Jump to content
Vilhena

FM-Café

Recommended Posts

Klein beetje geëxperimenteerd met mijn tactiek. Zal tegen grote clubs zelfmoord zijn, maar tegen kleinere clubs is het wel interessant.

image.thumb.png.04673b88fc28c21158a1f6c2db156e49.png

Zijn in ieder geval sterk begonnen.

image.png.7ef13c2f3de30499f2341bf29f30d0ca.png

30 minuten geleden zei ADG-Vincent:

Poule winnaars en de 4 beste nummers 3 van de CL zijn automatisch gekwalificeerd voor de 2e KO ronde.

De nummers 2 van de groepen en de 4 slechtste nummers 3 van de CL spelen eerst nog een 1e KO ronde 

Een soortgelijk zelfde systeem is ook in de Europa League 2 (maar dan nummers 3 van de EL ipv CL).

Ik vermoedde al zoiets maar zag het niet (meteen) in de reglementen staan. Bedankt, was eventjes bang voor een bug.

3 uur geleden zei Jespresso:

Klein beetje geëxperimenteerd met mijn tactiek. Zal tegen grote clubs zelfmoord zijn, maar tegen kleinere clubs is het wel interessant.

Lijkt vooralsnog geen zelfmoord :D

image.png.6ca989f3647e3c479a38818b96727a83.png

Een vraagje: in mijn game heb ik een Brexit met werkvergunningen ook voor EU spelers, maar ingame merk ik niets van die werkvergunningen, de spelers die ik haal kunnen allemaal gehaald worden zonder problemen en er komt ook geen bericht van werkvergunningen en zo. Misschien een bug of niet?

Bij de inschrijvingen van spelers zijn er ook geen beperkingen, heb al gehad dat je dan een maximum aantal niet Britten mocht hebben maar daar is ook geen sprake van.

a90f5be83bb72307acc079f43e1982da.png

Edited by glennix

Niet meer gespeeld nadat ze de nieuwe patch hebben doorgevoerd 20.3. Ik vind de hele ME icm met die 1 op 1's echt troep, vorig jaar ook joh. Ik heb het idee dat bepaalde tactische aanpassingen gewoon helemaal niet gerepliceerd worden op het veld, ook al hebben spelers voldoende kennis over de instructies, maw: iets aanpassen is volkomen zinloos. Ga het ook niet spelen totdat ze alles repareren en FM 21 zal ik zeker niet meer halen vanaf het begin. Aardig klaar mee sinds de laatste 3/4 versies en is ook een van de redenen waarom ik hier afwezig ben. 

@Sanel Dat is het hem juist, de regels in het reglement hierboven worden in mijn game niet gevolgd, Brits, Europees of Amerikaans of ... maakt niet uit, ik kan gewoon iedereen aantrekken wie ik wil zonder beperkingen, net zoals de andere Engelse ploegen in mijn game.

Edited by glennix

Eindelijk het eerste zilverwerk in de wacht gesleept, zit in seizoen 4 met AZ. Dit is de KNVB beker, maar ook het kampioenschap zit er dit jaar aan te komen.

In de rust 2 keer gewisseld en boos geworden. Dat heeft geholpen.

image.png.1c59a4aeff10154cadd52993ff78f403.png

Edited by GAE EAGLES

Met York tweede seizoen premier league afgerond, eerste seizoen werden we 16 nu toch verrassend 7.

Dus volgende jaar europa in, had even bij de club info gekeken en na 8 seizoenen al tussen de clublegends :).

Board wil al wel dat we de kwartfinale halen van de europa league, zou opzich wel haalbaar moeten zijn mits de juiste aankopen gedaan worden.

44 minuten geleden zei marcelp:

Met York tweede seizoen premier league afgerond, eerste seizoen werden we 16 nu toch verrassend 7.

Dus volgende jaar europa in, had even bij de club info gekeken en na 8 seizoenen al tussen de clublegends :).

Board wil al wel dat we de kwartfinale halen van de europa league, zou opzich wel haalbaar moeten zijn mits de juiste aankopen gedaan worden.

Vond het ook opvallend dat mijn bestuur zo'n hoge verwachting had toen ik voor het eerst Europa in ging.. Alsof daar allemaal koekenbakkers lopen..

28 minuten geleden zei Jespresso:

Vond het ook opvallend dat mijn bestuur zo'n hoge verwachting had toen ik voor het eerst Europa in ging.. Alsof daar allemaal koekenbakkers lopen..

Als je de koopwoede bekijkt van de topteams vind ik het best knap dat ik 7de wordt.

Ze hebben spelers lopen die heel mijn basis kan vervangen zulke goede spelers.

En bij hun spelen ze niet echt, totdat ik ze 1 jaar huur en dan krijgen ze ineens een kans want mooi voor hun is maar ik kan ze daardoor niet langer huren.

Ik loop constant tegen het punt aan dat ik weinig roem heb en de spelers kiezen voor bv spurs of city inplaats van bij mij.

Maar nu ik in Europa ga spelen dat ik toch weer meer kans maak om betere spelers kan aantrekken.

Achterin moet echt versterkt worden, voorin heb ik topscoorder staan die dus ook 1ste werdt met meeste goals en beste jeugdige speler.

Belachelijk weer dit, de ene wedstrijd rijgen mn voorhoedespelers ze aaneen en nu hebben we bijna 50 schoten nodig voor één goaltje uit een vrije trap.

Kostte me bijna de CL finale dit. 

2d9e550d169ca32c6c1138f6b04ab25b.png

@marcelp zal veel schelen dat je nu Europa ingaat lijkt me inderdaad. Ook voor de financiën niet heel vervelend lijkt me :checkit:

Net zelf na 3 seizoenen PSV gesolliciteerd bij Manchester City en aangenomen. Kom in een gespreid bedje terecht dus voor de zekerheid spel ook maar opgeslagen voordat ik de kans pak, doet altijd pijn om je team in de steek te laten...

@Nummerke10 Sla hem ook altijd op bij sollicitaties e.d. Succes!

Seizoen in stijl afgesloten.. Overtuigend kampioen met een ontketende Luis Henrique.

0eee8a69d2d7f949759155f098ffcb40.png

Eindstand

Spoiler

ace0abe7618462150a8051ca81ea6472.png

Stats

Spoiler

1f1ed1a6664cc28ea0079f806ec1bda4.png

Nu nog de Champions League finale tegen Manchester City. In de poule waren we twee keer te sterk voor ze.

Edited by Jespresso

13 uur geleden zei GAE EAGLES:

Eindelijk het eerste zilverwerk in de wacht gesleept, zit in seizoen 4 met AZ. Dit is de KNVB beker, maar ook het kampioenschap zit er dit jaar aan te komen.

In de rust 2 keer gewisseld en boos geworden. Dat heeft geholpen.

image.png.1c59a4aeff10154cadd52993ff78f403.png

Ik ben laatst ook met AZ begonnen. In mijn eerste seizoen ongeslagen kampioen en bijna alle records verbroken :classic_cool:

AZ 2018-2019.png

transfers in.png

transfers uiy.png

5 minuten geleden zei Jespresso:

@Nummerke10 Sla hem ook altijd op bij sollicitaties e.d. Succes!

Seizoen in stijl afgesloten.. Overtuigend kampioen met een ontketende Luis Henrique.

0eee8a69d2d7f949759155f098ffcb40.png

Eindstand

Toon verborgen inhoud

ace0abe7618462150a8051ca81ea6472.png

Stats

Inhoud verbergen

1f1ed1a6664cc28ea0079f806ec1bda4.png

Nu nog de Champions League finale tegen Manchester City. In de poule waren we twee keer te sterk voor ze.

Wow, heerlijke prestaties zeg! Hoe scoor je in godsnaam zo vaak haha.

@Fantasy Heel veel goede spelers hebben en aanvallend spelen. Krijgen dan ook wel vrij veel tegen maar ik ga gewoon voor het 'meer scoren dan je tegenstander' principe. :D

@Fantasy Speelde eerst met gewone backs, maar heb ze een stukje opgeschoven. Heb het idee dat ze daar beter werken tegen een AML en AMR dan als ze op de 'gewone' backpositie staan. Meer duels ipv dom instappen en uitgespeeld worden en aavallend zijn ze ook meer aanwezig.

DLP op defend zodat er (bijna) altijd 3 man de controle houden als we aanvallen en over de box-to-box midfielder twijfel ik nog een beetje. 

9efab7121dfecfef97f51afcfb2aa954.png

Dat valt wel onder de categorie ‘aanvallend’ inderdaad :classic_biggrin: 

Ik probeer nu zelf een formatie met wingbacks ook, gaat tot op heden best aardig. 

Je laatste wissel inbrengen in de CL finale, die 2 seconde na zijn invalbeurt geblesseerd raakt en daarna met 0-1 totaal onterecht verliezen.. Zonde van een top seizoen.

48 minuten geleden zei Jespresso:

Je laatste wissel inbrengen in de CL finale, die 2 seconde na zijn invalbeurt geblesseerd raakt en daarna met 0-1 totaal onterecht verliezen.. Zonde van een top seizoen.

Zo heb ik in FM 2019 de eerste 3 CL-finales die ik met PSV speelde na penalty's verloren, tegenstanders misten er geeneen. Denk soms dat FM dat ziet als een soort van ervaring die teams die nog niet in de top meedraaien mee moeten maken ofzo.

1 uur geleden zei Nummerke10:

@marcelp zal veel schelen dat je nu Europa ingaat lijkt me inderdaad. Ook voor de financiën niet heel vervelend lijkt me :checkit:

Net zelf na 3 seizoenen PSV gesolliciteerd bij Manchester City en aangenomen. Kom in een gespreid bedje terecht dus voor de zekerheid spel ook maar opgeslagen voordat ik de kans pak, doet altijd pijn om je team in de steek te laten...

ik ga York absoluut niet verlaten dan zal ik en andere save gaan doen. 
premier league alleen al is niet vervellend om te spelen 115 miljoen tv rechten alleen al en voor 7 plek kreeg ik geloof ook ergens 35 miljoen. 
dus financiel zou Europa ook niet heel veel uitmaken. 
Gaat mij er meer om dat ik hopelijk nu meer en betere spelers kan aantrekken om eens echt te concurreren al zal dat erg moeilijk worden man city bestaat enkel uit spelers met een waarde van 60mil+ echt de absolute top speelt daar.  

Ben Leverkusen Een jaar geleden werd er een tweede elftal opgericht. Maar ik zie nu dat ze geeneens wedstrijden spelen. Kan ik hier wat aan veranderen?