Jump to content
Vilhena

FM-Café

Recommended Posts

46 minuten geleden zei Bingbangboem:

Zo, na een redelijk lange winterslaap weer ontwaakt met een kleine FM-microbe  (of het coronavirus, not sure yet). 

Is het de moeite om FM20 aan te schaffen? :mrgy:

Ik vind van wel.

4 uur geleden zei Bingbangboem:

Zo, na een redelijk lange winterslaap weer ontwaakt met een kleine FM-microbe  (of het coronavirus, not sure yet). 

Geen idee wat je laatste FM is. Ben van 18 naar 20 gegaan; bevalt prima.

5 uur geleden zei Bingbangboem:

Absoluut. Negeer de mensen die er erg over klagen op de SI Forums, de problemen zijn vrij klein en de hoeveelheid detail die toegevoegd is sinds FM18 (19?) is gigantisch. Zeer aan te bevelen.

Is er qua tactische mogelijkheden ook uitbreiding t.o.v. FM19? Ik mis zoveel dingen die ik graag zou willen kunnen tweaken of aanpassen, maar gewoon geen optie zijn. 

Seizoen 5 afgerond met een kampioenschap. Het zat dit jaar allemaal mee en natuurlijk hebben de transfers (transfervrij) van Haaland en Linares daarin heel erg geholpen. Zij zijn voor een club als 1.FC Köln wel van de buitencategorie. Dat maakte het team nog sterker dan dat we de afgelopen jaren al waren en dat heeft ons het kampioenschap opgeleverd.

Daarnaast hebben Passlack, Bella-Kotchap, Wirtz en Katterbach hun debuut gemaakt in het Duitse nationale team, dat is een mooie opsteker voor deze talenten.

image.thumb.png.ae78ec44a01e1f21e50ffe67548cf067.png

image.png.719109d65d1d2cb1a225bef5ccad2da8.png

image.png.3bee0e397a8bde0eff6759d2ef57f89f.png

image.thumb.png.0b99e5c0ce12dd6066e1cfec5dc9d395.png

image.thumb.png.d8b5208b8be006d0e8a427938f1b7a97.png

image.thumb.png.a363aedd7aaaeb9729765c93d080dbd2.png

image.thumb.png.5d5c147a0b98e71746541c4d861642ba.png

image.thumb.png.60d159b7d88aee0ad1252928b9074461.png

En tot slot wordt ons stadion van 50000 plaatsen uitgebouwd waardoor we nog verder kunnen groeien.

image.png.3c4683300ff684f3f35501cbb2f04f17.png

image.png.8b33a0dd8cfbf05cb0737d5b72006e0d.png

Ben niet zo van het geld uitgeven, helemaal deze game niet. Maar 23,5 miljoen voor deze wereldtopper in wording kon ik niet laten lopen. En dan nog valt het qua bedrag wel mee als je het vergelijkt met andere clubs. Ik had voor deze transfer pas 70 miljoen uitgegeven aan 27 transfers over de afgelopen 5 jaar.

image.thumb.png.98a2d8a94a152d59552454673bad6fac.png

We moeten onze ogen ook niet sluiten voor Duits talent, daarom hebben we nog een spits gehaald die op termijn van waarde kan zijn voor het team. Hij kost 9 miljoen.

image.thumb.png.da931ff08b165deb0bf126c0615f0c63.png

image.thumb.png.d463fd8e986f2030b3f617f4d6f870ef.png

9 minuten geleden zei Nummerke10:

En dan is Moriba waarschijnlijk nog de beste aankoop. Goed transferbeleid daar in Keulen :D

Dat is ook een best aardig spelertje inderdaad ;)

image.thumb.png.30c63c6e609259731bde8f86a7cc3062.png

Toch een leuk debuut in de Liga 1|2|3, prognose is 19e. Spelers waren allemaal boos op me toen ik ze voorafgaand aan het seizoen voorstelde dat we goed genoeg waren om niet te degraderen. Ze zeiden dat we gedoodverfde degradanten waren. 

Na 5 wedstrijden hadden we er 1 gewonnen, 2 gelijk en 2 verloren. Daarna een heerlijke reeks gaan zetten! Speel een soort van countervoetbal, maar wel verzorgd. Verdedigend terugzakken, wachten op de fout en dan met veel mensen eruit en combinerend naar de andere kant. Werkt aardig. Word wel helemaal gestoord van 1-op-1 kansen die verneukt worden.

Stand na 10 Ibiza.PNG

18 minuten geleden zei Fantasy:

Ibiza, tof! Prima resultaat tot dusver :) 

2 potjes verder inmdidels (3-2 tegen Zaragoza en 4-0 tegen Deportivo la Coruna) en we staan op een gedeelde eerste plek met Cádiz! _O_

Heerlijk. Heel leuk om zo'n club te managen lijkt me. Ben benieuwd hoe dat in het echt zou zijn, als zo'n club ineens zich bij de wereldtop meld op zo'n klein eilandje haha.

Even een side-game begonnen met Sparta, daarin heb ik alles in handen van het bestuur gelegd. Ik doe enkel de wedstrijden, tactiek en persconferenties. 

Henk van Stee is verantwoordelijk voor de transfers, contracten, etc. 

Benieuwd hoe dit gaat verlopen, normaal bepaal ik altijd het reilen en zeilen van de club. 

Eerste aankoop is de 36 jarige Edson Braafheid die in de winterstop transfervrij komt. Daarnaast is er een bod uitgebracht op de 16 jarige Dave Star van ADO den Haag. 

Had overigens bij elke club gekeken om dit te gaan doen, maar de clubvisie van Sparta sprak mij het meest aan. 

Aanvallend voetbal spelen

Koopt binnenlandse spelers

Koopt spelers uit de lagere binnenlandse competitie

Leidt spelers uit de jeugdopleiding op

Nu ga ik kijken hoe het gaat lopen

11 uur geleden zei Fantasy:

Heerlijk. Heel leuk om zo'n club te managen lijkt me. Ben benieuwd hoe dat in het echt zou zijn, als zo'n club ineens zich bij de wereldtop meld op zo'n klein eilandje haha.

Haha ja ben benieuwd hoeveel toeschouwers ik uiteindelijk kan trekken. Bij uitwedstrijden zit er momenteel steevast 1 uitsupporter in het uitvak :-D

19 uur geleden zei Lorgotz:

Vaak enkele dagen nadat de transferperiode gesloten is. Nog even geduld dus :). 

Ik dacht de officiële pas in maart/april omdat er nu nog allerlei transferwindows open zijn.

Lekker hoor. Dit is de beste huurspeler die ik ooit heb gehad. Ben meestal niet zo van huren, maar hier maak ik graag een uitzondering voor. brew.thumb.png.d1916ca1b90300bc1b6ed62e22605315.png

3 minuten geleden zei psvth:

Lekker hoor. Dit is de beste huurspeler die ik ooit heb gehad. Ben meestal niet zo van huren, maar hier maak ik graag een uitzondering voor. 

Brewster heeft mij hoogstpersoonlijk naar promotie naar de Premier League geschoten afgelopen seizoen. Toppertje inderdaad :D

Kan iemand mij vertellen hoe de conversie ratio is in de huidige public beta ME? Uitgelezen kansen die er niet ingaan, gooi ook even wat screens van topscoorderslijst in de Premier League en Bundesliga en zo.

Wat mij opvalt bij iedereen is dat niemand 100+ goals per seizoen aantikt in de competitie maar dat er wel één specifieke spelers is die zn goals meepakt. 

Edited by Sanel

Is er iets van een bug oid bekend dat de loting van Europese competities niet wordt uitgevoerd?

Heb in m'n Journeyman voor het eerst de groepsfase van de Europa League gehaald. Loting daarvan had om 27 augustus moeten zijn, echter zit ik inmiddels al op 5 september...

EDIT: Laat maar, op 9 september komt de loting binnen ;e

Edited by Maxxert

Hmm waar doet me dit aan denken? :classic_tongue: dit is een amateur club in amerika die ik net tegen kwam in de USA in het beker toernooi

denk dat feyenoord binnenkort maar eens een advocaat moet inschakelen wegens auteursrechten

image.png.ffc9fd3e0e5811d07fef018ead51a629.png

Ik word wel echt helemaal leip van die 1-op-1 kansen die steevast gemist worden en wanneer ze de bal krijgen met 3 verdedigers voor hun neus, poffen ze hem keurig netjes het hoekje in. Hoe dan?

1 uur geleden zei Buffell:

Ik word wel echt helemaal leip van die 1-op-1 kansen die steevast gemist worden en wanneer ze de bal krijgen met 3 verdedigers voor hun neus, poffen ze hem keurig netjes het hoekje in. Hoe dan?

Heb je de nieuwe Bèta Patch nog niet? Daar zitten ook allerlei ergernissen in, maar die lange ballen + 1-op-1 is wel enorm verbeterd.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...