Jump to content
Vilhena

FM-Café

Recommended Posts

1 uur geleden zei Peterhs:

Wauw. Wat een salaris en bonussen betaal je zeg.

29 minuten geleden zei Nummerke10:

Valt toch best mee? Haaland is ongelooflijke topper en komt gratis over dus dan betaal je automatisch al meer loon. Anders zou je in 2023 al snel 50+ miljoen voor hem neer moeten tellen + een giga salaris. Heerlijke transfer dus @GAE EAGLES!

Met PSV in 2024 voor 18,75 miljoen Mo Ihattaren teruggehaald van Chelsea. In 2021 nog voor 90 miljoen verkocht aan ze. Betekent wel dat het weer erg druk wordt voorin maar deze jongen kan ik natuurlijk niet laten lopen :classic_love:

Ik vind het ook nog wel meevallen, tuurlijk is het een redelijk bedrag qua salaris. Maar hij gaat het meer dan waar maken denk ik.

Mooi dat je Ihattaren terug hebt weten te halen, wat een topper.

image.thumb.png.3950b63afb93f0c9a29cef0e4e388944.png

Gekocht voor 7,5 miljoen. 1,5 jaar later naar PSG.

image.thumb.png.812e8f40d966904c8626a3cc672d5706.png
Staat er niet duidelijk, maar 23+20 dus.

Opvolging was al verzorgd:

image.thumb.png.b380de9b21983dc33bb4a35e81316f3d.png

Jaar geleden voor 6,5 miljoen gekocht.

Heb eens zitten omrekenen naar maanden (want dit hanteer ik in de saves) en dan valt het salaris inderdaad nog mee voor zo'n speler. De bonussen vind ik echter wel fors. Dat komt echter misschien om dat ik simpelweg weiger om tig bonussen in het contract op te nemen.

Jaarlijkse verhoging: nooit

salaris na x wedstrijden: zelden

Eigenlijk meestal enkel x per wedstrijd, x per 0 houden/doelpunt en x per niet gespeeld.

Rest knal ik zo goed als altijd als niet onderhandelbaar.

Enkel bij ongeduldige makelaars moet je hiermee uitkijken, want dan is het vaak meteen exit.

Kan iemand mij uitleggen hoe het scouten van een speler precies werkt. Ik scout met AZ een jonge spits uit Servie maar het gaat heel langzaam, ik scout bijvoorbeeld ook een paar Franse spelers maar hun stats krijg ik veel sneller te weten terwijl ik die speler uit Servie ook al veel langer scout ook. Kan dit komen doordat ik de Servische competitie niet geladen heb en de Franse wel?

6 minuten geleden zei Bas0314:

Kan iemand mij uitleggen hoe het scouten van een speler precies werkt. Ik scout met AZ een jonge spits uit Servie maar het gaat heel langzaam, ik scout bijvoorbeeld ook een paar Franse spelers maar hun stats krijg ik veel sneller te weten terwijl ik die speler uit Servie ook al veel langer scout ook. Kan dit komen doordat ik de Servische competitie niet geladen heb en de Franse wel?

Denk dat die vooral te maken heeft met je scoutingskennis. Waarschijnlijk zal je scoutingskennis in Frankrijk een stuk hoger zijn dan in Servië.

23 minuten geleden zei W8er:

Denk dat die vooral te maken heeft met je scoutingskennis. Waarschijnlijk zal je scoutingskennis in Frankrijk een stuk hoger zijn dan in Servië.

Maar je hebt toch geen kennis van een land nodig om een bepaalde speler te bekijken lijkt mij?

Eerste seizoen met Arsenal zit erop. Vierde geworden. Veel jeugdspelers aardig wat laten spelen.
Benieuwd hoe ze zich ontwikkelen.

Waarom staan sommige spelers, gewoon uit europese competities die ik ook al eens gescout heb, niet in mijn spelers lijst?

Edited by putdus

Nieuwe game gestart, Zaragoza gaf niet veel voldoening meer.. Was blind spelen en weten dat je gaat winnen, op een potje of twee per seizoen na.

Nu gestart met Rot-Weiß Essen in de Regionalliga West. Vroeger een grote club en natuurlijk een grote stad met iets meer dan een half miljoen inwoners. Ik houd een Word file bij voor een eventuele Novelle, maar moet even kijken of ik daar aan toe ga komen. 

13 uur geleden zei Bas0314:

Maar je hebt toch geen kennis van een land nodig om een bepaalde speler te bekijken lijkt mij?

Als je nu een speler uit de Premier League die je al kent gaat scouten, weet je van veel stats natuurlijk al hoe hoog ze ongeveer zullen zijn. Bij een speler uit Servië waar je veel minder van meekrijgt zal er nog veel meer onderzocht moeten worden. De basis die een scout al heeft is veel minder. Als die scout echter zelf uit de Balkan komt en daardoor al meer informatie heeft over de club, de kracht van de competitie en de speler zal die dus veel sneller een goed beeld kunnen vormen over de speler in kwestie. 

@Jespresso Leuke keuze, genoeg Bundesligateams eromheen om mee te concurreren. Bij PSV gaat het bij mij nu een beetje dezelfde kant op als bij jou bij Zaragoza, eredivisie kan eigenlijk al schriftelijk afgedaan worden dus dan gaat het puur om die 2 tot 7 wedstrijden na de poulefase in de CL.

Edited by Nummerke10

Journeyman Challenge, seizoen 5, 2024. Eerste volledige seizoen bij AIK en aangezien ik de laatste weken nauwelijks tijd heb gehad om te spelen, is zo'n reeks wel lekker:

image.png.4766d15d66c0dd947226c6e9c1c374a5.png

Eerste 2 wedstrijden van het seizoen speelde ik nog 2-2, daarna dus de 2-1 zege bij Hammarby en daarna geen tegengoal meer gehad. Na 13 duels van de 30 dan ook al 10 punten voorsprong op nummer 2 IFK Göteborg.

Volgende wedstrijd is de bekerfinale tegen de koploper van het 2e niveau.

Wat ik altijd vreemd bij FM vind is dat de eigenschappen niet leidend zijn bij de waarde en prestaties van de speler.
Bijvoorbeeld Stefan Savic is basisspeler bij City en 41 miljoen waard. Bastos van Lazio staat op de transferlijst voor 2 miljoen is 4.1 miljoen waard.
Terwijl Bastos veel betere (verdedigende ) eigenschappen heeft, waar het dus eigenlijk om zou moeten gaan.

1 minuut geleden zei putdus:

Wat ik altijd vreemd bij FM vind is dat de eigenschappen niet leidend zijn bij de waarde en prestaties van de speler.
Bijvoorbeeld Stefan Savic is basisspeler bij City en 41 miljoen waard. Bastos van Lazio staat op de transferlijst voor 2 miljoen is 4.1 miljoen waard.
Terwijl Bastos veel betere (verdedigende ) eigenschappen heeft, waar het dus eigenlijk om zou moeten gaan.

Maar is hij mentaal en fysiek net zo goed als Savic, of enkel beter bij de technische (verdedigende) eigenschappen? Karakter en verborgen eigenschappen tellen natuurlijk ook mee.

7 minuten geleden zei Mordurette:

Maar is hij mentaal en fysiek net zo goed als Savic, of enkel beter bij de technische (verdedigende) eigenschappen? Karakter en verborgen eigenschappen tellen natuurlijk ook mee.

mentaal en fysiek is hij ook beter, t ontloopt elkaar niet veel.

54 minuten geleden zei putdus:

mentaal en fysiek is hij ook beter, t ontloopt elkaar niet veel.

Kun je ze niet vergelijken en een screen maken? Ben benieuwd.

Heerlijk om e.e.a. te begeleiden en is nog steeds een prima spits zo voor me:

image.thumb.png.ffa1e15616487329a1abfb7f167cc691.png

Even ter info, ik ben dus nog niet verder geraakt dan 7 speeldagen in de Ligue 1.. and that's it!

Vind gewoon echt geen leuke save in FM20!

image.thumb.png.bbf32c8f343919e4323424ff01d5f5b8.png

Verschrikkelijk, die Zweedse voetbalkalender:

image.thumb.png.d1fdd59ecf5ce0698b2ffb8f8e14f94c.png

:classic_dry:

30 november lopen er allerlei contracten af, normaal gaan we eind november op vakantie volgens mij. Dat wordt nog wat ;c 

Maar eerst deze:

image.thumb.png.0de601e73a2c4eac02aabcad81817c6b.png

Edited by neva

Dag iedereen, na een hele tijd afwezigheid dacht ik dat het leuk zou zijn om weer eens terug te keren. De site lijkt gigantisch te zijn verbeterd vergeleken met 2 jaar geleden, dus ik ben best blij met die keus. :D

Ik heb inmiddels 2 saves gaande op FM20, eentje die ik op dag 1 begon en recent weer heb opgepikt.

De save is een compleet zooitje, ik begon bij RKC omdat ik wou zien of ik ze erin kon houden, en dat lukte nipt met de 15e plaats en slechts rond de 25 punten. Daarna vertrok ik en kwam ik terecht bij ADO, echter had mijn computer kuren op dat moment en crashte de game na de eerste paar wedstrijden waarna ik mijn motivatie verloor om bij hun te managen, en dus vertrok ik na een paar uur volgens de game :-D

Daarna besloot ik mezelf (te) hard uit te dagen door helemaal onderin te beginnen en alle competities te winnen op die save en kwam ik terecht bij Loughgall, een club die in het echt niet slecht is maar hier compleet was ingekakt. Een half seizoen en 0 overwinningen later en ik was er weg. Nu probeer ik het juist vanaf de top, dat kwa reputatie (nog steeds, in 2022) de Spaanse competitie is. 

Alcoyano werd mijn nieuwe bestemming, en met een hele schep geld, een redelijk sterk elftal en een hoop zwakke competitiegenoten zou het niet al te moeilijk moeten zijn om relatief vlot te promoveren naar de Segunda Division. Na 4 wedstrijden hebben we 7 punten en de aansluiting is zeker nog niet weg, mits we een goede vorm kunnen vinden.

Nog meer grappige feiten over dit avontuurtje:
-Barcelona en vooral Atletico Madrid domineren La Liga op dit moment, terwijl Real Madrid nergens te bekennen is maar wél de CL won. Het is net echt.
-Tenerife promoveerde en bleef er ook in, wat je niet zou verwachten van een relatief obscure club als dat zij zijn.
-Almere City haalde de Eredivisie na het seizoen 19/20 via een 2e plek achter de Graafschap, en bleef erin alvorens ze ruim degradeerden het seizoen erna. Hun vervanger? FC Dordrecht :-D
-ADO en VVV hebben het enorm zwaar, beiden zijn ze minimaal een keer gedegradeerd en VVV staat momenteel ruim onderaan nadat ze weer gepromoveerd waren.
-Volendam degradeerde uit de KKD en werd vervangen door Rijnsburgse Boys, maar zij konden niks klaarspelen en vlogen er direct weer uit, zodat Volendam weer terug kon keren en alles weer is zoals het was.
-In het seizoen 19/20 haalde Atalanta Bergamo de halve finale van de CL, wat hopelijk een voorbode is voor wat ze in de échte variant gaan doen. 

Over de andere save praat ik wel wanneer ik er weer zin in heb om die te spelen.

2 uur geleden zei Lazy:

Stoffige bende daaro in dat Kiribati 

Naamloos-3.thumb.png.aa8e3c14f4768236b9f8c41719749e30.png

Speel je nou in mijn megapack of heb je dat zelf gemaakt?

17 uur geleden zei Jespresso:

Kun je ze niet vergelijken en een screen maken? Ben benieuwd.

8v9g1s8w9s.png

e6bnkpewg1u.png

In het eerste seizoen de Europa League winnen.. een droom!!

Beetje geluk met de loting gehad

De poulefase waren onze tegenstanders

Getafe
Man United
Poligraftechnika 

Volgende rondes kwamen wij tegen
Qarabag
Man United 
FC Basel
Sevilla 

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...