uur geleden zei Lazy: Jong Ajax speelt vanavond, dan mogen die gasten niet op de bank zitten bij het 1e toch? Missen ze een keer een potje van Jong Ajax om een half uur met het eerste mee te doen. Één of twee man. Zie het probleem daar niet van in. Verder eens met @E2E wat Scherpen en Pierie betreft. 11 maart 2019 bewerkt door JanVertonghen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Becks Geplaatst 11 maart 2019 Share Geplaatst 11 maart 2019 Het is ook meer het signaal dat je afgeeft aan zulke jongens als Sinkgraven en Labyad. Die zullen echt heel leuk vinden dat dan ineens een speler van Jong Ajax mag invallen in plaats van zij. Kun je niet maken als trainer. Dan ga je dus compleet voorbij aan nummer 12 tot en met 16. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chiemel Geplaatst 11 maart 2019 Share Geplaatst 11 maart 2019 Zou mooi zijn als Neres nog ff goed gaat trainen voor zijn afwerking, dan kan het wellicht de nieuwe Suarez worden. Suarez was ook best matig in afwerken, of in ieder geval van afstand schieten, toen ie nog bij FCG zat. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Regis Geplaatst 11 maart 2019 Share Geplaatst 11 maart 2019 1 uur geleden zei Karlo: Het is ook meer het signaal dat je afgeeft aan zulke jongens als Sinkgraven en Labyad. Die zullen echt heel leuk vinden dat dan ineens een speler van Jong Ajax mag invallen in plaats van zij. Kun je niet maken als trainer. Dan ga je dus compleet voorbij aan nummer 12 tot en met 16. Sorry hoor, maar echt schijt hebben aan die gasten. Zijn jongens die nooit maar dan ook nooit Ajax 1 materiaal zullen zijn -net als die scherpen en pierie-. Zitten in de A1 en Jong wel een aantal jongens die dat eventueel kunnen zijn in de toekomst. Die kan je prima tegen een Fortuna/PEC/Emmen even een kans geven. Hoeft ook heus niet iedere keer, maar in een drukke periode als deze kan je dat echt wel een keer doen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
JanVertonghen Geplaatst 11 maart 2019 Share Geplaatst 11 maart 2019 1 uur geleden zei Karlo: Het is ook meer het signaal dat je afgeeft aan zulke jongens als Sinkgraven en Labyad. Die zullen echt heel leuk vinden dat dan ineens een speler van Jong Ajax mag invallen in plaats van zij. Kun je niet maken als trainer. Dan ga je dus compleet voorbij aan nummer 12 tot en met 16. Dat vind ik zo'n onzin. Die kunnen ook in genoeg potjes invallen, vooral uit. Zijn ook, zoals je al zegt, nummer twaalf tot en met zestien. Zodra er iemand geblesseerd/geschorst is, vallen zij in. Niet die talenten. Ga ik het even anders doen: wanneer willen jullie talenten de kans geven? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Becks Geplaatst 11 maart 2019 Share Geplaatst 11 maart 2019 37 minuten geleden zei Regis: Sorry hoor, maar echt schijt hebben aan die gasten. Zijn jongens die nooit maar dan ook nooit Ajax 1 materiaal zullen zijn -net als die scherpen en pierie-. Zitten in de A1 en Jong wel een aantal jongens die dat eventueel kunnen zijn in de toekomst. Die kan je prima tegen een Fortuna/PEC/Emmen even een kans geven. Hoeft ook heus niet iedere keer, maar in een drukke periode als deze kan je dat echt wel een keer doen. En daarom moet je zulke spelers maar "passeren" in de pikorde? Zo werkt het natuurlijk niet. 27 minuten geleden zei JanVertonghen: Dat vind ik zo'n onzin. Die kunnen ook in genoeg potjes invallen, vooral uit. Zijn ook, zoals je al zegt, nummer twaalf tot en met zestien. Zodra er iemand geblesseerd/geschorst is, vallen zij in. Niet die talenten. Ik denk dat je verhouding Ajax / Jong Ajax onderschat. Gasten zitten ook echt in een andere kleedkamer en zo hè, trainen apart. Als je dan echt bij het eerste hoort en dagelijks meetraint, wil je ook gewoon invallen in dit soort potten. Omdat je uiteindelijk wel Ajax 1-waardig wilt worden en blijven. En dat hoort ook zo, vind ik. Laat je dan iemand uit Jong Ajax invallen om even eraan te ruiken, doet dat wel wat met je zelfvertrouwen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
cimbomcu Geplaatst 12 maart 2019 Share Geplaatst 12 maart 2019 Wat Karlo zegt. Voor de cohesie en hiërarchie binnen een groep kun je het niet maken om talenten tijdens het strijden voor een kampioenschap in te laten vallen en je vaste wissels met Schone/Dolberg, Labyad, Sinkgraven niet. Dat kan gewoon niet. Dat heeft niks met talenten de kans te geven te maken etc. Wanneer wel Jan? Nieuw seizoen, vanaf de voorbereiding. Pierie zou ik wel graag zien komen trouwens, dat vind ik een goede. Kotarski is beter dan Scherpen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Elsjorro1990 Geplaatst 12 maart 2019 Share Geplaatst 12 maart 2019 12 uur geleden zei E2E: Van Scherpen zie ik de potentie totaal niet. Meevoetballen kan hij nauwelijks. Is bij Ajax vrij belangrijk. Pierie moet echt twee keer zo goed leren verdedigen wil hij bij Ajax een basisspeler worden. Dat kost zeker nog twee, misschien wel drie seizoenen. Gaan ze hem dan eerst nog twee seizoenen uitlenen aan Heerenveen? In Jong Ajax zetten? Ajax kan tegenwoordig gokjes van een paar miljoen nemen, maar de vraag is of je dat moet doen bij zo'n Pierie. Hij is ook niet bijzonder atletisch of iets dergelijks, dus in het aller- allerbeste geval heb je over twee of drie seizoenen een 21-jarige speler van het niveau Moisander. Vind niet dat Ajax zich moet richten op spelers die nog zover af zitten van het niveau wat bij Ajax gevraagd wordt, en dan heb ik het over top Eredivisie, vdSar heeft het zelfs over de top van Europa. Wat betreft dat mee voetballen ben ik we met je eens ja. Maar verder zie ik wel potentie in hem. Uitstekende keeper. Had een beetje een lastig begin, maar staat echt al weken heel aardig te keepen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
PJHoutman Geplaatst 12 maart 2019 Share Geplaatst 12 maart 2019 2 uur geleden zei Elsjorro1990: Wat betreft dat mee voetballen ben ik we met je eens ja. Maar verder zie ik wel potentie in hem. Uitstekende keeper. Had een beetje een lastig begin, maar staat echt al weken heel aardig te keepen. Als je 52 schoten per wedstrijd te verwerken krijgt blink je al snel uit. Dit zie je ook met Damen bij Excelsior. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Elsjorro1990 Geplaatst 12 maart 2019 Share Geplaatst 12 maart 2019 14 minuten geleden zei PJHoutman: Als je 52 schoten per wedstrijd te verwerken krijgt blink je al snel uit. Dit zie je ook met Damen bij Excelsior. Tuurlijk, maar je moet het wel doen he? Bedoel een van leer blinkt niet uit. Ik zeg ook niet dat scherpen een wereldkeeper is of word. Maar voor 1/2 miljoen kun je daar best een gokje mee wagen toch? Gok niet dat die veel meer gaat kosten. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Magikarp Geplaatst 12 maart 2019 Share Geplaatst 12 maart 2019 (bewerkt) 13 uur geleden zei Karlo: En daarom moet je zulke spelers maar "passeren" in de pikorde? Zo werkt het natuurlijk niet. Ik denk dat je verhouding Ajax / Jong Ajax onderschat. Gasten zitten ook echt in een andere kleedkamer en zo hè, trainen apart. Als je dan echt bij het eerste hoort en dagelijks meetraint, wil je ook gewoon invallen in dit soort potten. Omdat je uiteindelijk wel Ajax 1-waardig wilt worden en blijven. En dat hoort ook zo, vind ik. Laat je dan iemand uit Jong Ajax invallen om even eraan te ruiken, doet dat wel wat met je zelfvertrouwen. Welnee man. Omdat ze tegen Fortuna fucking Sittard niet invallen/spelen doet het wat met hun zelfvertrouwen? Tegen serieuze tegenstanders zijn ze gewoon de vaste backups, dat wéten ze, en dat kan worden gecommuniceerd. Als dat 'wat met het zelfvertrouwen doet' ben je volledig ongeschikt voor de top. Daarbij is één zo een backup niet groter of belangrijker dan de toekomst van de club. 12 maart 2019 bewerkt door Magikarp Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Pino Geplaatst 12 maart 2019 Share Geplaatst 12 maart 2019 Scherpen is toch een prima reserve doelman? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten