Jump to content
Vilhena

FM-Café

Recommended Posts

10 minuten geleden zei putdus:

Ben Leverkusen Een jaar geleden werd er een tweede elftal opgericht. Maar ik zie nu dat ze geeneens wedstrijden spelen. Kan ik hier wat aan veranderen?

Nee, dat zal pas gaan als ze in een speelbare competitie komen.

Goed dat je me eraan herinnert. Ff wat redelijke spelers aangetrokken voor mijn tweede elftal, zodat die ook even in de tweede liga kunnen spelen.

Altijd leuk als je een lower league database heb gedownload maar geen idee heb met wie je gaat beginnen :cab: 

Zit te twijfelen tussen Lokomotiv Leipzig (allereerste kampioen van Duitsland en spelen nu halverwege de piramide) of Freiburger FC (is de eerste club na Lokomotiv die nog bestaat en spelen in de laagste divisie).

Kan ook nog kiezen voor een club uit Berlijn die half Duits en half Kroaat zijn ;c

edit: is uiteindelijk Lokomotive Leipzig geworden.

Edited by sennid

image.thumb.png.88698b0fde57ed0d435a76a4bc7d575a.png

Ingestapt bij Kortrijk in degradatienood. Enige eis: Niet degraderen. Nou, dat was nogal een opgave. Uiteindelijk door de winst op Westerlo in de één na laatste wedstrijd met 1 punt voorsprong niet gedegradeerd. Na de 0-1 nederlaag in de play-off om een Europese plaats gaan doorselecteren voor volgend jaar, hoop spelers aangeboden, alvast transfers gedaan, de rollen van m'n twee centrale middenvelders veranderd en ineens loopt het. :cab:

5 uur geleden zei glennix:

Nee, dat zal pas gaan als ze in een speelbare competitie komen.

maar spelen ze nu al wel wedstrijden?

Ghehe, bizar dit. Uiteindelijk de play-off finale plek gehaald. Daarin tegen de nummer 5 uit de kampioenspoule (Standard Luik) verloren met 4-1. 

Maar bijzondere opzet zo. Was dus 1 overwinning van een Europese voorronde verwijderd. En dat voor een team dat één na laatste werd met 20 punten uit 30 wedstrijden. :-D

FM snapt 't ook niet zo goed, die denkt dat ik linkerrijtje heb behaald en daarmee twee jaar voor op schema lig.

Edited by MetalMichael

53 minuten geleden zei MetalMichael:

Ghehe, bizar dit. Uiteindelijk de play-off finale plek gehaald. Daarin tegen de nummer 5 uit de kampioenspoule (Standard Luik) verloren met 4-1. 

Maar bijzondere opzet zo. Was dus 1 overwinning van een Europese voorronde verwijderd. En dat voor een team dat één na laatste werd met 20 punten uit 30 wedstrijden. :-D

FM snapt 't ook niet zo goed, die denkt dat ik linkerrijtje heb behaald en daarmee twee jaar voor op schema lig.

Wie snapt dat Belgische systeem wel|?

20 minuten geleden zei Steels:

In FM is het in ieder geval pakken leuker dan in het echt die Play off om Europese plaatsen

Zoals het in FM is is het in het echt ook vanaf dit seizoen. :classic_wink:

Zojuist zei glennix:

Zoals het in FM is is het in het echt ook vanaf dit seizoen. :classic_wink:

Jaja, weet ik. Maar ik bedoel dat in FM playoff 2 leuker om te spelen is dan in het echt om te volgen ;)

2 minuten geleden zei Steels:

Jaja, weet ik. Maar ik bedoel dat in FM playoff 2 leuker om te spelen is dan in het echt om te volgen ;)

ah zo, daar heb je gelijk in! :classic_biggrin:

Gisteren wilde ik een game starten met PSV, heb het spel gisteravond gekocht.

Eerste dat opvalt; salarissen. Zo verdient Pereiro slechts 166K per jaar en Bruma boven de 3 miljoen.

Heel veel spelers (bijna allemaal) zitten onder de 3 ton op jaarbasis, dat is echt belachelijk. 

Vanmiddag voor ik een game kan starten dus weer druk met de Editor aan de slag..

Edited by neva

Totaal niet reeel natuurlijk. En overgebleven salarisbudget zal in de database standaard weer op 0 staan, dus dan ook geen kans om te verlengen.

22 uur geleden zei Nummerke10:

@marcelp zal veel schelen dat je nu Europa ingaat lijkt me inderdaad. Ook voor de financiën niet heel vervelend lijkt me :checkit:

Net zelf na 3 seizoenen PSV gesolliciteerd bij Manchester City en aangenomen. Kom in een gespreid bedje terecht dus voor de zekerheid spel ook maar opgeslagen voordat ik de kans pak, doet altijd pijn om je team in de steek te laten...

Ik kom er alleen wel achter nadat ik zo snel gepromoveerd ben constant ik helemaal geen focus heb gelegd op eigen jeugd.

Aangezien de jeugd die je krijgt twee jaar later helemaal niet relevant is omdat je van national north ineens in league two zit.

Alleen nu moet ga ik europa cup 2 spelen ofzo maar dan moet je 4 eigen getrainde spelers hebben, en die zijn er niet haha.

Ben nu wel me jeugdafdelingen aan het updragen maar de board werkt niet echt mee, die zegt je koopt maar spelers van grotere kaliber.

28 minuten geleden zei marcelp:

Ik kom er alleen wel achter nadat ik zo snel gepromoveerd ben constant ik helemaal geen focus heb gelegd op eigen jeugd.

Aangezien de jeugd die je krijgt twee jaar later helemaal niet relevant is omdat je van national north ineens in league two zit.

Alleen nu moet ga ik europa cup 2 spelen ofzo maar dan moet je 4 eigen getrainde spelers hebben, en die zijn er niet haha.

Ben nu wel me jeugdafdelingen aan het updragen maar de board werkt niet echt mee, die zegt je koopt maar spelers van grotere kaliber.

Minder spelers selecteren dan maar.

38 minuten geleden zei Mordurette:

Minder spelers selecteren dan maar.

Ik heb nooit jeugd vast gehouden omdat ze altijd maar net aan 2.5 sterren waren dus er is 0 eigen jeugd heb wel een -23 en -18 team maar daar speelt niemand..

Heb al die jaren doorgeslecteerd met transfervrije spelers. nu in de Prem natuurlijk spelers gekocht maar geen jeugd.

In het eerste seizoen de finale van de KNVB beker bereikt :<

cxgo9alhuim9.png

Nu wel tegen Feyenoord in de finale. Dat is denk ik nog wat te hoog gegrepen voor mijn team. Maar we zullen zien..

30 minuten geleden zei marcelp:

Ik heb nooit jeugd vast gehouden omdat ze altijd maar net aan 2.5 sterren waren dus er is 0 eigen jeugd heb wel een -23 en -18 team maar daar speelt niemand..

Heb al die jaren doorgeslecteerd met transfervrije spelers. nu in de Prem natuurlijk spelers gekocht maar geen jeugd.

Ik heb hetzelfde probleem. Meestal houd ik er een paar toch bij, om ze in zo'n gevallen toch aan mijn 4 opgeleide spelers te komen. Of als dat niet kan, inderdaad 4 spelers minder registreren.

Seizoen 4 afgerond, eindelijk kampioen geworden en de beker gewonnen. Het eerste zilverwerk is dus binnen.

image.thumb.png.76abe6ead54049f4a96ad11b2c12ac19.png

image.png.9607ea4b0759e669cd9e7f415c63374c.png

image.png.6c7e7f371700539f96fad7786ed82e48.png

image.png.50d76b388402e7a56e03e92eceacca1b.png

Spoiler

transfers en statistieken

image.thumb.png.63d63e6d8a1c81c0e06cdf947fb5b66b.png

image.thumb.png.431bbe363248e6f6d484c1460c9e12d2.png

Topscoorder in de KKD, met overtuiging.

image.png.2186801beef4a5c16767c885ccfe8203.png

Boadu wederom topscoorder van de Eredivisie. Meerdink had ik verkocht, maar is door Feyenoord gehuurd en heeft een goed seizoen gedraaid en Barasi is een huurling van mij

image.png.69410b7964fac1fb1d9f14b159d44e6b.png

image.thumb.png.2db3fc5d9e0695ee9880a0b11e61568e.png

image.png.a84185218461598cc264ee47c57f8ded.png

Kampioen geworden op de één na laatste speeldag. De promotiewedstrijden moeten natuurlijk gewonnen worden en dat hebben we uiteraard gedaan. Kijken hoe hoog we volgend seizoen gaan eindigen in de 3. BundesLiga.

453622465_eindstand2017-2018.png.0369538cb05418e1f2a52ce974aaaeb4.png

180458555_promotiewedstrijd2017-2018.thumb.png.a3490c78b0eecf2821f05ed77fd6d386.png