Jump to content
Vilhena

FM-Café

Recommended Posts

Op 19-7-2020 om 14:22 zei Nummerke10:

Ik heb zelf een kleine fetish voor een mooie passmap. Ook de werkelijke posities vind ik interessant. Vaak heb ik een bepaald beeld in mijn hoofd maar komen de spelersrollen er in het begin niet mee overeen. 

Nu ben ik bijvoorbeeld aan het kloten met een tactiek voor Preston, waarbij ik twee aanvallers wil hebben en een nummer 10 die gevaarlijk is. Daarnaast moeten de VVL en VVR ver opschuiven op de flanken, terwijl dan in balbezit de VM zich een beetje tussen de centrale verdedigers bevindt.

Als ik dan naderhand de werkelijke posities met bal zie, zie ik dat de aanvallende middenvelder en flankspelers niet zo diep staan als dat ik hoopte, plus dat de nummer 6 (die hier nummer 9 heeft) wat verder terug zou moeten. Dan ga ik de spelersrollen aanpassen en zorgen dat ze wat meer op de positie staan zoals ik het voor ogen heb.

Inhoud verbergen

2142265965_Prestontactiek.thumb.png.1931d681d5f4e2c85478dde366bad8b3.png

bij mijn passmap zie ik dat weer de spelmaker voor de defensie wel erg diep staat. Ik wil graag dat de keeper hem aanspeelt, maar als hij de hele tijd over de middellijn staat kan dit veel balverlies opleveren. Ook zie ik dat er amper samenspel is tussen de spitsen en de aanvallende middenvelder. Dit kan je dan ook weer op bepaalde manieren aanpakken.

Inhoud verbergen

1374508800_Passmap.png.a21c07dc32dd70e320b3891e75a65d5c.png

Oh en het aantal schoten zou nooit leidend moeten zijn, grote kansen en halve kansen zijn meer betrouwbare stats over hoe je tactiek werkt.

Bedankt voor je uitgebreide toelichting. Ik was even een tijdje offline, vandaar mijn late reactie. Ik ga hier eens mee aan de slag. ;)

Gepost (edited)
1 uur geleden zei Vilhena:

@Mordurette @TheRealOne Twee goede punten die jullie benoemen! Zelf nog nooit over nagedacht, beide neem ik zeker mee in de toekomst :) 

Zo heb je ook de mogelijkheid om op karakter te zoeken bij algemeen (general). Dan zet ik 'werken met jeugdspelers' op minimaal 10 of 12 (ligt eraan bij welke club ik speel) en ga dan alle positieve karakters af en zet die trainers op m'n shortlist.

Edited by Mordurette

Wanneer je degradatiekandidaat bent en je achter elkaar tegen AZ, Utrecht, Feyenoord en PSV mag. Ondertussen ook nog twee keer voor groepsfase EL tegen de nummer 1 en 3 uit de poule (zelf sta ik tweede)

6 minuten geleden zei jelmerrr:

Wanneer je degradatiekandidaat bent en je achter elkaar tegen AZ, Utrecht, Feyenoord en PSV mag. Ondertussen ook nog twee keer voor groepsfase EL tegen de nummer 1 en 3 uit de poule (zelf sta ik tweede)

Dan weet je wat je te doen staat hè :classic_cool:

De uitdaging aangegaan en een nieuwe carrière gestart met RKC met de nieuwste data update. Amper geld en een heel klein team. Tot dusver kansloos tegen Ajax en Feyenoord, maar met 7 punten uit 6 niet onverdienstelijk gestart in de competitie. 

2 uur geleden zei La Pulga:

Gaat prima met Cambuur, nieuwe moederclub er bij ook.

moederclub.png

DAJE ROMA

Ik heb het gevoel dat het tijd is voor een nieuwe game. Gaat hoogstwaarschijnlijk een journeyman game worden. :)

Terwijl ik in mijn derde seizoen Red Bull Apeldoorn zit krijg ik aanbod van Olympiakos:

1655962457_2020-08-03(2).thumb.png.15f17d5593a39a7df363d76afbc0c76c.png1910716755_2020-08-03(1).thumb.png.aa2f0a896424792cd521d8e19cf20608.png

Ze staan bovenaan dus is wel makkelijk instappen. Stiekem is het best verleidelijk (de oude manager kreeg een baan aangeboden bij Schalke 04)

Begin nu op het punt te komen dat vrijwel al m’n talenten in de belangstelling van topclubs staan. Mo is natuurlijk een absolute topper en zou ik het liefst z’n hele carrière houden, maar ben bang dat dat niet haalbaar is. Er wordt nu €140 miljoen geboden door City, maar twijfel nog of ik hem wil verkopen en zo ja, mogen ze met meer over de brug komen. Antonisse is al een jaar of drie vaste back-up voor de aanval maar doet dat uitstekend, was niet zo lang geleden nog wonderkind. Van der Riet is wonderkind, maar krijgt op dit moment eigenlijk amper speeltijd in het eerste. Wat zouden jullie vragen voor deze spelers?
58e190ae3b619bea884c17c7dbddbe28.jpg
29f387cd66daab24f12730551f2def89.jpg
2cb62d8cf678456392b2a7c046670034.jpg

Verder staat Camavinga (logischerwijs) in de belangstelling van de hele Europese top. Hij heeft een afkoopclausule van 122 miljoen, dus wie dat aftikt mag hem hebben. Tenzij ik op een iets lager bod nog een mooie doorverkoopclausule kan afdwingen.

@QuaLyon nog een game met Zilina gehad? Het is echt zonde dat de betere spelers weggegaan zijn door het aangevraagde faillissement. 

3 uur geleden zei TheRealOne:

Ik heb het gevoel dat het tijd is voor een nieuwe game. Gaat hoogstwaarschijnlijk een journeyman game worden. :)

Eerste club is gevonden. :mrgy: Het leek me leuk om ergens in Scandinavië of het Oostblok te beginnen. Uiteindelijk aangenomen bij Khimik Svetlogorsk, die uitkomen op het tweede niveau van Wit-Rusland. Prognose is 6e en halverwege het seizoen staat de club op een 9e plaats. Mag ook meteen m'n eerste diploma halen, dus dat is alvast een goed begin.

De dubbel is binnen in mijn eerste seizoen. Supercup + Competitie, jammer genoeg verliezend finalist in de Beker.

2bcf5b519e50b60c404beef3013f11ee.png

Gepost (edited)

e480e9c77435d950c3714b64b3c982f7.png

In de competitie loopt het voor geen meter maar in Europa denderen we lekker door :< 

Edited by ForzaUtreg

13 uur geleden zei Mordurette:

@QuaLyon nog een game met Zilina gehad? Het is echt zonde dat de betere spelers weggegaan zijn door het aangevraagde faillissement. 

Ik speel nog FM '19 en zit hierin momenteel in Nieuw-Zeeland (een soort journeyman waarin ik op ieder continent de CL wil winnen). Misschien dat Žilina weer aan bod komt in FM '21. Voor zover ik weet hebben ze in ieder geval wel een licentie voor de Fortuna Liga van komend seizoen (ik weet alleen niet zeker of ze Europa League mogen spelen), maar ik vind het lastig in te schatten hoe ze gaan presteren met een piepjong team. Dat maakt het ook wel verleidelijk om er in FM automatisch een 'geef de jeugd een kans'-game van te maken.

1 uur geleden zei ForzaUtreg:

e480e9c77435d950c3714b64b3c982f7.png

In de competitie loopt het voor geen meter maar in Europa denderen we lekker door :< 

De EL winnen en dan heb je ook die CL-ticket :<

19 minuten geleden zei FMNOOB:

De EL winnen en dan heb je ook die CL-ticket :<

Inderdaad, gaat lastig worden, finale tegen Arsenal die waarschijnlijk ook kampioen gaan worden

23 minuten geleden zei QuaLyon:

Ik speel nog FM '19 en zit hierin momenteel in Nieuw-Zeeland (een soort journeyman waarin ik op ieder continent de CL wil winnen). Misschien dat Žilina weer aan bod komt in FM '21. Voor zover ik weet hebben ze in ieder geval wel een licentie voor de Fortuna Liga van komend seizoen (ik weet alleen niet zeker of ze Europa League mogen spelen), maar ik vind het lastig in te schatten hoe ze gaan presteren met een piepjong team. Dat maakt het ook wel verleidelijk om er in FM automatisch een 'geef de jeugd een kans'-game van te maken.

Mooi dat ze in ieder geval een licentie gekregen hebben, maar met zo'n jong elftal zullen ze niet veel bereiken ben ik bang. 

Mijn eerste (halve) seizoen zit er al weer op in Wit-Rusland. Resultaat is een 5e plek (begonnen toen de club 9e stond, prognose was 6e). Het niveau zit heel dicht op elkaar in de competitie, dus ik hoop stiekem volgend jaar op het kampioenschap. Dat zou met wat gerichte aankopen en huurlingen wel moeten lukken. Ook een moederclub gevonden in BATE Borisov en mijn eerste trainersdiploma behaalt. Ik heb nog niet mogen beginnen aan de tweede trainerscursus omdat ik volgens de club nodig was op de training, terwijl de hele selectie op vakantie is. :cab: Heb nog een contract voor een jaar, maar wil eigenlijk niet langer dan 2 á 3 jaar blijven. Ik wil wel graag een prijs pakken in Wit-Rusland voordat ik er überhaupt aan denk om naar een ander land te gaan, dus voorlopig blijft de bestemming Wit-Rusland. :)

37 minuten geleden zei Mordurette:

Very nice man :classic_cool: volgend seizoen ook gewoon Champions League voetbal.

7e geworden met 25 punten minder dan vorig jaar en CL :mrgy: