Jump to content
Vilhena

FM-Café

Recommended Posts

5 uur geleden zei neva:

Ik gok op een eigen goal er bij: 2-0.

11 uur geleden zei Tim':

1-0? :P

Het was dus 1-0 ja, typisch FM weer hahah. 

4 minuten geleden zei delichris:

Dit lijkt wel de nieuwe Crouch.

nieuwecrouch.png

Behalve dan de 'Probeert altijd de voetballende oplossing te zoeken'.

Gepost (edited)

hmfl7j30cp.png

so4rcrhvko51j.png

Dit seizoen net bij 3 spelers waar ik 50% op had bij Watford zien degraderen en toch wel een miljoen of 40 misgelopen daardoor, en nu dit. :cab:
Het is wel een wereldtopper maar zeker niet de beste. Wel de beste deal 50% deal die ik ooit gedaan heb. ;c

Edited by Gerrard41

Coaches van de tegenstanders zijn nu zo bang dat ze de dag voordat ze tegen ons moeten gewoon stoppen. Wat blijft het WK voor clubteams toch een gedrocht.

Bizarri.thumb.png.71035ccb658db70ac08476c01e04e33a.png

1902306220_Schermafbeelding2020-06-06om16_40_04.png.cbc4163d95217f8c7c0af6f06f17d136.png

Okee, het is maar een oefenwedstrijd. Maar als 19-jarige middenvelder voor het eerst meedoen en zes keer scoren is toch wel lekker. 

Voor hoeveel heb je Moriba kunnen kopen?

ZIt daar al enkele seizoenen achter, maar onder de 150 krijg ik hem niet ;c  1 vd beste MC's van het spel imo.

Gepost (edited)
46 minuten geleden zei Michiel RAFC:

ZIt daar al enkele seizoenen achter, maar onder de 150 krijg ik hem niet ;c  1 vd beste MC's van het spel imo.

Hèb hem met ajax voor 15 miljoen kunnen kopen.

Soms weigeren ze 20 miljoen maar als je dan de speler wilt huren met eventuele overname voor 20 miljoen, doen ze het soms wel.

Exhr super goed geworden.

Edited by putdus

57 minuten geleden zei Michiel RAFC:

Ik ook voor 15 miljoen, net als @putdus 

Zat even bij de grootste transfers te kijken tot nu toe, zie ik dat bovenste bedrag staan. Ik heb zoiets nog nooit gezien in FM, zoveel geld voor een transfer.

bb8f11918e2f9f58a310011c14fe69dc.png

Even een uitstap maken van het beste team ter wereld (Sparta 2034-35) naar het slechtste team van Schotland op het 4e niveau. Kijken of ik de motivatie kan vinden om dit tot een groot succes te maken. Niet degraderen is het doel van de club, ik aas natuurlijk op meer.

45444b2b891f9cd9f96508927dc57845.png

154149350599c633226d706509f669a7.png

b6964f85fb878f6714a9c78831ceea2d.png

0iv94sat841j.png

?? Hebben voor 1,5 miljard verkocht in 9 jaar.. Dit jaar 49 uitgegeven en 117 ontvangen. En dan toch de regels overtreden. Ook knap. Als transfers niet mee gerekend worden bij verlies lijden word ik zelf ook wel uitgesloten straks... Of vergeet ik iets?

Weet iemand hoe het precies zit of is dit een fout in het spel? 

Waarschijnlijk toch ergens verlies geleden op de balans waardoor ze de FFP regels zijn overtreden, misschien nieuw of uitbreiding van het stadion.

2bcbdefa4dcffab82da0ba8af47d9baa.png

150 mil en ik denk dr over na.

2ca6382d9f27962cdf5793ec2854fd27.png

T is dat ik hem win.... Zo veel kansen nodig om te scoren. Iemand enig idee hoe dat kan? Ook nog 3 keer op de paal geschoten. Dit gebeurt zo vaak dat het geen pech meer is natuurlijk. 

adf167b85a5977ffd29709ba8a020e5a.png

3f116a597ec5d50db6c5a1ae204d5e10.png

Voorheen probeerde ik het met geduld opbrengen en gedisciplineerd spelen. Maar daarmee creëren we weer te weinig. Of het is veel schoten, weinig grote kansen en dus weinig goals ten opzichte van het aantal schoten of te weinig schoten. Hoe werkt aanvallen in hemelsnaam in deze FM?

Is gewoon deze FM joh. Ik bak er ook niks van, mocht dat je troosten. (en voorgaande FM's wel als ik uiteindelijk een goed team neerzette)

Gepost (edited)
15 minuten geleden zei Thomassje123:

Hoe werkt aanvallen in hemelsnaam in deze FM?

Waarschijnlijk controleer je te veel, het vorm van je team is ook 'gestructureerd' en dat bevorderd het aanvallen niet.

Overigens zijn de screens over je tactiek niet relevant, maar meer je lijnen en mentaliteit

Edited by Sanel

10 minuten geleden zei Gerrard41:

Is gewoon deze FM joh. Ik bak er ook niks van, mocht dat je troosten. (en voorgaande FM's wel als ik uiteindelijk een goed team neerzette)

Tja, dat is ook weer te makkelijk om te zeggen, zeker als het structureel gebeurt. Elke FM heeft dingen die heel goed werken in het spel en zo moet er ook iets zijn wat in deze FM goed werkt. Maar wat is de sleutel naar het afwerken van de kansen, daar ben ik al vanaf het begin naar op zoek

@Thomassje123 Geduld opbrengen werkt vaak goed om tot betere kansen te komen. Ik zie in je screen wel dat je 23 schoten hebt en 10 op doel, maar niet hoeveel duidelijke en halve kansen het waren. 

In deze wedstrijd winnen we met 3-0 en heb ik 50 schoten, maar als je die gaat analyseren zie je dat er 6 duidelijke en 7 halve kansen waren. Dat betekent eigenlijk dat 13 van de 50 schoten echt relevant waren. 

Je kan beter 5 schoten in een wedstrijd hebben en dat er 2 grote kansen zijn en 2 halve kansen dan wanneer je 20 schoten hebt en er zitten maar 3 halve kansen bij. Dingen die daarbij kunnen helpen zijn de voorzetten, als je een kleine spits hebt kan je beter scherpe of lage voorzetten geven. Lage voorzetten worden binnengeschoten, iets wat een grotere kans tot slagen heeft dan een kopbal. Door met dit soort dingen te spelen kom je vaak vanzelf tot een formule die meer grote kansen oplevert.

En dan nog kan het soms zijn dat de ballen niet binnenvliegen maar dat is zoals Ruud van Nistelrooy ooit zei het ketchup effect. Soms schud je uren en komt er niks uit en soms floept opeens heel die fles leeg.

voorbeeld.png.408b4beb494c06c4fcaff3062d8278ee.png

6 minuten geleden zei Nummerke10:

@Thomassje123 Geduld opbrengen werkt vaak goed om tot betere kansen te komen. Ik zie in je screen wel dat je 23 schoten hebt en 10 op doel, maar niet hoeveel duidelijke en halve kansen het waren. 

In deze wedstrijd winnen we met 3-0 en heb ik 50 schoten, maar als je die gaat analyseren zie je dat er 6 duidelijke en 7 halve kansen waren. Dat betekent eigenlijk dat 13 van de 50 schoten echt relevant waren. 

Je kan beter 5 schoten in een wedstrijd hebben en dat er 2 grote kansen zijn en 2 halve kansen dan wanneer je 20 schoten hebt en er zitten maar 3 halve kansen bij. Dingen die daarbij kunnen helpen zijn de voorzetten, als je een kleine spits hebt kan je beter scherpe of lage voorzetten geven. Lage voorzetten worden binnengeschoten, iets wat een grotere kans tot slagen heeft dan een kopbal. Door met dit soort dingen te spelen kom je vaak vanzelf tot een formule die meer grote kansen oplevert.

En dan nog kan het soms zijn dat de ballen niet binnenvliegen maar dat is zoals Ruud van Nistelrooy ooit zei het ketchup effect. Soms schud je uren en komt er niks uit en soms floept opeens heel die fles leeg.

voorbeeld.png.408b4beb494c06c4fcaff3062d8278ee.png

Als ik naar de analyse kijk komt de spits heel weinig in scoringspositie. In mijn wedstrijd kwamen er van de 23 schoten er maar 4 van de spits. Misschien moet ik van de spits toch maar een afmaker maken aangezien hij erg weinig in scoringspositie komt. Veel schoten zijn dan zoals jij zegt niet relevant. Zijn ook wel erg weinig hoogtepunten in een wedstrijd.

Nou hoef ik niet elke wedstrijd met 5-0 te winnen maar ik krijg te vaak de deksel op de neus omdat we die 2e maar niet maken. Ook gaat er veel via de backs terwijl ik als instructie heb om via het midden te spelen. Hetgene wat ik wil komt er totaal niet uit\

ef789c69255321517ff24bd8dc4d82e1.png

Dit zouden de looplijnen moeten zijn

1 uur geleden zei Thomassje123:

Als ik naar de analyse kijk komt de spits heel weinig in scoringspositie. In mijn wedstrijd kwamen er van de 23 schoten er maar 4 van de spits. Misschien moet ik van de spits toch maar een afmaker maken aangezien hij erg weinig in scoringspositie komt. Veel schoten zijn dan zoals jij zegt niet relevant. Zijn ook wel erg weinig hoogtepunten in een wedstrijd.

Nou hoef ik niet elke wedstrijd met 5-0 te winnen maar ik krijg te vaak de deksel op de neus omdat we die 2e maar niet maken. Ook gaat er veel via de backs terwijl ik als instructie heb om via het midden te spelen. Hetgene wat ik wil komt er totaal niet uit\

ef789c69255321517ff24bd8dc4d82e1.png

Dit zouden de looplijnen moeten zijn

Een diepe spits komt niet veel in de bal, dus die looplijn dat hij in de bal komt gaat volgens mij niet veel voorkomen. Volgens mij is een 10 vrij statisch je kan eens een aanvallende middenvelder met aanvallen proberen. Backs minder schieten selecteren.

3 minuten geleden zei cairo:

Een diepe spits komt niet veel in de bal, dus die looplijn dat hij in de bal komt gaat volgens mij niet veel voorkomen. Volgens mij is een 10 vrij statisch je kan eens een aanvallende middenvelder met aanvallen proberen. Backs minder schieten selecteren.

Nummer 10 heb ik al een aanvallende middenvelder (aanvallen) gemaakt idd, Kwam erg weinig in scoringspositie zag ik bij de analyses in de voorgaande wedstrijden. Nu alleen nog de rol van de spits. Hij moet wat vaker gevonden worden

1 uur geleden zei Thomassje123:

Nummer 10 heb ik al een aanvallende middenvelder (aanvallen) gemaakt idd, Kwam erg weinig in scoringspositie zag ik bij de analyses in de voorgaande wedstrijden. Nu alleen nog de rol van de spits. Hij moet wat vaker gevonden worden

Weet niet wat de kwaliteiten van je spits zijn? Is hij goed in koppen en lang? Je kan eventueel je voorzetten daar op aanpassen. Als hij minder goed in koppen is, dan strak over de grond.