Jump to content

Recommended Posts

• Replies 13.4k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Nou mensen, ik kan inmiddels bevestigen dat Teddy Thierry met zijn vrouw bij de Eiffeltoren is geweest. Mevrouw Thierry vond het leuk.

Are u sure 'bout that?     

Ooooh wat is deze lekker  Kampioen op basis van het onderlinge resultaat. Zowel voor Lille als voor mij persoonlijk de 4de titel in de Ligue 1 (1x Lyon en 2x PSG).   Ik ben er overigens bijn

Posted Images

b5b4ad712d64f50f32ea5d8f31cdb79b.png

Voor het eerst dat AI Ajax bij mij het zeer goed doet kwa transfers. Hebben in de 6 seizoenen +/- 600 Miljoen winst gemaakt op transfers,.. 

Hebben met dit geld ook Spelers zoals Ake, Wijnaldum en de Roon binnen gehaald. 

Edited by Stefanos
Op 16-8-2020 om 13:43 zei Dr. Bibber:

Wat doen jullie als je team in een enorme dip zit? Na 25 wedstrijden ongeslagen te zijn geweest (met het seizoen ervoor erbij) stond in met 4 gespeeld 12 punten bovenaan. In de 10 wedstrijden daarna slechts 2 keer weten te winnen, 2 gelijke spelen en 6 nederlagen en afgezakt naar de 7e plaats. Gooien jullie er een andere tactiek in, geven jullie donderpreken, gaan jullie los op de transfermarkt of moet ik gewoon geduldig zijn tot het weer gaat lopen? Vorig seizoen was ik met deze tactiek als promovendus op een haar na geen kampioen.. 

Op een gegeven moment ben je geen underdog meer maar favoriet. En dit vraagt een andere spelbenadering. Als jij als promovendus eerst als underdog gezien wordt zul je naar mate je prestaties goed blijven tegenstanders treffen die zich gaan ingraven. Je tactiek moet dus meebewegen met de status die jouw club op dat moment heeft.

4 minuten geleden zei Bas0314:

Weet iemand of stafleden pre-contracts kunnen tekenen zoals spelers?

Nee, kan niet. Enkel een maand voor het einde van zijn contract kan je hem of haar kosteloos een contract laten tekenen, maar dan komen ze wel gelijk naar jouw club.

Naast mijn journeyman game eens een sidegame met Barcelona begonnen. Het doel is om zo veel mogelijk spelers te slijten en het team opnieuw op te bouwen. Ondertussen al Rakitic (PSG) en Busquets (Juventus) weten te verkopen. Weet alleen nog niet wat ik met Messi ga doen. ;c

Ben afgelopen seizoen 4de geeindigt in me eerste seizoen met Atromis Athene, Europa League groepfase behaald. Maar nu verlies ik de ene na de andere wedstrijd met dezelfde tactiek! Ligt het aan mijn tactiek of moet ik vaker switchen van tactiek?

E9eHyLz.jpg

@LouisPSV Hier precies hetzelfde... Na promotie de eerste 2 seizoenen 2e geworden, nu wacht ik in het 3e seizoen al 9 wedstrijden op mijn eerste overwinning..

Ik heb nu 3 tactieken die volledig getraind zijn en waarmee ik afwissel en dat is toch ook niet de oplossing terwijl ik hier normaal succes mee haalde. Als ik de oplossing heb gevonden laat ik het weten :)

48 minuten geleden zei LouisPSV:

Ben afgelopen seizoen 4de geeindigt in me eerste seizoen met Atromis Athene, Europa League groepfase behaald. Maar nu verlies ik de ene na de andere wedstrijd met dezelfde tactiek! Ligt het aan mijn tactiek of moet ik vaker switchen van tactiek?

E9eHyLz.jpg

Vind hem persoonlijk veel te extreem qua spelersrollen / teaminstructies. Probeer je een soort agressieve gegenpressing te spelen?

Daarnaast gaat de AP zo dicht bij een DLP op één middenveld ook niet echt heel lekker werken omdat ze allebei de bal vragen en zich met de opbouw bemoeien. Daarnaast presteert een AF in deze formatie als lone striker ook niet echt top.

Persoonlijk zou ik het eerder zo neer zetten:

PF at

IF su                                           IW at

BWM su        MEZ su

DLP de

WB su    BPD de        CD de    WB su

SK su

mentality: positive

in possession: more direct passing, higher tempo

in transition: distribute to CB's & FB's, counter-press

out of possession: higher D-line, offside trap

En de rest eerst weglaten, heb je al een hele mooie basis te pakken. Kun je altijd nog dingen toevoegen als je de wedstrijden bekijkt en analyseert. 

19 minuten geleden zei Karlo:

Vind hem persoonlijk veel te extreem qua spelersrollen / teaminstructies. Probeer je een soort agressieve gegenpressing te spelen?

Daarnaast gaat de AP zo dicht bij een DLP op één middenveld ook niet echt heel lekker werken omdat ze allebei de bal vragen en zich met de opbouw bemoeien. Daarnaast presteert een AF in deze formatie als lone striker ook niet echt top.

Persoonlijk zou ik het eerder zo neer zetten:

PF at

IF su                                           IW at

BWM su        MEZ su

DLP de

WB su    BPD de        CD de    WB su

SK su

mentality: positive

in possession: more direct passing, higher tempo

in transition: distribute to CB's & FB's, counter-press

out of possession: higher D-line, offside trap

En de rest eerst weglaten, heb je al een hele mooie basis te pakken. Kun je altijd nog dingen toevoegen als je de wedstrijden bekijkt en analyseert. 

Thanks voor je nuttige reactie!

Ik wil inderdaad zeer agressief gegenpressing spelen waarbij we de bal zsm veroveren en aan de gevaarlijke spelers afgeven. Zal je adviezen zeker meenemen en de resultaten plaatsen. Enige wat ik me dan afvraag is waarom je voor positive zou kiezen, als dat betekend dat je spelers meer geduldig zullen kijken voor een opening en de bal rondspelen ipv direct de counter in te zetten? Is attacking of balanced dan niet logischer?

Edited by LouisPSV

Wederom een heerlijk seizoen achter de rug bij AC Milan, alles gewonnen wat er te winnen viel en in de competitie een mooie reeks van 74 wedstrijden zonder nederlaag.

f19ec48a7e3acf0813d09b97fac86601.png

1de612f0cf4e7be06a85af9dea3f25d7.png

a0f23e88dfb49b494eab11b970816c45.png

bb340cda25596471a9cead05aa38bc54.png

a8f9becbec828d524de1f0841fbeba83.png

Dit heerlijke team blijft groeien in hun prestaties en elk jaar probeer ik 1 grote transfer te doen. Dus voor komend seizoen weer even kijken op welke plek ik iemand kan halen. Alleen is bijna alles wel echt van wereldformaat. En er zit ook nog wat talent achter dat nu verhuurd is.

Spoiler

8c12af4be680f23c65febe06f0a097be.png

55d423053e37b60352c6f785053ba37d.png

5646718d1c34d45cac19fa7135687efb.png

cb04e6f12133a63e7fe0344156d02cbd.png

3f78493366bbd9848691eb0aa81a7754.png

Theo Hernandez had een zeer goede tijd hier gehad, maar met dit talent in de gelederen was het niet langer nodig om hem te houden en dus kreeg Allagui de kans om zich te ontwikkelen en dat lukt aardig.

d9a3d4e3dc253edfb61d310db04eeeb3.png

Had hem eigenlijk nog niet nodig, maar 20 miljoen was een koopje. Train hem nu als voetballende verdediger.

94b02bc1d2b1aa33df98e7c109db036a.png

De natuurlijke opvolger van Gabriel Jesus en uit de eigen opleiding

9149b85718ad3c74c3901e213abb52cb.png

Druk in de leer bij Trent-Alexander Arnold, maar krijgt ook zeker zijn minuten.

d54c6cef224ab3aed211dbce597fa64d.png

Hij mocht helaas nog niet spelen door de regel van niet EU spelers, maar ik kon hem niet laten lopen. Die gaat er wel komen.

1 uur geleden zei LouisPSV:

Thanks voor je nuttige reactie!

Ik wil inderdaad zeer agressief gegenpressing spelen waarbij we de bal zsm veroveren en aan de gevaarlijke spelers afgeven. Zal je adviezen zeker meenemen en de resultaten plaatsen. Enige wat ik me dan afvraag is waarom je voor positive zou kiezen, als dat betekend dat je spelers meer geduldig zullen kijken voor een opening en de bal rondspelen ipv direct de counter in te zetten? Is attacking of balanced dan niet logischer?

Omdat positive zorgt voor aanvallend voetbal als basis. Door de instructies zoals more direct passing en higher tempo krijg je een meer directe vorm van dit aanvallende spel + de instructie counter-press zorgt dit wellicht voor de gegenpressing die je nastreeft.

Team mentality moet je niet zien als een losse instructie, maar werkt in elk type voetbal wat je wilt creëren op een bepaalde manier mee aan het geheel. Zo kun je best heel aanvallend voetbal spelen met de cautious mentality, als je bepaalde spelersrollen en instructies kiest.

Voeg je hier ook nog eens much higher line of engagement, prevent short GK distribution en more urgent pressing aan toe dan wordt het wel heel extreem allemaal. Dan heb je ook bijna geen ruimte om überhaupt in te kunnen gegenpressen zodra je balbezit hebt gewonnen. Dan zou ik nog eerder een 'split block' toevoegen aan je 4 meest aanvallende spelers als spelerinstructie, oftewel bij alle 4 close down 'more'. 

Edited by Karlo

1647787023_VanaramaNationalLeagueNorth_Stages.thumb.png.bbb8faa1edc45caea5da2ae62635be38.png

Einde van mijn challenge. Manchester City is gedegradeerd uit de Vanarama North en zit niet meer in een speelbare competitie (standaard database). Wel mogen ze weer deelnemen aan de CL, omdat ik die gewonnen heb ;c.

Ik neem aan dat de KNVB dit bericht ook leest? 

Seizoen 2 met Lommel zit er op, na vorig seizoen kampioen gespeeld te hebben in 1e klasse B hebben we dit seizoen een zeer goed seizoen erop zitten in 1e klasse A. De doelstelling was om proberen niet te degraderen. Maar we haalden zowaar Play-off 1 en daar hebben we het gewoon zeer goed gedaan met een 3de plek als gevolg. Ook in de beker hebben we de halve finale gehaald.

Dus volgend seizoen gaan we de Europa League in! Eigenlijk ongelofelijk want de kern is echt maar matig omwille van het feit dat er bijna geen (loon)budget is om degelijke aanwinsten te halen.

Reguliere competitie:

9236bce4781332d1327f43586516f012.png

Play-off 1:

b3c90b924e274385e38da565e138f050.png

5 uur geleden zei glennix:

Seizoen 2 met Lommel zit er op, na vorig seizoen kampioen gespeeld te hebben in 1e klasse B hebben we dit seizoen een zeer goed seizoen erop zitten in 1e klasse A. De doelstelling was om proberen niet te degraderen. Maar we haalden zowaar Play-off 1 en daar hebben we het gewoon zeer goed gedaan met een 3de plek als gevolg. Ook in de beker hebben we de halve finale gehaald.

Dus volgend seizoen gaan we de Europa League in! Eigenlijk ongelofelijk want de kern is echt maar matig omwille van het feit dat er bijna geen (loon)budget is om degelijke aanwinsten te halen.

Reguliere competitie:

Play-off 1:

Netjes! Europees is ook wel erg lekker voor de clubkas om je zo nog gerichten te kunnen versterken. Geeft de club vaak een mooie boost! :) 

12 uur geleden zei FMNOOB:

Einde van mijn challenge. Manchester City is gedegradeerd uit de Vanarama North en zit niet meer in een speelbare competitie (standaard database). Wel mogen ze weer deelnemen aan de CL, omdat ik die gewonnen heb ;c.

Ik neem aan dat de KNVB dit bericht ook leest? 

Wat was de challenge? Zo vaak degraderen zonder ontslagen te worden of is dat inmiddels al 5 keer gebeurd? :) 

22 uur geleden zei TheRealOne:

Naast mijn journeyman game eens een sidegame met Barcelona begonnen. Het doel is om zo veel mogelijk spelers te slijten en het team opnieuw op te bouwen. Ondertussen al Rakitic (PSG) en Busquets (Juventus) weten te verkopen. Weet alleen nog niet wat ik met Messi ga doen. ;c

Is nog aardig gelukt, 10 man weten te verkopen. ;c