Jump to content
Vilhena

FM-Café

Recommended Posts

2 uur geleden zei Mordurette:

Even een vraagje want ik kan het nergens vinden. Mijn B-team speelt met dezelfde tactiek die mijn eerste team gebruikt, maar ik wil dat de manager van mijn tweede team zelf de tactiek mag bepalen. Ik dacht dat dit bij verantwoordelijkheden te vinden was, maar daar kan ik het niet vinden. Iemand enig idee waar ik het wel kan vinden?

Normaal moet dit inderdaad daar te vinden zijn.

Verantwoordelijkheden en dan bij Tactiek.

Gebruik zelfde tactiek zou je moeten kunnen uitvinken normaal, heb de game nu wel niet meer open staan om dit te controleren.

Bij sommige verantwoordelijkheden heb je wel nog submenu's.

@Mordurette Als je ontwikkelingscentrum open hebt staan dan kan je bij B-elftal de belangrijkste tactiek kiezen, hier staat ook voorkeurstactiek manager.

B elftal.png

Edited by Nummerke10

24 minuten geleden zei JesseNL:

Derde divisies in Rusland

Vanwaar je keuze voor een team in de derde divisie van Rusland? Of ben je clubloos begonnen

image.png.4239d3a033d7f25d0b9606e8f375ec77.png

Nog 2 wedstrijden om de Play Offs binnen te glippen, Kortrijk mag nog 2 wedstrijden spelen tegen Waasland Beveren uit en Sint Truiden thuis, ik zie ze die allebei winnen gezien de stand. Je weet het natuurlijk nooit, ik zorg er in ieder geval voor dat ik mijn wedstrijden tegen Charleroi en Antwerp kan winnen

EDIT: Alles is mogelijk, Beveren is in principe al gered maar Kortrijk lijkt toch de boot in te gaan tegen ze

image.thumb.png.16cfc9637892a47fea5115e7784d319a.png

Edited by quertius

@quertius Rusland is een bewuste keuze. Je hebt in het begin he-le-maal niets maar je kunt in een redelijk kort tijdsbestek goed geld verdienen en dus uitgeven. Dat vind ik perfect voor de geringe tijd die ik voor FM heb maar dat ik toch een LLM carrière kan beginnen

Edited by JesseNL

@JesseNL Makes sense!

image.png.e05933e5c0f2aa67cd92f14a0f917f65.png

Dit is wel klote, doelpunt in de laatste minuut waardoor ik Play Off 1 misloop. Antwerp speelde nergens meer voor maar ze gunde het Kortrijk blijkbaar meer dan het nieuwe Red Bull Cercle Brugge :P. Misschien is het toch makkelijker om via Play Off 2 europees te halen in mijn situatie.

39 minuten geleden zei JesseNL:

@quertius Rusland is een bewuste keuze. Je hebt in het begin he-le-maal niets maar je kunt in een redelijk kort tijdsbestek goed geld verdienen en dus uitgeven. Dat vind ik perfect voor de geringe tijd die ik voor FM heb maar dat ik toch een LLM carrière kan beginnen

Leuke keuze, zo'n land die niet veel gekozen word en dan ook helemaal in de derde divisie. Een hele opgave wel. Helaas zijn de regels met betrekking tot buitenlanders wel streng, dat is wel zonde want ik ben zelf ook wel eens begonnen met Krylja Sovetov Samara toen ze nog in de tweede divisie speelden.

Ik heb ook eindelijk weer eens een leuke FM-game te pakken. Werkloos begonnen zonder diploma's.

Benaderd door Österlen FF op het vierde Zweedse niveau. Eerste seizoen handhaving veiliggesteld, tweede seizoen kampioen. In seizoen drie meteen weer kampioen. In seizoen vier eindigden we op plek 9 in de Zweedse Keuken Kampioen Divisie. Een jaar later weer kampioen. Vervolgens in seizoen 5 op het hoogste niveau met een negende plek simpel handhaving afgedwongen. Daarna twee jaar op rij derde en afgelopen seizoen kampioen geworden. Europees lag ik er altijd vrij snel uit, tot dit seizoen in de Champions League. Slavia Praag, Partizan Belgrado en Shakhtar Donetsk verslagen en daardoor in de groepsfase van de CL gekomen. Poule met Valencia, Manchester United en Borussia Dortmund. Vooral blij met de CL-miljoenen zodat we ons stadionnetje van 2.500 plekken kunnen uitbreiden.

Grote man in mijn kampioensjaar was trouwens Summerville met 22 doelpunten en 11 assists in 28 wedstrijden :D

Edited by Frisian

5 minuten geleden zei Frisian:

Ik heb ook eindelijk weer eens een leuke FM-game te pakken. Werkloos begonnen zonder diploma's.

Benaderd door Österlen FF op het vierde Zweedse niveau. Eerste seizoen handhaving veiliggesteld, tweede seizoen kampioen. In seizoen drie meteen weer kampioen. In seizoen vier eindigden we op plek 9 in de Zweedse Keuken Kampioen Divisie. Een jaar later weer kampioen. Vervolgens in seizoen 5 op het hoogste niveau met een negende plek simpel handhaving afgedwongen. Daarna twee jaar op rij derde en afgelopen seizoen kampioen geworden. Europees lag ik er altijd vrij snel uit, tot dit seizoen in de Champions League. Slavia Praag, Partizan Belgrado en Shakhtar Donetsk verslagen en daardoor in de groepsfase van de CL gekomen. Poule met Valencia, Manchester United en Borussia Dortmund. Vooral blij met de CL-miljoenen zodat we ons stadionnetje van 2.500 plekken kunnen uitbreiden.

Grote man in mijn kampioensjaar was trouwens Summerville :D

Klinkt zeker als een leuke game!

Leuke game zeg!

Ga maar eens met Arsenal beginnen en veel Engelse jeugd de kans geven.

Twijfel om ozil nu op de Transferlijst te zetten of nog jaar te wachten, vind dat die te veel verdient.  

Op 7-1-2020 om 15:00 zei ForzaUtreg:

a30df4b2913c2480f7832e2d3bcbf7ce.png

Wat een bazen bij Feyenoord :-D Het jaar nadat ik weg ben even een Invincibles doen in de Eredivisie _O_ 

bccf9ddfa0ee5de7fcfa550dcd8a0472.png

Ook het tweede seizoen nadat ik weg ben gegaan een Invincibles seizoen voor mijn oude club :-D :-D :-D Ze haalden ook de CL finale die 3-2 verloren ging tegen City :-D 

sx4z0t.png

Seizoen 5 met Melilla zit erop. Het is gewoon nu al gelukt... Na een 6e en 3e plek schieten we nu aan het eind van de competitie Barcelona nog voorbij. Onze kracht was ons scorend vermogen met 117 goals. Onze kracht? Ik bedoel natuurlijk de kracht van mijn spits Sergio Morente ;) 37 wedstrijden, 51 goals en 13 assists. 

h8rx1kq.png

Schiet gewoon een onbreekbaar record van Messi uit de boeken. Wat een icoon. Extra mooi dat hij uit onze eigen jeugd komt, naar Granada vertrok voor een opleidingsvergoeding, terugkwam voor 30 miljoen en ons direct kampioen maakt. Dit is toch een perfecte jongensdroom? 

Edited by Urbeto

4 uur geleden zei Jespresso:

@Urbeto Absurd man, zieke prestatie. Screentje van Morente?

cdyg40.png

Heerlijke speler. Hoop dat we hem nog lang kunnen behouden... Afkoopsom is in ieder geval 175 miljoen

20 minuten geleden zei Urbeto:

cdyg40.png

Heerlijke speler. Hoop dat we hem nog lang kunnen behouden... Afkoopsom is in ieder geval 175 miljoen

Zeker heerlijk. Hopen dat hij niet weg wil binnenkort idd.

Europees voetbal na eerste seizoen binnen nadat ik via Play Off 2 alsnog Europees wist te halen. Na een eerste plek in Play Off 2 een heen en terugwedstrijd tegen degradant Sint Truiden en tweede divisionist Beerschot (5de plek in Proximus League), wachtte Standard in een finale doordat zij 5de waren geëindigd in Play Off 1. De man van de wedstrijd was niemand minder dan mijn centrale verdediger! Had hij een solide verdedigende partij? Dat niet eens zozeer, hij was de held met 2 doelpunten :D! Het werden verlengingen tegen Standard nadat het na 90 minuten 1-1 was, Standard mistte in de vijfde minuut overigens een penalty.

image.png.75f2964f5b81776ea699e97673148f65.png

Toch wel raar dat de degradant vanaf dit seizoen ook meedoet om de Europese plaatsen, tweede divisionist is ook apart maar kan ik meer inkomen dan de degradant, Cercle staat in het echt op een laatste plaats en ik zou er als supporter (en speler) geen zin meer in hebben om na een degradatie nog minstens 6 wedstrijden te spelen.

Ikzelf eindigde op plaats 7, op 2 punten van Kortrijk. Ik verspeelde de kans om in play off 1 te spelen op de laatste speeldag maar ik ben achteraf gezien blij dat ik Europees via deze route heb kunnen veilig stellen. Want Kortrijk, die eindigde troosteloos laatste in Play Off 1 (2W 1G 7V) Leuk feitje is dat ik Standard dit seizoen 3 van de 3 keer heb verslagen (1-0, 0-1, 1-2 n.v..)

image.thumb.png.234077342a9a1dba9d362f3bf1a03939.png

Edited by quertius

@quertiusBlijft toch een absurd systeem in België, play-offs 1 missen kan dus soms juist positief uitpakken omdat je dan maar 1 sterkere tegenstander ontmoet ipv 5.

Met PSV net Thiago Almada met pijn in het hart verkocht, hij wilde zijn contract niet verlengen (1,5 jaar te gaan) dus 93 miljoen van Manchester United viel eigenlijk niet meer te weigeren. Donny van de Beek zal met Lazaro moeten strijden wie zijn plek overneemt. In de zomer komt Reinier weer terug van zijn verhuur dus dan is er een nog mooiere concurrentiestrijd :checkit:

Na hele lange tijd weer begonnen aan FM. Is er nog een normale skin? En zijn er nog leuke standaardaanloopjes? :) Ajax btw. 

@Nummerke10 Het systeem is gelukkig wel leuk op Football Manager, behalve als je een straatlengte voorsprong hebt na 30 speeldagen en die voorsprong opeens gehalveerd wordt :P

Ik wou door je comment ook even kijken naar Thiago Almada, helaas speelt hij sinds 1 maandje bij Monaco dus kan ik hem niet meer als bargain halen..

Wat is de speler met de interessantste afkomst in jullie save? Ik heb net een Syriër gekocht voor het riante bedrag van 500 euro, het gerucht gaat dat de scanitaire dienstverlener van Cercle Brugge deze speler zelf heeft gefinancierd :P

image.thumb.png.c9099b227835aa33aaca3f292461f8c3.png

Als het goed is is dit geen regen en is hij voor iedereen die een grote database heeft haalbaar volgens mij. Niet de beste potentie maar als je gaat voor spelers met een interessante afkomst, dan is dit er zeker eentje. Kan zeker wel tot de ster van Syrië uitgroeien

Edited by quertius