Spring naar bijdragen

[FM2018] Jordi Lavendo, in de voetsporen van Suarez en Cavani?

Aanbevolen reacties

Geplaatst

8ICD0NN.png

21 juni 2017

Geboren en getogen in Salto heeft iedere jongen tegenwoordig een droom: net zo groot worden als Luis Suarez of Edinson Cavani. Beide voetbalhelden zijn afkomstig uit Salto, na Montevideo de grootste stad van Uruguay.

De grootste voetballer allertijden worden uit Salto, als het even kan zelfs de grootste voetballer worden van Uruguay, van Zuid-Amerika of zelfs van de wereld. Ook Jordi Lavendo heeft deze droom. Geboren op 28 augustus 1999 als zoon van Diégo Lavendo en Maria Bastino. Een stel dat elkaar in december 1994 leerde kennen. Vader zoals bijna alle Uruguayanen helemaal gek van voetbal, en dan vooral van het Europese voetbal. Als zijn vrouw zwanger blijkt te zijn droomt vader Diégo meteen van een zoon die carrière kan maken bij clubs als Ajax, Manchester United, Bayern München of Barcelona, zijn favoriete clubs. Zoon Jordi is dan ook vernoemd naar de zoon van de volgens hem beste voetballer allertijden: Johan Cruijff. Jordi Cruijff op dat moment tevens lid van de selectie van Manchester United, winnaar van de Champions League 1998/1999.

Jordi groeit op in een gezien wat het niet breed heeft, vader is arbeider in de bouw en moeder zorgt voor het gezin wat naast Jordi bestaat uit twee dochters, Christiana en Monuelle. Deze twee zussen ziet Jordi eigenlijk alleen tijdens het eten, in zijn vrije tijd is Jordi namelijk alleen maar op het pleintje te vinden, zoals altijd op zijn afgetrapte Nike’s, gevonden in een berm langs de weg. Voetballen is zijn lust en zijn leven. Spelend in de jeugd van de plaatselijke Salto F.C. wordt Jordi al snel weggehaald door het grotere CA Torque uit Montevideo, de hoofdstad van het land. Ver weg van zijn familie, maar alles zal aan de kant moeten voor zijn grote droom.

Bij CA Torque speelt de jonge Jordi jarenlang in de jeugdopleiding hopend op die ene kans om in de voetsporen van zijn helden te treden, gescout worden door een club in Europa, om vervolgens in de voetsporen van zijn helden te treden! De jonge Jordi Lavendo blijkt gezegend te zijn met een verfijnde techniek, soepele passeerbewegingen, een neusje voor de goal en de onverzettelijkheid afgekeken van zijn held Luis Suarez. Waar hij speelt maakt hem niet zoveel uit, zolang het maar ergens op de helft van de tegenstander is en waar hij kan scoren.

Terug naar nu, we schrijven 21 juni 2017. Tot een debuut in het eerste van CA Torque is het voor het talent nog niet gekomen. Jordi en zijn neef Pablo worden verzocht om naar het kantoor van de voorzitter te komen. Zal dit eindelijk het debuut worden voor Jordi? Is er soms interesse van een buitenlandse club zoals voor clubgenoot Nicolás Freire die voor twee seizoenen in Nederland is gaan voetballen? Of zijn er juist problemen en moet hij de club verlaten? Jordi is nog nooit in zijn 17-jarige leven zo zenuwachtig geweest.

Wordt vervolgd

bewerkt door WimJonk

Geplaatst

Zo zo... heel benieuwd hoe je dit verder zult inkleden en hoe FM erin zal verwerkt worden...

Het verhaal zit alvast goed om te beginnen... vader Diego en zoon Jordi:D

Geplaatst

Heel knappe eerste post, origineel gebracht en gewoon heel goed leesbaar ! Ben benieuwd naar de toekomstige successen en hoe FM erin gaat verwerken worden

Geplaatst
  • Auteur
[img]https://i.imgur.com/8ICD0NN.png[/img] [QUOTE] [B]30 juni 2017[/B] ‘Ga zitten Jordi, ik zal direct met de deur in huis vallen’, geeft de voorzitter club aan. Een man met charisma is het absoluut, zijn bijnaam is niet voor niets El Presidente. ‘Er zijn drie clubs die in je geïnteresseerd zijn, alle drie uit Nederland. Het gaat om Heracles Almelo, FC Groningen en PEC Zwolle. De clubs willen allemaal aan onze eisen voldoen. We willen je voor een jaar verhuren met een optie tot verkoop. De club heeft het geld hard nodig, dus deze kans mogen we niet missen. Ik stel voor dat je aanstaande dinsdag naar Nederland vliegt en 3 dagen de tijd neemt om rond te kijken bij de clubs, kijken welke club je het beste gevoel geeft’. Zo reizen Jordi en zijn neef op 27 juni naar Nederland waar bezoeken staan gepland aan de clubs. De eerste halte is Almelo. Een beetje een rare stad, het lijkt er een beetje saai. Maar wel een leuke gemoedelijke club dat [B]Heracles Almelo[/B]. Alleen dat gras, waarom is dat van plastic? Hoort dat zo? De trainer van Heracles ziet Jordi graag komen. Hij geeft aan dat er op alle 3 de voorste posities mogelijkheden liggen. Veel hangt af van het wel of niet aanblijven van sterspeler Bradley Kuwas. Die heeft een vaste plek op de rechtsbuiten. Op linksbuiten en in de spits lijken echter kansen te liggen voor Jordi. Dan [B]PEC Zwolle[/B], ook hier een modern stadion, wat een verschil met Uruguay. Maar weer van dat rare gras, kunstgras. Het lijkt erop dat dat er bij hoort in Nederland blijkbaar. Daar moet Jordi duidelijk nog over nadenken wat hij er van vind. Wat wel leuk is, is dat Nicolás Freire hier rond loopt, die komt van dezelfde club en zou Jordi dus kunnen begeleiden. De trainer geeft aan dat hij Jordi ziet als een belangrijke gegadigde voor de vleugels. Het eerste half jaar wil hij Jordi rustig brengen, hij mag hierbij concurreren met de jongens in de eerste selectie. De laatste halte: [B]FC Groningen[/B], de club waar het voor zijn held Luis Suarez allemaal begon in Europa. Een prachtig stadion, dat valt direct op. En normaal gras, dat voelt wel wat beter aan. Op zijn posities lopen wel vrij goede concurrenten rond, Jordi moet aan de bak wil hij een plek verdienen, dat is hem direct duidelijk. Vooral Mihoun Mahi valt op de training op, met hem zou Jordi graag samenspelen. Volgens de trainer zal hij zich in de ploeg moeten knokken, maar liggen er wel mogelijkheden. Vrijdag 30 juni vliegt Jordi terug naar Montevideo. Zijn hoofd vol vragen, de opties liggen dicht bij elkaar. Moet hij kiezen voor de club van zijn held Luis Suarez, moet hij kiezen voor de ploeg van Nicolás Freire of heeft hij meer kans op speeltijd bij Heracles Almelo. De keuze is een zware. [B]Welke club zal Jordi voor kiezen, wordt vervolgd…[/B][/QUOTE] [QUOTE] [B]Mentions[/B]:@true_legend , @vlonkie , @komodo25 , @jornski , @prinz-poldi . [B]Comments:[/B] Dank allen voor de complimenten. Ik hoop dat ik jullie kan blijven boeien en dat jullie blijven volgen en reageren. Vragen, wensen en opmerkingen zijn altijd welkom! Dan de vraag die belangrijk is, wat zouden jullie doen als jullie Jordi zouden zijn? [/QUOTE]

bewerkt door WimJonk

Geplaatst

Interessante keuzes waar je een bezoek hebt gebracht ... Je hebt een belangrijke keuze te maken, maar op jouw leeftijd kies je misschien een club waar je meer kan spelen dan een gevestigde naam ! Heracles zou mijn keuze zijn

Geplaatst

Leuk zo, de keuze tussen 3 ploegen... er valt ook voor iedere club wel iets te zeggen... Maakt het niet makkelijker op natuurlijk. Pfff, gewoon gevoel volgen zeker...

Geplaatst
  • Auteur
[img]https://i.imgur.com/8ICD0NN.png[/img] [QUOTE][B]31 juni 2017[/B] Tring tring tring…. Het is amper 7 uur in de ochtend en de telefoon van Jordi Lavendo gaat over. Een nummer uit Spanje verschijnt op zijn beeldscherm. Welke malloot belt er nou zo vroeg is het eerste wat hij denkt. Hij neemt half slaperig de telefoon op en krijgt bijna een hartverzakking. ‘Jordi? Lavendo? Is dit Jordi Lavendo? Bel ik gelegen? Je spreekt met Luis Suarez hier. Ik weet dat het vroeg is, maar ik moet zo weer trainen.’ spreekt de speler van Barcelona. ‘Ik hoorde van Ron Jans dat je gevraagd bent om bij FC Groningen te gaan voetballen, ik kan het je alleen maar aanraden. Wil je meer van de club weten?’. Zo ontstaat er een leuk gesprek tussen Jordi Lavendo en zijn grote held: Luis Suarez. Luis Suarez vertelt Jordi alles over de club en over de stad Groningen. Verteld hem wat hij kan verwachten en wat zijn indrukken waren toen hij naar Nederland verhuisde. Ook wees Suarez hem naar een filmpje op Youtube, Jordi moest die maar even bekijken. Voor Jordi was het na dit telefoongesprek duidelijk. Er is op dit moment maar één club waar hij komend seizoen wil spelen. Als een club kan regelen dat zijn grote held hem belt, dan is dat de club waar hij de volgende stap in zijn carrière wil zetten. Hij droomt al dat er uiteindelijk net zo'n filmpje van hem online komt. Jordi neemt contact op met de voorzitter van zijn club en verteld hem dat hij naar FC Groningen wil. De dag erop zit hij al in het vliegtuig richting Nederland. Klaar om zich te melden bij zijn nieuwe club. Op naar een nieuw avontuur, op naar de stad waar het Europese avontuur voor zijn held begon.[/QUOTE] [QUOTE] [B]Video Luis Suarez in Groningen:[/B] [video=youtube_share;YGAN4fSqWxA]https://youtu.be/YGAN4fSqWxA[/video][/QUOTE] [QUOTE][B]Mentions: [/B]@True_Legend , @Vlonkie , @komodo25 , @Jornski , [USER][/USER]. [B]Comments:[/B] Dank allen. Het is puur op gevoel een keuze voor FC Groningen geworden! Ik hoop dat jullie mij blijven volgen. Wensen, opmerkingen en tips zijn altijd welkom![/QUOTE]

bewerkt door WimJonk

Geplaatst

De grote held van Barcelona neemt de tijd om je even op te bellen en je Groningen aan te raden ! In de voetsporen treden van de grote held is fantastisch, maar jij moet gewoon hoger mikken en de allerbeste voetballer worden ! Succes

Geplaatst
  • Auteur
[img]https://i.imgur.com/8ICD0NN.png[/img] [QUOTE] [B]25 september 2017[/B] Ik vind de eerste weken moeilijk. De oefenperiode liep nog vrij aardig. Omdat ik nog geen competitie mocht spelen (moest als niet EU-lid eerst 18 worden) gaf de trainer aan dat ik nog niet in zijn basisploeg zou spelen, hij wou zich richten op de competitie, logisch. Met invalbeurten moest ik indruk op hem maken, en volgens mij heb ik dat wel gedaan. 7 wedstrijd en 6 goals en 1 assists. Vooral tegen kleinere teams misschien, maar ook die tellen! Toen september er eenmaal aankwam liep ik tegen een buikblessure aan, minstens 2 week eruit, net nu ik eindelijk zou mogen spelen. Dan voel je je wel heel eenzaam in je hotelkamer kan ik je zeggen. De ploeg zou mij volgens mij ook heel goed kunnen gebruiken. Scoren is vooral een probleem, iets wat ik natuurlijk zou kunnen brengen. Maar van de trainer moet ik eerst ritme op doen in Jong FC Groningen, dan komen mijn kansen vanzelf zegt hij. Nou ritme heb ik niet nodig, 3 wedstrijden en betrokken bij 5 goals. 3 keer laat ik het net zelf bollen, 2 keer geef ik de beslissende voorzet. Maar Jong FC Groningen is verschrikkelijk. Op slechte velden op koude sportparken, hiervoor ben ik niet naar Europa gekomen. In de beker tegen OFC mogen de reserves het laten zien, ik hoop dan ook dat ik in de basis mag starten. Niets is minder waar. Omdat de trainer onder vuur ligt kiest hij voor een defensieve 5-3-2 opstelling, en wie is kind van de rekening? Juist, ik! Ik mag nog wel invallen en laat leuke dingen zien, maar naar afloop zegt de trainer maar één ding. ‘[I]Het is hier geen speeltuin Jordi, we zijn hier met een serieus vak bezig, ik verwacht degelijkheid van je[/I]!’. Nou als het zo moet, ga ik misschien wel liever weer terug naar Uruguay. Je speelt toch voor je plezier? De trainer en ik zijn geen vrienden! 4 dagen later staat de competitiewedstrijd tegen FC Twente op het programma. Een wedstrijd die gevoelig ligt bij de supporters, Twente is een rivaal. En door de 17[SUP]e[/SUP] plaats op de ranglijst zijn de belangen groter dan ooit. De ultra’s bezoeken de laatste training dan ook met vuurwerk en trommels. Heerlijk, bijna net als thuis! Ik geniet zichtbaar op de training, dol al mijn teamgenoten en weet moeiteloos het net te vinden. In de wedstrijd moet ik helaas weer plaats nemen op de bank. De trainer kiest weer voor de 5-3-2, en dat pakt rampzalig uit in de eerste minuten. Al snel staat het 0-1 voor Twente. Blijkbaar is het publiek me niet vergeten. Ze scanderen keihard: ‘Jordi Lavendo jalalalala’, gevolgd door iets wat later blijkt ‘Faber rot op’. Mijn vriend Bacuna maakt al vrij snel wel 1-1, maar we zijn helemaal nergens, dit gaat niet goed. Na rust mag ik direct invallen, we schakelen over naar een 4-4-2 met wingers, ik mag vanaf links laten zien wat ik kan. ‘Speel zuinig’ vertelt coach Faber mij nog. Nou dat kan ie mooi vergeten, ik wil de wedstrijd openbreken, laten zien wie we zijn. Nieuw elan breng ik in ieder geval, we voetballen een stuk beter. Binnen 3 minuten staan we al voor, ik krijg de bal op links, speel twee houterige verdedigers uit en lanceer Mahi de diepte in. Mahi legt breed op Veldwijk en we mogen juichen. Hierna is het knokken voor de punten, maar we slepen de zege binnen. Ik vier feest met de ultra’s! Ik hoop dat ik de trainer wat overtuigd heb, zeg nou zelf, ik heb toch kwaliteit in me? Bij het publiek ben ik in ieder geval geliefd…[/QUOTE] [QUOTE] [B]Screen Jordi Lavendo:[/B] [img]https://i.imgur.com/vyM4JyP.png[/img] [/QUOTE] [QUOTE][B]Mentions:[/B] @true_legend , @prinz-poldi , @vlonkie , @komodo25 , @jornski . [B]Comments: [/B]Dank allen voor reacties of het lezen/volgen. Zijn er nog dingen die jullie graag willen weten van Jordi Lavendo?[/QUOTE]

bewerkt door WimJonk

Geplaatst

Is die Jordi Lavendo gewoon iemand die je zelf gecreëerd hebt in een editor of bestaat die echt en heb je die bij Groningen getransfereerd?

Het ziet er op zijn 17 jaar alvast een toptalent uit.... Suarez 2 in de maak!

Geplaatst
  • Auteur
[img]https://i.imgur.com/8ICD0NN.png[/img] [QUOTE][B]1 oktober 2017[/B] Fijn nieuws voor mij deze week. Ondanks dat we wonnen van FC Twente was het goed onrustig op de club. De ultras's hadden al laten blijken helemaal klaar te zijn met trainer Faber, maar ook binnen de selectie vond de meerderheid dat er geen enkel vertrouwen was om verder te gaan met Faber. Faber heeft dan ook zelf besloten zijn contract in te leveren. Ik mocht hem niet als trainer, maar dit vind ik klasse van hem. Zijn opvolger: Ron Jans. De man die trainer was toen Luis Suarez bij deze club speelde. De eerste wedstrijd die wij onder leiding van meneer Jans speelden was er eentje uit bij PEC Zwolle. Wij willen de play-offs halen voor Europees voetbal, en PEC Zwolle is daarin een gevaarlijke concurrent. Voor de wedstrijd geeft meneer Jans aan dat we veel druk moeten zetten op de tegenstander, niet meer afwachten zoals onder Faber. Hij wil plezier van ons zien. Doordat ik nog niet 100% fit ben start ik op de bank. We beginnen werkelijk fantastisch. binnen 26 minuten staan we al met 0-3 voor. Twee keer is het Mahi, en éénmaal is het Veldwijk. Met 3-0 de rust in, wat een luxe. In de rust moet ik me warm maken van meneer Jans. Hij geeft aan dat ik er vlak na rust in zal komen. In de 47e minuut mag ik invallen. Meneer Jans zegt me: 'Jordi, laat me zien wat je kan. Geloof in je techniek, geloof in je eigen kunnen, ik vertrouw op je. Bewijs me dat dit vertrouwen terecht is'. Dat dit vertrouwen terecht is liet ik hem binnen 2 minuten zien, Mahi draait zich goed vrij en stuurt van Weert weg, deze legt de bal terug op randje 16 en met een droge schuiver maak ik mijn eerste goal voor FC Groningen. Wat een heerlijk moment. Kort hierna komt Zwolle terug in de wedstrijd, maar 4-1 mogen we niet meer weggeven. Weggeven doen we ook absoluut niet meer. Sterker nog, we gaan juist door. Na een dubbele één-twee met Eiting (die we huren van Ajax) sta ik opeens voor de keeper. Ik wip de bal over hem heen, en we staan met 5-1 voor. Vooral met Eiting lijk ik een fantastische klik te hebben, wat een goede voetballer is dat. Als van Weert er daarna ook nog 6-1 van maakt is het mooi geweest voor de dag. Iedereen in Nederland weet wat we kunnen, en voor mij niet onbelangrijk: iedereen weet wat ik kan![/QUOTE] [QUOTE][B]Mentions[/B]: @true_legend , @vlonkie , @komodo25 , @jornski & @prinz-poldi . [B]Comments[/B]: Dank allen voor het lezen, volgen en/of reageren. Ik heb Jordi Lavendo via de Editor aangemaakt. Zo kan ik het wat persoonlijker houden.[/QUOTE]

bewerkt door WimJonk