Jump to content
Vilhena

FM-Café

Recommended Posts

@Peterhs Dat heb ik ook al eens gehad. Ik ben nu bezig met United en daarin kreeg ik een Noor en een Zweed. En ik heb ook al eens een Braziliaan gehad.

Nou hij is welkom hoor sowieso. Zijn stats zijn goed. Met die nationaliteiten weet je zeker dat het een international zal worden. Kosovo. Toch wel grappig en apart.

58 minuten geleden zei Peterhs:

Nou hij is welkom hoor sowieso. Zijn stats zijn goed. Met die nationaliteiten weet je zeker dat het een international zal worden. Kosovo. Toch wel grappig en apart.

Toch niet zo uitzonderlijk? Dat er buitenlanders in je jeugdinstroom zitten? Zeker niet in de multiculturele samenleving tegenwoordig.

Misschien inderdaad opvallend omdat het een Kosovaar(?) is. Maar inderdaad wat @Steels zegt. Erling Haaland is bijvoorbeeld ook in Leeds geboren omdat zijn vader daar op dat moment werkte. Die Andreas Pereira van ManUnited is een Braziliaanse Belg die bij zowel PSV als Manchester United in de jeugd zat en Luuk en Siem de Jong zijn in Zwitserland geboren. Als die ouders niet terug naar Nederland waren verhuisd hadden ze misschien in de jeugd van Servette of Basel gezeten.

Leicester is zojuist overgenomen in mijn game. Nu heeft de voorzitter besloten om Joao Felix en Thiago Almeda te kopen voor ongeveer 200mln.  Gaat dit ten koste van mijn TB en/of financiële situatie bij de club?

56 minuten geleden zei Rick88:

Leicester is zojuist overgenomen in mijn game. Nu heeft de voorzitter besloten om Joao Felix en Thiago Almeda te kopen voor ongeveer 200mln.  Gaat dit ten koste van mijn TB en/of financiële situatie bij de club?

Nee, krijg je cadeau.

Ik had het hier eerder over Arezo, echt een fijne speler waaraan ik aardig heb verdiend... Redelijk snel gebracht, maar was absoluut mijn favoriete speler in mijn carriere in deze game (en dit terwijl ik Rodrygo, Bailey en Almada heb lopen bij Feyenoord...)

image.thumb.png.fd074fadf8f920bd8da8c7e348b38793.png

Brengt me bij de persoon van het vorige screen: Kökcü, geen 101 miljoen maar 83 miljoen vond ik afdoende dus heb ik dat gedaan! Begon ijzersterk het eerste seizoen qua goals (13 in 26 eredivisiewedstrijden), dat natuurlijk nooit meer gehaald en eerlijk gezegd dat bedrag voor een speler met dergelijke attributes in FM kun je geen nee tegen zeggen! Hij was wel vaak belangrijk met voorassists, maar een vervanger is onderweg!

image.thumb.png.4b4d5179f8a07975079d1e50cfc53dc5.png

Op 14-2-2020 om 11:03 zei Buffell:

Het is eigenlijk ongelooflijk wat je allemaal voor een prikkie kan oppikken op de transfermarkt als je alleen op ontevreden spelers zoekt. Heb zo in mijn Ibiza-game al Riqui Puig (3.5M), Riechedly Bazoer (4M) en Yves Dabila (950K) kunnen aantrekken. Deze transferperiode slechts een prikkie (in mijn ogen) betaald voor Lincoln (7.5M). Dat een beetje aanvullen met brute regens en we mogen onze kunsten voor het eerst in de CL laten zien.

Keihard genaaid met een poule PSG, Bayern en Benfica; na 4 wedstrijden in deze poule 1 schamel puntje. Het debuut van Ibiza in de CL is dus geen denderend succes. Maar wél een prachtig mooi nieuw stadion!

Ik vind het nieuwe scoutingsysteem erg onhandig en ik krijg teveel te zien, normaal laad ik ongeveer ergens rond de 100.000 spelers. Laatst een nieuwe filter ontdekt voor de winterperiode en spelers met aflopend contract, max 21 jaar en dan aflopend 6 maanden. Kon best wel leipe spelers oppikken. 

Goedenacht, ik heb twee vraagjes.

- Wanneer ik met allebei mijn vleugelspelers met de instelling vleugelspits (aanvallen) speel, hoe strikt moet ik dan zijn in het hebben van een rechtspoot op rechts en een linkspoot op links? Komt een speler met die instellingen echt niet uit met zijn verkeerde been op de flank?

- Kan iemand mij het concrete verschil uitleggen tussen een vooruitgeschoven spelmaker (aanvallen) en aanvallende middenvelder (aanvallen)? Ik wil dat mijn speler op die positie redelijk hoog op het veld speelt om te scoren, maar hij moet ook aanspeelbaar blijven voor de CM's.

Edited by jesseth

Op 14-2-2020 om 11:52 zei Buffell:

Je kan je zoekfilters verfijnen dat je in het onderste vak van dat scherm waar je je zoekopdrachten kan specificeren zoeken op 'dynamiek en geluk'. Daaruit kan je dat vervolgens 'tevredenheid' kiezen en dus dan 'ontevreden' als vereiste selecteren.

Ruk uitleg, maar ik heb momenteel even geen FM bij de hand haha. 

heb ff gekeken maar kom er niet uit hahah noob die ik ben xd 

27 minuten geleden zei Mark Hughes:

heb ff gekeken maar kom er niet uit hahah noob die ik ben xd 

tevredenheid.png.e9e6523541dda95f8041cfdf278f04a1.png

En dan dus 'Ontevreden' als mate van tevredenheid kiezen. Zie je alle spelers die ontevreden zijn.

Edited by Fantasy

Zo kan je ook op persoonlijkheid zoeken, volgens mij. Handig als je alleen maar positieve karakters in je team wilt hebben. 

Bij stafleden kan het sowieso en dat is ook handig, aangezien ik alleen stafleden aanneem voor mijn jeugdteams met positieve persoonlijkheden. 

10 uur geleden zei Fantasy:

tevredenheid.png.e9e6523541dda95f8041cfdf278f04a1.png

En dan dus 'Ontevreden' als mate van tevredenheid kiezen. Zie je alle spelers die ontevreden zijn.

held bedankt ! 

10 uur geleden zei Mordurette:

Zo kan je ook op persoonlijkheid zoeken, volgens mij. Handig als je alleen maar positieve karakters in je team wilt hebben.

Dit vind ik een beetje onzin, telt alleen als je opzoek gaat naar regens die boven de 170 PA kunnen halen.

Persoonlijkheid is eigenlijk alleen maar hoe goed ze gaan presteren op trainingen. Kan niks anders bedenken waarvoor t nuttig is.

Edited by Sanel

59 minuten geleden zei Sanel:

Dit vind ik een beetje onzin, telt alleen als je opzoek gaat naar regens die boven de 170 PA kunnen halen.

Persoonlijkheid is eigenlijk alleen maar hoe goed ze gaan presteren op trainingen. Kan niks anders bedenken waarvoor t nuttig is.

Slecht presteren tijdens wedstrijden.

Onsportief waardoor ze vaak kaarten pakken.

Genoeg persoonlijkheden die kunnen schaden.

Dat het naar mijn mening weinig uitmaakt ben ik eens, maar ze zijn er wel voor gemaakt.

9 minuten geleden zei Peterhs:

Slecht presteren tijdens wedstrijden.

Onsportief waardoor ze vaak kaarten pakken.

Genoeg persoonlijkheden die kunnen schaden.

Dat het naar mijn mening weinig uitmaakt ben ik eens, maar ze zijn er wel voor gemaakt.

Dit dus ook ja. Goed presteren op de training lijkt me ook niet geheel onbelangrijk. Ook kunnen zij dienen als mentor als ze invloedrijk zijn binnen de selectie, ook niet geheel onbelangrijk.

17 uur geleden zei jesseth:

Goedenacht, ik heb twee vraagjes.

- Wanneer ik met allebei mijn vleugelspelers met de instelling vleugelspits (aanvallen) speel, hoe strikt moet ik dan zijn in het hebben van een rechtspoot op rechts en een linkspoot op links? Komt een speler met die instellingen echt niet uit met zijn verkeerde been op de flank?

- Kan iemand mij het concrete verschil uitleggen tussen een vooruitgeschoven spelmaker (aanvallen) en aanvallende middenvelder (aanvallen)? Ik wil dat mijn speler op die positie redelijk hoog op het veld speelt om te scoren, maar hij moet ook aanspeelbaar blijven voor de CM's.

- Als je met vleugelspelers speelt, zou ik rechts op rechts en links op links doen. Dan nog kan het dat je rechtsbuiten bijv. linksbenig is en als PPM naar binnen snijden heeft, dat maakt hem dan in mijn ogen minder geschikt om als vleugelspeler op rechts te acteren dus dan zou ik ervoor kiezen om hem om te trainen naar vleugelspeler links. Of je moet je formatie/tactiek willen aanpassen.

- VSM is een speler die de bal krijgt in de opbouw, een spelmaker wordt altijd het snelst gezocht door medespelers en zwerft een beetje tussen de linies.  Daarom kies ik ook vaak voor één zo'n type speler en dus niet een SVD en VSM op één middenveld. Daarnaast zoekt een VSM vaak vanuit het middenveld de AMC positie op, terwijl een AM daar vaak al staat. Een aanvallende middenvelder is meer een lopende middenvelder à la Van de Beek waar dus niet de hele opbouw om draait, maar gewoon deel uit maakt van de aanval en met zijn loopacties gevaarlijk probeert te worden.