Spring naar bijdragen
Duarte.

FIFA 19

Aanbevolen berichten

Nog maar twee weken en dan komt FIFA alweer uit.

Heb hem zelf op Gamescom al eventjes gespeeld en dat beviel me wel.

Meer mensen die de Ultimate edition hebben gekocht?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Jep, want ik speel vooral FUT. Dus die packs zijn meer dan welkom ;)

Vanochtend vergeten de demo download aan te zetten. Dus moet vanavond maar na het werk. Iemand die weet hoeveel mb de demo is?

Demo vaak wel heel anders dan de echte game. Maar altijd wel leuk om even alvast een potje mee te doen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik twijfel nog welke editie ik ga kopen. Ik speel ook vooral FUT, maar vind het ook altijd wel een leuke uitdaging om het team bij elkaar te spelen ipv te kopen. Ik heb even gezocht, maar kan op internet zo niet vinden hoeveel MB's de demo heeft, heb hem zelf ook niet gedownload.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Vanochtend vergeten de demo download aan te zetten. Dus moet vanavond maar na het werk. Iemand die weet hoeveel mb de demo is?

Demo vaak wel heel anders dan de echte game. Maar altijd wel leuk om even alvast een potje mee te doen.

Pas om 19h, dacht ik.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ik twijfel nog welke editie ik ga kopen. Ik speel ook vooral FUT, maar vind het ook altijd wel een leuke uitdaging om het team bij elkaar te spelen ipv te kopen. Ik heb even gezocht, maar kan op internet zo niet vinden hoeveel MB's de demo heeft, heb hem zelf ook niet gedownload.

pakjes moet je ook maar geluk mee hebben natuurlijk, en de 3 dagen early acces haalde mij eerlijk gezegd over.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

pakjes moet je ook maar geluk mee hebben natuurlijk, en de 3 dagen early acces haalde mij eerlijk gezegd over.

Ja, dat is ook zo. Ik heb geluk dat mijn broer bedrijfsleider is bij de mediamarkt. Mooi een beetje personeelskorting haha. Misschien toch maar de ultimate dan.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
We kunnen nu toch wel stellen dat EA de slechtste game developers heeft die er te vinden zijn.

Hoe bedoel je deze? Vind de demo zelf redelijk chill, pacehoeren/steekballen vanaf je eigen zestien lijken het verleden tijd (hopelijk wordt die niet weer gepatched zoals vorig jaar) en goed voetbal wordt nu daadwerkelijk beloond. Ben eerlijk gezegd wel bang voor hetgeen wat ik tussen haakjes zetten.

Heb via de WebApp ong. 100k bij elkaar gehandeld, nog aan het kijken wat ik voor starterteam ga maken, jullie als iets opgezet?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik vond die steekballen in de demo ook wel van de categorie 'ogen dicht en het komt wel goed'. FIFA niet gehaald en als ik het waarheidsgehalte van de early acces verhalen van één van de twee bovenstaande users goed inschat, is dat een goede keuze geweest.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het klagen kan weer beginnen. Ondanks dat het script onverminderd aanwezig is, is deze beginfase wel de leukste eigenlijk. Nu nog spelend met de Bertrandjes, Doucourés, Montoya's en de zijnen.

Kijken hoe het zich in de komende dagen ontwikkelt...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hoe bedoel je deze? Vind de demo zelf redelijk chill, pacehoeren/steekballen vanaf je eigen zestien lijken het verleden tijd (hopelijk wordt die niet weer gepatched zoals vorig jaar) en goed voetbal wordt nu daadwerkelijk beloond. Ben eerlijk gezegd wel bang voor hetgeen wat ik tussen haakjes zetten.

Heb via de WebApp ong. 100k bij elkaar gehandeld, nog aan het kijken wat ik voor starterteam ga maken, jullie als iets opgezet?

Nou, die steekballen via de flanken zijn nog altijd verschrikkelijk overpowered. R1 + driehoekje ook wel een beetje, aangezien die bal soms opeens ziek vertraagt. Verder zie ik per pot 25 omhalen, 10 ballen die keihard met de borst gespeeld worden (fysiek onmogelijke ballen), kopballen gaan weer onmogelijk hard en hoog als je ze wegkopt, schoten zijn echt heel wisselvallig en soms zo traag dat ik me afvraag of ik met een Fje speel, timed finishing = timed shooting (is voor afwerken namelijk niet ideaal) en maakt niet heel veel verschil (je moet er ook nog eens de trainer voor aanzetten om die balk te zien, krijg je er gelijk een pijltje voor je speler bij), staan keepers soms gewoon stil als er iemand 1 op 1 staat/gaat en weet ik veel wat voor (kleine) bugs er allemaal nog meer in zitten.

Wat ik me oprecht afvraag: wat hebben ze het afgelopen jaar gedaan? Er is echt bizar weinig veranderd, zowel qua gameplay als qua interface enzo. Clubs is werkelijk waar niks aan gedaan, Ultimate Team is behalve wat nieuwe kaartjes en een andere Weekend League-opzet hetzelfde. Alleen offline is er veel aangepast volgens mij, beetje jammer wel. Clubs is namelijk weer onspeelbaar, of je moet echt 11 profs hebben. Hoop op een goede patch, want er zit wel weer potentie in. Paar nieuwe animaties zien er wel prima uit en het speelt op de genoemde dingen na niet heel kut. Heb wel het gevoel dat je meer moet 'werken' (lees: goed zijn in het spel) om te winnen voortaan, dat is wel mooi.

Disclaimer: heb tot nu toe alleen clubs en coöp gespeeld, nog geen FUT. Is toch heel andere gameplay, ga ik morgen even proberen. Heb ook nog geen team gemaakt, wel wat SBCs gedaan en daardoor 150k coins. Prima om mee aan de gang te gaan.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Vraagje: kan je alleen de Champions League los spelen of ook de Europa League? Deze kan ik namelijk nergens vinden om los te spelen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Vraagje: kan je alleen de Champions League los spelen of ook de Europa League? Deze kan ik namelijk nergens vinden om los te spelen.

EL zal er wel niet inzitten he. Daar zitten teveel ploegen in uit competities die niet in het spel zitten.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Lekker carrière spelen dit jaar. Of zit daar ook een script in? Dan kan hij linea recta van mijn PS4 af. Wat zit ik in hemelsnaam te spelen jongens.

Was in mijn vorige post overigens nog wat dingen vergeten te benoemen:

- keepers duiken nog steeds niet om een bal binnen te houden

- waarom sta je bij inworpen opeens bijna altijd eerst twee seconden stil voor je in kan gooien?

- pace is minder overpowered, maar je hebt nog altijd meer iets aan Werner ofzo dan aan een Immobile of Icardi

- passes zijn ongekend wisselvallig. In sommige potten sta je de eerste dertig minuten te spelen als het G-team van FC Blauw-Zwart, om vervolgens 30 minuten alle passes op de gekste manier aan te zien komen en daarna gaat alles weer fout

- het is allemaal zo traag. Je kan niet (althans, niet altijd) snel ff wegkappen, snel passen, snel schieten ofzo. Heel af en toe lukt het, maar vaker niet dan wel.

Eerste dag FUT, 5 potjes gespeeld, meteen weer triggered. Vorig jaar na een maandje of 3-4 gestopt? Dat ga ik dit jaar niet halen denk ik.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb eerst profclubs gespeeld en daarna nog ff FUT. Maar ik gezien bovenstaande ergernissen, vermoed ik dat ik het ook weer niet lang ga volhouden met FUT. We zullen zien.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Heb nu een tijdje FUT gespeeld, vind de gameplay zelf stukken beter dan andere jaren, enkel de volgende minpunten:

- Uittrappen met keeper gaat nergens over, indicator wordt soms gewoon genegeerd lijkt wel.

- AI defending/blocking is echt veel te erg aanwezig, denk dat 50% van m'n schoten door de verdediger geblokkeerd

- Idiote scrimages bij de goal omdat keeper bal niet wegwerkt/je geen kracht achter de bal kunt zetten bij het wegwerken i.v.m. onderschepping tegenstander

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Die uittrappen gaan inderdaad vaak extreem hard. Als balkje op 1/4 zit komt is al bij de spits terecht vaak. Sommige dieptepasses gaan ook opeens extreem hard, wat niet meteen erg hoeft te zijn. Merk ook dat je bij schieten beter moet timen. Bij verkeerd timen heb je al snel een zacht boogballetje of soms zelfs een afzwaaier. Soms is dit net iets te lomp, maar brengt wel meer variatie in het spel.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik speel eigenlijk alleen maar seizoenen, maar ik merk dat bij FC Utrecht mijn spelers automatisch van positie wisselen? Als ik naar mijn opstelling ga dan staat Kerk opeens linksmidden en Vd Streek linksvoor i.p.v. andersom. En datzelfde geldt voor Bahebeck die opeens op 10 staat en Tannane rechtsvoor. Ik kan nergens zien waar ik dit kan wijzigen, heeft een van jullie een idee?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dat gebeurt volgens mij als je van mentaliteit veranderd. Bijv. gebalanceerd > aanvallen.

Weet iemand hoe ik mij plaats voor fut champions?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Lekker carrière spelen dit jaar. Of zit daar ook een script in? Dan kan hij linea recta van mijn PS4 af. Wat zit ik in hemelsnaam te spelen jongens.

Was in mijn vorige post overigens nog wat dingen vergeten te benoemen:

- keepers duiken nog steeds niet om een bal binnen te houden

- waarom sta je bij inworpen opeens bijna altijd eerst twee seconden stil voor je in kan gooien?

- pace is minder overpowered, maar je hebt nog altijd meer iets aan Werner ofzo dan aan een Immobile of Icardi

- passes zijn ongekend wisselvallig. In sommige potten sta je de eerste dertig minuten te spelen als het G-team van FC Blauw-Zwart, om vervolgens 30 minuten alle passes op de gekste manier aan te zien komen en daarna gaat alles weer fout

- het is allemaal zo traag. Je kan niet (althans, niet altijd) snel ff wegkappen, snel passen, snel schieten ofzo. Heel af en toe lukt het, maar vaker niet dan wel.

Eerste dag FUT, 5 potjes gespeeld, meteen weer triggered. Vorig jaar na een maandje of 3-4 gestopt? Dat ga ik dit jaar niet halen denk ik.

Volgens mij kan jij je beter afzonderen van voetbalgames hehe.

Ik heb 3 potjes gespeeld nu ofzo, maar gaat best prima. Wel vaak fysiek afgetroefd van mensen die uit de rug komen en zomaar de bal afpakken, geen idee hoe ik dit zo snel ff verbeter. Wel getwijfeld PES weer keer te halen gezien collega hier van me positief over is.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Dat gebeurt volgens mij als je van mentaliteit veranderd. Bijv. gebalanceerd > aanvallen.

Weet iemand hoe ik mij plaats voor fut champions?

Veel FUT rivals spelen en 2000 punten halen. Krijg je na iedere wedstrijd. Hoe hoger je divisie hoe meer punten je krijgt en je krijgt er natuurlijk ook meer als je wint.

Vind het hier erg leuk. 1 van de meest gebalanceerde Fifa's imo. Loopt nog niet altijd even lekker alleen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Vind Fut Rivals wel een leuke vervanger van de vorige editie van divisies. Fan van Ake zeg, wat speelt die fijn.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Als resultaat van Squas Battles wedstrijden kan ik kiezen uit:

- 1x mega pakket zeldzaam

- 2x mega pakket zeldzaam (omverhandelbaar)

- 27.500 munten

Wat zouden jullie kiezen? In mijn beperkte ervaring met FUT zijn pakketten bijna altijd een teleurstelling, dus ik neig naar de munten.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Als resultaat van Squas Battles wedstrijden kan ik kiezen uit:

- 1x mega pakket zeldzaam

- 2x mega pakket zeldzaam (omverhandelbaar)

- 27.500 munten

Wat zouden jullie kiezen? In mijn beperkte ervaring met FUT zijn pakketten bijna altijd een teleurstelling, dus ik neig naar de munten.

Zeldzaam mega-pakket haal je minimaal 6k-7,5k uit en consumables. 6k-7,5k is gebaseerd op 8-10 spelers die gemiddeld 750 coins waard zijn, dus dan moet je echt heel veel pech hebben met je pulls. Onverhandelbaar zou ik nooit kiezen, tenzij je enkel spelers uit packs gebruikt. 27,5k is wel zekerheid natuurlijk, maar tegelijkertijd de 'saaiste' optie.

Hier dikke stront uit mijn Division Rivals-rewards. Gekozen voor 2 Premium Jumbo packs en 1 Mega pack, maar kreeg er niks uit. Andere optie was onverhandelbare zooi of 32k, maar had zin om ff packs te openen. Haal er wel ongeveer 28k uit, dus prima. Vind dit leuker dan de divisies van de voorgaande jaren, loont ook echt. Zal alleen nooit dikke rewards halen denk ik, want je moet toch een pot of 25-30(?) spelen daarvoor. Zie ik me niet zo snel doen, zeker niet als ik dat weekend ook Weekend League speel.

Spel gaat hier wel wat lekkerder sinds ik weer 4-1-2-1-2 ben gaan spelen en veel druk zet. Speelde eerst wat meer op safe, maar verder naar voren spelen past beter bij mijn speelstijl. Ook van gebalanceerd naar snelle opbouw geswitcht, speelt ook veel fijner. Eerst gingen mijn spitsen bijna niet diep en sloten mijn middenvelders te traag aan, maar dat is nu ook grotendeels verholpen. Enige waar ik nog mee sukkel is het gat tussen de verdediging en het middenveld. Ben ik wel een beetje gewend van vorige jaren, heb er mee leren omgaan, maar het is niet ideaal. Probleem is alleen dat je de lul bent in de counter als je die lijn verder naar voren schuift. Ach, ff mee blijven spelen nog. Hopen dat de eerste patch goed is, dan kan het zeker nog wat worden.

bewerkt door JanVertonghen'

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden