Jump to content

Recommended Posts

Op 2-8-2020 om 12:58 zei StanleyW:

1556602143_Schermafbeelding2020-08-02om12_32_43.png.095f52ebe1e5c076dfda5e44742e4dd2.png

Je kan veel zeggen, maar het was wel een leuke slotfase.

1806551615_Schermafbeelding2020-08-08om12_45_17.png.90800f8b7e634d49da89af13aad1b092.png

Doelpuntrijke slotfases zijn ze dit seizoen sowieso niet heel vies van in Frankrijk...

• Replies 13.4k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Nou mensen, ik kan inmiddels bevestigen dat Teddy Thierry met zijn vrouw bij de Eiffeltoren is geweest. Mevrouw Thierry vond het leuk.

Are u sure 'bout that?     

Ooooh wat is deze lekker  Kampioen op basis van het onderlinge resultaat. Zowel voor Lille als voor mij persoonlijk de 4de titel in de Ligue 1 (1x Lyon en 2x PSG).   Ik ben er overigens bijn

Posted Images

48b80b93693578578561b2ccee9ca05d.png

47b1f7386d27e0c3b24925e53cee2a6a.png

Het onmogelijke gedaan :D:D 

Na werkelijk een knotsgek seizoen met hoogte- en dieptepunten pakken we echt totaal onverwachts de Champions League. In de competitie zijn we 5de geworden, waardoor we naast directe plaatsing voor de Champions League grepen. Eigenlijk leek het seizoen als een nachtkaars uit te gaan, maar na een gestolen overwinning tegen PSG in finale van de Coupe de la Ligue (mijn eerste prijs met Lille), waren we opeens niet meer te stoppen. Deels mazzel gehad met de loting (vrijwel alle sterke teams lagen al voor de kwartfinale uit het toernooi), maar via Napoli, Arsenal en Dortmund uiteindelijk in de finale gekomen. En die was wel weer tekenend voor het seizoen :mrgy:

Enig smetje op de overwinning; Teddy Thierry werd in maart door zijn eigen teamgenoot geblesseerd geschopt waardoor hij de rest van het seizoen in de lappenmand lag. In de zomer wordt Teddy alweer 34, maar hij mag komend seizoen proberen de wereldbeker op zijn naam te zetten. 

Voor de personen die niet rondneuzen bij de FM verhalen. Ik ben nog steeds bezig met mijn LLM save! Het was weer een top jaar! 

755109143_VanaramaNationalLeague_Profile.png.f1972347d77445eb052b9c2f46f8506f.png

Zien jullie ook dat er ECC staat voor City? Dat komt vanwege dit:

Spoiler

342690897_FMNOOB_Inbox-43.thumb.png.172bf79cce6e803dcb73b407ba806f6c.png

Lekker toch? In de laagst speelbare competitie van de standaard FM-database zitten en toch CL spelen :-D

Edited by FMNOOB
Op 5-8-2020 om 22:48 zei Sanel:

Het gaat om een eigen filosofie, wat betreft positionering: je haalt spelers op basis van je eigen filosofie dus als je graag vanuit achteren wil opbouwen heb je op de verdedigende middenvelder positie een spelmaker voor defensie ala Ajax. Ik werk in koppeltjes in een verkapte 424. Hoog druk zetten werkt prima deze FM.

Nieuwe game gestart met QPR. In een 442 formatie ligt de focus op druk zetten bij balverlies, een hoge verdedigende lijn en het bieden van voldoende ruimte voor de creatieve spelers (Eze, Osayi-Samuel en Clarke/Gotts). De resultaten zijn al een stuk beter! :) 

QPR formation 2.PNG

QPR results 1.PNG

We beginnen eindelijk wat overwinningen te pakken in de competitie. Doelstelling is tegen degradatie vechten en we staan nu op een play-off spot, maar alles is nog heel close en kan zo met 1 overwinning uit de degradatiezone kruipen.

16fec79b1deebcd6039a9d7fd91f87ba.png

9 uur geleden zei Mordurette:

Had het Teddy zo gegund om ook deze finale te spelen.. Maar natuurlijk een mooie prestatie! :classic_smile:

265e7fa7bb35842fde61888fb43af833.png

Gelukkig is de inmiddels 34-jarige Teddy gewoon weer van de partij in de finale van de Europese Supercup ;)

Hoe verder ik in de game kom, hoe mooier ik het vind om de nationale selecties van de 'iets' minder grote voetballanden langs te gaan op zoek naar goedkoop talent. Kwam deze Palestijn tegen (met ook een Duitse nationaliteit), spelend in de Regionalliga. Een bod van 4k werd geaccepteerd :mrgy:

image.png.d818e7ff9ed6f09016eb655ea55ef06c.png

Edited by Titan
1 uur geleden zei Christian.:

265e7fa7bb35842fde61888fb43af833.png

Gelukkig is de inmiddels 34-jarige Teddy gewoon weer van de partij in de finale van de Europese Supercup ;)

Eindbaas hoor en ook gaaf dat jouw oude ploeg Caen de Europa League gewonnen heeft. 

8 uur geleden zei SantiagoMunez:

Nieuwe game gestart met QPR. In een 442 formatie ligt de focus op druk zetten bij balverlies, een hoge verdedigende lijn en het bieden van voldoende ruimte voor de creatieve spelers (Eze, Osayi-Samuel en Clarke/Gotts). De resultaten zijn al een stuk beter! :) 

QPR formation 2.PNG

Als je echt voor een 4-4-2 met hoog druk zetten wilt gaan, zijn er nog wel wat verbeterpunten te noemen. Zo komt er op deze manier veel te weinig dreiging van rechts door de winger op support en een vrij conservatieve back-rol. Daarentegen is de linkerkant van de tactiek weer een overload aan aanvallende druk met de winger op attack én een box tot box. Voor de balans in de tactiek zou ik de rol van wingers juist spiegelen in deze formatie.

Teaminstructies:
- mentaliteit 'positive'
- more direct passing toevoegen
- be more disciplined
- higher tempo
- offside trap (bij snelle verdedigers, anders uit laten)

Play for set pieces en run at defence zou ik weghalen. Daarnaast drukzetten ook gewoon op 'standaard' in plaats van more urgent, anders wordt het misschien wel erg kamikaze. 

Qua spelersrollen:
- FB (a) > WB (s)
- FB (s) > WB (s)
- DLP (d) > CM (d)
- BBM (s) > BWM (s)
- W (s) > W (a)
- W (a) > W (s)
- F9 > DLF (a)

Wat is het idee van de F9? Want die zakt veel terug naar het middenveld om ruimte te geven voor een opkomende middenvelder, die je eigenlijk niet écht hebt. Ja de BBM maar die pendelt meer op en neer in plaats van ook echt in de zestien meter te duiken. 

Edited by Karlo
1 uur geleden zei Karlo:

Als je echt voor een 4-4-2 met hoog druk zetten wilt gaan, zijn er nog wel wat verbeterpunten te noemen. Zo komt er op deze manier veel te weinig dreiging van rechts door de winger op support en een vrij conservatieve back-rol. Daarentegen is de linkerkant van de tactiek weer een overload aan aanvallende druk met de winger op attack én een box tot box. Voor de balans in de tactiek zou ik de rol van wingers juist spiegelen in deze formatie.

Teaminstructies:
- mentaliteit 'positive'
- more direct passing toevoegen
- be more disciplined
- higher tempo
- offside trap (bij snelle verdedigers, anders uit laten)

Play for set pieces en run at defence zou ik weghalen. Daarnaast drukzetten ook gewoon op 'standaard' in plaats van more urgent, anders wordt het misschien wel erg kamikaze. 

Qua spelersrollen:
- FB (a) > WB (s)
- FB (s) > WB (s)
- DLP (d) > CM (d)
- BBM (s) > BWM (s)
- W (s) > W (a)
- W (a) > W (s)
- F9 > DLF (a)

Wat is het idee van de F9? Want die zakt veel terug naar het middenveld om ruimte te geven voor een opkomende middenvelder, die je eigenlijk niet écht hebt. Ja de BBM maar die pendelt meer op en neer in plaats van ook echt in de zestien meter te duiken. 

Thanks voor je uitgebreide feedback! Daar ga ik eens mee aan de slag. Je hebt gelijk aangaande de balans in de tactiek. Ben nog een beetje ‘zoekende’ aangaande de spelersrollen (eerste FM sinds 2015!).

4 minuten geleden zei SantiagoMunez:

Thanks voor je uitgebreide feedback! Daar ga ik eens mee aan de slag. Je hebt gelijk aangaande de balans in de tactiek. Ben nog een beetje ‘zoekende’ aangaande de spelersrollen (eerste FM sinds 2015!).

Geen dank, vind het wel leuk om tactieken op die manier wat uit te pluizen. Ben me daar de laatste maanden wat meer in aan het verdiepen. Ben benieuwd of je - naast je goede start - verbeteringen ziet in je game. :checkit:

1 uur geleden zei Karlo:

Geen dank, vind het wel leuk om tactieken op die manier wat uit te pluizen. Ben me daar de laatste maanden wat meer in aan het verdiepen. Ben benieuwd of je - naast je goede start - verbeteringen ziet in je game. :checkit:

Altijd goed om iemand kritisch mee te laten kijken. Het is voor mij namelijk een tijdje geleden dat ik me echt met FM heb bezig gehouden.. ;) 

Om terug te komen op je vraag aangaande de ‘valse negen;’ het idee was om Eze’s creativiteit tot uiting te laten komen in een vrije rol rondom de drukzettende spits. Als ‘inverted winger’ vind ik dat hij te weinig aan de bal komt. 

Ik heb nog een extra vakantiedag morgen, dus kan dit direct verder oppakken! 

Wat is in jullie ogen beter voor de ontwikkeling van een jonge speler, spelen voor het eigen tweede elftal (en gebruik blijven maken van de eigen uitstekende trainingsfaciliteiten) in de tweede divisie van het land of spelen voor het eerste elftal (met de kans op mindere faciliteiten) van een andere club in dezelfde divisie?

4 minuten geleden zei Le Saux:

Wat is in jullie ogen beter voor de ontwikkeling van een jonge speler, spelen voor het eigen tweede elftal (en gebruik blijven maken van de eigen uitstekende trainingsfaciliteiten) in de tweede divisie van het land of spelen voor het eerste elftal (met de kans op mindere faciliteiten) van een andere club in dezelfde divisie?

Hangt ook een beetje af van de CA van de speler. Als hij al een speler is die makkelijk mee kan draaien op het hoogste niveau zou ik hem waarschijnlijk verhuren aan een ploeg uit dezelfde divisie waar hij zeker weten basisspeler is. Als zijn CA nog niet zo hoog ligt zou ik hem zeker weten in het tweede laten spelen (waar hij nog steeds op hoog niveau speelt in de tweede divisie). In het laatste geval kan je hem dan ook nog makkelijker bijschaven met zijn trainingen en kan je hem beter in de gaten houden.

Dit geldt overigens bij spelers vanaf 18 jaar, alles daaronder hoef je de speler nog geen wedstrijden te laten spelen omdat trainingen nog belangrijker is. Vanaf 18 jaar is wedstrijden spelen belangrijker.

45 minuten geleden zei Mordurette:

Dit geldt overigens bij spelers vanaf 18 jaar, alles daaronder hoef je de speler nog geen wedstrijden te laten spelen omdat trainingen nog belangrijker is. Vanaf 18 jaar is wedstrijden spelen belangrijker.

Train je dan nog ergens specifiek op bij spelers onder de 18?

Ik die eigenlijk voornamelijk technische training omdat het me zo lijkt dat als ze 18 zijn en meer spelen fysiek vanzelf beter wordt.

Zo zonde, in de kampioensgroep het compleet laten liggen door onnodige gelijkspelen en late tegentreffers. Daarom op 3 punten na geen kampioen in mijn eerste seizoen na promotie naar de hoogste divisie (zonder nieuwe aankopen ivm hoge schulden) 

c7c07b2efec76b7c521919417ab098a4.png

4f63233e472a5f3498350cce9f1bc30f.png