Geplaatst 17 april 20187 jr. Nadat ik een stuk of 7 edities heb overgeslagen, speel ik nu FM18. Wat me bij Ajax (maar ook wel breder in Nederland) opvalt is dat heel veel middenvelder vooral een creatieve inslag hebben. Een fatsoenlijke balveroveraar of verdedigend ingestelde speler op niveau is er eigenlijk niet. Nu kan ik natuurlijk Argentijnen, Kroaten of Nigerianen invliegen, maar eigenlijk wil ik kijken of ik een mooi middenveld kan bouwen zonder de traditionele balans. Ik kijk bijvoorbeeld naar mogelijkheden met een DLP en twee Mezzala's of naar twee spelmakers met een box-to-box en zelfs naar twee spelmakers met een mezzala. Heeft dit enige kans van slagen en hoe kan ik dan toch balans aanbrengen? Niet zozeer op zoek naar kant en klare antwoorden, maar naar interessante ideeën en wat tactische discussie. 17 april 20187 jr. bewerkt door Hwb
Geplaatst 17 april 20187 jr. Zit je niet in het verkeerde subforum als je een tactische discussie zoekt? ;) Om een serieus antwoord te geven op je vraag, het is een kwestie van balans. Het middenveld staat niet op zichzelf, maar staat altijd in verhouding tot de voorhoede en achterhoede. Alle combinaties die je noemt zouden kunnen werken, mits de rest van het team zorgt voor balans. Ik zorg zelf altijd voor een duidelijke taakverdeling op het middenveld tussen lopers, balafpakkers en creatieve spelers. Als iedere speler één duidelijke rol heeft, wordt het allemaal makkelijker. 17 april 20187 jr. bewerkt door Nom de Guerre
Geplaatst 17 april 20187 jr. Auteur Dit leek me al niet de ideale plek om het te vragen, maar zag ook geen betere. Zie het juiste topic nu wel, plemp het ook even daar in.
Geplaatst 18 april 20187 jr. Het gebruikt van twee mezzala's valt allemaal samen met je team instructies. Hoe hoog zet je druk etc. want een Mezzala verdedigt hoger op het veld. Zet je dus bijv niet genoeg druk gaan er gaten vallen tussen je Mezzala's en je DLP in. Alles valt of staat met de instellingen bij je overige spelers en vergeet ook de teaminstructies niet. Ik zelf speel met een DLP (S) , 1x Mazzala (A) en een Box to box en dat loopt lekker.
Geplaatst 18 april 20187 jr. Auteur Dank heren. Dan ga ik verder op m'n gevoel af en steeds meer tweaken. Maar fijn om te horen dat ik niet met een kansloze missie bezig ben.