Jump to content
Vilhena

FM-Café

Recommended Posts

Op 25-2-2020 om 23:13 zei tdogg16:

Maar het werkt best prima ;)

Inhoud verbergen

fb4d34981ccfb197950110290936f0ff.png

Ik ben je tactiek nu aan het proberen bij Leipzig. Tot dusver best prima resultaten behaald, krijg alleen nog wel wat goals tegen. Heb je misschien een linkje voor volledige tactiek oid? 

Iemand een idee waarom de winterupdate het bij mij niet doet? De update is uitgevoerd en als ik een nieuw spel open zegt hij ook versie 20.3.0

fm, steam en de computer (Mac) al opnieuw opgestart. Maar de transferupdates zitten er niet bij. 

Op 26-2-2020 om 10:21 zei Hwb:

Ik speel nog altijd met FM18. Save met Köln, eerste seizoen. Standaard speel ik een 4-3-3, maar een flat middenveld. Ik kwam soms in de problemen tegen een team met een DM, die het spel verdeelde. Zocht daarom naar een manier om een 4-2-3-1 te laten werken. Was eerder niet gelukt, maar nu eentje gebaseerd op hoe Ajax het nu invult qua type spelers/positie-invulling. Voor de winterstop in de beker Dortmund uitgeschakeld door tijdens de wedstrijd om te schakelen naar de 4-2-3-1. Eerste wedstrijd na de winterstop kwam koploper Bayern op bezoek. Mooie gelegenheid om de 4-2-3-1 eens zonder druk uit te proberen, ook omdat ik (te) veel geblesseerde centrale middenvelders had.

Opstelling.png.2b7a2776c3773cfb98475cf87ca646f0.png

Resultaat.png.b4d0ba33e259c8cc0e157a700a187f1f.png

Denk dat ik deze nog wel eens van stal haal.

Je bent niet de enigste die nog 18 speelt

Zojuist FM20 demo gedownload op de Mac, puur om even te kijken of het wel werkt en niet sloom is. Werkt tot nu toe perfect! Hele geruststelling, dan kan ik hem dus ook aanschaffen. Alleen het 3D weergeven van wedstrijden is wat langzamer.

iemand ervaring met het plaatsen van de MU update in een directory op je Mac evenals de facepack en logopack? 

1 uur geleden zei ElPrincipito:

Zojuist FM20 demo gedownload op de Mac, puur om even te kijken of het wel werkt en niet sloom is. Werkt tot nu toe perfect! Hele geruststelling, dan kan ik hem dus ook aanschaffen. Alleen het 3D weergeven van wedstrijden is wat langzamer.

iemand ervaring met het plaatsen van de MU update in een directory op je Mac evenals de facepack en logopack? 

Ik speel gewoon nostalgisch met de 2D, stuk overzichtelijker hoe de poppetjes lopen.

7 ploegen binnen 4 punten voor de laatste speeldag hier. :cab: En 2e is rechtstreeks de CL poulefase in dus er is 1 ploeg zegmaar een ''heel klein beetje'' het kind van de rekening geworden. :-D

vb8dzzf.png

1 uur geleden zei Thomassje123:

Zoveel nieuwe opties ten opzichte van FM 14 haha.

Een data analist en een sportwetenschapper, is dat essentieel?

Nee, de data analist niet. Hij analyseert de tegenstander en kan je tips geven over hoe te spelen. 

Hier bij de winterstop met Ajax. 19 punten na 48 wedstrijden.

AZ een heel goede eerste helft van het seizoen met 50 punten. (Huntelaar boven topscoorderslijst met 15)

2 minuten geleden zei CrisChivu:

Hier bij de winterstop met Ajax. 19 punten na 48 wedstrijden.

AZ een heel goede eerste helft van het seizoen met 50 punten. (Huntelaar boven topscoorderslijst met 15)

19 punten na 48 wedstrijden? :classic_blink:

Zal wel andersom zijn, denk ik?

Zojuist zei Mordurette:

19 punten na 48 wedstrijden? :classic_blink:

Zal wel andersom zijn, denk ik?

Nieuwe regels in de Eredivisie!

Ik bedoelde inderdaad 48 punten na 19 speelrondes ;)

Hopelijk kan ik AZ nog achterhalen.

Ook als nummer 1 door in een matige poule met Chelsea, Genk en Celtic in de CL.

Helaas Man City geloot..

2 minuten geleden zei CrisChivu:

Nieuwe regels in de Eredivisie!

Ik bedoelde inderdaad 48 punten na 19 speelrondes ;)

Hopelijk kan ik AZ nog achterhalen.

Ook als nummer 1 door in een matige poule met Chelsea, Genk en Celtic in de CL.

Helaas Man City geloot..

Hoop dat je AZ inderdaad kan inhalen.

Ik ben een totale nitwit hoor, alleen in 2015 gespeeld. 

Momenteel de demo versie aan het spelen, zijn er trainingen kant en klaar die je kant en klaar kan implementeren net zoals voorheen? Vind het nog best onoverzichtelijk/ingewikkeld om alles nu even door te hebben en in te zien. Of wat raden jullie aan? 

33 minuten geleden zei ElPrincipito:

Ik ben een totale nitwit hoor, alleen in 2015 gespeeld. 

Momenteel de demo versie aan het spelen, zijn er trainingen kant en klaar die je kant en klaar kan implementeren net zoals voorheen? Vind het nog best onoverzichtelijk/ingewikkeld om alles nu even door te hebben en in te zien. Of wat raden jullie aan? 

Ik ben best lui wat training betreft, laat dit allemaal over aan mijn assistent. Heb het weleens zelf willen doen maar dan kwam ik er half november achter dat mijn spelers nog aan conditietraining deden. Het fijne van FM is dat je redelijk veel goed kan uitbesteden en je kan focussen op de dingen die je echt leuk vindt. Bij mij zijn dat transfers en de goede tactiek kiezen.

@Mordurette Zit nu alleen een beetje in een split, wilde eigenlijk na dit seizoen naar een andere club gaan dus denk dat ik 'm shortlist en bij mijn volgende club haal :D 

45 minuten geleden zei ForzaUtreg:

@Mordurette Zit nu alleen een beetje in een split, wilde eigenlijk na dit seizoen naar een andere club gaan dus denk dat ik 'm shortlist en bij mijn volgende club haal :D 

Dat is dan zeker een goed idee!

3c12af9afc6919faaa2b22579dd6bade.png

Allereerste officiële wedstrijd in FM 20, kan slechter dacht ik maar zo. De 0 gehouden tegen Jong Ajax, een team dat ze er toch wel makkelijk in legt :classic_biggrin:

Edited by Thomassje123

Had een Braziliaanse linksback naar Ajax gehaald omdat ik geen (goede) haalbare Nederlander kon vinden. Kwam er net alsnog achter dat ik toch een Nederlander heb gekocht. :cab:

f9717a00f1e6ed9c837abfc2893d6249.png

Edited by TheRealOne

8db398924324c667514b91db3841142c.png

f01a9c3cc1518f600b0e496961281ab1.png

Oke, ik heb nog een hele lange weg te gaan in deze FM. De tactiek die het zo goed deed als in FM 14 werkt hier voor geen meter. Ik creëer veel te weinig kansen

10 uur geleden zei ForzaUtreg:

1a40c75c8ec354b8b24ab9afedba4c8a.png

Zo, hallo dan. Kom jij maar ff hier :D 

WAT