Jump to content
Vilhena

FM-Café

Recommended Posts

Op 15-7-2020 om 15:22 zei Copywriter:

Op DF11 is tegenwoordig ook een regen pack.  Erg goed gemaakt alleen heb je af een toe, let op even netjes zeggen, iemand met een verkeerde huidskleur. Ik speel in Oostenrijk en heel veel regens komen dan uit een land waar de zon veel schijnt. 

Thanks deze is cool, enige probleem is idd het probleem wat jij ook aanhaalt haha. 

Gisteren een nieuwe game met Groningen gestart. De competitie is in elk geval goed begonnen, met een beetje hulp van het makkelijke schema. Ben benieuwd wat we tegen de betere ploegen kunnen. En ondertussen verder aftellen naar de komst van Robben! Hopelijk dalen zijn statistieken niet teveel met een jaar zonder contract/wedstrijden.

1082173876_Schermafbeelding2020-07-17om12_08_59.png.10e75bd816fc1efd624e1a46ba3e2d9a.png

Wedstrijden:

Spoiler

1906674031_Schermafbeelding2020-07-17om12_09_14.thumb.png.847427849e090e1d51aafc9a39786f0e.png

Ik merk dat ik het lastig vind om een wedstrijd en tactiek te ‘beoordelen.’ Kijken jullie enkel naar de statistieken of zijn er nog andere dingen waar jullie op letten? :-)

1880270153_EnglishPremierDivision_Profile-2.png.04498a82a322073d91ffa19de8d5e2e4.png

Uit verveling, maar mijn eigen 'LLM' game begonnen. Eerste seizoen goed begonnen met de eerste degradatie. Wel Europa League, omdat ik de FA Cup gewonnen heb. Zelfs CL was mogelijk, maar ik verloor in de finale van Liverpool.

Doel is om zo laag te komen met City dat ik geen manager meer van de ploeg kan zijn (Degraderen uit de National League south/north).  Eens zien of ik het kan volhouden om met deze save door te gaan ;c.

Wat doe je als je ontslagen wordt dan. Lijkt me dat ze dit niet leuk vinden daar :D 

Gepost (edited)
4 minuten geleden zei Fantasy:

Wat doe je als je ontslagen wordt dan. Lijkt me dat ze dit niet leuk vinden daar :D 

Met pensioen en gewoon weer met hetzelfde profiel beginnen bij City. Valt mij op dat ik dit seizoen maar 1 keer ben ontslagen. Bij degradatie had ik mijn tweede verwacht, maar het winnen van de FA Cup (+ Europese ticket) was blijkbaar voldoende om het te compenseren ;c

Nu dus een niveau lager en bekijken hoe kritisch het bestuur en de financiën dan is  ;c.

Edited by FMNOOB

Dan zie je deze in de nieuwe jeugdlichting van Liverpool. Net aangekomen en die marktwaarde :cab:

129520225_Schermafbeelding2020-07-17om10_14_11.thumb.png.e1165374ed75a4a9d5ba7d38d0bad56c.png

Dat vind ik ergens wel jammer aan de jeugdinstroom. Als een speler zo'n waarde heeft meteen dan weet je dat hij een groot talent is, zonder dat je hoeft te scouten.

14 uur geleden zei FMNOOB:

Met pensioen en gewoon weer met hetzelfde profiel beginnen bij City. Valt mij op dat ik dit seizoen maar 1 keer ben ontslagen. Bij degradatie had ik mijn tweede verwacht, maar het winnen van de FA Cup (+ Europese ticket) was blijkbaar voldoende om het te compenseren ;c

Nu dus een niveau lager en bekijken hoe kritisch het bestuur en de financiën dan is  ;c.

Haha die challenge heb ik in FM17 ook gedaan met City, heerlijk man :D

Met een 2-3-5 tactiek spelen en vervolgens met afstand zowel de meeste goals als meeste tegengoals hebben. Uitslagen als 12-9 ed waren eerder regel dan uitzondering. Met als hoogtepunt toptransfer Ciro Immobile die er een stuk of 60 inschoot per seizoen :mrgy:

14 uur geleden zei FMNOOB:

5 minuten geleden zei Christian.:

Met een 2-3-5 tactiek spelen en vervolgens met afstand zowel de meeste goals als meeste tegengoals hebben. Uitslagen als 12-9 ed waren eerder regel dan uitzondering. Met als hoogtepunt toptransfer Ciro Immobile die er een stuk of 60 inschoot per seizoen :mrgy:

Hier kan je inspiratie vandaan halen :mrgy:

48 minuten geleden zei sennid:

Hier kan je inspiratie vandaan halen :mrgy:

Die ben ik al eens eerder tegengekomen, maar dat blijft echt een topper :-D

53 minuten geleden zei Christian.:

Waarschijnlijk zal ik in het volgende seizoen ook zoiets doen. Heb dit in het verleden ook weleens gedaan. Of je ploeg zeer goed laten beginnen (Bijvoorbeeld 5-0) en dan het tactisch zo neerzetten dat je alsnog 5-6 verliest :-D

Dit seizoen gebruikte ik een supertactiek om te zien of er een verschil was tussen slecht spelen in de nationale competitie en goed spelen in alle andere, maar ik gebruikte dan slechte spelers  in de competitie en in de andere competities gewoon de beste 11.  Heb zelfs een 40 jarige spits die er een paar heeft ingeschoten in de PL ;c

Daarnaast koop ik gewoon erg veel slechte spelers van Go Ahead Eagles. op dit moment hebben ze nog geen spannende transfers gedaan ondanks een donatie van 40 miljoen.  Eens zien of dat gaat veranderen :-D

Gepost (edited)

Ik ben een nieuwe save gestart werkloos en tegen de winterstop aangenomen bij Beerschot, helaas geen periode titel gepakt in seizoen 1, ik zit nu in seizoen 2 en de 1ste periode titel is al binnen, strijden nu volop voor ook de 2de periode titel te pakken maar mijn bedoeling is om in deze save een beetje te club hoppen. Zodra ik een stap omhoog kan zetten en ik een leuke aanbieding krijg ga ik deze pakken. :classic_smile:

Edited by glennix

Gepost (edited)
Op 17-7-2020 om 15:55 zei SantiagoMunez:

Ik merk dat ik het lastig vind om een wedstrijd en tactiek te ‘beoordelen.’ Kijken jullie enkel naar de statistieken of zijn er nog andere dingen waar jullie op letten? :-)

Ik heb zelf een kleine fetish voor een mooie passmap. Ook de werkelijke posities vind ik interessant. Vaak heb ik een bepaald beeld in mijn hoofd maar komen de spelersrollen er in het begin niet mee overeen. 

Nu ben ik bijvoorbeeld aan het kloten met een tactiek voor Preston, waarbij ik twee aanvallers wil hebben en een nummer 10 die gevaarlijk is. Daarnaast moeten de VVL en VVR ver opschuiven op de flanken, terwijl dan in balbezit de VM zich een beetje tussen de centrale verdedigers bevindt.

Als ik dan naderhand de werkelijke posities met bal zie, zie ik dat de aanvallende middenvelder en flankspelers niet zo diep staan als dat ik hoopte, plus dat de nummer 6 (die hier nummer 9 heeft) wat verder terug zou moeten. Dan ga ik de spelersrollen aanpassen en zorgen dat ze wat meer op de positie staan zoals ik het voor ogen heb.

Spoiler

2142265965_Prestontactiek.thumb.png.1931d681d5f4e2c85478dde366bad8b3.png

bij mijn passmap zie ik dat weer de spelmaker voor de defensie wel erg diep staat. Ik wil graag dat de keeper hem aanspeelt, maar als hij de hele tijd over de middellijn staat kan dit veel balverlies opleveren. Ook zie ik dat er amper samenspel is tussen de spitsen en de aanvallende middenvelder. Dit kan je dan ook weer op bepaalde manieren aanpakken.

Spoiler

1374508800_Passmap.png.a21c07dc32dd70e320b3891e75a65d5c.png

Oh en het aantal schoten zou nooit leidend moeten zijn, grote kansen en halve kansen zijn meer betrouwbare stats over hoe je tactiek werkt.

Edited by Nummerke10

Op 18-7-2020 om 10:04 zei Nummerke10:

Dat vind ik ergens wel jammer aan de jeugdinstroom. Als een speler zo'n waarde heeft meteen dan weet je dat hij een groot talent is, zonder dat je hoeft te scouten.

Engelse talenten hebben altijd een hoge waarde, ook al hebben ze <150 PA

6 minuten geleden zei Sanel:

Engelse talenten hebben altijd een hoge waarde, ook al hebben ze <150 PA

Ze zitten niet vaak boven de miljoen, laat staan 3 of 4 miljoen. Maar bedoel dat als er bij een willekeurige club 8 jeugspelers in de intake zitten, degene met de hoogste waarde van die 8 ook bijna altijd de betere speler is. Dan is dat bij Liverpool qua bedrag hoger dan bij NEC maar het blijft zo dat de duurste vaak beter zijn. Daardoor kan je zonder kwaliteiten te zien al meteen een schifting maken in kwaliteit. Maakt het scouten gemakkelijker maar vind het wel jammer.

Gepost (edited)
21 uur geleden zei glennix:

Ik ben een nieuwe save gestart werkloos en tegen de winterstop aangenomen bij Beerschot, helaas geen periode titel gepakt in seizoen 1, ik zit nu in seizoen 2 en de 1ste periode titel is al binnen, strijden nu volop voor ook de 2de periode titel te pakken maar mijn bedoeling is om in deze save een beetje te club hoppen. Zodra ik een stap omhoog kan zetten en ik een leuke aanbieding krijg ga ik deze pakken. :classic_smile:

Het eerst stapje omhoog is gezet, aangenomen bij Zulte-Waregem die tegen degradatie aan het strijden waren in 1A.

We zijn al zeer goed gestart, net geen play-off 1 gehaald, alleen verloren tegen Genk en Anderlecht. dan maar vlammen in play-off 2 die we gestart zijn met een 0-9 overwinning tegen Mechelen. :classic_smile:

738db2a9b0024ae281fc7df19c5f364b.png

EDIT:

De rest van play-off 2 redelijk gepresteerd maar weggegeven in de laatste 2 matchen.

87ea2a695d52b8012b0c0af05d4dd6ac.png

ba9d346f785eaae58c1de2ea886449cc.png

Edited by glennix

Ik had als een idee om samen met iemand die hier ook interesse in heeft een soort van challenge aan te gaan. We gaan dan beide met hetzelfde team spelen. We vergelijken onze resultaten kijken wie het het beste doet. Verdere regels eraan toevoegen kan altijd in overleg nog natuurlijk. Heeft er iemand interesse hierin?

7 uur geleden zei chrisje1993:

Ik had als een idee om samen met iemand die hier ook interesse in heeft een soort van challenge aan te gaan. We gaan dan beide met hetzelfde team spelen. We vergelijken onze resultaten kijken wie het het beste doet. Verdere regels eraan toevoegen kan altijd in overleg nog natuurlijk. Heeft er iemand interesse hierin?

Ja hoor! Stuur maar een PM om te overleggen! Eerder was hier altijd een topic voor, was ook tof! 

9 uur geleden zei chrisje1993:

1-1 Challenges, tof!

https://manutd.nl/forum/428-1-1-challenges/

Hier ben ik ook wel voor om zo nu en dan te gaan doen, leuk idee.

Over twee weken eindelijk een keer naar de stad waar ik een mooie connectie mee heb door FM: Zaragoza. Dit natuurlijk als alles goed gaat mbt corona. Kans is heel groot dat ik even een tenuetje gaat scoren daar bij La Romareda. Erg veel zin in