Geplaatst 14 augustus 20186 jr. Herkenbare opening voor een novelle, haha. Heel veel succes, ik ga je volgen!
Geplaatst 15 augustus 20186 jr. Benieuwd wat je uit je hoge hoed gaat toveren. Succes in la douce France!
Geplaatst 16 augustus 20186 jr. Auteur [CENTER][img]https://injurycrisis.files.wordpress.com/2017/11/bache-logo-2015.jpg?w=620[/img][/CENTER] [B]Les Lionceaux[/B] ofwel FC Sochaux-Montbéliard behoort tot de Franse voetbalelite; een club doordrenkt met traditie, een rijke historie en een goed gevulde prijzenkast. Sochaux behoort tot de aristocratie van de Ligue 1. Ze spendeerden maar liefst 66 seizoenen op het hoogste niveau van Frankrijk, ze moeten alleen Marseille voor zich laten, dat twee seizoenen meer op haar conto mag schrijven. Als Paris Saint-Germain en Monaco de [B]'nouveau riche'[/B] heersers zijn van Frankrijk, dan is Sochaux de [I]kroonprins[/I], de natuurlijke opvolger, geduldig wachtend op het herclaimen van de Franse troon. [CENTER] [B][U][SIZE=16px]Geschiedenis[/SIZE][/U][/B][/CENTER] De club werd in 1928 opgericht door Jean-Pierre Peugeot om medewerkers uit de Peugeot fabriek te laten voetballen in hun vrije tijd. Echter, in 1929 bekende Peugeot haar spelers te betalen wat toentertijd streng verboden was omdat er in die tijd nog geen professionele voetbalclubs waren. Dit leidde ertoe dat de club veel van de meest getalenteerde spelers uit Frankrijk kon recruteren, inclusief veel van de Franse internationals. Hierdoor werd Sochaux een dominante kracht binnen de sport en startte Peugeot een campagne om binnen de grensen te professionaliseren. Een jaar later, in 1930, werd de eerste professionele competitie statuut opgetekend. Sochaux was één van de grondleggers van het Franse voetbal zoals we dat tegenwoordig kennen. [CENTER] [img]https://i.imgur.com/qMvC1K0.png[/img][/CENTER] De jaren '30 waren een gouden tijdperk voor de club. In 1935 en 1938 werden ze gekroond tot kampioen van Frankrijk. In 1937 wonnen ze voor het eerst de Coupe de France. Echter waren de goede tijden niet voor eeuwig. De opkomende dynastie werd met de grond gelijk gemaakt toen in 1939 de spelers werden gemobiliseerd om te vechten tegen Hitler's Nazi Duitsland. Veel van de andere clubleden ontvluchtten het land. Wanneer het professionele voetbal zich voortzette in 1945 was Sochaux niet bij machte om tot dezelfde krachten te komen als voor de oorlog. Slechte resultaten zorgden voor het wegblijven van fans, die euforie gewent waren en dit resulteerde in het feit dat de clubleiding meer bezig was met het hoofd boven water houden, dan het vinden van en bieden op de beste spelers in de nationale competitie. Sochaux degradeerde dat seizoen maar kwam al snel weer terug; hier begon een cyclus dat voor de volgers van Les Lionceaux maar al te bekend voor komt. Sporadische degradaties naar de Ligue 2, gevolgd door lange periodes op het hoogste niveau. F.S.C.M. heeft [B]na 1938 nooit meer[/B] het landskampioenschap gewonnen. In [B]2004[/B] wisten ze voor het eerst de Coupe de La Ligue te winnen en hun tweede Coupe de France in [B]2007[/B]. Echter is het de [B]prestigieuze jeugdopleiding[/B] die de reputatie van de club hoog houdt. Constant worden lokale talenten opgeleid en wordt de wereld afgezocht naar ruwe diamanten. De Sochaux academie wordt wereldwijd beschouwd als [B]één van de tien beste academies in Frankrijk.[/B] Ivan Perišić, Jérémy Mathieu, Jérémy Ménez en Miranda zijn zomaar wat namen die in de recente historie bij Sochaux zijn doorgebroken. De club heeft een bewezen reputatie van het laten doorstromen van hun talenten in het eerste elftal. [B]Jérémy Ménez[/B] verbrak de records voor jongste Ligue 1 speler en jongste hat-trick scorer toen hij voor Sochaux speelde (17 jaar en 260 dagen). [B]De Coupe Gamardella[/B] wordt uitgereikt aan de winnaar van het onder 19 toernooi van de Franse Voetbalbond. Sochaux behoort tot de meest succesvolle teams in de historie van dit toernooi met het deelnemen aan [B]vijf[/B] finales en wist deze [B]drie[/B] keer te winnen. In de laatste tien jaar heeft Les Lionceaux het [B]drie keer tot de finale geschopt[/B] (2007, 2010 en 2015), en wist het het toernooi te winnen in '07 en '15. Dit roept natuurlijk de vraag op; [B]waarom wordt het succes van de academie niet doorgetrokken naar prijzenwaar voor het eerste elftal?[/B] [CENTER][img]https://i.imgur.com/Vuq4H2d.png[/img][/CENTER] [CENTER][B][U][SIZE=16px]Novelle[/SIZE][/U][/B] [/CENTER] FC Sochaux Montbéliard is duidelijk een club met een markante historie maar ook een opwindende toekomst. Mijn doel is om één van de krachtigste academies van Frankrijk verder op te tuigen en gebruik te maken van haar 'gouden generatie' uit 2015 om terug te keren naar het hoogste niveau en daar de strijd aan te gaan om het kampioenschap. Sochaux's jeugdfaciliteiten worden in FM [B]'excellent'[/B] genoemd en de jeugdwerving wordt omschreven als [B]'boven gemiddeld'[/B]. Ik geloof dat dit een club is dat de komende jaren Franse toptalenten kan voortbrengen en mij kan voorzien van alles wat ik nodig heb om succes te boeken. Het plan is om de cyclus van het verkopen van de grootste talenten te doorbreken en hen kansen te geven in het eerste elftal. Ik wil de manager worden die Sochaux terugbracht op haar niveau, op de troon van het Franse voetbal. [CENTER][SIZE=16px][B][U]Reacties[/U][/B][/SIZE] [/CENTER] @Jotew Bedankt voor je reactie en leuk dat je er weer bij bent! Ik hoop dat deze 'clubintroductie' je heeft kunnen boeien. @Marius Bedankt voor je reactie. Ik ben zelf ook benieuwd want ik weet nog niet precies hoe ik het wil presenteren. Het zal in ieder geval heel iets anders zijn dan mijn novelle over Vit. Guimaraes. @Jornski Ik wist dat die vraag zou gaan komen, haha. Die save loopt ook nog wel maar ben bang dat de uitdaging al snel weer weg is. Mijn tactiek zorgt er elke keer voor dat ik snel ben uitgekeken op een save en ik heb mezelf verboden om in deze save met drie spitsen te spelen. Ik zal in één van de komende updates uitleg geven over hoe ik het nu wil gaan aanpakken.@Minitolluz Bedankt voor je reactie Mini! Leuk dat je er weer bij bent, ik hoop dat ik je kan boeien de komende maanden.
Geplaatst 16 augustus 20186 jr. Ik wens je in ieder geval veel plezier en succes in Frankrijk. Jij bent een favoriet van jonge spelers opleiden, dus een team als Sochaux past daar perfect bij natuurlijk!
Geplaatst 17 augustus 20186 jr. Gezien de historie is dit een club die thuishoort op het hoogste niveau. Succes om deze club weer tot de topclubs van Frankrijk te laten behoren!
Geplaatst 17 augustus 20186 jr. Heel leuke introductie. Dat van die jeugdwerking was mij natuurlijk wel bekend, maar dat van dat aantal seizoen op het hoogste niveau bijvoorbeeld helemaal niet. Zo leren we nog iets bij!
Geplaatst 17 augustus 20186 jr. Auteur [CENTER][img]https://i.imgur.com/mbMztGI.png[/img][/CENTER] Na het lezen over de geschiedenis van de club wordt ik steeds enthousiaster over mijn clubkeuze. De reputatie van de jeugdopleiding is met name het onderdeel wat bij mij past. In FM ben ik een manager die kansen geeft aan eigen jeugdspelers en als ik zo vrij mag zijn om het te zeggen; ik ben vrij goed in het begeleiden van talent. Naast de jeugdopleiding ben ik vooral te spreken over het feit dat de club één van de grondleggers is geweest voor het hedendaagse Franse voetbal. Helaas kunnen we niet in het verleden blijven hangen dus laten we gauw kijken naar hoe de club er tegenwoordig voor staat of beter gezegd; toen ik het stokje over nam. Het eerste waar ik naar kijk wanneer ik een nieuw spel start is hoe de club er voor staat tegenover de andere teams uit de competitie, beginnend bij de 'seizoensvooruitblik'. Door hier naar te kijken kan ik een goede inschatting maken wat er van ons verwacht wordt dit seizoen. Volgens de bookmakers zijn wij de sterkste uit het rechter rijtje. Dit betekend dat we rond een elfde plek horen te staan wanneer het seizoen ten einde komt. Dit rijtje wordt samengesteld op basis van de clubreputatie en zijn de verwachtingen van de media. Niet te verwarren met de doelstellingen die het bestuur stelt. Die verwachten namelijk dat we in het linkerrijtje gaan eindigen. [CENTER] [img]https://i.imgur.com/Y5HolfY.png[/img][/CENTER] De volgende stap is dan ook om te gaan kijken naar of de media ons wel op de juiste waarde schatten. Dit doe ik door ons elftal te vergelijken met de andere teams in de competitie (teamrapport --> vergelijking). Op het onderste screenshot kun je zien dat ik mij achter het bestuur moet scharen. Hoewel we wat tekort komen qua beslissingen, kracht en leiderschap, staan we er goed op wat betreft balaanname, passing, teamwork, inzet en aggresiviteit. We zullen in eerste instantie gaan voor het linkerrijtje en als het even mee zit misschien wel voor de play-offs. [CENTER] [img]https://i.imgur.com/p3rMJ1H.png[/img][/CENTER] Hierna kan ik gaan kijken naar hoe de eerste selectie eruit ziet. Op het eerste oog ziet de selectie er wat vreemd uit. Slechts twee centrale verdedigers, geen enkele linksback, een overvloed aan centrale middenvelders en maar liefst vier rechter vleugelaanvallers. Dit zijn wel hun natuurlijke posities, iets om in het achterhoofd te houden want veel van hen kunnen ook op andere posities uit de voeten, maar toch. Ik ben wel zeer positief over de leeftijdsverdeling van de groep. In elke linie (behalve de verdediging) zijn jonge talenten én ervaren krachten te vinden. Wat me verder opvalt is het salaris dat huurling Aldo Kalulu verdient. Hij is in zijn eentje goed voor 6% van onze totale salarishuishouding. [CENTER] [img]https://i.imgur.com/A7A8xur.png[/img][/CENTER] Na het bekijken van het eerste elftal ben ik altijd benieuwd naar hoeveel talent er aanwezig is in het tweede- en jeugdelftal. Met de reputatie van de jeugdopleiding in het achterhoofd had ik aardig wat talent verwacht maar bij het bekijken van het talent werd ik toch positief verrast. In het eerste elftal zitten al een aantal jongelingen die in potentie in de subtop van de Ligue 1 meekunnen maar in de andere twee elftallen zitten er nog veel meer! Ik krijg ze niet eens allemaal netjes op één screenshot. Maar liefst achttien (!) spelers met viereneenhalf sterren, of meer, potentieel. Daaronder zitten nog eens tien spelers met vier sterren, die kunnen uitgroeien tot zeer waardevolle spelers. Vergeet niet dat een speler met drie sterren een 'squad player' wordt genoemd. Tel daar een halve ster bij op en ze zijn een 'eerste elftal speler'. Met de toekomst lijkt het dus wel goed te zitten. Wat me hier verder (positief) opvalt is dat er slechts één speler is verhuurt. Dit betekend dat ik zelf kan gaan kijken naar wie we op de club gaan houden en wie we naar andere clubs laten vertrekken om daar ervaring op te doen. [CENTER] [img]https://i.imgur.com/fO7PEr8.png[/img][/CENTER] Nu we de selecties hebben bekeken kunnen we gaan kijken naar de financiën. Er staat een kleine acht miljoen op de rekening. Dat is niet niks voor een club op het tweede niveau. Je zou dus kunnen zeggen dat we financieel zeer gezond zijn. We hebben echter maar twee ton tot onze beschikking om te investeren in de spelersgroep, daarnaast geven we al een dikke tienduizend Euro per maand teveel uit aan salarissen. [CENTER] [img]https://i.imgur.com/4vDb7AJ.png[/img][/CENTER] Genoeg stof om over na te denken dus... @Jornski Bedankt voor je reactie weer. Ik denk inderdaad dat ik en Sochaux een goede match kunnen zijn! @Vlonkie Bedankt man! @Minitolluz Inderdaad! Bedankt voor je reactie. @Marius Bedankt voor de complimenten!
Geplaatst 17 augustus 20186 jr. Wat een talent loopt er inderdaad rond. Ben erg benieuwd hoe zij zich gaan ontwikkelen de komende tijd.
Geplaatst 18 augustus 20186 jr. De toekomst lijkt in ieder geval hoopgevend, al blijf ik altijd een beetje wantrouwig tov dat sterrensysteem.
Geplaatst 20 augustus 20186 jr. Auteur [CENTER][img]https://i.imgur.com/5puwf1H.png[/img] [img]https://i.imgur.com/uGj6F2y.jpg[/img][/CENTER] @Jornski Er zit aardig wat talent. De sterren zeggen natuurlijk niet zo heel veel maar ook als ik de profielen bekijk ziet het er rooskleurig uit. @Marius Het sterrensysteem geeft aan hoe goed een speler kan worden in vergelijking met jouw beste speler op zijn positie. Het betekend dus dat de getoonde talenten allemaal beter kunnen worden dan de huidige eerste teamleden en dat is inderdaad hoopgevend voor de toekomst. @delichris Bedankt voor je reactie! @Minitolluz Het ziet er inderdaad goed uit. Het zijn er een flink aantal dus ik hoop dat ik ze allemaal even veel aandacht kan geven.
Geplaatst 20 augustus 20186 jr. Die drie talenten kunnen zeer nuttige spelers zijn dit seizoen en wellicht voor de toekomst een vaste waarde voor het team.
Geplaatst 21 augustus 20186 jr. Mooie filosofie. De resultaten tijdens de voorbereiding waren natuurlijk schitterend, maar door het niveau van de tegenstand blijft het moeilijk inschatten waar de ploeg werkelijk staat.
Geplaatst 21 augustus 20186 jr. @Daniell je mag mij mee toevoegen bij de mentions. Erg leuke instap en inderdaad, eens je een club en zijn geschiedenis begint te ontleden, wordt een mens enthousiaster en enthousiaster. Heel herkenbaar! Eveneens cool dat je vol voor het opleiden van spelers gaat. Talent zit er zeker en vast genoeg in Frankrijk. Succes!
Geplaatst 22 augustus 20186 jr. Auteur [CENTER][IMG]https://i.imgur.com/mbMztGI.png[/IMG][/CENTER] Ik had jullie een update over de tactiek belooft maar aangezien de laatste dagen wat druk waren, ben ik daar nog niet aan toegekomen. Om niet te ver achter te komen op mijn save krijgen jullie daarom de eerste competetieve maand voorgeschoteld. De maand augustus is er altijd één van aftasten. In de eerste competitiewedstrijden krijg ik altijd een goed beeld van wie er gaan strijden om de basisplaatsen en wie genoegen moeten gaan nemen met een reserve rol. Ik ben wel iemand die houdt van rouleren maar behoud toch altijd een vaste kern. Daarnaast krijg je in deze maand een beter beeld van hoe je er echt voor staat. De voorbereiding was uitmuntend maar wel tegen zwakkere tegenstanders. Hoe zouden we het gaan doen tegen de teams die gelijkwaardig zijn aan die van ons? Hoe reageren de spelers op de training en kan de gekozen tactiek stand houden? [B]Training[/B] Ik wil beginnen met de trainingen en dan vooral de trainingsprestaties die eruit springen. Echte tegenvallers waren er toch niet deze maand. Bijna alle spelers op de club vertonen de welbekende groene pijltjes. Dit geeft aan dat we de trainers op de juiste plekken hebben staan en dat onze faciliteiten goed genoeg zijn om de spelers door te ontwikkelen. Hieronder zien jullie een screenshot van de grootste talenten uit de eerste selectie: [CENTER] [img]https://i.imgur.com/brr3yUH.png[/img][/CENTER] Zoals jullie zien hebben nog niet veel van hen een echte focus meegekregen en teren zij vooral op de teamtraining. Ik heb dit bewust zo gelaten in de eerste maand om te zien wat onze trainers en faciliteiten teweeg kunnen brengen. Ik ben daar dan ook zeer positief over. Aksel Aktas, Jeando Fuchs en Mart Ristl werden wel meteen gevormd naar waar ik met hen heen wil. Vooral Fuchs lijkt hier al de vruchten van te plukken. Jeando Fuchs wordt een grote toekomst voorspeld en is misschien wel het meest belovende talent uit de Ligue 2. Niet voor niets staat hij al in de belangstelling van het Engelse Everton. Ik heb hem deze zomer nog binnen boord kunnen houden maar het zou me niets verbazen als de situatie onhoudbaar wordt wanneer hij deze trend blijft voortzetten. Hij laat het namelijk niet alleen op de training zien maar ook aan het begin van het seizoen lijkt hij één van de sterkhouders te worden in het huidige jaargang. [CENTER] [img]https://i.imgur.com/WFB6qw6.png[/img][/CENTER] [B]Wedstrijden[/B] Na de training is het tijd voor de eerste wedstrijden. We mogen rustig zeggen dat we het seizoen sterk zijn begonnen. Op de wedstrijd tegen Nancy na werden ze allemaal gewonnen. Soms ruim, soms met de hakken over de sloot maar drie punten zijn drie punten, niet? Het verlies tegen Nancy was overigens mijn eigen domme schuld omdat ik het niet kon laten om weer eens een tactisch experimentje uit te voeren. Tot die wedstrijd werd dan ook gespeeld met de tactiek uit de voorbereiding. Tegen Bourg en B. speelden we in een 4-1-4-1 en de laatste wedstrijd hebben we bekeken hoe het zou lopen in een 4-4-2 opstelling. Zoals je kunt merken ben ik er nog niet helemaal over uit of ik de tactiek wel blijf hanteren en dat is ook één van de redenen waarom nog niet iedere speler een trainingsfocus heeft gekregen. [CENTER] [img]https://i.imgur.com/3zOR3UW.png[/img] [img]https://i.imgur.com/K2OTJxR.png[/img][/CENTER] Momenteel draaien we dus netjes mee in de top van de competitie maar de gaten zijn nog heel klein en er kan nog van alles gebeuren. [B]Spelers[/B] In het onderstaande screenshot is goed te zien dat er zich een kern van basisspelers begint te vormen maar dat daarbuiten stevig gerouleert wordt. Axel Bakayoko heeft in de eerste maand het best gepresteerd qua statistieken maar ook Florian Martin is erg belangrijk geweest. Martin is degene met de meeste 'Key Passes', 'Dribbles' en 'Created Chances'. Talent Aksel Aktas kwam al tot vier basisplaatsen en ook de doorgeschoven Mathys Kuntz mocht al twee keer zijn opwachting maken vanaf de bank. Pendant en Kapp (niet te zien op het screenshot) wachten nog op hun eerste minuten. Wel waren er twee andere jongens die hun opwachting mochten maken. [URL="https://imgur.com/9DFOZuI"]Maxence Lacroix[/URL] uit het tweede elftal mocht invallen tegen QRM en [URL="https://imgur.com/NDSgIxh"]Melvin Sitti[/URL] uit het jeugdteam mocht dat tegen Bourg en B. [CENTER][img]https://i.imgur.com/MR0auw3.png[/img] [/CENTER] @Jornski Inderdaad allen nutige spelers maar het is vooralsnog alleen Kuntz die minuten heeft gemaakt. Wel hebben, zoals je hebt kunnen lezen, twee anderen hun opwachting alvast mogen maken. @Marius Qua resultaten zegt de voorbereiding mij inderdaad niets maar gelukkig hebben we het wel door kunnen trekken naar het begin van de competitie. @delichris Bedankt voor je reactie. @Brattbakk Hé! Bedankt voor je toffe reactie. Ik hoop dat ik je kan vermaken met mijn updates. Er zit zeker aardig wat talent, vandaar ook dat ik ervoor heb gekozen om vol op hen in te zetten en geen spelers van buitenaf te halen. Zoals je in deze update hebt kunnen lezen probeer ik ze ook echt wel kansen te geven in het eerste en hun ontwikkeling te stimuleren.
Geplaatst 23 augustus 20186 jr. Prima start van het seizoen. Nancy was waarschijnlijk een uitschuiver dus daar moet niet te veel bij stil gestaan worden. Je lijkt me gewoon klaar om mee te draaien in de top van het klassement.
Geplaatst 23 augustus 20186 jr. Hola, superstart met de youngsters! Deze manier van FM spelen, vind ik zelf ook de tofste manier. Opleiden en ontwikkelen. Echter kan dat op bepaalde periodes soms overgaan naar de processie van Echternach... In mijn geval zijn de algemene structuur en de faciliteiten nog in opbouw wegens (pak) lager niveau. Dus de enkel eigen jeugd regel is lichtjes uitgebreid naar zowel eigen jeugd als hier en daar een lokale transfer ter aanvulling. Dergelijke clubs zijn ook in het echte leven de ploegen die ik met plezier volg.
Geplaatst 23 augustus 20186 jr. Een heerlijk talent zeg. Hopelijk kan je hem nog lang vasthouden. Je bent ook goed gestart in de competitie.
Geplaatst 23 augustus 20186 jr. Uitstekende uitslagen, door in de beker en gewoon bovenin meedoen, beter kan je niet beginnen. De ontwikkeling ziet er ook al goed uit, ook al is het seizoen pas net begonnen!