Jump to content
Vilhena

FM-Café

Recommended Posts

Ik krijg QPR maar niet aan de praat. Ontzettend beperkte selectie (drie CV’s, in totaal drie backs, twee gehuurde spitsen). Het lijkt er op alsof ik - wanneer ik een tactiek bouw - constant op een 4231 uit kom en dat lijkt maar niet te werken.

11 uur geleden zei Mordurette:

@glennix Hoppa, meteen de titel gepakt. Hopen dat je de Bruyne terug kan halen naar Genk, net als Courtois.

Zou erg mooi zijn als ik ze kan terughalen om hun carrière hier af te sluiten!

Gepost (edited)
5 uur geleden zei SantiagoMunez:

Ik krijg QPR maar niet aan de praat. Ontzettend beperkte selectie (drie CV’s, in totaal drie backs, twee gehuurde spitsen). Het lijkt er op alsof ik - wanneer ik een tactiek bouw - constant op een 4231 uit kom en dat lijkt maar niet te werken.

Lastige club idd. Met Eze wel een talentje huis!

edit: oké, leuke speler. Onderhand “al” 22 .. :p

Edited by Jotew

30 minuten geleden zei Jotew:

Lastige club idd. Met Eze wel een talentje huis!

edit: oké, leuke speler. Onderhand “al” 22 .. :p

Ben er niet in geslaagd iets van te bakken daar. Eze slaagde er helaas ook niet in z’n stempel te drukken. :(

48 minuten geleden zei SantiagoMunez:

Ben er niet in geslaagd iets van te bakken daar. Eze slaagde er helaas ook niet in z’n stempel te drukken. :(

Show je tactiek eens?

8 uur geleden zei glennix:

Yari Verschaeren gekocht met Genk voor 8 miljoen. :<

Dat is een hele fijne aankoop.

16 uur geleden zei SantiagoMunez:

Mooiste club in Engeland. Start er denk ik ook nog een game mee deze FM.

Chair - Eze - Osayi-Samuel :<

2 minuten geleden zei Thierryvane:

Manning kan je trouwens prima als linksback gebruiken. Die kan echt alles. Zet je Amos op het middenveld. ;)

Hij speelt daar inderdaad ook vaak! Wel dominanter aanwezig als-ie op het middenveld staat overigens.

15 minuten geleden zei SantiagoMunez:

In de basis - zonder blessures en schorsingen - was dit mijn tactiek.

QPR formation 1.PNG

Het lijkt er op dat je de spelersrollen hebt aangepast op welke rol de speler het beste ligt, dit is eigenlijk fout nummer één ;)

Probeer eerst te bedenken wat voor soort voetbal je zou willen spelen. Nu lijkt het er op qua formatie/teaminstructies/spelersrollen dat je een soort tiki-taka wilt spelen. Is dit ook zo? En zo ja, waar is dit op gebaseerd?

12 minuten geleden zei Karlo:

Het lijkt er op dat je de spelersrollen hebt aangepast op welke rol de speler het beste ligt, dit is eigenlijk fout nummer één ;)

Probeer eerst te bedenken wat voor soort voetbal je zou willen spelen. Nu lijkt het er op qua formatie/teaminstructies/spelersrollen dat je een soort tiki-taka wilt spelen. Is dit ook zo? En zo ja, waar is dit op gebaseerd?

Waardevolle feedback! Heb een nieuwe game gestart met Nottingham Forest en ik zal mijn tactiek delen. :)

1 uur geleden zei Karlo:

Dit schijnt voor @delichris wel altijd te werken en hij behaald toch altijd goede resultaten. 

20 minuten geleden zei Mordurette:

Dit schijnt voor @delichris wel altijd te werken en hij behaald toch altijd goede resultaten. 

Ik lees de laatste maanden mee op het tactische discussie-forum van SI en als ik één ding heb geleerd van de ervaren FM-tactici daar (en daar zitten ook mods bij die zelf zelf meewerken aan het spel) dan moet je dat dus absoluut loslaten.

Er zijn ook meerdere artikelen vanuit SI zelf die het verschil tussen 'playing position' en 'role suitability' uitleggen en die links heb ik hier ook wel eens gedeeld.

Maar als het voor hem (en jou misschien ook wel?) werkt, en je haalt de gewenste resultaten.. blijf dit dan vooral doen :)

1 uur geleden zei Karlo:

Ik lees de laatste maanden mee op het tactische discussie-forum van SI en als ik één ding heb geleerd van de ervaren FM-tactici daar (en daar zitten ook mods bij die zelf zelf meewerken aan het spel) dan moet je dat dus absoluut loslaten.

Er zijn ook meerdere artikelen vanuit SI zelf die het verschil tussen 'playing position' en 'role suitability' uitleggen en die links heb ik hier ook wel eens gedeeld.

Maar als het voor hem (en jou misschien ook wel?) werkt, en je haalt de gewenste resultaten.. blijf dit dan vooral doen :)

Nee, zelf ga ik meer voor de rol wat goed werkt in de tactiek dan dat dit zijn favoriete rol is. Soms bij LLM wil ik het nog wel eens toepassen.

De discussie ‘triggert’ mij voldoende om QPR nog eens een kans te geven. Nieuw begin ;) Aanvullende tips?

Ik merk dat ik het moeilijk vind om mij niet te laten leiden door de spelers en echt een eigen systeem te ontwikkelen. Met name omdat - zoals al eens eerder aangegeven - het lastig beoordelen is wat wel of juist niet werkt.

26 minuten geleden zei SantiagoMunez:

De discussie ‘triggert’ mij voldoende om QPR nog eens een kans te geven. Nieuw begin ;) Aanvullende tips?

Ik merk dat ik het moeilijk vind om mij niet te laten leiden door de spelers en echt een eigen systeem te ontwikkelen. Met name omdat - zoals al eens eerder aangegeven - het lastig beoordelen is wat wel of juist niet werkt.

Daarvoor heb je oefenwedstrijden hè... Bedenken welk systeem je wilt gaan spelen is ook wel handig. 

Seizoen één. :mmm: Buitink 34W, 35G, 7A.

Vitesse 78

AZ 75

Ajax 67

FC Utrecht 63

Feyenoord 57

FC Emmen 56

PSV 54

164921463_Schermafbeelding2020-08-05om19_26_41.thumb.png.54d12eb0660e47b5e14051756249cb53.png

Buitink een heldje hoor, zal vast voor een mooi bedrag naar het buitenland verkassen volgend seizoen.

Gepost (edited)

Na Verschaeren gaat ook Sambi de overstap maken naar de mooiste club van het land. ;c 23 miljoen, allerduurste inkomende transfer ooit voor een Belgische club. :classic_cool:

450b249471c1459d4306779eedb6233c.png

Edited by glennix