Jump to content
Vilhena

FM-Café

Recommended Posts

Neymars leiderschap in 2022: 15

Football Manager die zich van z'n onrealistische kanten laat zien.

https://imgur.com/a/6O8hxuU

Krijg jammer genoeg nog altijd nieuws van die inactieve shortlist. :(

Heb je het al geprobeerd via je sociale feed? Dat kopje zit bij je inbox. Rechts onderin staat dan hoeveel je volgt en je kunt dan klikken op managen. Daarin staat een kopje shortlist spelers en daarin moet je alles de-selecteren of ontvolgen.

Transfers in het spel blijven af en toe grappig

Van de 4e klasse een transfer naar Lazio _O_

SMyDVX.png

De Panamese tweede divisie is mijn volgende stop kwa carriere en tot nu toe zijn de resultaten nogal bizar. Ik won 4-2 in mijn eerste wedstrijd om vervolgens met 5-0 kort en klein geslagen te worden. De top 8 kwalificeert zich voor de kwartfinales van de Apertura dus nu maar hopen dat ik meer van die eerste wedstrijd kan laten zien en minder van die tweede.

Na een verrassend goed eerste seizoen bij Merthyr Town op het zesde niveau in Engeland en promotie via de play offs mogen we ons opmaken voor een jaartje in de Vanarama National League. Van de jongens die de stap hogerop verwezenlijkten, blijven echter maar vier spelers over:

[spoiler=Selectie - S1]wvgou2ztpc76w.png

Het was sowieso de bedoeling om een grote kuis te doen, maar uiteindelijk slechts vier jongens van de oorspronkelijke selectie overhouden is toch wel bitter weinig. Een aantal onverwachte uitgaande transfers gooiden namelijk mijn plannen wat door elkaar. Owain Jones, verkozen tot speler van het jaar en dé man in vorm, vertrok naar Nuneaton Town en blijft zo verrassend genoeg actief op het zesde niveau, maar ook Griffiths (Woking), doelman Davies (het Schotse Motherwell) en Robbie Patten (Macclesfield) trokken de deur achter zich dicht. Een enorme aderlating, allen sterkhouders. Ook huurspeler Young (Cardiff) zag een verlengd verblijf bij Merthyr niet zitten en keerde na de zomerstop niet terug. Zonde, want hij was van een heel ander niveau dan de rest. Heel wat puzzelwerk dus, met een erg jonge en onervaren 23-koppige selectie tot gevolg:

[spoiler=Selectie - S2]sij984j5t.png

Toelichting:

Weinig spelers met enige naam in het Engelse (amateur)voetbal zien een overstap naar de club als interessant, daarom moest ik terugvallen op jongens die hun jeugdcontract niet verlengd zagen worden bij de profclubs. Ik blijf overigens sowieso trouw aan mijn strikt transferbeleid, dat eruit bestaat om maximum drie niet-Welshe Engelstaligen en één 'buitenlander' te hebben. Er is naast het jeugdproduct van Leicester Tee, nog ruimte voor twee extra Britten, maar voorlopig zijn er geen opportuniteiten op de markt. Met de Zweedse centrumverdediger Rashid (Derby County), een echte meerwaarde voor de selectie, werd onze eenzame buitenlander al gevonden.

In doel wisten we een absolute topper te strikken, O'Brien die na een jaar zonder club gezeten te hebben zijn kunstjes van bij Man City hier komt tonen. Zijn back-up werd gratis opgepikt bij moederclub Swansea, Lang. Bij de uit de PL gedegradeerde club werden overigens ook linksachter Lewis, Cooper (gehuurd), Williams, Ericksen, Cabango, Price, Hazell en misschien wel de beste van de hoop Darame gehaald. Negen jongens van één club, dat kan wel tellen :D Overige nieuwkomers zijn Clark (Aston Villa), Holsgrove (West Brom), Veale (Cardiff), Lucas (transfervrij) en Smallcombe (Exeter City).

Doelstelling:

Amper een paar spelers boven de 20 met als ouderdomsdeken 22-jarigen, een volledig nieuwe selectie en een niveautje hoger... Veel verwacht ik niet van dit seizoen. Uit de gevarenzone blijven it is.

Moet je ff kijken bij seizoenvooruitblik bij de start van de competitie; volgens mij is dat volledig gebaseerd op de CA van alle teams.

3Hy8kBB.png

Ga ik dit ooit winnen ffs? Dit jaar tegen de zwakste tegenstander van de drie (Arsenal), maar met 3-0 verloren :(

@Sophomore Dat is wel heel zuur zeg.. Wel erg knap dat je drie keer de finale haalt. [IMG]https://www.mupload.nl/img/k5zxb5mm.png[/IMG] Ondertussen in het rechterrijtje van de Premier League.. :mrgy: 6 goals voor een speler die normaal fungeert als invaller, goud.

Dit is lekker hoor. Speel met de nieuwste update, dus in seizoen 1 FC Twente, Sparta, Roda JC in de Jupiler League. Ben zelf Sparta.

Seizoen 1: kampioen Jupiler League

Seizoen 2: vijfde in de Eredivisie

Seizoen 3: kampioen Eredivisie

Seizoen 4: net mee gestart, maar dit is mijn tweede wedstrijd in de Champions League :) (na 6-2 verlies bij Liverpool):

lnahi5xd7z369.13.19.png

Ben Begonnen Met Kaiserslautern in de 3de Bundesliga met de FM inside data update.:mrgy: @Twan1810 Hoeveelste seizoen met Reading? En heb je een screen van je selectie?:) Edited by glennix

@Sophomore @glennix Ben zelf Reading niet maar vond het dusdanig opvallend om het hier te posten. Het is het seizoen 2020/2021 en ik ben zelf Huddersfield Town. Zit momenteel met een dilemma. Wil voor komende zomer een nieuwe linksbuiten aantrekken met Huddersfield en heb nog zo'n 100 miljoen budget dus wil een keer echt een grote transfer maken. Zit te twijfelen tussen de volgende twee opties: Reiss Nelson // 55 miljoen direct, 10 miljoen extra na CL winst [IMG]https://www.mupload.nl/img/whxy4ikwvvmd6.png[/IMG] Nelson is het mindere talent van de twee opties maar wel een Engelsman. Hij is nu sinds vorige maand op huurbasis bij ons actief en maakt een wisselvallige indruk. Christian Traoré // 58 miljoen [IMG]https://www.mupload.nl/img/cvc40t5iw.png[/IMG] Speler van Fiorentina, pas 18 jaar. Italiaans jeugdinternational. Fysiek al enorm goed, technisch ook. In de wedstrijden van Fiorentina die ik bekeek maakte hij een erg goede indruk. ​​​​​​​Wie zouden jullie kiezen? Hoor het graag.

Zijn natuurlijk twee totaal verschillende spelers. Nelson is een hangende vleugelspeler die naar binnenkomt met zijn rechtervoet en Traore is een echte vleugelspeler die de voorzet geeft met zijn linkervoet. Geen idee wat in jouw tactiek past of wat waar je nu mee speelt, maar Troare heeft natuurlijk de meeste potentie van de twee (ook al een wonderkind zie ik) en zal nog flink groeien.

Nelson zal ongetwijfeld meer kosten, ook qua salaris verwacht ik. Wel een Engelsman, bekend met jouw spelers/tactiek omdat hij nu al op huurbasis speelt, maar als hij nu al een wisselvallige indruk maakt weet ik niet of dat zo meteen beter gaat worden. Er zullen ongetwijfeld nog wel andere buitenspelers rondlopen in jouw game die wellicht even goed zijn of zelfs beter dan Nelson. Ik zou dan voor Troare gaan.

Nelson staat al verder in zijn ontwikkeling terwijl Traoré zijn stats nog niet echt indrukwekkend zijn, Als je een directe meerwaarde nodig hebt zou ik voor Nelson gaan, maar je geeft zelf al aan dat hij niet geweldig presteert dus zou ik ook voor Traoré gaan.

uC_34vnB5fM

Iemand die weet of dit nog werkt in FM18? Speelde zo wel eens in FM15 i.c.m. Instant Result en kon dan redelijk makkelijk 2 seizoenen in een paar uur spelen.

@glennix @Jornski Bedankt. Heb op jullie aanraden voor Traoré gekozen.. Ben benieuwd wat hij vanaf komende zomer kan laten zien in het schitterende blauw-wit.

Kijk dit mofo beest dan, ik heb zijn CA gecheckt en hij heeft 200/200 hahaha. Scoort aan de lopende band, beste speler die ik ooit gehad heb.

sQdtgdU.png

Edited by Hakai

Kan de eigenschappen normaal gesproken niet 'lezen' door die andere volgorde in het Engels, maar dit is niet lastig te zien ;c Wel maar vier sterren lol.

AxQuvny.png

Tjah jammer van die verloren kwartfinale tegen Frankrijk op het WK. Op het EK 2024 ook al van hen verloren in de halve finale.

Die Fransen pakken gewoon EK 2020, WK 2022, EK 2024 en WK 2026, dus van een dergelijke ploeg verliezen is geen schande toch.

En dat allemaal onder leiding van, de voor mij, onbekende Wit-Rus Alexandr Khatskevich.

Edited by Sophomore

31ba150a25c25e8c8bda87e54a6a983a.png

Neig er naar hem komend seizoen de kans te geven, is pas 17. Maar als die de nieuwe Buffon wordt dan zit ik goed.

[SIZE=11px]@Hakai Wat een legendarische spits, hoeveel maakt ie er per seizoen? @Sophomore Keurige reeks hoor, Franse dominantie is jammerlijk maar een logisch gevolg kijkend naar de goede jeugdopleidingen (Auxerre, Lens, Metz, Monaco etc.) @GAE EAGLES Hij heeft de schitterende voetbalnaam in ieder geval alvast mee _O_[/SIZE] [SIZE=14px]Ik heb onlangs deze speler in mijn jeugdopleiding binnengekregen, die mag mooi onder de hoede van Dembélè zijn ontwikkeling voortzetten. [IMG]https://www.mupload.nl/img/z41xfbo.png[/IMG] Dembélè zelf wint voor het derde seizoen op rij deze prijs. In de afgelopen drie PL seizoenen scoorde hij respectievelijk 40, 43 en dit seizoen 41 keer. Kampioen heeft hij ons helaas nog niet gemaakt. [IMG]https://www.mupload.nl/img/hwww7qu.png[/IMG][/SIZE]

Iemand enig idee of de eigenschap Strafschoppen bij keeper gaat over het stoppen of schieten ervan. Als opmerking erbij staat namelijk 'vanaf de penaltystip'..?

Ik speel nog FM17 maar heb een vraag. Ik heb een speler die heeft een terugkerende blessure (complicaties van gescheurde kruisbanden), hierdoor kan hij na een wedstrijd een paar dagen niet trainen en in een drukke week dus ook niet wedstrijd fit. Weet iemand of dit met de tijd over gaat of is dit blijvend? Als dit blijvend is ga ik hem weg doen.

Iemand enig idee of de eigenschap Strafschoppen bij keeper gaat over het stoppen of schieten ervan. Als opmerking erbij staat namelijk 'vanaf de penaltystip'..?

Volgens mij het nemen van strafschoppen.

Ik speel nog FM17 maar heb een vraag. Ik heb een speler die heeft een terugkerende blessure (complicaties van gescheurde kruisbanden), hierdoor kan hij na een wedstrijd een paar dagen niet trainen en in een drukke week dus ook niet wedstrijd fit. Weet iemand of dit met de tijd over gaat of is dit blijvend? Als dit blijvend is ga ik hem weg doen.

Hmm, lastig. Heb je hem niet te snel weer ingezet? Je kan hem ook vrijaf geven van training om zijn herstel weer goed te laten verlopen. Ik zou het even een maand of twee aankijken en anders verkopen.