Spring naar bijdragen
Minuy600

{FM17] Puur PSV Pakt Prijzen (hopelijk)

Aanbevolen berichten

vbs001_psv_logo_sticker-0-1-2-425x425.jpg

Alvast een kleine waarschuwing: Ik heb 0,0 ervaring of zin om deze novelle een lust voor het oog te maken. Ik maak het simpelweg comfortabel voor mezelf maar ook wel voor jullie, maar ik ga niet extreem ver in detail als niemand er om vraagt. Transfers, tussenstanden en youth intakes komen wel zeker aan bod. Mocht je je afvragen waarom ik dan een topic ervoor maak, ik vind het wel degelijk leuk om overzichtelijk over mijn avonturen te vertellen, in het FM-Café of 'Ik speel nu tegen...'-topic is dat een beetje een zooitje. Zonder verdere onderbrekingen...

Minuy600's prijzenkast:

-0 landskampioenschappen

-0 bekers

-0 Super Cups

-0 Champions- en Europa Leagues

-0 Club WKs

-0 nationaal elftal-prijzen

Na 8 maanden ervaren te hebben hoe het nou is om Football Manager te spelen, begin ik langzamerhand toch mijn geduld te verliezen. Ik heb een gebrek aan concentratie om écht lang aan de slag te gaan met een laaggeklasseerde club. De ene keer dat ik speelde met een topclub, FC Basel in dit geval, raakte al gauw saai omdat ik dominant was in de Super League maar geen potten kon breken in elke andere competitie. Dat had dus mijn eerste prijs kunnen zijn, maar w/e. Ik heb mijn pijlen gezet op de Eredivisie, de allereerste voetbalcompetitie die ik heb bezocht en met intresse begon te volgen begin 2016. Het doel is relatief simpel: Versla Ajax, Feyenoord en AZ en pak die schaal! Geen smoesjes, verveling of andere zaken, het moet er een keer van komen en to finish first, you first have to finish. Heb werkelijk al maanden geen seizoen meer volbracht, dus vooruit met de geit!

De spelers:

g0bMDwB.png

wlgnNEX.png

Zoals je kan zien heb ik enkele potentiële toppers als naar het eerste gehaald.Piroe. De jonge IJslander Albert Gudmundsson en 16-jarig talentje Joël Piroe mogen al komen opdraven in het eerste, al zullen zeer veel wedstrijden voor hun bij Jong zijn. We hebben duidelijk wel een gebrek aan aanvallers die echt het verschil kunnen maken. Luuk de Jong dekt de lading prima, Jurgen Locadia werkt beter als aanvallende middenvelder maar is indien nodig een goede keus voor de spits, maar daarachter is het nog even behelpen. Als er een positie is die écht versterking nodig heeft, is het rechts in het middenveld wel. Niemand komt hoger dan 2 sterren voor die positie, dus ik moet tijdelijk huurling Zinchenko naar voren schuiven met daarachter Gudmundsson en Steven Bergwijn.

Competities:

mseZ943.png

2 van de verwachtingen zijn gelukkig bij voorbaat al bereikt. Voor de CL ben ik standaard geplaatst als kampioen van 2015/16 (op de leukste manier mogelijk) terwijl de JC Schaal geen belang heeft volgens het bestuur. Maar voor mij wel! Dat is namelijk dé mogelijkheid om van die vermalijdende 0 af te komen. De andere 2, de Eredivisie en de bekert, worden een stuk pittiger als onze strategie geen succes is. Het valt te hopen dat Unox en Feyenoord een slecht seizoen hebben.

Aan het einde van juli ben ik terug met de resultaten van de vriendschappelijke wedstrijden tegen Verviers (Belgische 1e Provinciale), RKC, Newcastle, Caen en natuurlijk de 'schaal die er niet aan toe doet'. Tot dan!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Juli 2016

Resultaten:

Ky4vEXA.png

Eindelijk! Mijn allereerste prijs is binnen in de vorm van de JC Schaal. Heerlijk om het zo overtuigend te doen. We begonnen erg zwak, hadden nagenoeg geen balbezit en Feyenoord kon makkelijk doordringen, maar bij onze eerste of tweede kans kregen we meteen een penalty mee. Andres Guardado benutte die prima. Vanaf daar was Feyenoord geknakt en konden we het spel domineren, waarna we nog 2 keer scoorde. Het moet gezegd worden dat Feyenoord met een B-Team met onder andere Nigel Robertha, Wessel Dammers en Mo el Hankouri, maar ik ben alsnog heel tevreden om van de 0 af te zijn.

Voor de rest viel de pre-season wat tegen. We begonnen met een zeer makkelijke overwinning op Verviers. Daarna was ik zo dom om van tactiek te veranderen, wat tot een minimale winst op RKC en een suf gelijkspelletje tegen Newcastle leidde. Ik veranderde naar een 4-4-2 opstelling en toen begon het spontaan te draaien, met goede potten tegen Caen en Feyenoord. Opvallend overigens is dat de persoon waarvoor de testimonial werd gehouden met direct rood van het veld gestuurd werd...

Transfers:

Voordat ik de volledige gegevens van de wedstrijd tegen Feyenoord laat zien is hier eerst een overzicht(je) van de zaken die ik tot nu toe gedaan heb:

1RMYkU1.png

Voor een fiks bedragje heb ik Jorrit Hendrix laten gaan naar Southampton. We hebben geen behoefte aan een verdedigende middenvelder op dit moment en kwa centrale middenvelders zit het ook wel snor. Zoals ik al eerder zei hebben we een gebrek aan spitsen, dus heb ik van Chievo Verona de niet geweldige, maar zeker solide genoeg zijnde 24-jarige Roberto Inglese binnengehengeld voor 4,5 miljoen Euro. Nu nog ergens goedkoop een rechtermiddenvelder vinden...

Stats Feyenoord - PSV:

joCI4Tu.png

Jajaja, Inglese scoort meteen. Dat is nog eens een debuut! Voor de rest is de overwinning typisch op zijn PSV's, eigenlijk niet sprankelend spelen maar wel dodelijk effectief en gelukkig.

Volgende maand start de Eredivisie, en meteen hebben we back-to-back toppers thuis tegen Ajax en uit tegen Feyenoord. Ik heb er goede hoop op om ongeslagen aan het nieuwe seizoen te beginnen!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Succes met PSV en ik hou wel van dit soort novelles . Geen opsmuk gewoon screens en text i love it

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik schaam me om dit te zeggen, maar dit is nu al een kansloze save en zal hem verwijderen. In elk geval heb ik die ene JC Schaal gepakt maar in de competitie is het nu al compleet waardeloos. Mods, kan 1 van jullie dit topic verwijderen?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden