Spring naar bijdragen
mikeyzwolle

[FM18] Zwollenaar bij PEC Zwolle

Aanbevolen berichten

Geplaatst (bewerkt)

Begin seizoen 2017-2018

Ik begin mijn eerste novelle op dit forum in Zwolle. Bij PEC Zwolle! Zelf kom ik uit Zwolle, dus de keuze voor mij om met PEC Zwolle te beginnen, is misschien ook wat voor de hand liggend. Ik wil kijken of ik met PEC Zwolle een stabiele middenmoter kan worden in de Eredivisie, met een uitschieter naar de play-offs voor Europees voetbal. Dat gaat niet makkelijk worden, gezien de concurrentie, maar een uitdaging ga ik niet uit de weg. En een andere doelstelling die ik met mijzelf heb afgesproken, is het laten doorstromen van de jeugd in het eerste elftal! Daar heb ik dan ook gelijk werk van gemaakt, ik heb namelijk drie spelers doorlaten stromen vanuit het B-Eltfal.

Presentatie aan de pers:

11l4qc9.png

introductie over PEC Zwolle

PEC Zwolle, opgericht in 1910, is een professionele Nederlandse club die uitkomt in de Eredivisie. PEC Zwolle eindigde vorig seizoen als 14e in de Eredivisie.

De club speelt zijn thuiswedstrijden in het mac3parkstadion en beschikt over een vrije goede trainingsaccommodatie en een adequaat jeugdcomplex. Verder heeft de club een redelijke jeugdopleiding en een redelijk jeugdscoutingsnetwerk. De club kent in Go Ahead Eagles zijn aartsrivaal.

PEC Zwolle kent momenteel haar grootste succesperiode - het won zijn laatste titel in 2014 - en is een club met een groeiende historie. PEC Zwolle won de Beker in 2014 en eindigde in 1978, 2002 en 2012 als kampioen op het 2e Nederlandse niveau en won de JC Schaal in

s414xl.png

Doelstellingen voor dit seizoen

5v9eo0.png

Transfer in

6jh8v9.png

Transfer Uit

2lk4az5.png

Selectie PEC Zwolle seizoen '17/'18

2a019wg.png

vcq8ag.png

Tacktiek (Voorlopig)

Dit is op het eerste oog mijn basiself. Hoewel ik nogal van wisselingen hou, sluit ik niet uit dat dit dus nog veranderd!

141jl2.png

Volgend Verslag:

Dit was het eerste verslag! In het volgende verslag behandelen we de voorbereiding, en de maand Augustus in de Eredivisie!

bewerkt door mikeyzwolle

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Succes bij PEC! Hopelijk kun je het beter doen dan Ron Jans afgelopen seizoen, en weetje Van 't Schip te overtreffen met hoe hij het in het echt doet. Ik blijf je volgen!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Goed begin, veel succes bij PEC!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Geplaatst (bewerkt)

ouqu5w.jpg

Seizoen 2017 - 2018:

We mogen eindelijk van start! Ik heb de hele voorbereiding zelf gedaan, zodat ik heb kunnen kijken hoe de ploeg reageerde op de door mij gekozen tactiek. Ik ben dan ook erg tevreden met het vertoonde resultaat van mijn ploeg! Ook ben ik benieuwd om te zien of mijn ploeg tegenstand kan bieden aan de grotere tegenstanders.

Voorbereiding PEC Zwolle:

28lz0nm.jpg

Ik ben erg tevreden met het verloop van de voorbereiding! Ik begin altijd tegen mindere tegenstanders, en bouw het zo op naar de grotere tegenstanders! ik ben blij om te zien dat mijn ploeg ook tegenstander kan bieden tegen de sterkere tegenstanders!

Maand Augustus:

15xn0ok.jpg

Stand Augustus:

Ik had een foto gemaakt van de stand na de wedstrijden in Augustus, maar blijkbaar wordt deze blauw weergegeven op mijn laptop tijdens het uploaden.. Wel gaf de grafiek mij aan dat wij na 3 wedstrijden spelen op een prima 3e plek staan! Dit smaakt dus naar meer.

Volgende verslag:

In het volgende verslag reizen we af naar Amsterdam, om het op te nemen tegen Ajax! Weten we de goede lijn door te trekken, of komt er toch een verlies? verder spelen we thuis tegen FC Groningen & Heracles Almelo en reizen we af naar Limburg om te spelen tegen VVV-Venlo!

bewerkt door mikeyzwolle

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Prima voorbereiding waarin niet werd verloren, daarbij is de start van de competitie veelbelovend!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
@Jornski Dank! Dat is hij zeker. Vooruit kijkende heb ik dan ook helemaal niks te klagen over hoe de jongens het doen! @SawtoothGleek Piotr heeft het gelukkig op zijn heupen! Blij dat hij het al aan het begin te pakken heeft!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Succes met deze sympathieke club! De start is alvast voortvarend.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Succes met Zwolle ! Dat wat ik van hen ken was die duidelijke overwinning op Ajax in de beker finale twee-drie jaar geleden als ik mij niet vergis met zeer ruime cijfers ! Verder ken ik ze helemaal niet, dus ik ga je zeker blijven volgen. Je hebt trouwens een goede voorbereiding afgewerkt

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Oefencampagne is geslaagd! De start van de Eredivisie is ook veel belovend voor de rest van het seizoen. Een top 5 zit er misschien wel in.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
[CENTER][IMG]http://i65.tinypic.com/ouqu5w.jpg[/IMG] [B]PEC Zwolle seizoen '17/'18 [/B][/CENTER] De start van de competitie is geweldig begonnen voor ons! Roda JC & FC Twente werden thuis aan de zegekar gebonden, terwijl er in Rotterdam toch een punt werdt gestolen tegen Sparta. In de maand September reizen we af naar Amsterdam om te spelen tegen Ajax, en ontvangen we thuis Groningen & Heracles. Verder reizen we af naar Venlo om te spelen tegen VVV-Venlo, en spelen we in de eerste ronde vd KNVB Beker tegen Excelsior Maassluis! Kunnen we de goede lijn doortrekken naar de maand oktober? je ziet het onder deze tekst! [CENTER] [B]AFC Ajax 2 - 3 PEC Zwolle: [/B][/CENTER] [IMG]http://i66.tinypic.com/2czbknp.png[/IMG] [IMG]http://i64.tinypic.com/5r76e.png[/IMG] Dit verslag staat ondertussen als achtergrond op mijn laptop. Niks is onmogelijk in Football Manager dus! :-p [CENTER] [B]PEC Zwolle Maand September:[/B][/CENTER] [IMG]http://i67.tinypic.com/28sle9u.jpg[/IMG] [B]Stand Eredivisie eind September:[/B] [IMG]http://i63.tinypic.com/2evbtxk.png[/IMG] [CENTER][B]Komend verslag:[/B][/CENTER] Tijdens het komende verslag, beginnen we in Rotterdam, tegen Feyenoord. Weten we er een goed resultaat te boeken, of komt het tot een einde? verder spelen we in de 2e ronde van de KNVB Beker tegen Almere City. en spelen we respectievelijk tegen NAC Breda & ADO Den Haag! Wordt vervolgd! [CENTER] [/CENTER] Antwoorden op reacties: @Marius Dankjewel! ben benieuwd wat er in het vat zit! Hopelijk dat het na de winterstop niet in elkaar stort zoals nu het geval is ... @True_Legend Jazeker! 5-1was de uitslag, verder ook nog de JC Schaal gewonnen van Ajax. Bedankt! ben zelf heel tevreden met hoe het tot nu toe gaat! Ben benieuwd waar het eindigt! @harm778 Dank! Zelf erg tevreden met hoe het tot nu toe gaat! heb zelf aangegeven bij het bestuur om voor het linkerrijtje te gaan, maar ergens wil ik voor de top 7 gaan! Maar dan moet de goede lijn wel doorgetrokken worden!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Fameuze start hoor. Vooral die zege op Ajax is natuurlijk spraakmakend. Benieuwd of je de lijn kan doortrekken.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Mooi begin van de competitie. Ook leuk om te zien dat Aresti kansen krijgt om te spelen, dat kan een hele grote worden volgens mij.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Onwijs goede start, alleen de overwinning op Ajax is wat minder :P

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Geplaatst (bewerkt)

PEC Zwolle Seizoen '17/'18

Na een goede start in Augustus, werdt deze doorgetrokken naar September. Vraag is nu dus nog steeds, of de jongens deze vorm vast kunnen houden... We zijn immers al 7 wedstrijden ongeslagen! In de maand Oktober beginnen we in Rotterdam, tegen Feyenoord. Weten we er een goed resultaat te boeken, of komt het tot een einde? verder spelen we in de 2e ronde van de KNVB Beker tegen Almere City, en spelen we uit in Breda tegen NAC Breda & thuis tegen ADO Den Haag!

Feyenoord 1 - 1 PEC Zwolle

ajrt5s.png

Maand Oktober:

nmkwah.png

Tegenstander 3e ronde KNVB Beker:

i2k6mc.png

Stand Eredivisie eind Oktober:

14m4aar.png

Vervolg maand November:

Voor de maand November staan er wedstrijden op het programma tegen Vitesse, PSV & Heerenveen. Ik heb er voorgekozen om 2 maanden in een verslag te doen, aangezien ik zelf al wat vooruit loop, en bij wil blijven!

PEC Zwolle 1 - 0 PSV

2hrd007.png

Maand November:

e9azkj.png

Stand Eredivisie eind November:

2d91idu.png

Transfernieuws:

Ik heb na een lange poos besloten dat ik niet verder ga met Youness Mokthar & Stef Nijland. Puur omdat Mustafa Saymak op de positie als AML de vaste voorkeur heeft. Wat betreft Stef Nijland eigenlijk het zelfde. Aflopend contract, net als Mokthar, en Piotr is gewoon beter in vorm op dit moment. Stef kan ook als '10' uit de voeten. Maar ik speel liever niet met een aanvallende middenvelder. Daarom de keuze om beide spelers bij verschillende clubs aan te bieden! En gelukkig heb ik nog een beetje kunnen cashen, zodat ik in de winterstop spelers met een aflopend contract, misschien kan binnenhalen. Verder geeft het mij nu ook de kans, om huidige spelers met aflopende contracten langer aan boordt te houden!

Transfer Stef Nijland:

2h50bq1.jpg

Transfer Youness Mokthar:

143fh5h.png

Contractverlening:

Dit kwam nogal eerder dan dat ik had verwacht, maar het bestuur heeft mij een nieuw contract aangeboden. ik heb voor elkaar kunnen krijgen dat het transfer & salarisbudget omhoog worden gegooid. Verder heb ik het bestuur zo ver kunnen krijgen dat ze het jeugdcomplex op de schop gaan gooien, en dat de jeugdscouting wordt aangepakt! Al met al ben ik dus heel tevreden!

mb64wj.png

Komend verslag:

December trappen we af met een thuiswedstrijd tegen FC Utrecht! en spelen we thuis tegen AZ voor de competitie, en ontvangen we NEC Nijmegen in de 3e ronde van de KNVB Beker! verder spelen we de uitwedstrijden in Rotterdam tegen Excelsior, en reizen we af naar Tilburg & Den Haag om te spelen tegen Willem ll & ADO Den Haag net voor de winterstop! Ook wordt in dit verslag duidelijk gemaakt welke spelers met een aflopend contract ik op het oog heb!

bewerkt door mikeyzwolle

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Je blijft zeer goed presteren. Ook lekker verdiend aan twee overbodige spelers, hopelijk kan je van dat geld wat nieuwe spelers halen (desnoods voor de toekomst).

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
@komodo25 Dank! hoop de lijn tot aan de winterstop nog door te kunnen trekken, November ben ik gelukkig goed doorgekomen! @Marius Dankjewel! Had zelf niet zoon goede start verwacht! Ben dan ook verrast dat we gewoon nog ongeslagen zijn, zelfs tegen de topploegen! Ben benieuwd waar dit eindigt! @Jornski Dankjewel! Jazeker! Die jongen heeft een 5* potentie. Dus die wil ik voorzichtig brengen, (Lees: Bekerwedstrijden & wedstrijden tegen lagere ploegen), om hem zo speeltijd in het eerste te geven! Zeker! Ik sta er zelf ook van te kijken eerlijk gezegd. Zeker! Als ik ze nu niet zou verkopen, zouden ze sowieso niks meer opleveren, en dit kan ik gelukkig herinvesteren in spelers van wie de contracten aflopen bij PEC. Maar ook van andere spelers in de Eredivisie. Lijstje volgt in het verslag van December ! @harm778 Hahaha dankje! Mij hoor je niet klagen over de winst in de Arena! Hij hangt zelfs al ingelijst boven mijn bed! :p

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Nijland kan de ..... krijgen . Bah bah .

Verder prima resultaten en je staat er nog keurig voor

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Een nieuw contract krijgen voorgeschoteld is altijd een teken van vertrouwen in jouw kunnen als manager. De resultaten bevestigen ook dat je goed bezig bent !

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

De goede lijn wordt gewoon doorgetrokken. Je blijft sowieso aan de leiding, zelfs met anderen die een inhaalwedstrijd te goed hebben. Benieuwd of je ook meteen winterkampioen kan worden.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Je stukjes zijn van een kwalitatief hoog niveau! Erg prettig om te lezen. Veel succes met deze mooie club.
    • Prachtige prestatie geleverd door kampioen te worden! Chapeau voor je beleid, je werkt met een duidelijke visie en dat wordt beloond. 
    • Als je zo weinig speelt zou ik bijna Touch aanraden. Dat is toch minder tijdrovend en knal je sneller door de seizoenen heen. Die is nu iets van 14 euro dacht ik? Je kunt ook even de demo proberen. Vind je het wat, dan kun je altijd besluiten de volle game te kopen.
    • "Helaas konden we dit niet weigeren"     Dusan Tadic vertrekt aan het einde van het seizoen bij Ajax. De aanvallende middenvelder heeft een contract getekend bij Genoa omdat hij nog één keer wil cashen. De Italianen betalen 10 miljoen voor Tadic en wilde hem eigenlijk in de winterstop al halen maar dit kon Ajax nog verschuiven naar aankomende zomer. "Dusan is ontzettend belangrijk in onze selectie, in de belangrijke wedstrijden is hij vaak de belangrijkste man bij ons. Hij weet iedereen op trainingen ontzettend te motiveren en weet wat er van hem gevraagd wordt. Ongelofelijk." zei Erik ten Hag.   "Hij (Dusan) kwam in de winter naar me toe dat Genoa interesse in hem had en hij had daar wel oren naar. Ik vroeg hem wat hij daar te zoeken heeft, geld antwoordde hij. Hij wilde zijn contract bij ons ook wel verlengen maar het salaris dat hij vroeg vonden we te hoog. De transfersom dat wij krijgen en het salaris dat hij krijgt van Genoa is een goed bedrag en kunnen we niet weigeren. Zowel voor ons als voor hem."   Eredivisie Feyenoord - Ajax 39' 0-1 Brobbey (p)     Willem II - Ajax 46' 0-1 Malen 86' 0-2 Brobbey 90' 0-3 Brobbey     Heracles - Ajax 14' 0-1 Neres     Ajax - de Graafschap 21' 1-0 Wöber (p) 42' 2-0 Tagliafico  46' 3-0 Bergwijn 74' 4-0 Nunumete     Champions League Ajax - Tottenham Hotspur 7' 1-0 Bergwijn 47' 2-0 Llansana       Overig nieuws   Tips zijn altijd welkom! @delichris Hopelijk laat Dolberg in Duitsland zien dat hij een topspits is. Bedankt voor je reactie!
      @Mordurette Hopelijk laat hij de Dolberg zien die hij bij Denemarken ook laat zien. Bedankt voor je reactie!
      @FM_Lesly Ik ben ook erg benieuwd. Bedankt voor je reactie!
      @komodo25 Die Argentijn moet nog even fit worden maar is zeker een versterking. Bedankt voor je reactie!
      @Marius Een vreemde move inderdaad maar het is te hopen dat we door deze move wel de transferwaarde wat omhoog kunnen krikken. Bedankt voor je reactie!    
    • Ja, als je kijkt naar de (potentiële) marktwaardes ook... Moet je eens vergelijken met PSV, zit echt een heel groot gat tussen. Zat gisteren ook echt uit te kijken naar de pot en tijdens de pot te genieten, goed spel en prachtgoals gezien.