Jump to content
Vilhena

FM-Café

Recommended Posts

Interessant @sennid.  Wat GAE zegt stelt UD niks meer voor. Wat bijzonder was is dat deze club in 10 jaar tijd (dacht ik?) van de hoogste amateurklasse afgezakt was naar het laagste.

Rond deze tijd heb ik al tijd een FM-dip. Meestal wacht ik dan tot de eerste updates komen voor het nieuwe voetbal seizoen komen in eind mei/begin juni. Maar met die coronacrisis moeten we misschien wat  langer wachten daarop :-D.

56 minuten geleden zei GAE EAGLES:

Ik had hem al doorgelezen, ben inmiddels weer gestopt met Rennes.

Ik heb geen idee wat ik wil, net een leuke game achter de rug, maar daar ben ik nu ook wel klaar mee. Mijn Sparta game.

Dus een beetje aan het zoeken wat ik wil en waar ik wil spelen. Dat blijft altijd lastig, dan start ik zo 20 games waar ik zo weer mee stop en opeens heb ik er wel 1 die me pakt.

Dus ik zoek nog even verder, tips zijn uiteraard welkom.

Zit zelf ook in die dip, ik probeer het nu in de Belgische 4de klasse, om dan als doel de Belgische competitie ook wat hoger op de ranglijst te krijgen, ook al staat deze al vrij hoog. Als deze save niks wordt, ga ik denk ik een Luxemburgse save proberen, misschien ook een idee voor jou?

4 minuten geleden zei FMNOOB:

Interessant @sennid.  Wat GAE zegt stelt UD niks meer voor. Wat bijzonder was is dat deze club in 10 jaar tijd (dacht ik?) van de hoogste amateurklasse afgezakt was naar het laagste.

Zit nu ook in de laagste klasse (derde klasse). Zat eerst te denken om een club hier uit de buurt te pakken maar toen wilde ik de oudste club managen.

In mijn zoektocht naar een nieuwe Hoofd Jeugdopleiding kwam ik deze dude tegen. Kan zo bij 'Beste staf regens ooit' 

6cf2577c565702274cc11db27da4ba6e.png

6 minuten geleden zei Sacioli:

In mijn zoektocht naar een nieuwe Hoofd Jeugdopleiding kwam ik deze dude tegen. Kan zo bij 'Beste staf regens ooit' 

6cf2577c565702274cc11db27da4ba6e.png

Die is echt goed.

Gepost (edited)

@FMNOOB @GAE EAGLES dit gaat hem niet worden. de database trekt zoveel geheugen dat mn pc bijna crasht (terwijl ik een game pc heb).

Dus nu maar op zoek naar een andere uitdaging :classic_wacko:

Edited by sennid

16 uur geleden zei W8er:

In aanloop van seizoen oefenwedstrijden organiseren tegen Europese topclubs, of zelfs een oefencompetitie.

Weet dat dit bij teams in lower leagues al vlug een miljoen kan gaan opleveren als je het slim aanpakt.

Veel proberen gratis te huren.

Moederclubs aangaan, jaarlijks bedrag en gratis huur spelers.

Op staf wat besparen, enkel het broodnodige bij het eerste team, jeugdteams voorlopig laten links liggen.

Werken met contracten met clausules, minder salaris, meer prestatiegericht, kan ook al een stuk schelen.

Vervelende clausules uit contracten halen zoals niet ingevallen reserve en dergelijke.

Heb nu 7 gehuurde spelers in mijn selectie. Moet hun salaris wel betalen, is helaas niet gratis. Wel Cagliari als moederclub nu en die hebben wel wat interessante spelers om te huren :)

Jeugd doe ik helemaal niks mee

Ik zit met een Muhren die 36K per week verdiend, veel te veel voor zo'n speler. Krijg hem ook niet kwijt (snap ik wel)

32 minuten geleden zei Thomassje123:

Heb nu 7 gehuurde spelers in mijn selectie. Moet hun salaris wel betalen, is helaas niet gratis. Wel Cagliari als moederclub nu en die hebben wel wat interessante spelers om te huren :)

Jeugd doe ik helemaal niks mee

Ik zit met een Muhren die 36K per week verdiend, veel te veel voor zo'n speler. Krijg hem ook niet kwijt (snap ik wel)

Heb hiervoor een truckje gezien op YouTube.

Je bied hem aan als transfer, bedrag niet bepaald.

En klik je ook aan, zet op transferlijst.

Dan ga je naar bvb Ajax.

Jeugd team en dan naar de goedkoopste speler.

Doe je bod op de goedkoopste jeugdspeler van zijn waarde en voeg je Muhren als speler toe.

Met wat geluk tekent hij bie die club en betaal je ergens 5k en een salaris van 1.5k per maand ipv die 36k per maand.

Lijkt soms wel eens te lukken.

Heeft er iemand tips wat je doet met vrije trappen tegen? De tegendoelpunten liegen er niet om, helaas.

27 minuten geleden zei Pascal...:

Heeft er iemand tips wat je doet met vrije trappen tegen? De tegendoelpunten liegen er niet om, helaas.

Misschien een heel lullig antwoord, maar ik zou zeggen minder agressief spelen. De meeste tactieken die ik voorbij zien komen zijn gebaseerd op vol druk zetten en hard tackelen, misschien dat je dit al een beetje kan terugschroeven.

1 uur geleden zei Pascal...:

Trainen op het verdedigen van vrije trappen? Zeker als je geen Europees speelt kun je die extra trainingen makkelijk toevoegen.

Mensen tips om goals te maken tegen matige clubs? Heb best wel regelmatig dat ik 0-0 speel tegen clubs onderaan de ranglijst. Gebruik dan meestal een wat aanvallendere tactiek dan tegen de andere clubs, maar gemiste kansen zijn vrij frusterend. Geef dan weinig kansen weg, maar scoren doen we niet...

@007mark Ik gebruik een corner tactiekje, naar de 1ste paal voorzetten en daar zet ik mijn speler die het kopbalsterkst is en sterk is in sprongkracht. Ik scoor daar nu al 4 seizoenen regelmatig mee. Werkt goed tegen teams waarvan de cv's niet zo kopbalsterk zijn.

Dit is een screen van mijn cv die ik daar aan de 1ste paal plaats:

bb1a2c8da25bc85092c910ee7809b679.png

b6ed87df4b6d16556afd4da5c4371453.png

1 minuut geleden zei glennix:

@007mark Ik gebruik een corner tactiekje, naar de 1ste paal voorzetten en daar zet ik mijn speler die het kopbalsterkst is en sterk is in sprongkracht. Ik scoor daar nu al 4 seizoenen regelmatig mee. Werkt goed tegen teams waarvan de cv's niet zo kopbalsterk zijn.

Dit is een screen van mijn cv die ik daar aan de 1ste paal plaats:

bb1a2c8da25bc85092c910ee7809b679.png

b6ed87df4b6d16556afd4da5c4371453.png

Misschien inderdaad iets om te proberen. Zal volgende keer als ik weer ga spelen even kijken welke spelers daarvoor in aanmerking komen (y)

Gepost (edited)

Carriere met Derby County gestart, nog even een laatste trucje met Wayne Rooney doen.

Iemand nog leuke aankopen voor zo'n club? Heb Lewis Baker alvast gehaald. Kan overal wel versterking gebruiken ;c

Edited by Michiel RAFC

Gepost (edited)

Net even in de 'stress' gezeten. Dacht even een logo pack te downloaden, werkte alleen voor geen meter want had ineens helemaal geen logo's e.d. meer.  Toen verwijderd en skin weer herladen kreeg ik alleen maar generieke logo's.  Na 2x FM te hebben herinstalleert en gewoon alle FM bestanden verwijderd te hebben is nu alles weer normaal, gelukkig.   Was even bang voor mijn savegame maar die kan gelukkig gewoon verder gaan 

Edited by Regis

7 minuten geleden zei Michiel RAFC:

Carriere met Derby County gestart, nog even een laatste trucje met Wayne Rooney doen.

Iemand nog leuke aankopen voor zo'n club? Heb Lewis Baker alvast gehaald. Kan overal wel versterking gebruiken ;c

Hoe veel budget heb je Michieleke?

5 minuten geleden zei Fantasy:

Hoe veel budget heb je Michieleke?

Na de aankoop van Baker nog de schamele 7 miljoen :classic_biggrin:

Zojuist zei Michiel RAFC:

Na de aankoop van Baker nog de schamele 7 miljoen :classic_biggrin:

Kun je meer dan genoeg mee. Nog specifieke posities waar je iemand voor zoekt?

Joris Kramer (AZ) is een uitstekende centrale verdediger heb ik wel gemerkt al. Kijken of je Godfried Frimpong wellicht kan huren. In de Nederlandse Eredivisie lopen genoeg leuke talenten rond die niet te veel hoeven te kosten volgens mij. Geen idee hoe het met de JPL zit qua interessante spelers.

3 minuten geleden zei Fantasy:

Joris Kramer (AZ) is een uitstekende centrale verdediger heb ik wel gemerkt al. Kijken of je Godfried Frimpong wellicht kan huren. In de Nederlandse Eredivisie lopen genoeg leuke talenten rond die niet te veel hoeven te kosten volgens mij. Geen idee hoe het met de JPL zit qua interessante spelers.

Thx. Ff bekijken. Bij AZ zitten wel wat lekkere talentjes idd, die Goudmijn wordt een goeie heb ik gemerkt in een andere game.

In JPL ook wel wat leuke spelers hoor. Bij Anderlecht heb je Kana, Sambi Lokonga en uiteraard Yari Verschaeren. Bij Genk ook standaard wel wat leuke spelers. Maar doorgaans allemaal redelijk prijzig helaas.

Jij nog met een leuke game bezig?

Gepost (edited)
11 minuten geleden zei Michiel RAFC:

Thx. Ff bekijken. Bij AZ zitten wel wat lekkere talentjes idd, die Goudmijn wordt een goeie heb ik gemerkt in een andere game.

In JPL ook wel wat leuke spelers hoor. Bij Anderlecht heb je Kana, Sambi Lokonga en uiteraard Yari Verschaeren. Bij Genk ook standaard wel wat leuke spelers. Maar doorgaans allemaal redelijk prijzig helaas.

Jij nog met een leuke game bezig?

Ik zit momenteel zelfs met twee leuke games. Met Njarðvík in IJsland zit ik inmiddels al in 2047 en ben ik achtvoudig CL-winnaar :chief: Daarnaast ook met AZ bezig, vandaar m'n aanbeveling voor Joris Kramer. Maar ook Goudmijn, Meerdink, Barasi en nog vele anderen zijn de moeite waard om eens te bekijken. Voor versterkingen die direct mee kunnen is Kramer wat relevanter dan de andere drie die ik noemde. Maar kijk eens bij Jong AZ, (Jong) Vitesse, Sparta Rotterdam en FC Groningen. Daar lopen best wat bruikbare spelers rond als je het mij vraagt. 

Heb van beide een novelle trouwens, mocht je je vervelen :D Eentje met AZ is pas net begonnen, met Njarðvík tikken we pagina 60 inmiddels al aan hehe. ;c 

Edited by Fantasy

Is er nog een andere manier dan het hele seizoen oefenwedstrijden voor in mijn geval "1860 München II" te laten spelen om spelers van het 1ste elftal wedstrijdritme te laten opdoen en beschikbaar te stellen voor het 2de want "München II" speelt namelijk niet in een competitie? En als ik ze naar het 2de elftal zwier doen ze wel wedstrijdritme op maar als ik ze vanuit het 1ste elftal beschikbaar stel voor het 2de dan doen ze geen wedstrijdritme op....

Gepost (edited)
2 uur geleden zei Fantasy:

Joris Kramer? Ben je serieus? Dat is toch gewoon een hele matige verdediger zonder potentie? Heb zelf een AZ game gehad en Kramer heeft geen enkele keer in het 1e gespeeld, vertrok naar een matige club en zat daar de hele game.

Edited by JoelAjax