Spring naar bijdragen
willemnec

[NOV] Laat hét gebeuren

Aanbevolen berichten

Bloed kruipt waar het niet gaan kan. Na het mislopen van promotie van N.E.C. begonnen mijn handen toch te jeuken. Dit moet toch beter kunnen, dacht ik. Scenario's hebben de revue gepasseerd, maar dit leek mij een originele manier om een novelle in te steken. Ik ga namelijk aan de slag als clubeigenaar van mijn favoriete club. Via de FM Editor heb ik de club naar mijn hand gezet en zowel het bestuur, de staf als selectie ingevuld naar mijn wensen. Ik zal als werkloze manager N.E.C. volgen en eventueel wanneer het nodig is ingrijpen. Verder zal ik het presenteren als verhaal met, wanneer de competitie is begonnen, screenshots van resultaten.

2dser7t.png

Proloog

Het is 28 mei 2017. We zitten weer in De Goffert, mijn vader en ik. Het jaar begon voortvarend met een, misschien iets te, enthousiaste coach en goede resultaten, maar in 2017 zakte het als een kaartenhuis in elkaar. Er werd afscheid genomen van de trainer die ondanks zijn passie, de club niet op de rails kreeg. Het interim duo kreeg N.E.C. weer aan het voetballen, maar het mocht niet baten. De concurrentie behaalde het resultaat, waardoor er play off’s gespeeld moesten worden. Zeventien thuiswedstrijden waren mijn vader en ik aanwezig, dus de play-offwedstrijden zouden we ook onze club steunen. Het eerste tweeluik werd gewonnen. Voor de finalewedstrijden stond de kleine klassieker op het programma: NAC – N.E.C. De eerste wedstrijd bood perspectief. NEC verloor ongelukkig met 1-0, maar was dominant. We namen ons plek in op de hoofdtribune, zo ter hoogte van de middenlijn. We hadden perfect zicht op alles wat zich afspeelde, maar het eindigde in een debacle. De videoreferee eiste de hoofdrol op met in zijn kielzog Cyriel Dessers die NAC naar de Eredivisie schoot. Mijn vader vloekte, ik vloekte met hem mee.

In 2012 startte ik mijn eigen onderneming, een start-up met als absolute streven het onderwijs vergemakkelijken. Het pilotjaar ging boven verwachtingen goed, waardoor het besluit gemaakt werd om de dienst landelijke aan te bieden. Het bedrijf groeide geleidelijk in Nederland, maar achter de schermen lobbyde ik in de buurlanden om uit te breiden. In Nederland zat ik al om tafel met de minister van onderwijs en bij onze Zuider –en Oosterburen deed ik precies hetzelfde. Twee jaar na de start was de uitbreiding naar de BeNeLux en het Verenigd Koninkrijk een feit. De formule sloeg aan, dus bleven we onderzoeken waar kansen lagen om verder uit te breiden. Een jaar later gingen we zelfs de oceaan over en werden de pilotversies gestart in Canada, Australië en Nieuw Zeeland gestart, terwijl men in Scandinavië en Zuid Europa gebruik ging maken van de dienst. Twee jaar later was het sprookje compleet en werd de dienst beschikbaar in alle landen ter Wereld, behalve China en Noord Korea. De stap naar de beurs werd, na een jaar voorbereiding en een succesvolle uitbreiding naar de Verenigde Staten, ook gezet en eind 2016 was ik financieel onafhankelijk.

Terwijl ik die zondagmiddag samen met mijn vader terug naar mijn auto liep, borrelde er iets. We discussieerden hevig over wat er mis was binnen de club en wat er moest veranderen. De supporters om ons heen deden hetzelfde. De conclusie was bij ieder gesprek, volgens mij, hetzelfde: alles moest veranderen. Ik dacht eerst dat het borrelde gevoel de teleurstelling was van de degradatie, maar eenmaal thuis borrelde het nog steeds. Ik moest iets doen. Ik weigerde als sponsor geld in een bodemloze put te gooien.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik ben erg benieuwd naar de manier hoe je dit gaat presenteren.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Toffe inleiding en ga je de nieuwe investeerder worden in de club of wordt je gewoon de sportieve reddende engel om de club weer naar het hoogste niveau te brengen. Toffe eerste post alvast. Ben benieuwd naar je vervolg

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

je bent gelukkig weer terug. Je vorige novelle als ik me niet vergis een spelersnovelle met een talent bij az dat door wist te stoten naar liverpool was een heerlijke om te lezen. Hopelijk weet je da tniveau ook met deze novelle te bereiken. de inleiding is in ieder geval weer top

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Heel erg leuke insteek! De intro zorgt meteen voor heel veel verwachtingen. Succes!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
[B][SIZE=10px] @harm778 @True_Legend @mattihamstra @Marius Bedankt voor de reacties allen![/SIZE][/B] [img]http://i64.tinypic.com/2dser7t.png[/img] [CENTER][FONT=times new roman][B]Hoofdstuk 1[/B][/FONT][/CENTER] [FONT=times new roman] 'Goedemorgen!' begon ik en nadat ik mijzelf had geïntroduceerd, kwam ik direct tot de kern van mijn belletje. De club die naar mijn hart ging, kocht opnieuw een retourticket en leek dezelfde kant op te gaan als mooie provincieclubs zoals S.C. Cambuur, De Graafschap en F.C. Volendam. 'Ik wil graag met u om tafel om te kijken wat de mogelijkheden voor onze mooie club' zei ik. De degradatie was nog geen 48 uur een feit, maar ik wilde snel handelen. Ik wilde zo snel mogelijk de club in handen hebben en naar mijn hand zetten. De dag ervoor had ik de hele namiddag met m’n accountant gezeten om te kijken naar de mogelijkheden. Financieel was er vee; mogelijk. Ik had namelijk een klein half jaar eerder €250 miljoen gecasht door de aandelenverkoop van mijn bedrijf. Wat er bekend was, stond er een schuld open van €250.000 en daarnaast werd de waarde van de selectie op zo’n €15.000.000 geschat. Een meevaller, maar tegelijkertijd ook tegenvaller was het feit dat stadion De Goffert niet in handen was van de club. Hierdoor bleef de geschatte prijs voor N.E.C. steken op zo’n 25 à 30 miljoen, maar om door te groeien zou er ook 10 à 15 miljoen aan de gemeente Nijmegen betaald moeten worden voor het stadion en complet er omheen. Het zou een hoop gedoe extra opleveren, maar ik had het er graag voor over. Ik had maar één doel: N.E.C. naar succes helpen. Ik kwam al vroeg op de plaats van bestemming aan. Een plek ver weg van Nijmegen was een bewuste keuze. Ik wilde namelijk niet dat media of stadsgenoten lucht zouden krijgen van een eventuele overname. Discretie was om die reden vereist. De voorzitter van de stichting die over de belangrijke zaken rondom N.E.C. ging, kwam iets te laat. 'Ik had een ouder persoon verwacht' begon hij. Ik nam het op als een compliment. 'Om goed te ondernemen hoef je niet per se 50 plus te zijn' counterde ik. De voorzitter had gelukkig zijn mond weten te houden en ik kwam direct ter zake. 'Ik wil de club overnemen. 15 miljoen euro is mijn eerste bod' zei ik. Hij schreef het op en pakte zijn telefoon. 'Na dit gesprek ga ik met het bestuur zitten en bespreken het. Wat kan ik nog meer zeggen?' antwoordde hij. Ik vertelde hem dat ik ieders mening als eerste wilde horen om vervolgens alle neuzen dezelfde kant op te krijgen. Dit was ook iets wat in mijn plan was opgenomen. Echter was ik niet van plan mijn verdere intenties met deze man te delen. Ik wilde zo snel mogelijk ja horen en niets anders.[/FONT]

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Leuk vervolg. Met zo'n vermogen kan je natuurlijk ook wel even een voetbalclub kopen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Op een enkel schoonheidsfoutje na een uitstekend begin van een nieuw verhaal. Kan me de novelle 'Milo' nog herinneren, hoop dat deze hetzelfde niveau haalt. Aan de overname zullen ongetwijfeld haken en ogen zitten, ben zeer benieuwd naar het vervolg!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ziet er weer mooi uit en inderdaad ik ben "Milo" ook nog niet vergeten. Laten we hopen dat dit van net zo'n niveau zal zijn. Het ziet er in elk geval zeer veelbelovend uit.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
[SIZE=10px][B]@Marius @mattihamstra @Daniell @nasje92 Bedankt voor de reacties. Ik hoop dat ik aan de verwachtingen kan voldoen. Ik ben nog aan het twijfelen over de presentatiestijl: alleen tekst of een afbeelding tussen de alinea's? Ik hoor graag jullie mening.[/B][/SIZE] [CENTER] [img]http://i64.tinypic.com/2dser7t.png[/img] [FONT=times new roman][B]Hoofdstuk 2[/B][/FONT][/CENTER] [FONT=times new roman] Het telefoontje kwam laat in de middag. Ik nam niet op. Ik had een ander project wat aandacht verdiende. Een sms’je kwam later: niet akkoord. Vijf minuten later volgde het tweede sms’je: 50 miljoen. Het was te verwachten. Ik had bewust laag ingezet, maar ze waren niet wanhopig genoeg. Het tegenbod was echter lachwekkend. ‘Voor een dubbeltje op de eerste rij willen zitten’, noemden wij het thuis altijd. Een clubleiding die een mooie club met veel potentie door wanbeleid laat spartelen, maar toch de hoofdprijs wil. Het is hun goed recht om het te vragen, maar meer dan hun goed recht is het niet. De volgende ochtend belde ik direct. “Wat vind je van het tegenbod?” vroeg de voorzitter enthousiast. Ik lachte waarop hij vroeg waarom ik moest lachen. “Zijn andere investeerders op de hoogte gesteld?” vroeg ik, weer bloedserieus. De voorzitter ontkende, maar ik wachtte nog even met een bedrag noemen. Ik vroeg hoe zij bij de som van 50 miljoen waren gekomen. Een hele berekening volgde. Verkoop van merchandise, kaartverkoop, begrotingen, de waarde van spelers. Zelfs de inkt in de kantoorprinters werd bij wijze van spreken opgenoemd. Het was een waslijst aan spullen die bij elkaar nooit 50 miljoen waard waren. “Stuur mij de berekening en dan laat ik mijn accountant nog eens naar kijken” antwoordde ik. Een kleine tien minuten later had ik de berekening in mijn mailbox en een klein half uur later waren mijn accountant en ik uitgelachen. Het was te gek voor woorden, dus belde ik opnieuw. “Er is ruimte om over te praten. Kan ik u om 4 uur spreken?” zei ik. Hij ging akkoord en diezelfde middag zat ik in zijn kantoor. Hij was niet alleen. Ik ook niet. Mijn accountant en ik keken elkaar nog eens aan. Ik schoot in de lach. “50 miljoen. Hoe komen ze daar nou bij?” dacht ik, terwijl ik moeite deed om serieus te blijven. De voorzitter nam het woord en begon zijn relaas met de degradatie, de fouten die zijn gemaakt en wat het plan de komende weken was, zonder mijn inmenging. Ik knikte, maar was niet van plan een tipje van mijn sluier op te lichten. “Een heel mooi plan, maar wel een utopie op dit moment” antwoordde ik. “Nijmegen likt zijn wonden. De supporters wachten af. Er staat weer een rits aan buitenlandse, kwaliteitsarme voetballers op de loonlijst en jullie durven een bedrag van 50 miljoen te vragen?” voegde ik er aan toe. Mijn lach had plaats gemaakt voor felheid. De voorzitter schrok en zijn reactie liet merken dat zij als organisatie dit het proberen waard vonden. “Ik ben bereid voor €25 miljoen de hele bende over te nemen” zei ik, nadat het gesprek enkele seconde stil was gevallen. “Morgenochtend voor 12 uur wil ik een antwoord. Dan kunnen we bouwen aan volgend seizoen” voegde ik er, zonder het antwoord af te wachten, aan toe.[/FONT]

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ben benieuwd of ze akkoord gaan met de helft van hun aanbod. Ze zullen wel moeten na dit wanbeleid van het seizoen!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Een spelletje van vraag en aanbod. En dat wordt hard gespeeld natuurlijk.

Een afbeelding kan wel leuk zijn, als het een meerwaarde biedt. Maar ik vind de tekstuele updates tot nu toe al meer dan de moeite eerlijk gezegd.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dit lijkt me een juiste onderhandelingsstrategie voor de situatie en ik verwacht dat je er met 25 miljoen wel uit komt. Ik vind de presentatiestijl prima nu, de tekst is interessant. Voor de afwisseling is het leuk om hier en daar een afbeelding toe te voegen, als de tekst daar om vraagt. Bijvoorbeeld om iets te verduidelijken of te illustreren.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

50 mil is veel te veel dus ik geef je groot gelijk. zelf ben ik ook alleen van de tekst en dat zit hier ook goed in elkaar dus een afbeelding is wat mij betreft niet nodig.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Soms zijn bepaalde bedaragen gewoon gek ... Maar ik geef @nasje92 gelijk ... Rond de 20 ( max 25 ) zal het wel goedkomen ! De teksten lezen gemakkelijk, dus ga gewoon lekker verder

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Je stukjes zijn van een kwalitatief hoog niveau! Erg prettig om te lezen. Veel succes met deze mooie club.
    • Prachtige prestatie geleverd door kampioen te worden! Chapeau voor je beleid, je werkt met een duidelijke visie en dat wordt beloond. 
    • Als je zo weinig speelt zou ik bijna Touch aanraden. Dat is toch minder tijdrovend en knal je sneller door de seizoenen heen. Die is nu iets van 14 euro dacht ik? Je kunt ook even de demo proberen. Vind je het wat, dan kun je altijd besluiten de volle game te kopen.
    • "Helaas konden we dit niet weigeren"     Dusan Tadic vertrekt aan het einde van het seizoen bij Ajax. De aanvallende middenvelder heeft een contract getekend bij Genoa omdat hij nog één keer wil cashen. De Italianen betalen 10 miljoen voor Tadic en wilde hem eigenlijk in de winterstop al halen maar dit kon Ajax nog verschuiven naar aankomende zomer. "Dusan is ontzettend belangrijk in onze selectie, in de belangrijke wedstrijden is hij vaak de belangrijkste man bij ons. Hij weet iedereen op trainingen ontzettend te motiveren en weet wat er van hem gevraagd wordt. Ongelofelijk." zei Erik ten Hag.   "Hij (Dusan) kwam in de winter naar me toe dat Genoa interesse in hem had en hij had daar wel oren naar. Ik vroeg hem wat hij daar te zoeken heeft, geld antwoordde hij. Hij wilde zijn contract bij ons ook wel verlengen maar het salaris dat hij vroeg vonden we te hoog. De transfersom dat wij krijgen en het salaris dat hij krijgt van Genoa is een goed bedrag en kunnen we niet weigeren. Zowel voor ons als voor hem."   Eredivisie Feyenoord - Ajax 39' 0-1 Brobbey (p)     Willem II - Ajax 46' 0-1 Malen 86' 0-2 Brobbey 90' 0-3 Brobbey     Heracles - Ajax 14' 0-1 Neres     Ajax - de Graafschap 21' 1-0 Wöber (p) 42' 2-0 Tagliafico  46' 3-0 Bergwijn 74' 4-0 Nunumete     Champions League Ajax - Tottenham Hotspur 7' 1-0 Bergwijn 47' 2-0 Llansana       Overig nieuws   Tips zijn altijd welkom! @delichris Hopelijk laat Dolberg in Duitsland zien dat hij een topspits is. Bedankt voor je reactie!
      @Mordurette Hopelijk laat hij de Dolberg zien die hij bij Denemarken ook laat zien. Bedankt voor je reactie!
      @FM_Lesly Ik ben ook erg benieuwd. Bedankt voor je reactie!
      @komodo25 Die Argentijn moet nog even fit worden maar is zeker een versterking. Bedankt voor je reactie!
      @Marius Een vreemde move inderdaad maar het is te hopen dat we door deze move wel de transferwaarde wat omhoog kunnen krikken. Bedankt voor je reactie!    
    • Ja, als je kijkt naar de (potentiële) marktwaardes ook... Moet je eens vergelijken met PSV, zit echt een heel groot gat tussen. Zat gisteren ook echt uit te kijken naar de pot en tijdens de pot te genieten, goed spel en prachtgoals gezien.