Spring naar bijdragen
mi3sj

Clubliefde; Wat bereik je er mee?

Aanbevolen berichten

Ja hoor. Daar is er weer zo eentje. Zo'n malloot met meer cijfers vóór de komma op zijn bankrekening dan dat ik vingers heb. Daar waar het voorheen vooral een ver van mijn bed show was, is het tegenwoordig ook in Nederland bijna een gewoonte geworden om een buitenlandse investeerder als clubeigenaar te hebben. Althans, als clubeigenaar al het juiste woord is. In de praktijk is het veelal een rijke onbekende die zijn high class leven zo beu is geworden, dat 'ie naast een privé vliegtuig collectie even zo groot als het aanbod frisdrank in de lokale supermarkt ook maar besluit als 'high roller' een clubje als speeltje te nemen. Want dat is het eigenlijk. En dan ga ik niet eens de discussie kickstarten dat het eigenlijk in feite neerkomt op één groot verbloemd slavernij ritueeltje welke we allemaal in het verleden hebben verafschuwd. Wees eerlijk. We keuren de enorme transferbedragen - en bijbehorende astronomische salarissen - allemaal af, maar door een geweldig uitgespeelde marketing en media hype zijn we ook weer allen indirect als medeplichtigen betrokken. Wie tegenwoordig nog op de amateurvelden rondloopt in een Barcelona tricot waarbij er op de rug de naam Neymar wappert, krijgt toch vaak een schuin oog toegeworpen. Neen, we willen allemaal dat nieuwe - overigens extreem lelijke shirt (maar wie ben ik) - van Paris Saint Germain.

Mijn club, welke ik overigens later pas bekend zal maken, kwam ook in het nieuws met bovenstaande strekking als voornaamste onderwerp. Al weet ik overigens niet in hoeverre dát, in vergelijking met het reeds verworven imago door nóg beschamendere nieuwsberichten, erger is. De oplettende personen zullen wel al weten over welke club ik het heb, maar laten we er even van uit gaan dat die club toen ter tijd nog niet bekend was met "mijn" regime. En aangezien we ons toch allemaal een beetje als hoofdpersoon van onze eigen droom plaatsen, hoop ik op jullie medewerking hierin.

Clubliefde, en in welke hoedanigheid die term als charme kan worden toegepast op een hedendaagse voetbalclub welke als bedrijf het hoofd boven water hoopt te houden, én daarnaast de vaak té ambitieuze supporters met ongeloofwaardige dromen kan temmen, zal blijken.

[spoiler= ]

Niet nieuw, maar ook niet geheel onbekend op dit forum. Maar door een behoorlijk lang inactieve periode kan ik natuurlijk alle hulp/tips/trics gebruiken. Waarderen doe ik het overigens ook nog. Dus wees niet bang om feedback te geven! Alvast bedankt.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Leuke intro hoor. Mijn nieuwsgierigheid heb je alvast weten prikkelen. Succes!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Geplaatst (bewerkt)
[SIZE=12px]“Realisme. Het vermogen om jezelf een spiegel voor te houden om op die manier je eigen kwaliteiten en - misschien belangrijker nog - je tekortkomingen onder ogen te kunnen zien. Daar scheelt het aan bij het gros van de voetballers. Volgevreten vedetten, zo zien ze zichzelf tegenwoordig nadat ze één acceptabele wedstrijd hebben gespeeld. Bij elk puntje van kritiek terugvallen op dat ene moment, zonder enige twijfel steevast volharden in het verongelijk. Nee, dat ze tonnen op de bankrekening krijgen heeft absoluut niets te maken met intelligentie. Eerder de waan van de dag – of beter gezegd de waan van de wereld – die dit stelletje misbaksels in staat stelt met dit soort gedrag dagelijks huiswaarts te keren. En de ironie zit ‘m erin dat ze bijna allemaal thuiskomen bij een diva. Een soortgenoot. Een partner die alle centjes al richting nagelstudio, chirurg en designershops heeft gebracht nog voordat het überhaupt op de rekening gestort is. Die mensen die na een “werkdag” 28 plastic tassen vol nieuwe kleding uit de X5 laten tillen door de butler, omdat ze zelf te druk bezig zijn om zo charmant mogelijk op de veel te hoge hakken 100 meter over de kasseien te lopen welke ze zo graag op die mooie oprijlaan hebben laten plaatsen. Soort zoekt soort. Want dat soort mensen komt elkaar vaak toevalligerwijs tegen. Hij ís rijk, en zij zocht rijkdom. Maar liefde? Echte liefde? Die is bij het overgrote deel al verdwenen voordat het onderling besproken kon worden. Want dan is of hij weer gefotografeerd tijdens een overspelige “vergadering”, of is zij ineens vertrokken voor een nog rijkere vent. Grappig eigenlijk. What goes around…” [I]en voordat ik de zin kan afmaken haakt een voor mij onbekende stem in met[/I] “En wat wil je nu eigenlijk zeggen? Wat is je punt?” “Dat clubliefde schaars is. En dan doel ik niet op clubliefde in de Steven Gerrard of Francesco Totti kwaliteit. Nee, gewoon de werkethos om ten alle tijden je stinkende best te doen zodat je al die hardwerkende supporters op de tribune waar geeft voor hun geld. Dat je alles doet om dat clublogo met verve te mogen dragen. Degradatie? Dan weten de spelers niet hoe snel ze de media moeten gebruiken om aan te geven dat ze voor een prikkie op te halen zijn, want zij zijn veel te goed voor een niveautje lager. Want aan hen ligt het niet. Want… Clichés als wanbeleid, de trainer faalt – of erger nog – de supporters zorgen met het gefluit voor verstijfde en bange spelers die niets meer durven en we daardoor elke thuiswedstrijd ook spelen als uitwedstrijd. Dat ze vergeten dat datzelfde mogelijke wanbeleid ervoor gezorgd heeft dat dit soort misbaksels überhaupt alweer een veel te dik contract hebben getekend, dát vergeten ze dan. Maar goed, het is feest. Kom… Ik geef nog een rondje.” Meer weet ik niet. Vanaf dat moment is het blanco. Een grote en onbekende puzzel. [I]Kan overigens ook niet met volle overtuiging zeggen dat het de exacte woorden zijn. Maar zo heb ik het in ieder geval in mijn geheugen staan.[/I] Wat ik wel weet? Dat ik barstende hoofdpijn heb, een mond zo droog als schuurpapier, en blijkbaar door vrouwlief de bank ben gewezen vannacht. Want niet alleen doet het zonlicht, welke door de ramen recht in mijn gezicht schijnt, geen goeds aan de toch al meer dan aanwezige kater, ook het geblaf van mijn grote kleine vriend klinkt ernstig dichtbij. En net wanneer ik me in de positie manoeuvreer om op te staan, komt mijn vriendin als even zo zombie de woonkamer binnen. We hoeven niets te zeggen. Kunnen niks zeggen beter gezegd. Want nog voordat we elkaar goed en wel hebben aangekeken begint ze keihard te lachen. Geen reden tot paniek overigens hoor. Want het is een verdomd vriendelijke lach. Zo eentje die in een film die ‘ohhh wat lief’ reactie opwerkt. De enige woorden die ik overigens kan opmaken tussen al dat gelach door komen neer op het logische. Dat ik zo dronken was dat ik vannacht niet meer wakker te krijgen was op de bank, en dat ze me een dekentje heeft opgelegd en zelf naar bed is gegaan. En na wat geknuffel en een heerlijke kus zegt ze:” Trouwens, check je telefoon. Die is vanochtend al zeker 10x gegaan. Een of andere "Feits", geen idee wie, maar zo staat die persoon in ieder geval in je telefoon. Denk dat het wel dringend is.” [I]Aangezien ik geen idee heb wie dat zou moeten zijn, besluit ik maar te hopen dat de betreffende persoon de telefoon aanneemt met zijn naam.[/I] Ik druk op bellen, zet ‘m op luidspreker zodat we samen kunnen proberen te achterhalen wat die naam dan is, en leg de telefoon op tafel. En jawel hoor… we hebben geluk. “Met Frits. Hallo?!” Grinnikend fluistert ze dat typen na 25 bier ook wel heel erg moeilijk is.[/SIZE] [SPOILER=Reacties] @bobjuh @Vlonkie @Marius Thanks! @Jornski Die keuze zal spoedig volgen! @Copywriter Mijn eerste volger! Thanks. [/SPOILER] bewerkt door mi3sj

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Benieuwd waar dit heen gaat. Heb wel al een idee, maar laat me ook graag verrassen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
[CENTER][IMG]http://i66.tinypic.com/6em3gp.png[/IMG] [/CENTER] “Dus?”[I] Het is ondertussen 6 juni. We zijn ruim 4 maanden verder sinds die ene avond/ochtend en ik heb mezelf in goed gezelschap weten te manoeuvreren. Ben recentelijk geslaagd voor mijn UEFA Pro Diploma, en bij dezen officieel in het bezit van een contractaanbieding van mijn favoriete club. Iets waar ik van kinds af aan van droom, het zij nu als trainer in plaats van als speler, maar toch. Mijn clubje wil mij op de loonlijst zetten. Er gaan zo veel gedachten door mijn hoofd, dat het moeilijk onder woorden te brengen valt. Maar duidelijk is wel dat ik nu een keuze moet maken. Dus wellicht dat die reclame met dat vreemde mannetje van dat niet nader te noemen merk het beste de situatie beschrijft: You are what you choose. Don’t be a boring drink.[/I] “Hoewel ik het aanbod enorm waardeer, kun je hopelijk begrijpen dat ik het toch even met het thuisfront wens te bespreken. Want ondanks dat het een 'once in a lifetime' kans is die eigenlijk niet af te wijzen valt, heeft het ook een directe impact op mijn gezin. En ik wil er gewoon zeker van zijn dat zij er ook akkoord mee is. Zij zal immers ook ineens een “bekend persoon” worden. Vooral omdat ze geen idee heeft wat zich in de afgelopen dagen allemaal heeft afgespeeld. Morgenvroeg heb je antwoord. Akkoord?” Natuurlijk. Ze wist vanaf het eerste telefonisch contact wie Frits was, en uiteraard weet ze ondertussen ook wat hij in het dagelijks leven doet, maar toch. Deze functie was toen ter tijd absoluut niet besproken. Ik zou op de achtergrond kennis maken met het vak. Kijken in de keuken van een Betaald Voetbal Organisatie. Gaandeweg stukje bij beetje mijn horizon verbreden om eventueel, ergens in de toekomst, mogelijk hoofdtrainer te zijn op het hoogste niveau. Dat was immers het plan. Al had ik dat toen niet echt al te serieus genomen. De term visie was er namelijk niet echt eentje welke in één oogopslag gekoppeld stond aan deze vereniging. Vanavond staat dus niet alleen een heerlijke steak van de barbecue op het menu. Nee, er is nu een heuse verrassing als dessert aan toegevoegd. En laten we hopen dat die geen overheersende, bittere nasmaak op gaat leveren! [SPOILER=Informatie]In de volgende update zal duidelijk worden welke club het precies betreft. Overigens zal dan ook duidelijk worden dat ik absoluut geen grafische hoogstandjes ga verwerken in deze novelle. Uit respect voor de mensen die daar enorme kwaliteiten in bezitten waag ik me daar niet aan. Tekstueel is meer mijn ding. Jullie meenemen in een avontuur welke gepaard zal gaan met allerlei dagelijkse dingen, maar waar uiteraard voetbal de rode leidraad in is. Aangezien ik ondertussen een stuk of 10 updates al – op enkele details na – klaar heb, kan ik stellen dat ik een soort van “roman” aan het creëren ben die een beetje gebaseerd is op eigen ervaringen/dromen, mijn game in FM18, en de film Playing for keeps. En voor de mensen die net als ik naast voetbalfanaat ook bewonderaar zijn van het vrouwelijk schoon, het is een aanrader. Jessica Biel en Catherine Zeta-Jones spelen onder andere een voorname rol. Check [URL="https://www.youtube.com/watch?v=ez9U9bw4XwM"]hier [/URL]overigens de trailer van die film. #Clubliefde;Watbereikjeermee? #Clubliefde #Voetbal #Liefde #Trouw #Alledaagsedingen #Sexyvrouwen @007mark Ik heb zo'n idee dat ik je niet ga verrassen. :*)[LEFT][COLOR=#252C2F][FONT=Helvetica][SIZE=13px][/SPOILER][/SIZE][/FONT][/COLOR][/LEFT]

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Heerlijke novelle nu al! Ik ga deze zeker volgen. Ben fan van je schrijfstijl, leest heel prettig weg.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
[CENTER][FONT=arial][IMG]http://i66.tinypic.com/6em3gp.jpg[/IMG][/FONT] [/CENTER] [FONT=arial][SIZE=12px][COLOR=#000000]“Ik weet wat jullie allemaal denken. Voer! Prachtig schrijfvoer! Wel, gaat allen jullie gang. Maar weet wel. Ik ben een ambitieuze doch nuchtere man. Jullie hebben de kans om mij, de club, of welk ander willekeurig persoon nu in een alles of niets situatie te plaatsen. Het glas is half vol, of half leeg. De journalisten wiens mening net als ons half vol is, zullen het idee roemen. Zij zullen mij/ons/de club een eerlijke kans bieden omdat ze het idee of de denkwijze van optimisten hebben. Maar ik richt mijn woord nu op die anderen, welke dit als de ideale gelegenheid zien om de club – en daarbij gelijk mijn sportieve ambities als trainer – neer te sabelen. Te killen. So take your shot. Maar weet wel. Ik ben gedreven jullie ongelijk te bewijzen, en daarmee het vertrouwen van de mensen aan mijn kant van de tafel terug te betalen. Mocht ik - voor jullie - onverhoopt deel uit maken van een succesvolle samenwerking, dan eis ik openlijke excuses… van iedereen… die mij daarna nog wenst te kunnen interviewen. En neem dit alstublieft niet als dreigement op. Ik ben gewoon een simpele man, maar wel een man van mijn woord. En respect… Dat is iets wat zeer hoog op mijn lijstje staat. Faal ik, dan hebben jullie alle recht dit plan, en mij daarbij, tot op het bot af te zeiken. Deal?” En jawel hoor. Mijn strategie heeft gewerkt. Door deze uitspraken heb ik vrijwel alle pijlers op mij weten te richten. Niet omdat ik ineens aan de grootheidswaanzin ten onder ben gegaan, maar omdat ik op deze manier de club een beetje uit de wind kan houden. Natuurlijk, een trainer is vrijwel onlosmakelijk verbonden met zijn club, maar toch. Zie het als het ware als de Mourinho strategie; voor grote wedstrijden komt ‘ie altijd wel met een of andere geniale (lees: onnozele) uitspraak waardoor hij zich centre of attention maakt, waardoor zijn spelers een beetje als achtergronddansers fungeren, en zich daardoor in relatieve rust kunnen voorbereiden op die betreffende confrontatie. Mind-games next level. Want zeg nou zelf. Roda JC – die club uit het toch al voor het overgrote deel van de Nederlanders tot Duitsland of België gerekende zuiden – is de afgelopen jaren al vaak genoeg negatief in het nieuws geweest. Er was die tot Belg genaturaliseerd Nederlandse trainer wiens naam een struikelblok bleek te zijn en lacherig een tijdje als Veld van Harmhoven door het leven ging, FC Limburg en alle afschuwelijke perikelen die een mogelijke fusie met zich mee bracht, wereldberoemde aanwezigheid én in dienst treden van niemand minder dan Nicolas Anelka na de “overname” van een of andere in Dubai wonende Zwitserse Rus wiens geschiedenis zeer goed verborgen blijft op het wereldwijde web, en om maar al helemaal te zwijgen over zijn uitspraak Roda JC binnen 5 jaar in de Champions League te hebben spelen terwijl er op dat moment keihard tegen degradatie moest worden gestreden. Tot overmaat van ramp is diezelfde man (op het moment van schrijven in dit verhaal nog niet onschuldig bevonden) vastgezet op verdenking van het uitschrijven van een ongedekte cheque. Iets wat misschien niet zo kwaadachtig klinkt, maar in Dubai uiterst strafbaar is gezien het feit dat hij maar liefst 3(!) jaar cel riskeert. Weg Champions League. Maar veel belangrijker nog; weg o zo gewenste en blind op gerekende – want wel reeds uitgegeven aan transfers – financiële support. Neen, de emmer met negatieve publiciteit zit al vol genoeg. En voor iemand met liefde voor deze club kan een beetje positivisme, het zij voor eventjes, niet lang genoeg duren.[/COLOR][/SIZE][/FONT] [HR][/HR][FONT=courier new]@nasje92 Enorm bedankt voor je complimenten! En welkom uiteraard als volger. @007mark Verrast? @Copywriter @Jornski Roda JC dus. :*:[/FONT]

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Zeer mooie intro ... Soms moet je als club echt het dieptepunt bereiken om dan nog sterker uit die put te kruipen ! Ik ga je zeker blijven volgen want je schrijf op een manier die mij enorm aanstaat ... Menselijk, simpel en je kan het je gewoon goed inbeelden. Absoluut een heel goed begin

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Geplaatst (bewerkt)
[CENTER][img]http://i66.tinypic.com/6em3gp.jpg[/img][/CENTER] [SIZE=12px][FONT=arial][COLOR=#000000]Stabiliteit. Een geweldig woord. Volgens de woordenboeken lopen de betekenissen uiteen van duurzaamheid tot verticaal evenwicht in de atmosfeer, en van een situatie waarin zonder verstoring geen verandering zal plaatsvinden tot bestendigheid. Kortom, allen positief. Maar in mijn belevingswereld is het vooral de boerenverstand betekenis geen nieuwe onbekende buitenlandse voetballers uit paniek met bussen tegelijk richting Kerkrade te halen zonder dat zij überhaupt weten wat Roda JC of Kerkrade betekenen. De jeugd niet over het hoofd zien. Visie uitspreken, en visie uitvoeren. In mijn situatie is het een staf samenstellen welke bestaat uit mensen die liefde of affectie hebben met dit mijnwerkersclubje, om tezamen met spelers die trots zijn om als Koempels te strijden voor elke (kunstgras)spriet die het stadion – helaas – op het veld heeft, en te streven naar het hoogst haalbare. En of dat nou inderdaad Europees voetbal is, een grijze middenmoter, of zelfs een jaarlijkse degradatiekandidaat, het maakt me allemaal niets uit. Zolang het maar met dezelfde passie uitgevoerd zal worden als welke ik dagelijks geef. Maar vooral met één ding in gemeen: een herkenbare speelstijl met een herkenbare selectie; stabiliteit. Zo ben ik met Harm van Veldhoven overeengekomen dat Ernie Brandts mijn ideale assistent is. Die man kent de club als speler, geniet bij mijn weten een positieve reputatie bij de supporters, én is ondertussen behoorlijk ervaren. Perfecte eigenschappen om iemand zoals mij, met de strategie die we gekozen hebben, te voorzien van zijn hulp en opgedane kennis. En hoewel Rick Plum ook tot liefhebber van de club kan worden beschouwd, is er geen financiële ruimte voor 2 assistenten. Dat hij toch vooral eigen belang boven Roda JC zette door geen akkoord te geven om in de praktijk ‘slechts’ veldtrainer te zijn, geeft aan dat ik goed heb gehandeld. Daarnaast hebben we de scouting overhoop gehaald. Met de nieuw ingeslagen weg heb ik geen behoefte meer aan – met alle respect – 2[SUP]e[/SUP] rangs buitenlanders. En ondanks dat ik al die in het verleden gedane aankopen absoluut niet op het conto van de scoutingstaf wil plaatsen, kan een frisse kijk op de situatie geen kwaad. Na datzelfde overleg noemt Nicolas Anelka zich als internationaal uithangbord tegenwoordig Hoofd Scouting, en heeft hij op zijn beurt dat aanzien weten te gebruiken om Derek Langley (18 jaar Manchester United in het tijdperk Sir Alex) en Kevin Hunt (laatste 8 jaar 4 jaar Manchester City en 4 jaar Liverpool) als compagnons te laten neerstrijken in Kerkrade. Op het fysieke vlak hebben we de toch al op leeftijd zijnde Norbert Keulen hulp gegeven van niemand minder dan schoonheid Eva Carneiro. En na de niet zo succesvolle terugkeer van Roel Brouwers zijn we gelukkig wel er in geslaagd om hem aan ons te binden als coach van de reserves. Op die manier kan hij zijn nog prille trainersloopbaan rustig opbouwen, en kan hij bovendien als laatste – Europees – succesvol jeugdproduct zijn ervaringen delen met de hopelijk toekomstige opvolgers in onze jeugdelftallen. Clubliefde roest niet. [I]“Gelukkig flitsen ze niet op een te lage snelheid” zegt mijn vrouw sarcastisch. “Milieubewust rijden, is dat niet het nieuwe rijden?” vraag ik op eenzelfde toon. Ze legt haar hand op de mijne welke rust op de versnellingspook en zegt: ”Nee schat. Niet als je net een soort van route de soleil binnen 8 uur inclusief plaspauze hebt weten af te leggen.” En blijkbaar is onze viervoeter het met haar eens, want die blaft alsof ‘ie wil zeggen schiet op want mijn plaspauze is nodig. Enfin. We zijn er. Nog eventjes een dikke week met ons drietjes genieten van de Italiaanse wateren. Het zou daarna wel eens hectisch kunnen worden. Eenmaal gesetteld, en terwijl ik nog aan het nagenieten ben van een heerlijke avond met onze lokale vrienden, komt ze bij me op schoot zitten. Ze legt haar hoofd op mijn borst. Ze zwijgt. De heldere sterrenhemel maakt het uitzicht vanuit het ligbedje in de tuin over het Gardameer namelijk adembenemend. Dan richt ze zich plots op. “Zag je dat? Dat was een vallende ster! Heb je eens wens gedaan?” Ik kijk haar diep in haar even zo onbeschrijflijk mooie ogen aan en zeg: “Nee schat. Mijn enige wens is jarenlang geleden al uitgekomen. Jij bent hier toch al bij me?!” En blijkbaar was het niet zo cheap als dat het kan klinken, want het vervolg daarop zal ik maar niet beschrijven… Buona Notte![/I][/COLOR][/FONT][/SIZE] [HR][/HR][SIZE=12px][FONT=courier new]@007mark @komodo25 Thanks! @True_Legend Klopt helemaal. En ook uiteraard jij ook bedankt voor de fijne woorden![/FONT][/SIZE] bewerkt door mi3sj

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
[CENTER][IMG]http://i66.tinypic.com/6em3gp.jpg[/IMG] [/CENTER] [SIZE=12px][FONT=arial][COLOR=#000000]Daar zit ik dan. Omringd door vrienden, familie en – uiteraard – mijn vriendin werk ik op alles behalve charmante wijze die laatste hap van mijn ontbijt weg. Ik weet ook niet zo goed waar het vandaan komt. Nerveus is eigenlijk niet iets wat past bij mijn persoontje. Maar op de een of andere manier krijg ik deze ochtend geen hap door mijn strot. Ik vind het vreselijk goor wanneer mensen eten in hun mond hebben en tegelijkertijd een slok nemen, maar aangezien ik dat laatste stukje brood absoluut niet krijg doorgeslikt, zie ik geen andere uitweg dan deze combinatie toch maar zelf toe te passen. Het gevolg? Een enorm zure blik, gevolgd door een aantal verslikkende geluiden. Als klap op de vuurpijl schieten me ook nog eens de tranen als reactie op dit stikkende gevoel in de ogen. Zoals ik dus al zei; alles behalve charmant. Gelukkig staat Harm niet veel later voor de deur. Hij zou mij op deze eerste dag komen ophalen. Niet dat ikzelf uit nervositeit ineens meer achter het stuur wilde kruipen, maar gewoon. Als ervaren en sociaal zeer kundig man, opdat de meester zijn leerling in bescherming neemt.[/COLOR] [COLOR=#000000]Nu, eenmaal bij het stadion aangekomen, blijkt dat de beste man een dubbele agenda had. Hij vertelde me namelijk dat we vandaag ‘besloten’ zouden trainen. Misschien voor de buitenstaander een ietwat vreemde insteek voor een eerste training. Maar als ik vertel dat de man over alles tot in den treuren nadenkt, valt ook uit deze keuze het positieve te halen. Geen rare vragen van de pers, en geen afleiding. Vandaag was het namelijk de bedoeling dat we binnen de 3 uur durende trainingssessie een evaluatie hadden van de huidige selectie en diens stand van zaken. Er waren wederom enkele huurlingen aangetrokken, maar omdat dit voor mijn aanstelling was gedaan, had ik erop gehamerd eventuele niet direct als versterking zijnde spelers liever elders te laten voetballen. Dat is enerzijds mogelijk kostenbesparend voor Roda JC, en anderzijds heeft een gehuurde speler er ook niets aan wanneer hij niet speelt. Dat komt zijn ontwikkeling niet ten goede, en bovendien kan het zorgen voor een scheve relatie met de oorspronkelijke werkgever. Ik was al snel duidelijk geworden in het feit dat ik stond voor een simpele transferstrategie: Alleen “halen” wat niet in huis is. Voorbij moesten de jaren zijn dat enkel een boek zo dik als de Bijbel het verloop van spelers binnen deze vereniging kon administreren. Zo veel mogelijk eigen jeugd, want daar steken we immers niet voor niets duizenden Euro’s per jaar in. En aangevuld met ervaren krachten moesten we dan stukje bij beetje weer een herkenbare groep worden waarmee vooral de supporters zich konden identificeren. Om op die manier het imago van de club schoon te poetsen, en uiteindelijk stabiliteit te kunnen uitstralen. Stabiliteit. Daar was dat fijne woord weer. Gnoeg loze woorden. Tijd voor actie. Harm had een 5x5 toernooi bedacht, waarbij 4 spelers en 1 doelman in variabele teams het tegen elkaar zouden gaan opnemen om – qua resultaten althans – op het einde van de rit één individuele winnaar over te houden. Puur voor de fun, maar toch. Ik ben een winnaar. En ik speel geen enkel spelletje zonder het element van winnen. En als ware juryleden van een niet nader te noemen zoektocht naar “the next…” zaten we met argusogen te kijken naar het schouwspel dat zich voor onze ogen voltooide. En ikzelf? Ik genoot denk ik nog het meest. Want hier zat ik dan. Gehuld in kledij van mijn club welke dit keer niet zelf betaald was in de fanshop, maar gewoon verkregen als zijnde werkkleding! Omringd door René (Trost), Eric (van der Luer), Ger (Senden) en Roel (Brouwers). Om maar te zwijgen van Nicolas (Anelka)?! Alles – door mij althans – ooit zo geadoreerde voetballers. En ja, ik hoor het je denken. Yep, de billen van Eva zijn van dichtbij nóg beter gevormd dan op tv![/COLOR][/FONT][/SIZE] [HR][/HR][FONT=courier new][SIZE=10px]@komodo25 Dat ligt uiteraard aan wat je persoonlijke doel(en) zijn binnen een game. Ik kan me voorstellen dat wanneer je als soort van journeyman de ladder zo snel als mogelijk wenst te beklimmen, je minder waarde hecht aan spelers op lange termijn beter maken. Zonder echt naar kwaliteiten te kijken heb ik nu vooral gekozen voor mensen welke iets met Roda JC hebben, om zodoende ook in de staf de clubliefde te laten terugkomen. Thanks anyway voor je reactie wederom. :clap:[/SIZE][/FONT]

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Mooie clubkeuze en hopelijk kunnen ze onder jouw hoede de weg naar boven in slaan.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

De weg naar de absolute top zal af en toe moeilijk worden, maar doorzetten en niet opgeven bij de eerste nederlaag ! Succes en ik ga je zeker blijven volgen

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Geplaatst (bewerkt)
[CENTER][img]http://i66.tinypic.com/6em3gp.jpg[/img][/CENTER] Eenmaal bekomen van een dromerige dag waar maar geen eind aan leek te komen, bevinden we ons op kantoor. Onze bevindingen als heuse wetenschappelijke formules uitgewerkt op de verschillende whiteboards die deze ruimte rijk is. Per linie nemen we de opties door. Over de doelmannen kunnen we kort en bondig zijn. Hoewel we nog niet geheel overtuigd zijn van huurling Hidde, is wel duidelijk dat hij vele malen verder is dan Filip ooit zal geraken. Bovendien speelt hij helemaal voor nop dit seizoen bij ons. PSV acht zijn ontwikkeling belangrijker dan het – voor Eindhovense begrippen – kleine salaris. Een keuze die door alleen al deze simpele rekensom toe te passen vrij gemakkelijk gemaakt is. Die blijft! En na het doorlopen van alle spelers zijn we, hetzij na goede discussies en even zo overleg, saamhorig tot een besluit gekomen. Harm weet wat hem te doen staat. Duidelijk maken dat de van Mönchengladbach afkomstige Tsiy-William weinig speelminuten zal gaan maken, en daarmee hopelijk het begrip weten te verkrijgen dat een beëindiging van de huurovereenkomst het beste is. Stagnatie van de speler wiens eigendom in iemands anders bezit is, is dubbele kapitaalvernietiging. [I]Gelukkig konden alle betrokkene partijen zich al snel vinden in onze oprechtheid[/I]. Minder gemakkelijk bleken de gesprekken met Adil en Filip. Harm had ze duidelijk gemaakt dat ze surplus waren geworden in onze ogen, maar begrip leverde het allerminst op. Niet alleen van de betreffende spelers zelf, maar ook de spelersgroep wist even niet of het nieuws nu goed of slecht moest worden opgepakt. [I]Logisch natuurlijk ook. Door het – in het verleden – toch aanzienlijke aantal van gekomen en vertrokken spelers ontbrak het niet alleen aan kameraadschap, maar ook de persoonlijke angst om zelf de volgende op dat lijstje te zijn, was bij de overgrote meerderheid een terugkomend gevoel.[/I] Tenslotte was er nog twijfel over Dani. Dat had niet alleen te maken met zijn overduidelijke desinteresse in vandaag, maar ook met de tip die we hadden gekregen van een lokale amateurtrainer. Die had naar zijn mening een, tot dan toe, nog onopgemerkt talentje rondlopen bij zijn -17 team. En daar zouden we morgen zelf eens ons blik op werpen. Bovendien waren met Maecky als heus teruggekeerde cultheld én de talentvolle huurlingen Donis en Jorn de opties in aanvallend opzicht al groot genoeg voor ons salarishuis. [I]Omdat respectievelijk Schalke ’04 en Anderlecht weigerden om mee te werken aan een vroegtijdige huurovereenkomst, was het geen optie om deze jeugdinternationals van de loonlijst te schrappen.[/I] Enfin. Wellicht dat Dani morgen een ware transformatie heeft ondergaan. Al is dat misschien hopen op regen in de woestijn. Mijn vader had me geleerd dat de eerste indruk vaak niet meer uit te wissen valt, en daardoor altijd als een soort van vooroordeel mee blijft spelen in je achterhoofd, mocht je beslissingen moeten nemen. Aan de andere kant had ik van mijn vriendin de opdracht meegekregen om geen overhaaste beslissingen te maken vandaag. Ze kon zich voor eens uiterst goed uitdrukken in wat emoties met de gedachtes en beoordelingen van vrouwen doen. Met het voorbeeld dat vriendschappen tussen vriendinnen vaak start met de alom bekende zin “Ik dacht zo dat jij een b*tch was” had ze een goed punt gemaakt. En niet dat ik denk zoals een vrouw, maar een overvloed aan emoties heb ik vandaag wel ervaren... [HR][/HR][SIZE=10px][FONT=courier new]@komodo25 Thanks! @nasje92 Ja, ik ben ook benieuwd wat ik kan bereiken met deze gekozen strategie! @True_Legend De absolute top zal waarschijnlijk niet haalbaar zijn. Laten we maar eens beginnen te proberen een stabiele eredivisie club te worden! In ieder geval leuk dat ook jij aansluit als volger! [/FONT][/SIZE] bewerkt door mi3sj

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Spijtig dat zowel Schalke als Anderlecht niet wilden meehelpen ... Met een heet hoofd ( of hoe zeg je het correct in het nederlands ) maak je soms slechte beslissingen ... Dus goed nadenken en dan zal je wel de juiste beslissing nemen

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Goed nadenken voordat je een beslissing neemt, is uiterst essentieel. Ben het overigens wel eens dat eerste indrukken lastig te wissen zijn. Schahin is overigens wel een ander type dan al je andere spitsen en misschien voor de veelzijdigheid van je team goed om aan boord te houden. Ik ben benieuwd om welk jong talent het gaat!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
[CENTER][IMG]http://i66.tinypic.com/6em3gp.jpg[/IMG][/CENTER] [SIZE=12px][FONT=arial]Het is een prachtig, zonovergoten zaterdag. Het sportcomplex van de lokale amateurvereniging loopt letterlijk over van de enthousiaste jeugdspelers. Even zo uitbundig staan de mensen langs de lijn, juichend en aanmoedigend richting diens kinderen/kleinkinderen. Wat direct opvalt is het internationale vlak. Fransen, Italianen, Duitsers, Belgen en zelfs Denen begeven zich naast de aanwezige Nederlanders op Limburgse grond tijdens dit jeugdtoernooi. De massale aanloop naar sportdrank is bijna niet bij te houden door het kantinepersoneel en diens vrijwilligers. Met woord en gebaar proberen ze aan de wensen van de jonge sporters en aanhang te voldoen. En dat dát gegeven voor hilarische situaties zorgt, hoef ik denk ik niet uit te leggen. Toch als voorbeeld: een Franse moeder ziet haar “une baguette jambon sil vous plait” uitmonden in een broodje met jam welke tot overheerlijk moet worden geclassificeerd gezien de handgebaren van één van diens Nederlandse verkoopsters in combinatie met het gebrekkig doch grappige “une baguette with bonne jam.” Goed. We zijn gekomen voor de voetballertjes. Dus richten we onze ogen uiteraard op hen. En na de finale en bijbehorende prijsuitreikingen zijn wij allen (Nicolas, Harm, René en ik) in gesprek geraakt met 4 spelers en diens ouder(s). Een introductie van wie wij zijn geeft in ieder geval bij de Griekse Duitser, het Italiaanse Fransmannetje en de Deen al aan dat Roda JC niet echt grote naamsbekendheid geniet buiten de landgrenzen. Ja, de vader van de Deen weet dat er in het verleden ene Nygaard had gespeeld. Maar daar stokt de kennis ook vrijwel meteen. Wanneer ongeloof over het in eigen land nog niet eerde opgemerkte of ontdekte talent van de betreffende zonen langzaam plaats maakt voor trots, is één vader toch nog niet helemaal overtuigd van onze voorkomens. In overigens perfect Engels vraagt hij waar de camera’s zijn welke behoren tot deze grap. Uiteindelijk besluiten we af te spreken dat ze – zonder verdere informatie richting de familie welke voor dit tripje zijn thuisgebleven in eigen land door te spelen – morgen, zondag respectievelijk, van ganser harte zijn uitgenodigd om een proeftraining bij te wonen. In de overtuiging dat ze op die manier de ervaring met foto’s nóg mooier kunnen maken voor de achterblijvers, is dat natuurlijk enkel met de intentie zodat dit niet uitlekt. [I]Als die gasten Roda JC niet kennen, en zich toch rond spreekt dat ze zijn benadert door een professionele voetbalvereniging, is het een kwestie van tijd alvorens het hedendaagse meeloopgedrag resulteert in een aanbod van een uit lokale omgeving spelende club. Geloof mij, het is echt niet zo dat wij stront in onze ogen hadden vandaag. Deze mannetjes kunnen daadwerkelijk goed voetballen. En het feit dat ze in eigen land niet zijn opgemerkt, roept bij ons absoluut geen twijfel op aan ons eigen kunnen en beoordelen[/I]. Die Nederlander, Maastrichtenaar om precies te zijn, welke ons hoofddoel was om te bekijken, bleek een natuurtalent te zijn. Zijn ouders gaven aan dat hij deze zomer was gestart met voetballen nadat de tennisvereniging door achterstallige betalingen de deuren moest sluiten. En uiteraard sluit ook hij morgen aan bij de training van -17. Met die gedachte keer ik voldaan huiswaarts. Door alle onverwachte ontwikkelingen vandaag ben ik iets later dan eigenlijk gepland was. Vanavond is er een zogenaamd Back 2 the 90’s feestje waar ik samen met vriendin en vrienden toch nog kaartjes voor had weten te verkrijgen. [I]Het feit dat ik hiervoor mijn recent verkregen status als hoofdtrainer Roda JC Kerkrade moest gebruiken daar gelaten.[/I] En aangezien ik volgende week 30 ga worden, is dat muziek uit mijn/onze tijd. Heerlijk genieten van de goede en o zo foute nummers van onder andere Mental Theo & Charly Lownoise, Paul Elstak en 2 Unlimited. Bij thuiskomst hoor ik de douche aan staan. En ja. Als zij in de douche staat, blijf ik echt niet buiten de badkamer wachten. Dus ik besluit haar te vergezellen. Dan wachten onze vrienden maar wat langer. We zijn nu immers toch al aan de late kant…[/FONT][/SIZE] [HR][/HR][SIZE=10px][FONT=courier new]@True_Legend Vooral omdat ze een behoorlijk salaris krijgen voor hun kwaliteiten. Maar het is niet anders. @nasje92 Klopt, al bleek hij in zijn gedachtes al snel ontevreden over de breedte van de selectie en na een private chat "wilde hij zijn toekomst niet laten afhangen van jonkies". Dus dat hij voor problemen ging zorgen was al snel duidelijk. In de volgende update zal duidelijk worden om wie het gaat. Al kan ik al verklappen dat het allemaal "regens/newgens" zijn. @komodo25 De transferwindow is nog geopend, het is pas juli. Dus ik heb nog hoop![/FONT][/SIZE]

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Je stukjes zijn van een kwalitatief hoog niveau! Erg prettig om te lezen. Veel succes met deze mooie club.
    • Prachtige prestatie geleverd door kampioen te worden! Chapeau voor je beleid, je werkt met een duidelijke visie en dat wordt beloond. 
    • Als je zo weinig speelt zou ik bijna Touch aanraden. Dat is toch minder tijdrovend en knal je sneller door de seizoenen heen. Die is nu iets van 14 euro dacht ik? Je kunt ook even de demo proberen. Vind je het wat, dan kun je altijd besluiten de volle game te kopen.
    • "Helaas konden we dit niet weigeren"     Dusan Tadic vertrekt aan het einde van het seizoen bij Ajax. De aanvallende middenvelder heeft een contract getekend bij Genoa omdat hij nog één keer wil cashen. De Italianen betalen 10 miljoen voor Tadic en wilde hem eigenlijk in de winterstop al halen maar dit kon Ajax nog verschuiven naar aankomende zomer. "Dusan is ontzettend belangrijk in onze selectie, in de belangrijke wedstrijden is hij vaak de belangrijkste man bij ons. Hij weet iedereen op trainingen ontzettend te motiveren en weet wat er van hem gevraagd wordt. Ongelofelijk." zei Erik ten Hag.   "Hij (Dusan) kwam in de winter naar me toe dat Genoa interesse in hem had en hij had daar wel oren naar. Ik vroeg hem wat hij daar te zoeken heeft, geld antwoordde hij. Hij wilde zijn contract bij ons ook wel verlengen maar het salaris dat hij vroeg vonden we te hoog. De transfersom dat wij krijgen en het salaris dat hij krijgt van Genoa is een goed bedrag en kunnen we niet weigeren. Zowel voor ons als voor hem."   Eredivisie Feyenoord - Ajax 39' 0-1 Brobbey (p)     Willem II - Ajax 46' 0-1 Malen 86' 0-2 Brobbey 90' 0-3 Brobbey     Heracles - Ajax 14' 0-1 Neres     Ajax - de Graafschap 21' 1-0 Wöber (p) 42' 2-0 Tagliafico  46' 3-0 Bergwijn 74' 4-0 Nunumete     Champions League Ajax - Tottenham Hotspur 7' 1-0 Bergwijn 47' 2-0 Llansana       Overig nieuws   Tips zijn altijd welkom! @delichris Hopelijk laat Dolberg in Duitsland zien dat hij een topspits is. Bedankt voor je reactie!
      @Mordurette Hopelijk laat hij de Dolberg zien die hij bij Denemarken ook laat zien. Bedankt voor je reactie!
      @FM_Lesly Ik ben ook erg benieuwd. Bedankt voor je reactie!
      @komodo25 Die Argentijn moet nog even fit worden maar is zeker een versterking. Bedankt voor je reactie!
      @Marius Een vreemde move inderdaad maar het is te hopen dat we door deze move wel de transferwaarde wat omhoog kunnen krikken. Bedankt voor je reactie!    
    • Ja, als je kijkt naar de (potentiële) marktwaardes ook... Moet je eens vergelijken met PSV, zit echt een heel groot gat tussen. Zat gisteren ook echt uit te kijken naar de pot en tijdens de pot te genieten, goed spel en prachtgoals gezien.