Jump to content
Vilhena

FM-Café

Recommended Posts

35 minuten geleden zei SantiagoMunez:

Met HSV sta ik - in het eerste seizoen - op het punt te promoveren. Betekent dit automatisch dat de beoordeling van de kwaliteit en het potentieel van de spelers omlaag gaat? De beoordeling is nu immers op Bundesliga 2 niveau.

Nee, niet echt. Ik heb ook met HSV gespeeld en toen ik al in de Bundesliga zat kreeg ik nog steeds drie/drie-en-halve sterrenreports met de boodschap "goede 2. Bundesliga-speler" ;e Ik vocht wel tegen degradatie maar toch.. 

26 minuten geleden zei D.J.:

Nee, niet echt. Ik heb ook met HSV gespeeld en toen ik al in de Bundesliga zat kreeg ik nog steeds drie/drie-en-halve sterrenreports met de boodschap "goede 2. Bundesliga-speler" ;e Ik vocht wel tegen degradatie maar toch.. 

Bedankt! Na een foutloze eerste seizoenshelft stort het nu redelijk in, maar de voorsprong op nummer drie is voldoende voor promotie. Ik verwacht ook een enorm zwaar seizoen volgend jaar. Nog tips?

Zojuist zei SantiagoMunez:

Bedankt! Na een foutloze eerste seizoenshelft stort het nu redelijk in, maar de voorsprong op nummer drie is voldoende voor promotie. Ik verwacht ook een enorm zwaar seizoen volgend jaar. Nog tips?

Graag gedaan.  

Tips, tja... Rick van Drongelen zijn release clause uit z'n contract slopen. was ik vergeten, ik raakte hem vrij gauw kwijt, en ja, goede spelers huren probeerde ik, vooral aanvallers. maar ze deden het niet zo best (o.a. Pellegri van Monaco). Succes ;)

23 minuten geleden zei D.J.:

Graag gedaan.  

Tips, tja... Rick van Drongelen zijn release clause uit z'n contract slopen. was ik vergeten, ik raakte hem vrij gauw kwijt, en ja, goede spelers huren probeerde ik, vooral aanvallers. maar ze deden het niet zo best (o.a. Pellegri van Monaco). Succes ;)

Haha, ik heb Pellegri ook gescout maar uiteindelijk niet gehuurd (want heb Daramy gehaald). Van Drongelen wilde graag verlengen en uiteraard heb ik die clausule er uit! 

Gepost (edited)

Even wat 'leuke' dingen gezien op de community pagina van Steam. Zal voor sommige al wel bekend zijn. :-D

Eigen doelpunt

https://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=1968769559

Eigen doelpunt

https://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=1944226614

WTF

https://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=1917863693

Gelukkig kijk ik nooit de wedstrijdbeelden terug :-D

Edited by FMNOOB

Was een save begonnen met als speelbare landen Duitsland, Engeland en Zweden. Ik begon in Zweden, met als doel in Duitsland of Engeland een club van degradatie te redden en dan te gaan bouwen. Het werd Paderborn. Ik won in speelronde 33 bij Leipzig en kwam daardoor gelijk met Bremen en we speelden de laatste pot onderling om degradatie. Bij winst was ik 16e (play-off tegen HSV), bij gelijk of verlies degradeerde ik met Paderborn. 1-0 voor bij rust, 1-2 verloren... 2e keer dat me dat gebeurt in FM20 geloof ik.

Meteen alle dikke contracten en/of alle spelers van 30 of ouder eruit gegooid en jonge spelers gehaald, veelal transfervrij. Wilde eigenlijk weg, maar kwam nog nergens aan de bak. Nu met 18 uit 7 keurig koploper en heb dik 50 miljoen op de bank, nog 5 miljoen aan transfergeld en 2 miljoen op jaarbasis over aan loon. Beste aankoop? Dirk Proper, die kon ik voor 250K ophalen in Nijmegen.

Naamloos.thumb.png.b5ba2c07de36e590b7ea38b2fecd2e70.png

4f157c0f915e8ff41ef3161bf6e93e58.png

Met nog drie wedstrijden voor de boeg is de Liga NOS binnen :< Verschrikkelijk goed seizoen, heerlijk tegen de verwachtingen in gewoon alles en iedereen kapot gespeeld. Zelf had ik een plek in de middenmoot voor ogen...

Spoiler

7da5843da914ce1bdcea48d3db4e31b1.png

Als kers op de taart volgt nog de bekerfinale tegen Benfica na de competitie.

1 uur geleden zei FMNOOB:

Even wat 'leuke' dingen gezien op de community pagina van Steam. Zal voor sommige al wel bekend zijn. :-D

Eigen doelpunt

https://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=1968769559

Eigen doelpunt

https://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=1944226614

WTF

https://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=1917863693

Gelukkig kijk ik nooit de wedstrijdbeelden terug :-D

Zo’n tweede heb ik wel ongeveer zo gehad. Keeper wilde uitschieten, schiet tegen m’n spits op (hoog druk zetten enzo); doelpunt. M’n spits was volgens mij de enige op de helft van de tegenstander, totaal niet logisch dat hij daar stond.

11 uur geleden zei glennix:

Werkloos begonnen en in november 2019 aangenomen bij Pescara, ze stonden 20ste in de Serie B bij aankomst en we zijn nog 4de geëindigd. Play-offs helaas verloren dus geen promotie in seizoen 1.

Dit is seizoen 2 dus nu opmaken voor de Serie A. :)

e26aa396aa334cb15fc7240d1cb4e853.png

Zo kl**e, midden in seizoen 3 word het bestuur overgenomen en ze wouden hun eigen manager aanstellen en ja hoor, 1 wedstrijd gespeeld met het nieuwe bestuur en ontslagen... Pff, zo jammer....

3 uur geleden zei glennix:

Zo kl**e, midden in seizoen 3 word het bestuur overgenomen en ze wouden hun eigen manager aanstellen en ja hoor, 1 wedstrijd gespeeld met het nieuwe bestuur en ontslagen... Pff, zo jammer....

Zo hé dat is even dik zuur.

11 uur geleden zei StanleyW:

Zo’n tweede heb ik wel ongeveer zo gehad. Keeper wilde uitschieten, schiet tegen m’n spits op (hoog druk zetten enzo); doelpunt. M’n spits was volgens mij de enige op de helft van de tegenstander, totaal niet logisch dat hij daar stond.

Ja zo heb ik een aantal seizoenen geleden ook al 2x gescoord, bizar eigenlijk..

Ik heb hier ondertussen een transferbudget van over de 200 miljoen met Volendam. Dus maar even langs Zuid-Amerika en de middenmoters uit Spanje, Frankrijk en Italië om talenten op te pikken

Ik ben werkloos gestart als Raúl Gonzalez Blanco en ben na 9 speeldagen aangesteld als de opvolger van Patrick Vieira bij OGC Nice. Ze staan voorlopig 19e met slechts 2ptn. Benieuwd of we de motor op gang kunnen krijgen en ze richting linkerkolom kunnen loodsen.. 

Iemand idee waar ik de laagste competitie in spanje kan vinden? Om een club te vinden en promoveren als een gek :P 

48 minuten geleden zei spaansetukker:

Iemand idee waar ik de laagste competitie in spanje kan vinden? Om een club te vinden en promoveren als een gek :P 

zou gewoon even zoeken in de steam workshop of google. Zijn genoeg databases denk ik.

2 minuten geleden zei Jespresso:

zou gewoon even zoeken in de steam workshop of google. Zijn genoeg databases denk ik.

die workshop zijn verder wel goed? Doe dat namelijk bijna nooit. 

Thanks anyway zou vanmiddag is ff kijken,

Op 5-6-2020 om 21:25 zei GAE EAGLES:

Wanneer dit soort clubs een speler uit je jong team willen huren weet je wel dat het zijn toekomst goed zit. Daar komt hij als selectie speler binnen, terwijl hij bij mij niet aan spelen toekomt.

b100bb8eb44482223df55247722e83fd.png

1e9e07e52042a163959c0f246e777c8a.png

Het is overigens PSG geworden.

@jordydepaling zelf scouten, dat werkt bij mij het beste. Ik struin zelf de landen en clubs af en filter daar de beste uit. Dat heeft mij op elk niveau geholpen waarop ik speel.

Gaat al de goede kant op haha, geovani rechtstreeks van de amateurvelden gehaald, had nog geen club.

De andere 2 heb ik opgepikt in frankrijk.

regen 1.png

regen 2.png

regen 3.png

15 minuten geleden zei jordydepaling:

Gaat al de goede kant op haha, geovani rechtstreeks van de amateurvelden gehaald, had nog geen club.

De andere 2 heb ik opgepikt in frankrijk.

regen 1.png

regen 2.png

regen 3.png

Die Geovani lijkt me geen Regen of wel?

Weet eigenlijk ook niet wat het is, heeft geen geschiedenis is of iets.

Wel natuurlijk een lekkere aanwinst in een zeer jong verdedigend duo.

Gepost (edited)

Krijg maar geen huuraanbiedingen voor spelers die ik op de verhuurlijst heb staan en heel veel huuraanbiedingen op spelers die niet op de verhuurlijst staan (!?!?)

image.thumb.png.46e44068970ecb2ea172b93469886605.png

Wil deze middenvelder verhuren, zit in het tweede en is centrale middenvelder #5 in de rangorde. Wil hem niet verkopen, want is zeker op termijn bruikbaar voor het eerste. Heb 'em nu anderhalf jaar op de huurlijst staan, nog nul biedingen gehad. Zelfde verhaal voor mijn aanvallende middenvelder #3 en nog een centrale middenvelder. 

Edited by Sophomore

3 minuten geleden zei Rossini':

Koekoek. Grootste uitgaande transfer ooit hier.

image.thumb.png.a69be6b43f6433f8e25996c8fa9df6c0.png

Lekker bedragje wel, ook voor hem zelf ff 15 mil neerstrijken zonder iets te doen :) 

14 minuten geleden zei Sophomore:

Krijg maar geen huuraanbiedingen voor spelers die ik op de verhuurlijst heb staan en heel veel huuraanbiedingen op spelers die niet op de verhuurlijst staan (!?!?)

image.thumb.png.46e44068970ecb2ea172b93469886605.png

Wil deze middenvelder verhuren, zit in het tweede en is centrale middenvelder #5 in de rangorde. Wil hem niet verkopen, want is zeker op termijn bruikbaar voor het eerste. Heb 'em nu anderhalf jaar op de huurlijst staan, nog nul biedingen gehad. Zelfde verhaal voor mijn aanvallende middenvelder #3 en nog een centrale middenvelder. 

Wat is zijn selectie status? Soms houden ze zelf een (huur)transfer tegen, omdat ze bijv. eerst een verbeterd contract willen. 

Gepost (edited)
39 minuten geleden zei Sacioli:

Wat is zijn selectie status? Soms houden ze zelf een (huur)transfer tegen, omdat ze bijv. eerst een verbeterd contract willen. 

"Doorbrekend talent", "Tweede garnituur", "Supersub" en "Regelmatige starter".  

Als ik ze voor verhuur aan heb geboden na het recent ondertekenen van een nieuw contract, dan krijg ik juist de melding dat er geen interesse is omdat de speler een nieuw contract heeft getekend. Dus dat lijkt mij toch zeker niet de reden. 

Maar zal je suggestie nog eens testen. 

Edited by Sophomore

Lastige fase in mijn game. Zit nu in het seizoen '27-'28 en heb het gevoel dat ik alle goeie regens inmiddels wel gezien heb. De meesten zitten bij United, City, Chelsea of Liverpool en zijn veel te duur om te halen. De anderen zijn niet goed genoeg. Dus mijn team versterken lukt nauwelijks. Heb nu 2x de CL op rij gewonnen, maar in de competitie nog geen kampioen kunnen worden. 

Misschien een idee om een nieuwe competitie toe te voegen om nieuwe spelers te hebben? Maar welke competitie dan? Heb sowieso al alle hoogste afdelingen van de topcompetities in m'n game zitten. 

1 minuut geleden zei Michiel RAFC:

Lastige fase in mijn game. Zit nu in het seizoen '27-'28 en heb het gevoel dat ik alle goeie regens inmiddels wel gezien heb. De meesten zitten bij United, City, Chelsea of Liverpool en zijn veel te duur om te halen. De anderen zijn niet goed genoeg. Dus mijn team versterken lukt nauwelijks. Heb nu 2x de CL op rij gewonnen, maar in de competitie nog geen kampioen kunnen worden. 

Misschien een idee om een nieuwe competitie toe te voegen om nieuwe spelers te hebben? Maar welke competitie dan? Heb sowieso al alle hoogste afdelingen van de topcompetities in m'n game zitten. 

Ik heb op aanrader van @Sanel bij mijn nieuwe Freiburg-game Kroatië en Servië geselecteerd. Hele shortlist staat er vol mee. :<