Spring naar bijdragen

Aanbevolen reacties

Geplaatst

ik speel het gewoon op mijn macbook air. Kan ie prima aan en heb er nog nooit problemen mee gehad. Een Macbook pro is iets krachtiger en wellicht beter om FM 19 mee te spelen.

Geplaatst

Zou gewoon een laptop zoeken met veel ram. een grafische kaart is in principe niet nodig aangezien zelfs mijn Intel HD Graphics 520 aanvaard wordt bij de minimum requirements.

Als je buiten FM niet veel gamed zou ik gaan voor een i5 met minimum 8gb ram (liefst 1 slot, zodat je nadien nog kunt uitbreiden), MX150 als grafische kaart. (denk +-700€ Lenovo Ideapad)

Je kan eens kijken bij Xiaomi, buiten top smartphones hebben die ook top laptops.

Geplaatst

Zoals hierboven al wordt vermeld heeft FM sowieso al niet bepaald hoge systeemeisen. Belangrijk is dat je een laptop koopt met een (relatief) sterke processor, denk dus aan een i5 van de 8e generatie of iets gelijkwaardigs, 8gb werkgeheugen en eventueel een SSD om de laadtijden te verminderen. Een groot deel van de laptops rond de 500/600 euro voldoen aan deze eisen.

Geplaatst

Ik heb zelf al een aantal jaar een MSI laptop en nog steeds tevreden mee (al maakt de ventilator wel redelijk wat geluid tegenwoordig). Het is dus wel een game laptop met bijbehorende prijskaartje maar is alsnog relatief niet duur. FM trekt ie zeer gemakkelijk, dus daar zou je niet per se een dikke game laptop voor nodig hebben imo (het is maar wat je wilt en hoe ver je wilt gaan qua budget).

Geplaatst

Vraagje. Ik speel FM19 op een MacBook Pro, mid 2014. Bij een wedstrijd begint hij alleen ontzettend te blazen, terwijl de graphics op zijn laagst mogelijk staan. Na de wedstrijd stopt het blazen direct. Weet iemand wat ik hieraan kan doen?

Met YouTube, Netflix etc helemaal geen last van..

Geplaatst
11 uur geleden zei Bas96:

Vraagje. Ik speel FM19 op een MacBook Pro, mid 2014. Bij een wedstrijd begint hij alleen ontzettend te blazen, terwijl de graphics op zijn laagst mogelijk staan. Na de wedstrijd stopt het blazen direct. Weet iemand wat ik hieraan kan doen?

Met YouTube, Netflix etc helemaal geen last van..

Hoi Bas,

Ik heb net hetzelfde met mijn gloednieuwe gamelaptop. (HP Omen van €1.200,00)
Op zich is er niets aan de hand hoor. Tijdens een wedstrijd moet je laptop plots veel meer verwerken dan wanneer je gwn wat loopt te klikken en scrollen in de database. ?

Het verschil tussen beiden is zo groot, dat je laptop uit zichzelf denkt dat hij sterk moet beginnen koelen en dergelijke om het allemaal aan te kunnen.  Kan lastig zijn soms en je krijgt het gevoel dat ie gaat opstijgen maar maak je geen zorgen.

Zorgen moet je je pas maken wanneer hij plots niet meer koelt. ?

Geplaatst

Mijn laptop heeft jammer genoeg ook de geest gegeven. Dus ik ben op zoek naar een nieuwe.

Momenteel op het oog:

• AMD A10 9620P, Quad Core met 12 GB RAM
  • AMD Ryzen 3 2200U, Dual Core met 16GB RAM

Wat zou de beste keuze zijn? Meer RAM of een Quad Core?
Of ga ik toch beter voor Intel processor?

Geplaatst
9 uur geleden zei Marius:

Mijn laptop heeft jammer genoeg ook de geest gegeven. Dus ik ben op zoek naar een nieuwe.

Momenteel op het oog:

• AMD A10 9620P, Quad Core met 12 GB RAM
  • AMD Ryzen 3 2200U, Dual Core met 16GB RAM

Wat zou de beste keuze zijn? Meer RAM of een Quad Core?
Of ga ik toch beter voor Intel processor?

Cores maken voor FM niet heel veel uit (enkel het berekenen van uitslagen is multi-threaded (gebruikt meerdere cores), RAM is beide ook meer dan genoeg, zou in dit geval dus kijken naar de beste videokaart.

Geplaatst
Op 12-11-2018 om 09:49 zei Jarry_Thys:

Hoi Bas,

Ik heb net hetzelfde met mijn gloednieuwe gamelaptop. (HP Omen van €1.200,00)
Op zich is er niets aan de hand hoor. Tijdens een wedstrijd moet je laptop plots veel meer verwerken dan wanneer je gwn wat loopt te klikken en scrollen in de database. ?

Het verschil tussen beiden is zo groot, dat je laptop uit zichzelf denkt dat hij sterk moet beginnen koelen en dergelijke om het allemaal aan te kunnen.  Kan lastig zijn soms en je krijgt het gevoel dat ie gaat opstijgen maar maak je geen zorgen.

Zorgen moet je je pas maken wanneer hij plots niet meer koelt. ?

Ah oke, bedankt voor je antwoord! Dan speel ik lekker verder ? 

Geplaatst

Mijn laptop staat ook op punt van ontploffen. Ben aan het zoeken naar iets nieuws. Heb nu deze twee gevonden, waarvan ik denk dat ik er er meer dan fatsoenlijk FM op kan spelen. Verder niet nodig voor andere games, dus hoef geen NASA PC. Expres gekozen voor All-In-One gezien de ruimte. 

Wellicht dat jullie me van advies kunnen voorzien; https://www.bcc.nl/computer/desktop/all-in-one-computer/hp-all-in-one-computer-24-f0300nd/248551

of 

https://www.bcc.nl/computer/desktop/all-in-one-computer/hp-all-in-one-computer-20-c471nd/248473

Geplaatst

Ik ben lang niet de grootste expert maar zeker die tweede lijkt me onvoldoende. Probeer vooral te kijken naar je RAM geheugen (>8GB lijkt me een plus) en een processor van één van de laatste generaties (die i3 uit optie 1 lijkt me dus ook niet ideaal).

Geplaatst
Op 14-11-2018 om 18:05 zei royvdl:

kan je op een i3 laptob ook fm 19 spelen?

Het wordt moeilijk om op een I3 laptop FM19 te draaien.
In principe zou het nog moeten lukken, maar ik denk wel dat je rekening moet houden met serieus wat vertragingen in het spel.

Geplaatst
Op 15-11-2018 om 10:43 zei Bramvinos:

Mijn laptop staat ook op punt van ontploffen. Ben aan het zoeken naar iets nieuws. Heb nu deze twee gevonden, waarvan ik denk dat ik er er meer dan fatsoenlijk FM op kan spelen. Verder niet nodig voor andere games, dus hoef geen NASA PC. Expres gekozen voor All-In-One gezien de ruimte. 

Wellicht dat jullie me van advies kunnen voorzien; https://www.bcc.nl/computer/desktop/all-in-one-computer/hp-all-in-one-computer-24-f0300nd/248551

of 

https://www.bcc.nl/computer/desktop/all-in-one-computer/hp-all-in-one-computer-20-c471nd/248473

Beide voldoen volgens mij net niet.

De eerste heeft wel nog een SSD schijf wat positief is.

Van de tweede zou ik sowieso afblijven. Daar kan je weinig mee, de eerste is nog een twijfelgevalletje maar ik zou het niet doen.

Zeker niet wanneer je bijvoorbeeld van plan bent om ook FM20,21,22, etc te kopen. 

Je kan moeilijk elk jaar een nieuwe PC aanschaffen toch? ?

Ga voor minimaal een I5 met 8GB RAM zou ik zeggen.

bewerkt door Jarry_Thys

Geplaatst

Ik zou minimaal voor 8GB ram gaan en voor een processor die de 3Ghz aantikt (lager kan ook, maar dan gaat het echt wel sloom naar mijn gevoel). SSD harde schijf is ook altijd handig.

Grafische kaart is niet zo belangrijk voor FM.

Geplaatst

Dat lijkt me wel een goede keuze. Goede processor met goede kloksnelheid. Ook genoeg geheugen (die je zelf later kan uitbreiden aangezien er nog een extra geheugenslot op het moederbord zit die vrij is).  De grafische kaart is wel aan de mindere kant, maar aangezien het toch niet voor andere games is maakt dat zoveel niet uit. 

Ik vermoed wel dat op die site iets niet klopt met de afmetingen van je kast aangezien daar staat 100 x 275 x 4200 mm. dan zou je kast maar liefst 4,20 mter hoog zijn :classic_biggrin: Lijkt me niet zo handig. Zal wel 420mm zijn. Het is trouwens een mini-tower. Dus iets kleiner dan de gewone kasten, maar dat maakt ook niet echt uit. Ook genoeg USB-poorten. Voor die prijs is dat zeker niet slecht. 

Geplaatst
8 minuten geleden zei Bokke:

Dat lijkt me wel een goede keuze. Goede processor met goede kloksnelheid. Ook genoeg geheugen (die je zelf later kan uitbreiden aangezien er nog een extra geheugenslot op het moederbord zit die vrij is).  De grafische kaart is wel aan de mindere kant, maar aangezien het toch niet voor andere games is maakt dat zoveel niet uit. 

Ik vermoed wel dat op die site iets niet klopt met de afmetingen van je kast aangezien daar staat 100 x 275 x 4200 mm. dan zou je kast maar liefst 4,20 mter hoog zijn :classic_biggrin: Lijkt me niet zo handig. Zal wel 420mm zijn. Het is trouwens een mini-tower. Dus iets kleiner dan de gewone kasten, maar dat maakt ook niet echt uit. Ook genoeg USB-poorten. Voor die prijs is dat zeker niet slecht. 

Thanks voor je vlotte reactie! Grafische kaart is niet heel noodzakelijk nee. Speel enkel FM en PCM. Als alles er maar enigszins smooth uit ziet en ik op een normale manier 3D kan spelen bij beide games.

Geplaatst
2 minuten geleden zei Bramvinos:

Thanks voor je vlotte reactie! Grafische kaart is niet heel noodzakelijk nee. Speel enkel FM en PCM. Als alles er maar enigszins smooth uit ziet en ik op een normale manier 3D kan spelen bij beide games.

Hier zijn een paar games getest met die processor en grafische kaart. 

Geplaatst

Ja, vooral de processor is heel veel beter. En het verschil tussen een SSD harde schijf en een gewone ga je ook heel hard merken. Vooral bij het opstarten van de pc. 

Gast
Antwoord op deze discussie...

Onlangs hier 0

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.