Jump to content
Vilhena

FM-Café

Recommended Posts

31 minuten geleden zei 007mark:

@Christian. Na je bekerwinst met Toulouse overgestapt naar Lyon? En ben je al eens benaderd door de Franse voetbalbond om bondscoach te worden? 

Yes, ben na de bekerwinst nog twee seizoenen gebleven maar heb daarna mijn aflopende contract niet verlengd. Nu is de uitdaging dus om de afgezakte topclub Olympique Lyon (afgelopen jaar zelfs 15de) weer naar de top te helpen. De Franse voetbalbond is 3 keer langsgeweest, zelfs al in de tijd dat ik nog bij Annecy zat. Maar voorlopig wil ik die stap nog even niet maken. 

Ik speel altijd 4-4-2, maar nu maar even strikerless geloof ik, manmanman. Drie goede spitsen voor twee posities is ideaal, maar niet als ze alle drie er twee tot drie weken uitliggen. Het is maar CL Poulefase, uit bij Hertha, ben al door, dat scheelt

Naamloos.png.8068b22c567507aa5d5b9564c2c8da09.png

Zou me pas echt zorgen gaan maken als mijn (eventueel toekomstige) kind er als een FM-regen uit gaat zien.

Gepost (edited)

Begin juli bericht omtrent een mogelijke overname binnengekregen. In normale omstandigheden had het tijdelijk transferverbod een drama geweest, nu de transfermarkt net open is en volop versterkingen zouden moeten gehaald worden om te overleven in de Liga II Ledman. Gelukkig doen wij niet aan transfers... ;c 

Spoiler

f30e2899710dfdea00dee97842fb967e.png

Wel tevreden als de deal erdoor komt, huidige voorzitter is echt bedroevend. Hebben altijd rond de 500K op de bank gehad, nu zelfs 950K, maar hij weigert steevast een verbetering van onze jeugdfaciliteiten 'door de financiële situatie'.  Als die nieuwe eigenaar ook meteen even onze banklening van 230K voor een nieuw veld (want ja, wie wilt dit nu niet) betaald is hij al helemaal mijn held.

EDIT: nvm, deal is afgesprongen...

Edited by Bingbangboem

Gepost (edited)

image.thumb.png.64990582308da9624ff59647633d94ec.png

Selectie met Genk na mijn eerste (halve) voorbereiding. Ayhan Canli, Emerson en Jordao Santos heb ik zelf aangekocht. Marquez heb ik gehuurd, was een regen uit mijn jeugdlichting bij West Ham

Edited by van der Water

Weer de CL net niet gehaald. Opnieuw na een frustrerende wedstrijd. Hier hadden we meer verdiend.

2063926449_Schermafbeelding2020-05-26om19_01_15.thumb.png.dc519afb1eea9be9c0d8a86d774b323a.png

Wat enorm irritant is dat. Gezien de slechte financieel situatie (nu beter) maar een zeer beperkt percentage van transferopbrengsten die ik mag besteden (vroeger afgesproken). Accepteert het bestuur dus gewoon een hoog bod.. Gelukkig kan ik hem nog afblazen hoop ik.. 

Zat eraan te komen, maar toch kut als je beste speler wordt weggekaapt. Ooit gratis uit de USA overgekomen (met zo'n 25 mega flops) terwijl ik helemaal geen stats van hem kon zien, geen slechte gok geweest uiteindelijk.

image.thumb.png.9dc9fa4eea21307dfbb6e9031916c02e.png

image.thumb.png.3344d20599559db121ed4f213d24b44d.png

Een zo'n klapper maakt dan al die andere mindere aangetrokken spelers in één keer goed :< Wel zonde natuurlijk dat 'ie vertrekt, maar met dat geld moet je wel een vervanger kunnen halen lijkt me.

3 minuten geleden zei Jespresso:

Zat eraan te komen, maar toch kut als je beste speler wordt weggekaapt. Ooit gratis uit de USA overgekomen (met zo'n 25 mega flops) terwijl ik helemaal geen stats van hem kon zien, geen slechte gok geweest uiteindelijk.

image.thumb.png.9dc9fa4eea21307dfbb6e9031916c02e.png

image.thumb.png.3344d20599559db121ed4f213d24b44d.png

Hoelang deed jij erover om met Essen in de Bundesliga te spelen? Ging het een beetje soepel?

14 uur geleden zei van der Water:

image.thumb.png.64990582308da9624ff59647633d94ec.png

Selectie met Genk na mijn eerste (halve) voorbereiding. Ayhan Canli, Emerson en Jordao Santos heb ik zelf aangekocht. Marquez heb ik gehuurd, was een regen uit mijn jeugdlichting bij West Ham

Veel Genk is er wel niet meer he ;c Enkel Heynen en Zhegrova

Zojuist zei Thierryvane:

Hoelang deed jij erover om met Essen in de Bundesliga te spelen? Ging het een beetje soepel?

2 jaar in de Regionalliga, eerste jaar was super wisselvallig, tweede jaar werden we overtuigend 1e. In de 3. en 2. Liga direct gepromoveerd. 3. Liga vond ik echt simpel, 2. Liga erg veel geluk gehad het hele jaar, maar dat dwing je af zeggen ze he:D 

Lekker man. Regionalliga was hier dus bizar makkelijk, nog nooit zo easy kampioen geworden met maar één verliespartij. Heb nu, denk ik, een aardig team bij elkaar weten te sprokkelen en als ik de tegenstanders zie... Burghausen, Sonnenhof, Waldhof Mannheim, Viktoria Kön, Ulm, KFC Uerdingen, dat is allemaal niet best. :S

Je B-team, nemen die zelf ook trainers aan? Elke trainer die ik wil aanstellen vraagt een absurd hoog salaris voor zo'n 'amateuristisch' team. Heb nu dus alleen een manager, de rest is gevlogen. 

1 uur geleden zei Glenn08:

Veel Genk is er wel niet meer he ;c Enkel Heynen en Zhegrova

Nee klopt, maar was al toen ik er kwam... gelukkig hebben ze wel wat regens uit eigen jeugd doorgeschoven. Heynen ondertussen al ruim 400 competitiewedstrijden voor de club gespeeld. 

2 uur geleden zei ElPrincipito:

Je B-team, nemen die zelf ook trainers aan? Elke trainer die ik wil aanstellen vraagt een absurd hoog salaris voor zo'n 'amateuristisch' team. Heb nu dus alleen een manager, de rest is gevlogen. 

Heb je z'n B-team die een als een aparte club werkt?  In zulke gevallen gebeurd het volgens mij vaak dat de AI geen staf toevoegt aan het team. 

Heb nu al een aantal keer zelf een satellietclub mogen voorstellen, maar telkens krijg ik bericht dat het bestuur er niet uit geraakt is. 

Aan wat kan dit liggen? Zijn er bepaalde zaken waar je rekening mee moet houden bij het kiezen van een satellietclub?

7 minuten geleden zei FMNOOB:

Heb je z'n B-team die een als een aparte club werkt?  In zulke gevallen gebeurd het volgens mij vaak dat de AI geen staf toevoegt aan het team. 

Ja klopt, aparte club. Ik kan wel voorstellen doen, maar niemand gaat/wil. Zelf regelen ze het dus ook niet als ik dit instel. 

Cristiano Ronaldo wordt op 37 jarige leeftijd nog ff wereldkampioen. Heeft alleen de eerste helft gespeeld in de finale.

In het nieuwe seizoen komen twee transfervrije spelers van Hertha BSC en Chelsea. Ga nu proberen om Kosovaren buiten Kosovo te halen die gratis of goedkoop zijn. Ik heb het geld wel om te kopen maar ze vragen dan belachelijk veel salaris wat ik nog niet kan geven.

Spannend slot van de competitie, Dortmund verliest 2-1 van hekkensluiter Werder Bremen dus wij konden gelijk komen en lieten dat niet na.

Wij spelen nog tegen angstgegner Borussia Mönchengladbach en ook nog tegen Werder Bremen, zal dus nog knap lastig worden.

Dortmund speelt nog tegen Frankfurt en Der Klassiker om af te sluiten. 

image.thumb.png.521f6758bdc61aec731a5c52c820d491.png

7 uur geleden zei Michiel RAFC:

Heb nu al een aantal keer zelf een satellietclub mogen voorstellen, maar telkens krijg ik bericht dat het bestuur er niet uit geraakt is. 

Aan wat kan dit liggen? Zijn er bepaalde zaken waar je rekening mee moet houden bij het kiezen van een satellietclub?

Volgens mij kan je dan alleen maar kiezen uit de lijst die het bestuur aandraagt. Dat merk ik zelf in ieder geval wel. Clubs die ik zelf kies worden het nooit tenzij ik uit die lijst kies. En dat doe ik nu dus altijd. Al vind ik die keuze lang niet altijd goed. Meestal zoek ik iets anders, van een ander niveau. 

Op ‎25‎-‎5‎-‎2020 om 19:53 zei van der Water:

Heerlijk man! nog meer Engelse talenten gehaald? 

Karamoko Dembélé wordt heel goed

Kampioen :D

Na de 1-0 gelukkig snel teruggekomen en uiteindelijk overtuigend gewonnen.

image.png.9d6a44ad92788bad966dab4cc580c1aa.png

image.thumb.png.efb24bc40882f5600240f01df17037a2.png

We wisselen elkaar in ieder geval lekker af.

image.png.1a32374388de8cfa8dea9670ebf755a9.png