Jump to content
Vilhena

FM-Café

Recommended Posts

Leuk uitdaging, gaat gezien resultaten ook uitstekend! Zijn er al mooie pareltjes doorgestroomd?

Mag zelf na anderhalf jaar in de JC Arena weer in het eigen Philips Stadion spelen, 51000 toeschouwers passen er nu in.

25 minuten geleden zei Nummerke10:

Leuk uitdaging, gaat gezien resultaten ook uitstekend! Zijn er al mooie pareltjes doorgestroomd?

Mag zelf na anderhalf jaar in de JC Arena weer in het eigen Philips Stadion spelen, 51000 toeschouwers passen er nu in.

Mooi dat je weer terug mag! Het is altijd fijner om in je eigen stadion te spelen.

Er zijn inderdaad wel een aantal spelers goed doorgestroomd, waaronder onderstaande. Bod van 60 miljoen afgewezen omdat hij te belangrijk is. Andere spelers en screenshots is op aanvraag :)
Iman.thumb.png.95b92638e8002ed0ad3a5c03ffc7f710.png

Misschien wel mn beste transfer tot nu toe op FM. Ietwat onrealistisch, maar voor 700k kon ik hem echt niet laten liggen destijds. Nu op deadlineday een bod van 40 miljoen afgewezen, omdat ik denk dat die volgend seizoen nog meer waard isimage.thumb.png.cdec78aa5b2ae60574d7be6d41c29cd1.png

14 minuten geleden zei Ruubster:

Misschien wel mn beste transfer tot nu toe op FM. Ietwat onrealistisch, maar voor 700k kon ik hem echt niet laten liggen destijds. Nu op deadlineday een bod van 40 miljoen afgewezen, omdat ik denk dat die volgend seizoen nog meer waard isimage.thumb.png.cdec78aa5b2ae60574d7be6d41c29cd1.png

Die gaat zeker meer opleveren, goed werk!

Wilde Pellegri ook paar keer ophalen voordat hij was doorgebroken bij AS Monaco maar die jongen schiet ze er nu aan de lopende band in bij Monaco. Zal minstens 100 miljoen kunnen opbrengen dus zeker houden!

Gepost (edited)
Op 4-1-2020 om 16:02 zei PJHoutman:

Het is niet eens een wereldspits, denk dat er bij onze concurrentie nog een betere rondloopt, maar deze heeft a) geweldige aanvoer b) precies de juiste stats om kansen om te zetten in goals. Hoge finishing, composure, off the ball. Goede pace en anticipation. Komt zo vaak voor de keeper, nog nooit meegemaakt. Staat ondertussen op 23 uit 6. 

urbinastats.png

Sterk staaltje. Waar eindigt het...

Edited by voetbalfan14

Dit moet echt mijn grootste overwinning ooit zijn :D

Momenteel een dubbelfunctie. Trainer bij York en bondscoach van Engeland :)

maxscore.PNG

Gepost (edited)

rD6fIiY.png

Voor zover ik me kan heugen mijn eerste ongeslagen seizoen in FM ooit. Misschien ooit in FM07 of FM11 gehad, maar dat herinner ik me niet. 

Verder dit seizoen alle records gebroken, met natuurlijk Javier Urbina als absolute koning: 61 goals uit 27 competitiewedstrijden. ( @neva @voetbalfan14 )

WJ1Yshh.png

Onze spits is nu ook de topscorer aller tijden van Universidad de Chile en is pas 23 jaar oud; hij heeft 191 keer gescoord in 138 competitiewedstrijden. Elk seizoen dat hij vaste basisspeler was liep hij 1-op-1 of beter: 

jOxQjev.png

Zoals jullie zien scoorde hij dit seizoen een average rating van 8.76, ook dat is een nieuw record: 

1DxgD27.png

Urbina bleek niet zelfzuchtig, want hij gaf ook nog eens 10 assists; dat verbleekt bij de productie van Sebastián Fernández, voor wie de teller stopt bij 25 aangegeven treffers:

fzrf9Mt.png

Als laatste kun je natuurlijk niet ongeslagen kampioen worden zonder een degelijke keeper en verdediging: 

VZSBITX.png

Buiten de competitie was er nog meer goed nieuws; voor het eerst in deze carrière werd er een continentale prijs gewonnen: de Copa Libertadores werd dankzij een 3-1 zege in eigen huis en een 2-1 nederlaag in Colombia werd Medellín opzij gezet in de finale en mochten we de beker voor de eerste keer in de prijzenkast van Universidad de Chili zetten. 

Y2zff08.png

Ook hier was Urbina de grote man met 16 goals in 13 wedstrijden en de belangrijke uitgoal in de finale, die de laatste nervositeit van onze schouders liet vallen. We hadden met de loting wel geluk dat we achtereenvolgens Peñarol, Allianza Lima en Colo-Colo troffen, en dat Medellín in de halve finale stuntte tegen Boca Juniors, want de Argentijnen hadden we waarschijnlijk niet verslagen.

Nu rest enkel nog de beker en de wereldbeker voor clubs. Winnen we die ook, dan hebben we dit seizoen alle mogelijke prijzen te pakken. Misschien wordt het tijd om verder te kijken...

Edited by PJHoutman

Wanneer je Miyaichi terughaalt naar Rotterdam als supersub, en dit gebeurt in zn debuut. Heerlijk spel is FM soms

image.thumb.png.6d58220fa7d693279f95ccf773c7e300.png

22 uur geleden zei Nom de Guerre:

Kijk eens hoeveel wedstrijden FM per seizoen bewaard. Dat maakt soms ook veel verschil.

Hoe, wat en waar?

Is het mogelijk in FM om een uitnodiging te krijgen voor bijvoorbeeld een trainingskamp in Qatar or ergens anders? 

16 minuten geleden zei Bas0314:

Is het mogelijk in FM om een uitnodiging te krijgen voor bijvoorbeeld een trainingskamp in Qatar or ergens anders? 

Een trainingskamp heb ik nooit voorbij zien komen, wel kan je uitgenodigd worden voor een tour door een bepaald land. Hierin speel je meerdere oefenwedstrijden (2 of 3) welke goeddoen voor je financiën of je reputatie in een bepaald land.

Zelf ervaren in FM18, waarbij ik wat talentvolle Portugezen in mijn basis had en jaarlijks uitgenodigd werd om daar wedstrijden te spelen. 

Daarnaast kan je ook worden uitgenodigd voor vriendschappelijke toernooien, maar een echt trainingskamp zoals jij die denk ik voor ogen hebt, niet.

Over trainingskampen gesproken, als je een nieuwe speler koopt krijg je de optie om hem toe te voegen aan de selectie voor een trainingskamp, maar kun je ook een niet-geselecteerde speler alsnog toevoegen?

Ik druk vaak op automatisch - talenten meenemen, maar merk dan soms toch dat er een speler wordt vergeten en dan zoek ik me altijd rot om deze optie, die bestaat zeker niet hè?

Wordt door alle mooie blogs & novellen geïnspireerd zelf ook wat te starten, maar heb én geen tijd én nog geen echt leuke game ;c 

Als ik een principe akkoord heb met een jeugdspeler over een contract, is het dan nog mogelijk dat hij toch nog gratis naar een andere club gaat?

2 uur geleden zei Karlo:

Over trainingskampen gesproken, als je een nieuwe speler koopt krijg je de optie om hem toe te voegen aan de selectie voor een trainingskamp, maar kun je ook een niet-geselecteerde speler alsnog toevoegen?

Ik druk vaak op automatisch - talenten meenemen, maar merk dan soms toch dat er een speler wordt vergeten en dan zoek ik me altijd rot om deze optie, die bestaat zeker niet hè?

Onder selectie > spelers > inschrijving kun je de registraties checken voor verschillende competities. Volgens mij zit het trainingskamp daar weleens bij. 

7 minuten geleden zei Bas0314:

Als ik een principe akkoord heb met een jeugdspeler over een contract, is het dan nog mogelijk dat hij toch nog gratis naar een andere club gaat?

Nee, tenzij je niet op tijd een profcontract aanbied. Als het een groot talent is krijg je vaak aanbiedingen van (grotere) clubs, over het algemeen bieden ze erg weinig terwijl je 10x meer ervoor kan krijgen. 

8 uur geleden zei Bas0314:

Als hij een contract getekend heeft bij jou voor een toekomstig profcontract dan kan het niet. Als jij hem een contract aangeboden hebt en hij heeft deze geaccepteerd en een ander team doet dat ook, dat kan hij nog wel voor de opleidingsvergoeding naar een andere club.

Gepost (edited)

Met hangen, wurgen en een beetje pijn in mn hart, maar we zijn door.

image.png.1796160b626250e6fab67734abf81b5a.png

Edited by Jespresso