Jump to content
Vilhena

FM-Café

Recommended Posts

Na 10 jaar Pisa op zoek naar een andere club. Heb sollicitatie openstaan bij HSV. Wil vooral bij clubs werken die ik kan opbouwen. Heb al paar keer gehad dat ik dan naar een topclub ging en dat het spelplezier weg was.

2 minuten geleden zei neva:

Voor mij om het even. In principe zou ik denk ik gaan voor de club met de beste faciliteiten, maar je moet er ook wel een beetje feeling bij hebben. Als bijvoorbeeld Billericay je echt een stuk meer aanspreekt (kleuren, logo, historie) zou ik daarvoor gaan.

Daarnaast telt voor mij mee dat ik geen idee hebt hoe je Billericay fatsoenlijk uitspreekt, dus zou ik altijd voor Dulwich Hamlet gaan ;c 

Gelijk praktisch vraagje; welke datum vinden die promoties plaats?

In FM18 is het 25 juni. Bille-ricky is het trouwens geloof ik. Ik vind de identiteit van Dulwich Hamlet wel tof. 

28 minuten geleden zei PJHoutman:

Ik sta op het punt de Geef de Jeugd een Kans-challenge te starten, maar ik zit in dubio. 

Er zijn zes teams gepromoveerd, vier ervan (Ashton, Stalybridge, Kettering, Bishop's Stortford) heb ik weggestreept. Ik twijfel nu tussen Billericay en Dulwich Hamlet. Billericay is de betere ploeg en wordt op de derde plaats verwacht. Het elftal ziet er heel goed uit en is op alle posities behalve keeper goed bedeeld. Ze hebben alleen minder goede jeugdfaciliteiten dan Dulwich Hamlet. Dulwich heeft dan weer een veel mindere selectie. Nou is dat op zich geen gigantisch probleem, want direct promoveren is niet per sé een goed idee in deze challenge, maar ik weet niet of er uit Dulwich wat te halen valt. 

Wat zouden jullie doen?

Dulwich, maar ik ben niet geheel objectief ;) 

Kleuren spraken me erg aan, kreeg best wat leuke jeugd ieder jaar (ondanks de slechte faciliteiten). Ik had alleen een wat stugge voorzitter die weinig wilde met het geld dat ik binnen harkten. En Hamlet (y) Mooier voor een sprookje dan Bill.

Ik zou ook zeker voor Dulwich Hamlet gaan, klinkt veel mooier en de clubkleuren zijn ook veel 'stoerder'. 

19 minuten geleden zei Kavinos:

Dulwich, maar ik ben niet geheel objectief ;) 

Kleuren spraken me erg aan, kreeg best wat leuke jeugd ieder jaar (ondanks de slechte faciliteiten). Ik had alleen een wat stugge voorzitter die weinig wilde met het geld dat ik binnen harkten. En Hamlet (y) Mooier voor een sprookje dan Bill.

Had jij een 'gewone' game of een GDJEK?

Gepost (edited)

Met Pisa ongeslagen kampioen. Gelijk na de laatste wedstrijd overgestapt naar HSV. Zijn achtste geëindigd dit seizoen. Kijken of ik deze slapende reus wakker kan maken (H)

Edited by sennid

2 uur geleden zei PJHoutman:

Had jij een 'gewone' game of een GDJEK?

Gewone game wel. Novelle mee gehad met FM19, dat topic is helaas afgesloten.

Altijd leuk als je net bij een club zit en je kaapt een wonderkind waar de heel top achter zit weg voor hun neus ;c

1. Blackburn 45 - 83

2. Sheff Utd 45- 83

-------------------------------

3. Bristol City 45-82

4. West Brom (ik) 45-78

5. Brentford 45 -78

6. Norwich 45- 77

------------------------------

7. Southampton 45-75

Ik win van Norwich, Southampton wint in de 89e minuut en wordt 6e.

Sheff Utd verliest en wordt 3e

Southampton wint met 5-0 en 3-1 van Sheff Utd, dat bijna letterlijk 45 wedstrijden in de top 2 stond,

Ik win met 5-1 en 2-2 van Brentford.

Southampton, dat dus 1 minuut van uitschakeling verwijderd was, wint de play-off finale vervolgens en promoveert

Soms is het niet eerlijk ;e

Nou, het heeft een paar dagen geduurd, maar heb een selectie samengesteld voor het Zweedse derde niveau. Ben benieuwd of we kunnen overleven.

@Satyr; dat is knap lullig zeg.

Geen idee of ik hier goed zit maar hoe kan je het beste screenshots maken/bijsnijden zodat ze mooi zichtbaar zijn en in posts gebruikt kunnen worden?

15 minuten geleden zei spaansetukker:

Geen idee of ik hier goed zit maar hoe kan je het beste screenshots maken/bijsnijden zodat ze mooi zichtbaar zijn en in posts gebruikt kunnen worden?

Ik doe dat in Paint :sorry:

Journeyman jaar 2030, na vijf jaar Feyenoord (ging niet heel best, pas in het laatste seizoen prijzen gepakt) op weg naar Atletico Madrid. Daar in het eerste jaar de volledige La Liga voetballes gegeven, de Copa del Rey gemakkelijk opgehaald en voor de sier ook maar even de Champions League gewonnen.

Doel 1 (CL winnen) dus bereikt, beste manager aller tijden wordt wel een uitdaging omdat ik daarvoor nog zo'n 5000 punten nodig heb...

Net een vrij bizarre transferonderhandeling gehad met Juve. Dominik Szoboszlai mag daar weg, maar zijn waarde is 47 miljoen en met West Brom kan ik 30 bieden. Ze willen 42 miljoen, zonder clausules, dus ik denk: 20 + 25% van de winst bij doorverkoop. En dat was goed :sorry:

Even voor de duidelijkheid, als ik hem (zeer onwaarschijnlijk) voor 100 miljoen verkoop, krijgt Juve 25% van 80 miljoen en hebben ze nog steeds de 42 die ze wilden niet.

edit: Hij komt niet, vraagt €999.999.999.999.999 aan salaris (bij wijze van)

Edited by Satyr

Kan iemand mij uitleggen hoe je een speler het beste op een andere positie met een rol/taak aan kan leren?

Ik heb een speler die voorheen een natuurlijke VM was, maar ik wilde er een middenvelder van maken wat hij prima zou kunnen.

Inmiddels is hij wel ook qua positie MC natuurlijk, maar ik heb niet het idee adat zijn rol/taak veranderd. Het blijft maar geel en krijg het niet in het groen.

Ter info: Hij speelt genoeg en op die positie met de taak en rol zoals ik hem train.

Edited by Peterhs

Het valt me op dat mijn spelers bij Ajax het tweede seizoen wel erg snel toe zijn aan rust steeds. Waar kan dit aan liggen? Ik heb een goede conditietrainer van 4,5 ster dus daar kan het niet aan liggen. Iemand enig idee?

20 minuten geleden zei Peterhs:

Kan iemand mij uitleggen hoe je een speler het beste op een andere positie met een rol/taak aan kan leren?

Ik heb een speler die voorheen een natuurlijke VM was, maar ik wilde er een middenvelder van maken wat hij prima zou kunnen.

Inmiddels is hij wel ook qua positie MC natuurlijk, maar ik heb niet het idee adat zijn rol/taak veranderd. Het blijft maar geel en krijg het niet in het groen.

Ter info: Hij speelt genoeg en op die positie met de taak en rol zoals ik hem train.

Dat is een 'hidden attribute'. Sommige spelers zijn makkelijk om te trainen, sommigen helemaal niet. Kun je niet weten zonder (ingame) editor

Mijn SB voor Championship :cab:

b09cf0d0f34c76a4cf2d8776c74cfc7a.png

Ik kan nog 14k eraf halen maar ook dat is niet voldoende. Nu op zoek naar gratis huurspelers om de selectie op te vullen. Meeste spelers op dit niveau vragen minimaal 10k pw. 

image.png.461456b6911490641bf9c8aaa57b7325.png

Geniaal dit! 6 van mijn supporters hebben zich gewaagd aan een tripje naar Mallorca voor de eerste wedstrijd van het seizoen. Andorra als promovendus, Mallorca als degradant. Gelukkig voor hun viel het niet tegen :D

image.png.48ad21ae1ed3ae17da5a12a5ea86d7d7.png

Augustus in Mallorca, die waren gewoon aan het feesten en toevallig als uitfan naar jouw wedstrijd geweest joh :classic_biggrin:

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...