Jump to content
Vilhena

FM-Café

Recommended Posts

Ben ik de enige die dit ondervind of wordt er heel slecht met (opgelegde) kansen omgesprongen? Als ik zie hoeveel kansen ik krijg tegen amateurclubs en wat er dan maar in gaat gedurende de voorbereiding.. Terwijl ik toch met Sanabria, Destro, Pandev en Pinamonti niet de beroerdste spitsen in huis heb.. :p

Hoe serieus zijn deze berichten?

Ik zit in de winterstop van seizoen 2. Tot nu toe heb ik 80m als hoogste bod op Stengs gehad. Ajax zou wel een transferbalans van 140-180m moeten hebben als ik hun transfers zie tot nu, maar toch. 

Schermafbeelding 2020-03-10 om 15.38.29.png

3 uur geleden zei Jotew:

Ben ik de enige die dit ondervind of wordt er heel slecht met (opgelegde) kansen omgesprongen? Als ik zie hoeveel kansen ik krijg tegen amateurclubs en wat er dan maar in gaat gedurende de voorbereiding.. Terwijl ik toch met Sanabria, Destro, Pandev en Pinamonti niet de beroerdste spitsen in huis heb.. :p

Merk ik ook, heb heel vaak dat een spits die prima afwerk stats heeft de meest opgelegde kansen mist. Ook 1 op 1 met de keeper gaat er bijna nooit in, dit is echt wel een irritatie factortje zeg maar... 

21 uur geleden zei Mordurette:

Dirk Proper? Volgens mij loopt zijn contract af in de zomer, mits NEC deze niet al verlengd heeft.

Heeft helaas zijn contract verlengd.

Ik zit met een dilemma. Ik heb een spits (regen) gekocht omdat die gruwelijk is, en een relatief lage clausule had staan. Kon hem niet laten lopen, maar ik heb Boadu ook niet. Die presteert goed, & die regen echt gruwelijk in de KKD. Die zit nu op een punt dat ze vergelijkbaar zijn. Hoe kan ik dit het beste managen? 

1. 1 v/d 2 structureel in de KKD laten spelen
  2. Rouleren, al ben ik daar bij een spits geen fan van
  3. 1 v/d 2 verhuren aan een club op een hoger niveau

Beide zijn op dit moment nog jong. Boadu is net 20, die andere over 8 maanden pas. 

Gepost (edited)
32 minuten geleden zei RicardoKaka8:

Ik zit met een dilemma. Ik heb een spits (regen) gekocht omdat die gruwelijk is, en een relatief lage clausule had staan. Kon hem niet laten lopen, maar ik heb Boadu ook niet. Die presteert goed, & die regen echt gruwelijk in de KKD. Die zit nu op een punt dat ze vergelijkbaar zijn. Hoe kan ik dit het beste managen? 

1. 1 v/d 2 structureel in de KKD laten spelen
  2. Rouleren, al ben ik daar bij een spits geen fan van
  3. 1 v/d 2 verhuren aan een club op een hoger niveau

Beide zijn op dit moment nog jong. Boadu is net 20, die andere over 8 maanden pas. 

Zou hem houden en in de KKD lekker laten ballen, maakt minuten en is in vorm(altijd goed voor ontwikkelijk denk ik). Mocht Boadu geblesseerd raken heb je een fatsoenlijke back-up. Wie weet komt er komende zomer wel een gruwelijk bod op Boadu, kun je de regen alsnog 1e spits maken.

Eventueel zou je, mits je met flankspelers speelt, Boadu op de flank kunnen zetten...

Edited by misterhille

15 uur geleden zei misterhille:

Zou hem houden en in de KKD lekker laten ballen, maakt minuten en is in vorm(altijd goed voor ontwikkelijk denk ik). Mocht Boadu geblesseerd raken heb je een fatsoenlijke back-up. Wie weet komt er komende zomer wel een gruwelijk bod op Boadu, kun je de regen alsnog 1e spits maken.

Eventueel zou je, mits je met flankspelers speelt, Boadu op de flank kunnen zetten...

Bedankt :)  Ik speel met flankspelers inderdaad maar dat is ook geen optie gezien het talent wat er rondloopt.. 

Ik weet vrij zeker dat het niet kan, maar ergens blijf ik toch onzeker: kan je club ervoor kiezen om een 'jong' of '-23' erbij te nemen? Ik heb nu alleen een -19 elftal.

14 minuten geleden zei Buffell:

Ik weet vrij zeker dat het niet kan, maar ergens blijf ik toch onzeker: kan je club ervoor kiezen om een 'jong' of '-23' erbij te nemen? Ik heb nu alleen een -19 elftal.

In sommige competities of bij sommige clubs is het mogelijk om een reserve team te nemen, maar dat moet dan een optie zijn als je iets bij het bestuur wilt aanvragen.

5 minuten geleden zei Mordurette:

In sommige competities of bij sommige clubs is het mogelijk om een reserve team te nemen, maar dat moet dan een optie zijn als je iets bij het bestuur wilt aanvragen.

Zit in Spanje, in LaLiga.

Zal thuis eens ff kijken, maar heb het nog nooit gezien bij bestuursverzoeken.

4 minuten geleden zei Buffell:

Volgens mij zou het in Spanje wel moeten kunnen met een B team, maar die zal onderaan de pyramide komen te spelen, denk ik. Wellicht is het te vinden op internet.

Gepost (edited)
25 minuten geleden zei Buffell:

In Spanje moet dit sowieso lukken. En als je het niet hebt en je hebt opgegeven moment genoeg spelers dan kan je het bestuur een verzoek doen. Weet trouwens niet welk team je bent?

Edited by spaansetukker

10 minuten geleden zei spaansetukker:

In Spanje moet dit sowieso lukken. En als je het niet hebt en je hebt opgegeven moment genoeg spelers dan kan je het bestuur een verzoek doen. Weet trouwens niet welk team je bent?

UD Ibíza ben ik. Dus ben wel uit de 3e divisie opgekomen. Weet niet of het dan ook kan. Ga het vanavond ff proberen.

1 minuut geleden zei Buffell:

UD Ibíza ben ik. Dus ben wel uit de 3e divisie opgekomen. Weet niet of het dan ook kan. Ga het vanavond ff proberen.

Aah leuk project is dat. Dan kan dat later wel je moet dan meer spelers hebben. Eenmaal in de Segunda kan je dat aanvragen.

3 minuten geleden zei spaansetukker:

Aah leuk project is dat. Dan kan dat later wel je moet dan meer spelers hebben. Eenmaal in de Segunda kan je dat aanvragen.

Ja, zit inmiddels in LaLiga na 2 vrij snelle promoties. Nu voor het eerst de CL in (2025/2026) nadat ik afgelopen seizoen met ongelooflijk veel geluk de Europa League heb gewonnen. Het wordt wel echt een challenge om structureel beter te worden dan de 3 grote clubs. Voorlopig sta ik nu 2e, maar Celta de Vigo staat 1e, na 16 wedstrijden. Heel raar, hebben geen geldschieter of geweldige lichting ofzo.

Ik ben van plan om weer te beginnen met FM17 omdat ik de match engine in de huidige versie maar niks vind.. weet iemand of het werkt als ik de graphics van deze versie (FM20 dus) gebruik in FM 17? Bijvoorbeeld een facepack, logopack, namefix etc?

575022b350a085c38b22c5f69e808815.png

Ik krijg meerdere spelers die ontevreden zijn over bovenstaande. Wat houdt dit in en wat moet ik anders doen?

Spelen mensen hier ook FM20 Mobile? Heb het gekocht een aantal weken terug. Vind het wat tegenvallen qua opties (eigenlijk hetzelfde als voorgaande versies), maar wel leuk om op verveel momenten op de telefoon te spelen.

Huidige stand met Bologna, weinig financiële middelen tot m'n beschikking maar weet tot alleraardigst te presteren :D 

Stand Bologna.png

Zo dan, wat ben ik trots. Na een lekker dagje spatiebalk drukken met m'n Bologna save ben ik erg blij met de 2e plaats. Het was een hele lange tijd spannend maar omdat we super steady het seizoen doorgingen met onder andere winstpartijen tegen Lazio, Inter en Juventus hebben we een mooie 2e plek behaald. Bologna heeft echt een geweldige jeugdopleiding met vele, vele talenten. Vooral Orsolini is echt een baas, absoluut een aanrader voor iedereen die nog een leuk FM team zoekt. 

Bologna3.png

23 minuten geleden zei Fantasy:

Nog bijna kampioen kunnen worden ook, hele nette prestatie!

Ja, Juve verloor op de laatste dag zelfs nog met 5-0 maar helaas waren ze toen al kampioen, wij wonnen op de laatste speeldag uit met 1-5 bij Inter.