Jump to content
Vilhena

FM-Café

Recommended Posts

7 uur geleden zei TheRealOne:

Had een Braziliaanse linksback naar Ajax gehaald omdat ik geen (goede) haalbare Nederlander kon vinden. Kwam er net alsnog achter dat ik toch een Nederlander heb gekocht. :cab:

f9717a00f1e6ed9c837abfc2893d6249.png

LOL, dat is wel grappig inderdaad. Ook al spreekt hij de taal helemaal niet.

@Thomassje123 Dat zal een nieuwe tactiek moeten worden als ik het zo zie. 19e met Roda is niet de plek waar je wilt staan.

9 uur geleden zei TheRealOne:

Had een Braziliaanse linksback naar Ajax gehaald omdat ik geen (goede) haalbare Nederlander kon vinden. Kwam er net alsnog achter dat ik toch een Nederlander heb gekocht. :cab:

f9717a00f1e6ed9c837abfc2893d6249.png

Van der Plas is wel een typische Braziliaanse naam inderdaad ;)

46 minuten geleden zei GAE EAGLES:

Van der Plas is wel een typische Braziliaanse naam inderdaad ;)

Z'n voetbalnaam is gewoon Tauanderson. Wel mooi dat het dan geen typische lange Braziliaanse naam is maar Tauanderson van der Plas. ;c Al is het wel een beetje 'n vreemde naam om aan je kind te geven. :P 

2 uur geleden zei TheRealOne:

Z'n voetbalnaam is gewoon Tauanderson. Wel mooi dat het dan geen typische lange Braziliaanse naam is maar Tauanderson van der Plas. ;c Al is het wel een beetje 'n vreemde naam om aan je kind te geven. :P 

Als je dit al vreemd vind... :mmm:

Iemand bekend met cdkeys.com? Betrouwbaar?? Zag FM20 voor twee tientjes en begin te twijfelen. Moet dan wel stoppen met m'n MLS save waar ik best veel plezier uit haal...

Weet even niet waar ik deze vraag anders moet stellen.

2 minuten geleden zei Rossi:

Iemand bekend met cdkeys.com? Betrouwbaar?? Zag FM20 voor twee tientjes en begin te twijfelen. Moet dan wel stoppen met m'n MLS save waar ik best veel plezier uit haal...

Ik zou dan nog even wachten als je nu nog veel plezier haalt uit FM19 met je MLS save.

58 minuten geleden zei Mordurette:

Als je dit al vreemd vind... :mmm:

Kijk dan even bij LASK. Daar loopt Klauss rond en dat is een Braziliaan.

15 minuten geleden zei Mordurette:

Ik zou dan nog even wachten als je nu nog veel plezier haalt uit FM19 met je MLS save.

Ja maar de andere saves vind ik juist weer niks aan. MLS is nieuw dus dat is nog wel even leuk.

Alleen ik ken die site niet, ziet er (ook recensies) wel betrouwbaar uit en het is ruim 35% goedkoper dan via de MU Site. 32,55 om 19,99. Ga nog wel ff erover nadenken.

35 minuten geleden zei Rossi:

Ja maar de andere saves vind ik juist weer niks aan. MLS is nieuw dus dat is nog wel even leuk.

Alleen ik ken die site niet, ziet er (ook recensies) wel betrouwbaar uit en het is ruim 35% goedkoper dan via de MU Site. 32,55 om 19,99. Ga nog wel ff erover nadenken.

https://nl.trustpilot.com/review/www.cdkeys.com

De meningen zijn nog wel enigzins verschillend...

Thomassje123 Dat zal een nieuwe tactiek moeten worden als ik het zo zie. 19e met Roda is niet de plek waar je wilt staan.

Gelukkig is het een test game, zal toch proberen het een en ander te tweaken aangezien ik ook een aantal goede aanvallen heb gezien

33 minuten geleden zei JoelAjax:

Je kan hem bij Eneba krijgen voor €23, ik had de code binnen 2 minuten al.

Zal eens kijken daar en van de week beslissen wat ik doe. Thanks

Toch een aardige speler geworden, en dat voor een schamele opleidingsvergoeding. :) Maar hij loopt m'n Nederlandse eigen jeugd in de weg, dus misschien van de zomer maar weer verkopen.

58af8cc6b7549d4f917d1b6544fad71c.png

4 uur geleden zei Rossi:

Heb hem ook aangeschaft via cdkeys.com. Snelle levering via mail. 

Begonnen aan een nieuwe Building a Nation challenge. Dit keer met FC Vaduz en Liechtenstein. Mijn allereerste wedstrijd in mijn nieuwe save. Sorry John van 't Schip, dit voelde veel te lekker! 

xGGjM7i.png

Gepost (edited)

796930b9376a7e3d3a505b8f149ecc0b.png

Kan ik dit niet veranderen? Ik wil met een Complete aanvallende back spelen maar ik wil helemaal niet dat hij het veld breed houdt of dat hij de flanken op zoekt. Mijn focus ligt op het midden van het veld. Zo zijn er wel meer posities waar ik niks kan aanpassen

Om een idee te geven:

b6d41641c6bc4906551952f9f2ad64f7.png

Ik wil dat de vleugelspelers deze ruimte in duiken. Dat komt er echt te weinig uit

Edited by Thomassje123

Gepost (edited)

Misschien ligt het wel aan de teamsettings. Weet niet of je die zoals hieronder hebt ingesteld? Zou kunnen schelen. Hier kan je ook instellen hoe breed of smal je wil aanvallen. Als focus op het midden ligt kan je smal aanvallen zodat de backs niet helemaal tegen de zijlijn aan staan bij aanvallende acties. Of je kan er juist voor kiezen om die backs het wel breed te laten houden zodat andere spelers in het midden meer ruimte krijgen. 

Dit soort dingen kan je in de voorbereiding altijd het beste testen, kan daar ook kijken naar werkelijke posities en dan bijvoorbeeld in de tweede helft andere instructies geven. Op die manier zie je wat het resultaat is van die instructies en of het voor jou het gewenste effect heeft. 

Spelbenadering.png.2b903c3fb792c3ad50bbb2a77dfd34f8.png

PS: Volgens mij zijn er hier ook bepaalde topics voor waarbij mensen die veel meer van tactieken weten je vast kunnen helpen :checkit:

Edited by Nummerke10

9 minuten geleden zei Nummerke10:

Misschien ligt het wel aan de teamsettings. Weet niet of je die zoals hieronder hebt ingesteld? Zou kunnen schelen. Hier kan je ook instellen hoe breed of smal je wil aanvallen. Als focus op het midden ligt kan je smal aanvallen zodat de backs niet helemaal tegen de zijlijn aan staan bij aanvallende acties. Of je kan er juist voor kiezen om die backs het wel breed te laten houden zodat andere spelers in het midden meer ruimte krijgen. 

Dit soort dingen kan je in de voorbereiding altijd het beste testen, kan daar ook kijken naar werkelijke posities en dan bijvoorbeeld in de tweede helft andere instructies geven. Op die manier zie je wat het resultaat is van die instructies en of het voor jou het gewenste effect heeft. 

Spelbenadering.png.2b903c3fb792c3ad50bbb2a77dfd34f8.png

PS: Volgens mij zijn er hier ook bepaalde topics voor waarbij mensen die veel meer van tactieken weten je vast kunnen helpen :checkit:

Die had ik nog niet gezien, ik moet nog helemaal bekend worden met FM 20 zie ik al wel

14 uur geleden zei Thomassje123:

ffb696ac8eadfe2a500480c31efffb6f.png

Oke, dat was poging 2 :-D Maar eens een andere club dan Roda kiezen, wat een matige kut selectie ook zeg

Roda heeft ook inderdaad niet echt de selectie om op die manier te voetballen. Lijkt me een vrij intensieve tactiek met veel spelersinstructies en teaminstructies. Hoe slechter je team, hoe minder goed ze met een berg aan instructies om kunnen gaan.

39 minuten geleden zei Buffell:

Roda heeft ook inderdaad niet echt de selectie om op die manier te voetballen. Lijkt me een vrij intensieve tactiek met veel spelersinstructies en teaminstructies. Hoe slechter je team, hoe minder goed ze met een berg aan instructies om kunnen gaan.

4d09555198e447b92d191c3c29281605.png

Gelukkig is Helmond Sport een betere match :D

5ac2f30fadfb65dde01d1188ea66830b.png

Ook wat andere rollen hier