Jump to content
Vilhena

FM-Café

Recommended Posts

image.png.8a513d559f23c576f53db5ba6e94b1bd.png

image.thumb.png.0cec4ea7cca621033abd8a14dda467fe.png

Helaas, het lukte ons niet om onze positie in de Eredivisie te behouden. We speelden goed voetbal en bleven meestal bij maar hadden nooit het geluk om een resultaat te boeken, met de wedstrijden tegen Cambuur en VVV als vervelendste resultaten omdat we die doelpunten tegen kregen in minuut 89 en 94 :5

Ik mag wel aanblijven als coach en hoeven enkel in de middenmoot van de KKD te eindigen. Als we weer terug promoveren blijf ik na dat seizoen ook, anders is het tijd voor een Aziatisch tripje in Maleisië of de terugkeer naar Spanje.

De promovendi? ADO, Sparta en... de nummer 14, Helmond Sport :cab: Wat dan wel weer goed nieuws is voor de groei van de club, zoals bij ons en Almere City ook het geval was.

Met Nürnberg nog vrij lastig gehad om degradatie te ontlopen, voornaamste reden omdat het team zo wisselvallig was. 

Daarnaast had ik ook de nieuwe match engine patch (beta) geïnstalleerd, wat de nodige tactische speurtochten opleverde.

Uiteindelijk wel veilig gespeeld en vanaf dat moment ging het ineens hard, laatste 5 wedstrijden eigenlijk fenomenaal gepresteerd:

image.png.49b7ad875f5cfc6ed5379b79c46b781d.png

Moet wel zeggen dat Freiburg en Mainz op 15 en 13 staan, Dortmund op 10. Maar Leverkusen zat vol in titelstrijd en liet het door de nederlaag tegen mij liggen (werd 2e), Bayern werd 3e. Borussia Mönchengladbach werd voor de 2e keer in 3 jaar kampioen.

Komend seizoen verwachten ze wederom alleen maar dat ik degradatie voorkom, dus dat wordt even aan mijn reputatie werken en de doelstelling ruimschoots overtreffen. Hoop ik.

Weet iemand of het mogelijk is om de huidige situatie in de Eredivisie na te bootsen? Ik zou graag met PSV beginnen in deze crisistijd namelijk!

Kampioen en promotie (moest nog een play-off spelen) in seizoen 2. Gingen heerlijk, tot we 5 wedstrijden voor het einde ineens behoorlijk aan het choken raakten.. Verder een prima seizoen gedraaid. Nu op zoek naar versterkingen en de 3e liga in.

Eindstand

Spoiler

9f2cef7db5f9bc69dda12511469bb8f0.png

Kampioenswedstrijd

Spoiler

2af5c144daebb20936e6fac00849fbaa.png

Waardeloze laatste maand

Spoiler

1dba12b11e3ef2accd7c2bc4e496799b.png

Play-off

Spoiler

68f5ef397945b26f95cc20c89c350e46.png

Dan ga je in zo'n finale toch nog even zweten, denk ik... Na die rode kaart. Gelukkig promotie behaald. Hoe heeft het bestuur en die speler gereageerd op de behaalde promotie? 

26 minuten geleden zei Mordurette:

Dan ga je in zo'n finale toch nog even zweten, denk ik... Na die rode kaart. Gelukkig promotie behaald. Hoe heeft het bestuur en die speler gereageerd op de behaalde promotie? 

Kregen in de hele wedstrijd maar 1 schot op doel tegen, dus was eerder boos dat we niet uitliepen.. Spelers zijn nu inderdaad weer wat tevredener. Bestuur ook tevreden gelukkig.

Cheers! Welke stijl speel je? :)  4-4-2 is overigens wel de go to tactic deze FM volgens mij

Edited by ForzaUtreg

9 minuten geleden zei ForzaUtreg:

Cheers! Welke stijl speel je? :)  4-4-2 is overigens wel de go to tactic deze FM volgens mij

Speel normaal eigenlijk altijd met 1 spits, maar omdat ik nu zoveel kwaliteit heb voorin ben ik met 2 spitsen gaan spelen.

Maar mijn stijl, mijn eigen stijl. Maak altijd mijn eigen tactieken, dus een echte stijl is er niet.

Als je al 4 jaar geen kampioen bent geworden en ook dit jaar geen kampioen gaat worden kan je je misschien beter richten op spelers die er meteen staan. Ondanks dat dit een groot talent is, maar 60 miljoen voor een speler van 17 is wel heel erg veel geld.

image.png.31adb81982266ba820e7810f87789d3b.png

image.thumb.png.85a7647a08ec91b5bdab80ab7ed3570c.png

Mensen. Wat heb ik fout staan wat eerst niet zo was in een andere save?

Als de wedstrijd gespeeld moet worden in dit geval een vriendschappelijke zet ik normaal de spelers in de tactiek en bekijk ik de wedstrijd.

Nu kan ik dat niet en is de wedstrijd ineens afgelopen zonder iets gezien te hebben uberhaupt van tevoren.

Welke onderdelen moet ik hiervoor aanpassen in settings?

14 minuten geleden zei Peterhs:

Mensen. Wat heb ik fout staan wat eerst niet zo was in een andere save?

Als de wedstrijd gespeeld moet worden in dit geval een vriendschappelijke zet ik normaal de spelers in de tactiek en bekijk ik de wedstrijd.

Nu kan ik dat niet en is de wedstrijd ineens afgelopen zonder iets gezien te hebben uberhaupt van tevoren.

Welke onderdelen moet ik hiervoor aanpassen in settings?

Staat waarschijnlijk bij je stafverantwoordelijkheden dat de assistent de vriendschappelijke wedstrijden speelt.

Bij staff -> responsibilities -> matches (zal in NL wel iets van: staf -> verantwoordelijkheden -> wedstrijden zijn) moet het ergens staan. Daar staat waarschijnlijk een staflid bij 'manages friendly matches / speelt vriendschappelijke wedstrijden' (of iets dergelijks).

Even je eigen naam neerzetten en niet op 'bevestigen' vergeten te drukken. Dan zou het goed moeten zijn.

Begonnen met een nieuwe save. (na het lezen van de blogs van  @Titan ook zin om met de superboeren wat op te bouwen)!  Deze Brewster gehuurd van Liverpool. scoort er lekker op los.graafschap.thumb.png.34b6a5d193642b18c63002814c3269b2.png

Ik ben bezig met Arminia Bielefeld. Het gaat erg lekker in m'n eerste seizoen. Prognose was om als 5e te eindigen. Tot nu toe gaat het voortreffelijk. 

image.png.a4cd7cb2c981caa01f0cb2649fb68a3d.png

Ook eindelijk weer de lol gevonden met een game met Ibiza, voornamelijk dankzij de pot die Barça er tegen speelde. 

Segunda Division B4, met ook Real Murcia onder andere. Bedroevend niveau. Vooral veel oude voetballers die op hun 34e, 35e, 36e, en zelfs ouder nog even afbouwen voor een kleine 80K per jaar. 

Momenteel heb ik bij elke uitwedstrijd steevast 1 uitsupporter :-D

Thuis hooguit 250 man. Voorzieningen zijn matig, het team is matig. Gelukkig met wat transfervrije signings toch momenteel bovenaan na een pot of 16. Weet iemand hoe de promotieregeling in de Segunda B werkt? 4 competities, waarvan de nummers 1t/m4 promotieplayoffs spelen? Als kampioen van je divisie ben je nog niet zeker van directe promotie dus? Want dat zou betekenen dat dat alleen die 4 clubs promoveren. Krijg je dan een bye in de eerste ronde van de playoffs?

22 minuten geleden zei Mordurette:

Je draait een keurig seizoen zo @Lorgotz Het gat met nummer drie HSV is al fors, laat staan Hannover. 

Het seizoen gaat ver boven m'n verwachtingen. De eerste wedstrijd van het seizoen ging ik kansloos met 4-2 ten onder tegen St. Pauli, de tweede tegen Bochumm werd een 1-1 en de derde tegen Erzgebirge Aue ging ik met 1-2 onderuit. Hierdoor dacht ik dat het een mega zwaar seizoen zou gaan worden. Gelukkig kreeg ik het daarna op de rit :)

Edited by Lorgotz

Gaan heel lekker in ons eerste seizoen in de 3e Bundes. Verlies tegen Mannheim wel heel zonde; we stonden 2-0 voor met rust.

83d174081338211c31c19da84356b20e.png

382a3ec66a7ae9ab5a00f76e4b7e81de.png

27 minuten geleden zei Buffell:

Ook eindelijk weer de lol gevonden met een game met Ibiza, voornamelijk dankzij de pot die Barça er tegen speelde. 

Segunda Division B4, met ook Real Murcia onder andere. Bedroevend niveau. Vooral veel oude voetballers die op hun 34e, 35e, 36e, en zelfs ouder nog even afbouwen voor een kleine 80K per jaar. 

Momenteel heb ik bij elke uitwedstrijd steevast 1 uitsupporter :-D

Thuis hooguit 250 man. Voorzieningen zijn matig, het team is matig. Gelukkig met wat transfervrije signings toch momenteel bovenaan na een pot of 16. Weet iemand hoe de promotieregeling in de Segunda B werkt? 4 competities, waarvan de nummers 1t/m4 promotieplayoffs spelen? Als kampioen van je divisie ben je nog niet zeker van directe promotie dus? Want dat zou betekenen dat dat alleen die 4 clubs promoveren. Krijg je dan een bye in de eerste ronde van de playoffs?

In de Segunda Division spelen eigenlijk best wel een paar teams die op het hoogste niveau gespeeld hebben, wat het wel weer spannend maakt. De regeling is een beetje apart, maar volgens mij speel je eerst een tweeluik tegen tegen één van de andere kampioenen van de Segunda B. Als je die wint ben je hoe dan ook gepromoveerd, enkel speel je daarna nog de 'finale' tegen de andere winnaar. De winnaar van deze wedstrijden mag zich kampioen van de Segunda Division B noemen.

Verlies je nou de eerste wedstrijd, speel je tegen de verliezer van die andere pot. Als je dan wint ben je als nog gepromoveerd, geloof ik.

21 minuten geleden zei Lorgotz:

Het seizoen gaat ver boven m'n verwachtingen. De eerste wedstrijd van het seizoen ging ik kansloos met 4-2 ten onder tegen St. Pauli, de tweede tegen Bochumm werd een 1-1 en de derde tegen Erzgebirge Aue ging ik met 1-2 onderuit. Hierdoor dacht ik dat het een mega zwaar seizoen zou gaan worden. Gelukkig kreeg ik het daarna op de rit :)

Een slecht begin dus, maar heel erg mooi herstelt!

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...