Jump to content
Vilhena

FM-Café

Recommended Posts

Lekker bezig @Jaspeeer123 FH wel opvallend laag ook!

PS; stoor je je niet aan dat er geen logo's zijn? :uhoh:

2 minuten geleden zei Fantasy:

Lekker bezig @Jaspeeer123 FH wel opvallend laag ook!

PS; stoor je je niet aan dat er geen logo's zijn? :uhoh:

heb al een logopack gedownload maar daar zit blijkbaar de IJslandse competitie niet in :) 

In de kwartfinale van de beker nu tegen Fylkir, die we de wedstrijd ervoor in de competitie in een gekke wedstrijd met 4-5 wisten te verslaan.

Palmasson( jonge CV) tot nu toe wel een van de uitblinkers 

Allemaal leuk en aardig zo'n WK in Qatar, maar het zorgt echt voor een overvol speelschema in 2023.. 

1156085711_Schermafbeelding2020-05-03om22_34_06.png.7454839db9886afa025f75f106584850.png

Gepost (edited)

Dat is niet mis zeg. Ook niet de minste qua tegenstander. Inter? Juve? 

Afbeelding

Dat was me het uurtje wel

Laatste wedstrijd 1-0 verloren bij Lyon. Dacht dat ik de #1 positie weg had gegooid, ging daar eigenlijk automatisch vanuit. Heeft Barça verloren bij het dramatische Benfica :r

image.png.ba1ae06c559c6b408aa91c16b5e3d20d.png

Edited by Sophomore

Ben Ajax city biedt 93 miljoen op van beek en ik wil hem daarvoor laten gaan. Echter wijst hij het aanbod van city af. Wat kan ik hier aan doen? Ik had hem al op de transferlijst gezet en hem aangeduid als overbodig.

1 uur geleden zei putdus:

Ben Ajax city biedt 93 miljoen op van beek en ik wil hem daarvoor laten gaan. Echter wijst hij het aanbod van city af. Wat kan ik hier aan doen? Ik had hem al op de transferlijst gezet en hem aangeduid als overbodig.

Lekker houden, is een echte jongen van de club.

11 uur geleden zei Jaspeeer123:

heb al een logopack gedownload maar daar zit blijkbaar de IJslandse competitie niet in :) 

In de kwartfinale van de beker nu tegen Fylkir, die we de wedstrijd ervoor in de competitie in een gekke wedstrijd met 4-5 wisten te verslaan.

Die logo's zijn er vast wel. Zou er gewoon even apart op zoeken op google.

Gepost (edited)
12 uur geleden zei Jaspeeer123:

Vaak zitten ze in het TCM logopack. Even googlen en dan downloaden.

EDIT: net even gekeken en Ijsland zit er inderdaad bij.

Edited by r4vje

Gepost (edited)

k5t5qlge.jpg

Lekker stuntje wel:<

Helaas wel vrij kansloos onderaan in de poule met PSG, City en AC Milan

Edited by FCGPeter

20 uur geleden zei Thomassje123:

Bij mij zijn het de backs die in het oog moeten springen. Daarom wil ik niet met 2 spitsen spelen want dan komen de backs niet meer goed tot hun recht. Maar ook die backs scoren ineens niet meer.

Hier zijn de backs ook heel belangrijk, niet qua doelpunten, maar wel qua assists. In m'n vorige seizoen was het de rechtsbuiten die de meeste doelpunten maakte. Nu is het toch echt m'n spits die de meeste doelpunten maakt. Gewoon 4-3-3 met de punt naar achteren.

48 minuten geleden zei FCGPeter:

k5t5qlge.jpg

"Wim Jonk Stadion", nice.

1 uur geleden zei FCGPeter:

k5t5qlge.jpg

Helaas wel vrij kansloos onderaan in de poule met PSG, City en AC Milan

Smal en Van de Ven gewoon nog in het team :classic_love:

Dit weekend FM aangeschaft, nadat FM2015 de laatste was. Begonnen met Leeds United. Wat een geweldige verbeteringen zijn er de laatste jaren doorgevoerd. Na een goede voorbereiding, direct de eerste pot gewonnen. 

Voorbereiding Leeds.PNG

Zo, dat ziet er zeker defensief goed uit zeg, mooie zeges op Man U en Chelsea ook en die stap vanaf 2015 is best flink.

In wat voor formatie speel je?

Overigens welkom op het forum :) 

6 minuten geleden zei neva:

Zo, dat ziet er zeker defensief goed uit zeg, mooie zeges op Man U en Chelsea ook en die stap vanaf 2015 is best flink.

In wat voor formatie speel je?

Overigens welkom op het forum :) 

Bedankt! In de jaren dat ik FM speelde keek ik altijd al mee, maar heb nu besloten eens een account aan te maken. Ik heb de formatie en tactiek vrij basaal gehouden; wil graag van eenieder hier leren hoe je een tactiek nog verder optimaliseert. Moet relatief veel rouleren, maar speel veelal met deze basis.

Gegenpress Leeds.PNG

1 uur geleden zei StanleyW:

Hier zijn de backs ook heel belangrijk, niet qua doelpunten, maar wel qua assists. In m'n vorige seizoen was het de rechtsbuiten die de meeste doelpunten maakte. Nu is het toch echt m'n spits die de meeste doelpunten maakt. Gewoon 4-3-3 met de punt naar achteren.

"Wim Jonk Stadion", nice.

54 minuten geleden zei 007mark:

Smal en Van de Ven gewoon nog in het team :classic_love:

Jaaa, was voor Van de Ven af en toe wel even strijden om hem te behouden. Maar is tot nu toe, december 2024, nog gelukt. Voor Smal was eigenlijk nooit echt belangstelling. Prima back-up op linksback. Speelt dit seizoen trouwens regelmatig. En ook El Kadiri zit nog bij de selecte en valt af en toe in.

Van de Ven 2024

Spoiler

kepeaw.jpg

Smal 2024

Spoiler

iev1n3o0.jpg

El Kadiri 2024

Spoiler

346190613_ElKadiri2024.thumb.jpg.991ee7d277a034496b4dc84d64fa48e0.jpg

Ik was benieuwd hoe jullie mening hierover is;

Ik ben begonnen bij Kings Lynn in de Vanarama National League North en ben twee jaar op rij kampioen geworden.

Het afgelopen jaar zijn we van semi-professioneel naar professioneel gegaan.

Ik heb mijn selectie dus voorafgaand aan dit seizoen sterk moeten veranderen en uitbreiden. Nou bleek dat precies de jeugdspelers die de Premier League clubs transfervrij verlieten mijn selectie een behoorlijke boost gaven.

Inmiddels bestaat mijn selectie dan ook voor 90% uit 17 tot 20 jarigen. Hoe gaan jullie hier mee om? Persoonlijk heb ik liever een wat gebalanceerde selectie maar dit is puur op gevoel...

1 uur geleden zei FCGPeter:

Jaaa, was voor Van de Ven af en toe wel even strijden om hem te behouden. Maar is tot nu toe, december 2024, nog gelukt. Voor Smal was eigenlijk nooit echt belangstelling. Prima back-up op linksback. Speelt dit seizoen trouwens regelmatig. En ook El Kadiri zit nog bij de selecte en valt af en toe in.

Van de Ven 2024

Inhoud verbergen

kepeaw.jpg

Smal 2024

Inhoud verbergen

iev1n3o0.jpg

El Kadiri 2024

Inhoud verbergen

346190613_ElKadiri2024.thumb.jpg.991ee7d277a034496b4dc84d64fa48e0.jpg

Lekker hoor. Wat is jouw band met Volendam verder? Vind El Kadiri in real life ook een belofte.

1 uur geleden zei DutchRobert:

Ik ben begonnen bij Kings Lynn in de Vanarama National League North en ben twee jaar op rij kampioen geworden.

Ik heb mijn selectie dus voorafgaand aan dit seizoen sterk moeten veranderen en uitbreiden. Nou bleek dat precies de jeugdspelers die de Premier League clubs transfervrij verlieten mijn selectie een behoorlijke boost gaven.

Inmiddels bestaat mijn selectie dan ook voor 90% uit 17 tot 20 jarigen. Hoe gaan jullie hier mee om? Persoonlijk heb ik liever een wat gebalanceerde selectie maar dit is puur op gevoel...

Oudere spelers voegen vaak met hun sterkere mentale stats en onzichtbare zaken als consistentie een basis toe aan je team die bij jonge spelers nog vaak wat minder ontwikkeld is. Ik zorg er dan ook vaak voor dat er nog wel een aantal spelers van tussen de 25 en 32 jaar in mijn selectie rond lopen om de jonge jongens te helpen op die vlakken en bovendien horen dergelijke spelers vaak tot de teamleiders in je overzicht van Teamdynamiek. Een selectie die voor 90% bestaat uit jongens van hooguit 20 jaar zal het in sommige wedstrijden moeilijk krijgen en ook vaak wat wisselvalliger zijn. Maar ook bij mij wordt een selectie vaak ook snel al jonger dan gemiddeld in de competitie en daar is op zich niets verkeerd aan. Maar blijf dus wel de balans zoeken.

Als ik het even op mijn eigen game met Njarðvík in IJsland betrek, merk ik dat ik eerder wel nog weg kwam met een jeugdige selectie, maar dat er dan toch meer wisselvalligheid insloop. Nu ik een wat meer uitgebalanceerde selectie heb, is het over het algemeen wat stabieler in mijn ogen.

Zoals er al gezegd word, een oudere speler beschikt vaak over betere mentale stats waardoor ze tijdens een wedstrijd waarbij je achter staat of wat moet forceren meer kalm blijven bijvoorbeeld, waardoor je wellicht toch nog die ene goal scoort. Ook is het voor de dynamiek veel beter omdat zij vaak tot de invloedrijkere spelers behoren en jongere spelers kunnen helpen natuurlijk als mentor.

De goede prestaties bij AS Ornans en Annecy FC zijn niet onopgemerkt gebleven. Zes jaar nadat ik als zondagamateur begon met het trainersvak, krijg ik enigszins verrassend de hoogste baan van het land aangeboden.

Gek genoeg twijfel ik ook nog. En dan vooral of ik een dubbelfunctie realistisch vind in combinatie met mijn job bij Annecy waarmee we voor het eerst de Ligue 1 in gaan. Maar om nu bij Annecy ontslag te nemen en volledig voor de baan als bondscoach te gaan vind ik ook zowat. En weigeren is ook nog een optie, simpelweg omdat het als trainer wellicht te vroeg komt. Keuzes, keuzes :D

36ab0debe3aad98ea9a82eebb9940bb3.png

cw1pew.png

Aardig wat geld binnengehaald.

Ga het vooral opvullen met jeugd.

Kan ook geen goede rechtsback vinden.

Mijn scouts vinden sowieso niet snel een speler goed.