Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Overig interlandvoetbal

Fabian.

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 424
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Wel jammer dat ik die pot gemist heb, schijnt dat Nederland 1 van de favorieten is voor toernooiwinst. Zitten goede namen in de selectie, dus volgende potje proberen mee te pakken. Woensdagavond 21.00 tegen Senegal, moeten wel te pakken zijn denk ik?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

19 minuten geleden zei Pino:

Blij dat je land verloren heeft. Oké............

Dan trek je de verkeerde conclusie uit een emoticon. Ik heb bewondering voor hoe ze speelde en ga voor ze door de knieën, maak een buiging. Een typisch Japans teken van respect. 

Heb op een zondagavond tot twee uur 's nachts met een zure kop zitten kijken, dus blij was ik totaal niet mee. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Japan is sowieso :< Onterecht eruit tegen België vorig jaar. Het vrouwenelftal onterecht eruit tegen Nederland. Sagan Tosu die de top talenten van Ajax vernedert in de Future Cup en dan dit. En dan overal dezelfde manier van spelen.

Helden.

bewerkt door cimbomcu
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei E2E:

Japanse teams hebben over het algemeen drie van de vier facetten gewoon heel goed op orde in de jeugd (techniek, tactiek, mentaal). Zijn negen van de tien keer super leuke teams om naar te kijken, zie je op de Future Cup ook vaak. 

Hoe kan het dat het op het senioren niveau dan nooit echt werkt? Is dat puur vanwege de fysiek?

bewerkt door Pino
Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 minuten geleden zei E2E:

Je hebt daar ook gasten lopen die echt kneitergoed zijn, maar gewoon maar niet naar Europa gehaald worden (Ryota Oshima bijvoorbeeld). 

Maar als die gasten zo goed zijn, waarom worden ze niet naar Europa gehaald. Ik bedoel als jij het ziet, dan zullen er toch ook wel scouts zijn die dat zouden moeten zien? Durven clubs het nog steeds niet aan met Japanners? Zijn ze moeilijk los te weken van Japanse clubs?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 minuten geleden zei PJHoutman:

Voor zover ik weet is dat alleen in Nederland een harde regel.

Qua salaris misschien wel . Maar andere competities hebben weer regels dat ze maar x aantal non eu spelers mogen kopen / opstellen . Vandaar ook die laatste zin nog te grote gok. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

44 minuten geleden zei E2E:

Die twee dingen, ja. Zijn er ook genoeg die mislukken. 

Als je een Japanner kan halen die even goed is als een Duitser, ga je voor die Duitser. 

Duitsers zijn teringlijers. Die wil je in je team. Japanners zijn zo beleefd dat ze netjes buigen wanneer ze de bal verspelen aan een tegenstander. 

Daarbij denk ik dat het toch vooral een fysiek ding is? Beetje als keepers bij de vrouwen. Er zijn er maar weinig groot en sterk. Degenen die fysiek in aanmerking komen moeten nog maar zin hebben om te voetballen en het dan ook nog kunnen. Tegen andere Japanners kunnen ze het dan wel, maar tegen betere voetballers waarbij de fysiek mindere spelers vaak nog sterker/groter/... zijn dan de grootste Japanners wordt het een lastig verhaal. Ook een beetje verhaal jeugdopleiding: tegen vergelijkbare spelers is het leuk, maar buiten de Aziatische competities is de weerstand al een stuk groter en spelen ze tegen echte mannen.

bewerkt door Magikarp
Link naar opmerking
Deel via andere websites