Jump to content
Vilhena

FM-Café

Recommended Posts

Wat is de beste manier om zo snel mogelijk een speler voor 100% te scouten? Ik heb namelijk het idee dat ik iets fout doe. Wat ik o.a. niet snap is dat bij een paar spelers die ik scout staat de ze gescout worden tot volledige kennis, maar bij de meeste staat dat ze gescout worden voor één week. Ik heb bij verantwoordelijkheden wel aangevinkt dat spelers tot volledige kennis gescout moeten worden dus ik snap het niet helemaal...

Man, man, man, Als dit de beste jeugdspeler is die op dit moment doorstroomt:

1574517665_MarcoMastroianni_Profile.thumb.png.ce4edc458e87512adf0910546d5947c1.png

En als de TD het met je eens is dan weet je dat het niet best is in FM.

1972497331_FMNOOB_Inbox-4.png.423ae4b89643a6bfe67c1034de29fccf.png

En ik was nog verheugd na een bericht in de winterstop dat er acceptabele verdedigers en vleugelspelers zouden doorstromen ;e. Er zou mogelijk een goudenlichting komen.....

@FMNOOB Ik heb in mijn eerste seizoen 1 topregen gekregen en dat is het. Veel geïnvesteerd in jeugdopleiding, extra satellietclubs erbij met goede jeugdopleidingen maar het valt allemaal vies tegen.

Edited by Nummerke10

Zo, in de Journeyman Challenge mijn eerste volledige seizoen met AIK afgerond als kampioen, bekerwinnaar en overwinteraar in de Europa Challenge League (18 uit 6 in de groepsfase met Olimpija Ljubljana, Zorya Luhansk & Panathinaikos).

Echter de kalender uit Zweden een beetje zat, de club zelf nog lang niet, maar er kwam een aanbod van Nurnberg.. 

Nurnberg pendelt een beetje tussen Bundesliga 1 en 2. Op dit moment (seizoen 24/25) staan ze 15e in de Bundesliga, met 15 punten uit 16 duels. De doelstelling is niet degraderen, dat wordt in principe wel een makkie. Vandaar ook dat ik na ruim een jaar AIK alweer afscheid neem van hun en voor het eerst ga proberen om buiten Zweden wat te bewerkstelligen.

Ben begonnen met Excelsior, eerste jaar gepromoveerd. Nu op zoek naar talentvolle spits die er meteen Staat. Budget circa 2 miljoen. Iemand tips?

4 uur geleden zei Daanpsv10:

Ben begonnen met Excelsior, eerste jaar gepromoveerd. Nu op zoek naar talentvolle spits die er meteen Staat. Budget circa 2 miljoen. Iemand tips?

Altijd moeilijk in tweede seizoen. Kan kijken naar een Piroe, Druijff of andere reservespits bij de grote clubs in Nederland.

Erkan Eyibil (Mainz) komt bij mij vaak op de transferlijst in augustus voor 50.000 tot 100.000.  Kijk ook goed bij de amateurs en transfervrije spelers. Bijvoorbeeld Paul Kok van HFC.

Seizoen 4 afgesloten op een keurige 3e plaats, elk jaar een stapje omhoog. Daarnaast voor het eerst Europa in en meteen de halve finale van de Europa League gehaald en de DFB-Pokal gewonnen. Kortom een heerlijk seizoen.

image.thumb.png.c19876a1b0e5faa2f54e7fcd63931b08.png

image.png.af5049f4c8ffd5a970bc949f24ca0aff.png

image.png.34b7866db118996f2a141e03f5e6e075.png

image.png.6dace3239b60b5c71a08737e9e356f48.png

image.thumb.png.7232e5eb488656b7110a217bbae9fda4.png

image.thumb.png.eba243af2008d85b5f82170ffb9920fc.png

image.png.b26e9164da461c704429ec8ff8abf99d.png

We dachten dat we met Rodrygo een hele belangrijke schakel kwijt waren, maar zijn vervanger Thomas Buitink heeft bewezen dat we het prima zonder konden. In 46 duels scoorde hij 46 keer, een ongekend aantal doelpunten voor de debutant.

Spoiler

image.thumb.png.6b0cd8f23eb6ea31ad258f11e7d1cd53.png

Almada heeft een heel erg goed seizoen gekend als hangende vleugelspeler. 28 goals en 21 assists zijn uitstekende cijfers voor de Argentijn.

image.thumb.png.8e7806402093d13946f3921131d89668.png

Een geweldig seizoen voor de centrale verdediger, en zijn debuut maken voor de Duitse nationale team. Topper in wording.

image.thumb.png.d9bbc6c90a42ec98fbedb7e926852061.png

De man van het seizoen, wat een baas.

image.thumb.png.47c0fa9dbb4abe194015a556bccc9ad8.png

Sontje wordt elk jaar beter en belangrijker. Heerlijk talent.

image.thumb.png.dac37b3f1577618a8efa09f4eb09237a.png

Wonderkind uit de opleiding en dit jaar definitief doorgebroken.  Niet op zijn favoriete positie, maar als vleugelaanvaller doet hij het prima.

image.thumb.png.31dbd39057b744dfc363ee88e135362b.png

Fits-Jim stond op de transferlijst en bleek na het seizoen een schot in de roos, heeft een goed debuut jaar gehad en zich rond de winterstop in de basis geknokt naast Hector.

image.thumb.png.3b286f893815cc2689182dfdfb6fa06b.png

Thielmann is wederom een groot talent uit de eigen jeugdopleiding. Is wel zijn basisplaats kwijt geraakt, maar komt wel aan zijn minuten.

image.thumb.png.38e6881f06aa5b26f073f89394194286.png

Groot verdedigend talent dat vorig jaar voor 1 miljoen over kwam en aan het eind van de competitie zijn debuut gemaakt.

Dillema, heb nu 2 topspitsen met Buitink en Hansen, daar komt Haaland nog transfervrij bij. En nu heb ik de mogelijkheid omm Brewster voor 8,25 miljoen erbij te halen nu die op de transferlijst is gekomen.

image.thumb.png.e642457d23f438faf5052fb06d79b90c.png

Ook Elliott staat op de transferlijst, die kan ik voor 1,1 miljoen halen. Heb inmiddels een bod uitgebracht, op de vleugel kan ik nog wel iets kwaliteit gebruiken.

image.thumb.png.2c14d6715364bc91d7b3fc9f4ae42d03.png

@GAE EAGLES Zou Elliott in ieder geval halen voor die prijs. Brewster ook als het geen groot deel van je transferbudget is. Kan me voorstellen dat je andere posities nog wilt versterken en spits lijkt me nou just de positie waar je het beste materiaal hebt lopen.

15 minuten geleden zei Nummerke10:

@GAE EAGLES Zou Elliott in ieder geval halen voor die prijs. Brewster ook als het geen groot deel van je transferbudget is. Kan me voorstellen dat je andere posities nog wilt versterken en spits lijkt me nou just de positie waar je het beste materiaal hebt lopen.

Elliott heeft helaas voor Spurs gekozen, kon ook naar Chelsea, City en United. Had dus al een achterstand toen ik de onderhandelingen begon.

Wacht nog even met Brewster, voorin zit het wel goed inderdaad. Ik hoef er ook niet echt spelers bij, tenzij ik goedkoop een leuk talent kan kopen.

Zou Brewster niet halen, je hebt zo meteen al drie goede spitsen rondlopen. Tenzij Brewster ook bij jou als back-up wilt spelen, dan kan je hem desnoods verhuren in de hoop dat hij de nodige doelpunten scoort en je hem daarna weer met dikke winst kan verkopen.

Op 23-1-2020 om 08:55 zei Daanpsv10:

Hicham Khaloua is een topper. Speelt bij Melilla in Spanje

Seizoen 4 eerste groepswedstrijd in de CL en dan dit :cab: 9 goals van mijn jonge spits LOL

NGmSsGt.png

6 uur geleden zei Mordurette:

Zou Brewster niet halen, je hebt zo meteen al drie goede spitsen rondlopen. Tenzij Brewster ook bij jou als back-up wilt spelen, dan kan je hem desnoods verhuren in de hoop dat hij de nodige doelpunten scoort en je hem daarna weer met dikke winst kan verkopen.

Ik heb hem ook niet gehaald en nu zijn andere clubs er mee bezig. Dus ik laat hem lopen.

19 uur geleden zei FMNOOB:

Erkan Eyibil (Mainz) komt bij mij vaak op de transferlijst in augustus voor 50.000 tot 100.000.  Kijk ook goed bij de amateurs en transfervrije spelers. Bijvoorbeeld Paul Kok van HFC.

dankje, Schalke heeft interesse in eyibil, ik ga hem proberen te huren.

Kok gescout.

8 uur geleden zei Superboeren:

Wil een nieuwe game starten, maar spelen jullie gewoon de laatste versie of de beta versie? En wat is beter haha?

Tijdje beta gespeeld, schijnt wel beter te zijn qua match-engine maar ben even weer terug naar 20.2.3 omdat mijn tactieken daarin beter lijken te werken. Wacht tot de officiële release die ook een data-update zal bevatten.

Nieuwe carrière begonnen met Bury Town, doel is om weer een professionele club in Bury te hebben nadat Bury fc zoals denk ik sommige van jullie wel weten failliet is gegaan vorig jaar.